{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.717 visninger | Oprettet:

Frustreret Mave/Tarm problemer {{forumTopicSubject}}

Nones har efter den lange kamp med Giardia døjet med at få maven helt i orden. Han har kørt på sit normale kornfrie foder igennem hele forløbet ( næsten, det har været prøver forskellige andre ) men det var hans vanlige han fungerede bedst på.

Det er nu 1 måned siden han blev testet fri for parasitten, og 3 måneder siden sidste behandling. Nones mave kom lynhurtigt i bedring, med hjælp fra husk og hans vanlige foder. Den eneste gene var at han satte sig et par gange ekstra, ved hård aktivitet, eller hvis han blev lidt stresset. Jeg har for 14 dage siden kørt ham over på RC gastro, og hunden sætter sig kun de 3 gange om dagen, som er normalt for ham, med den mængde mad han indtager. MEN han kan ikke undvære husk.

Jeg var i dag til samtale ved dyrlægen, et eller andet er der jo galt, når han ikke optager væsken som han skal. Vi har aftalt at forsætte en måned mere på gastro, og derefter pille husk stille og roligt væk. Er der ingen bedring så skal han scannes og evt åbnes op, så de kan tage vævs prøver.

Jeg må indrømme at det syntes jeg er voldsomt ! Og jeg håber virkelig ikke vi kommer dertil smiley de mistænker enten ibs eller at hans tarme ikke har haft nok tid til at hele ordentlig op endnu.

Jeg håber godt nok på normal afføring uden husk, snarest smiley det ville være forfærdeligt at skulle sætte ham på binyrebarkhormon og steroider smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustreret Mave/Tarm problemer
  • #2   20. jun 2019 Jeg skal forsøge alt, inden de åbner ham. Jeg sagde også til hende at det var jeg godt nok ikke lige indstillet på, og det kunne hun godt forstå. Men hvis ikke der kommer en anden udvej så det jo sådan det er.

    Jeg ved godt de tager tid, jeg tror bare jeg havde brug for at vide at det var Ok at forsætte sådan her lidt endnu. Jeg er så bange for at symptom behandle noget, som måske krævede en anden behandling. Tænk hvis der var / er noget andet galt.

    Pt får han ikke hverken blå eller rød fra DR. Mercola, da vi lige er blevet færdige, men måske er det dumt ikke at forsætte med dem.

    Måske jeg skulle overveje zink ! Hvor meget mon han skal have så, 35 kg og tror du der er bedst med rene tabletter eller en multi ?


  • #4   20. jun 2019 Ja pengene sidder meget løst, når det gælder hunden ! Det vil jeg lige kigge på, og så bestille. Ville du forsætte med både enzym og probiotics ?

  • #6   20. jun 2019 Jeg må igang i den jungle igen. Nones er ligeglad med hvad jeg hælder på hans mad smiley

    Jeg fandt i sidste uge en lang gennemsigtig mælkehvid lang orm som bevægede sig, og har lige afleveret prøver ved dyrlægen. Ingen orm ! Det er fandme mærkeligt ! Nones har sikkert selv lagt ormen der, for at drille mig !


  • #8   20. jun 2019 Ja ! Jeg kom til at rykke den i flere dele da jeg rørte den med en pind ! Det er ikke en orm jeg har set eller kan finde på nettet ! Det er lidt mærkeligt !

  • #10   20. jun 2019 Måske 15 cm ? Den var jo snoet ind i lorten, og da jeg ville skille det ad, gik den fra hinanden. Men bevægede sig stadig lidt. Den var næsten gennemsigtig , lidt som ris nudler også mere oval end rund

  • #13   20. jun 2019 Nej det har jeg ikke, men måske jeg skal købe den. Han fungere jo bedre på gastro, i form af at han ikke har afføring utidigt som han havde før. Men tarmene optager bare ikke væske. Dyrlægen snakkede om et foder med rigtig mange fibre i, som jeg kunne prøve, men om jeg tilsætter dem, eller køber er foder med dem i, det ser jeg ikke den store forskel i. Drømmen er at komme helt fra husk, og at hans tarme begynder at kunne optage som den skal igen. - og på lang sigt at komme tilbage på alm foder, men det jo slet slet ikke sikkert han nogensinde bliver i stand til.

  • #14   20. jun 2019 Jeg tror jeg tænkte at gastro var er bedre valg, fordi han jo ikke har allergi. Men hvis proteinerne er spaltet så meget at tarmene får ro, så er det måske alligevel hypoallergenic jeg skal gå efter.

  • #16   20. jun 2019 Jeg bestiller sgu en sæk med det samme !

  • #17   20. jun 2019 Jeg må se om jeg kan finde en orm igen, jeg har dog kun set den ene. De vil ikke udlevere ormekur uden æg . Måske de vil, når jeg kommer med en orm til dem ! Hvorfor er hunde så klamme haha.

  • #18   20. jun 2019 Ormetesten kan være falsk negativ, det er bestemt ikke uhørt. Var det en 1dag-test eller en 3-dagestest? Jeg ville samle 3 eftermiddags-bæer og få testet for orm igen. Ingen grund til at symptombehandle for hvad du tror er eftervirkninger fra giardia, hvis det faktisk er orm.

  • #19   20. jun 2019 Det var bare fra i dag, det sagde de var nok. Men jeg kan da samle for 3 dage og smide derud. Jeg tror så ikke det er fra orm han reagere på, men man ved jo aldrig, og de hjælper da i hvert falde ikke.

  • #21   20. jun 2019 Sverige ! Det var da ikke en helt tosset idé ! Skal dog kun til Tyskland indenfor den nærmeste fremtid :\

  • #22   20. jun 2019 Hahaha hunde skal bare være klamme..
    Ej Ziva er blevet meget bedre. Hun er næsten stoppet helt med at samle lort op og både 'nej' og 'tak' (for at spytte ud) virker helt perfekt nu! Det har hjulpet enormt smiley Men Ziva er bestemt meget begejstret for klamme ting, og de kan ikke blive for klamme.


  • #23   20. jun 2019 Nones har ikke de sidste måneder taget klamme ting, udover døde fugle ! Det også klamt nok. Men ikke lorte mere ! Heldigvis !

  • #24   20. jun 2019 Vi kæmper stadig lidt med opkast når der har været sidste skoledag og gymnasiefester smiley Føj, det vender sig helt i min mave når hun finder det. AD!

    Hvis ikke jeg har skarpe øjne på hende og tydeligt viser hende jeg holder øje, så frister kattelort altså lidt stadigvæk.

    Hun ville gerne have hvis vi kunne deles og/eller lege med den fyldte lorteble hun fandt på stranden i sidste uge. Skuffelsen var stor da jeg ikke var med på legen.

    Hun apporterer altid døde dyr på dyr med stor begejstring, også dem der skiller undervejs så hun må løbe flere gange for at få det hele med. FØJ! Ved du hvor meget en død fisk i 30 'c i solen stinker? Jeg forstår slet ikke hvordan hun kan få sig selv til at tage den i munden og eksperterne påstår at hundens næse er særligt effektiv...


  • #26   20. jun 2019 Det er da et bud, men han har ikke andre symptomer som er beskrevet der.

  • #27   20. jun 2019 Ziva, ad din hund er klam haha smiley Lorteble og bræk ! Nones fandt faktisk også bræk den anden dag, der var jeg selv lige ved at kaste op også, føj altså !

    De meget døde dyr, kender jeg kun fra i vinter ! Så de lugtede ikke. Det var både måger og fisk ;p Han havde en fest !


  • #28   24. jun 2019 Hej smiley jeg tror vores hunde døjer med meget det samme, i alle afskygninger.
    Atlas er på hypoallergenic, og jeg synes det hjælper - er du begyndt på det?
    Gastro havde egentlig aldrig den største virkning, men var trods alt bedre end de andre vi havde forsøgt men synes hypo er bedre.

    Jeg er igang med at samle afføring til hjerte/lungeorms test (igen), selvom han er i forebyggende behandling for jeg synes han pruster og sover MEGET, af en 1-årig hyperhund. Håber selvfølgelig den er negativ, og at han bare stadig døjer med giardia / hjerteorms skader.
    Hvordan går det med Nones ellers? smiley


  • #29   24. jun 2019 Hej hej. Ja det kunne godt lyde som om de begge er plaget efter den parasit smiley jeg har lige bestilt hypoallergenic både våd og tørfoder. Så håber jeg at jeg på sigt kan slippe husk. Får Atlas udelukkende det foder ? Eller smager han også andre ting ? Jeg må nok erkende at nones får andre ting, men har skåret ned på det, må nok hellere give ham en fair chance ved kun at give hypo i en rum tid.

    Åh, tror du ikke bare det er varmen ? Nones er lige blevet tjekket for hjerte/ lunge, men de fandt ikke noget. Jeg har overvejet blodprøve for at være 100 procent sikker. Eller aflevere igen, her ved lejlighed. Magter simpelthen ikke flere orme eller parasitter!

    Det går egentlig okay, hans afføring er til at samle op, og han sætter sig kun de 3 gange. Så det er klart fremskridt ! Problemerne kommer når jeg fjerner husk, så der er tydeligvis noget som ikke er som det skal! Og er virkelig så bange for at symptom behandle noget ! Eller bare slå den hen med " jamen det følgeskader fra Giardia " tænk hvis han nu rent faktisk fejlede noget andet, som kræver en anden behandling.
    Nones er stadig meget tynd! Og jeg har virkelig svært ved at få fedt på ham. Giver jeg ham for meget at spise, så optager han det ikke. Håber det retter sig lidt med alderen.
    Hvor længe har i været på hypo ? Og har i en plan på sigt, om at komme på normal foder igen ?


  • #30   25. jun 2019 Atlas får også andre ting - pt får han overkogt pasta i sin mad engang imellem. Og så får han peanutbutter og forskellige snacks i løbet ad dagen, men som tyggeting får han i 99% af tilfældene Rauh, som ikke påvirker hans mave overhovedet. (Hallelujah).

    Er også bange for at slå hans symptomer hen, især når vi skal på ferie i 3 uger med ham nu - vil ikke overanstrenge ham eller gøre en evt skade værre.
    Atlas får stadig husk i sin morgenmad, og Dr Mercola i sin aftensmad. Frokost har vi skåret meget ned, så det er hans mindste måltid og det har hjulpet hans mave lidt også.
    Atlas er også stadig tynd. Ikke sådan hvor jeg bliver panisk, men tynd nok til at jeg godt kunne tænke mig at han tog på. Men tror det er en tabt kamp her i varmen.
    Han skal være på hypo henover sommeren, og til september tænker vi at prøve at raw-fodre ham for at se om det gør en forskel.
    Har vedhæftet et billede af lille-skiden fra i dag smiley


    profilbillede
  • #31   25. jun 2019 Okay, kan du se nogen forskel hvis du ikke giver husk ? Eller hvis du feks har givet flere godbidder end ellers ?

    Jeg kan virkelig ikke finde ud af, hvad der lige er årsagen til vi nogle dage, kommer helt ud af balance. Hans mave er ikke sart, som sådan. Nogle dage så går det bare galt ved en enkelt afføring alligevel, men er okay igen til næste.

    Åh hvor hyggeligt ! Hvor skal i hen ? Nones skal med på ferie i Tyskland her i uge 29 , det er jeg sgu lidt spændt på smiley

    Hvad hvis i gav ham flere måltider og mindre end de 3 ? Går det så også galt ? Jeg prøver lidt lige nu at fylde en masse mellemmåltider i ham, og umildbart så kommer der ikke mere ud end ellers.

    Rauh er bare guld ! Og så vare de længe ! Det bliver dem jeg kommer til at købe fremadrettet. Han plejer være så glad for okseøre og pandelapper, men det kan maven altså ikke altid lide. Råt er den glad for, men kun vildt og lam.

    Jeg tror også lige vi prøver en 4 måneder på hypo, og så må jeg se. Hvis det selvfølgelig ikke bliver værre indtil. Jeg syntes det er voldsomt at sprætte ham op, for vævs prøver ! Det jo ikke fordi han har diarré, det har han faktisk kun haft en enkelt gang.


  • #32   25. jun 2019 Og hvor er han lækker ! Hvad vejer han nu ?

  • #33   25. jun 2019 Umiddelbart ikke den store forskel med og uden husk, men det er længe siden vi har prøvet at lade være!
    Atlas får også blød mave når han løber meget, men det har dyrlægen altid sagt ingen rolle burde spille.. men det gør det altså, synes jeg.

    Han skal med på camping til Schweiz! Det bliver så spændende, men vi har købt Relax tabletter fra Aptus til de første par dage så han kan få ro på til at falde på plads. De fungerer SÅ godt for Atlas.

    Atlas har nærmest heller aldrig haft direkte diarré. Kun et par gange efter han har hapset noget klamt. Men det er tyndere end jeg ville ønske.
    Han fik lidt råt da han var yngre men vi stoppede da han kom på skånekost.
    Han vejer lige mellem 21,5-22,1. Det afhænger lidt af dagen, åbenbart. Synes han er tyndere denne uge end han har været længe. Skyder skylden på varmen. smiley
    Har det her billede som er en måneds tid gammelt efterhånden af en flot Atlas, med lidt mindre ribben. Men det gik hurtigt over.
    Hvor meget vejer Nones?


    profilbillede
  • #34   25. jun 2019 Den bløde mave ved aktivitet den stoppede faktisk da han kom på gastro. Skulle han sætte sig, udover normalen, så er det fordi han er stresset, og det siger dyrlægen er ret normalt at man ser det ved jagthunde, at de har lidt bøvl med maven på jagt, fordi de er sådan oppe at ringe.

    Det lyder smart med de piller! Det må jeg lige tjekke ud !

    Jeg syntes også nones var kommet sig lidt, men jeg så lige her til aften da han stod i døren, næsten alle ribben er kommet frem igen, og hans hofter stikker noget ud.
    Men han har nok energi og har en flot blank pels. Nones vejer knap 36 kg.

    Det bliver spændende at se om Atlas gider råt så smiley sommetider kræver det lidt overtagelse når de ikke har fået det så ofte.


  • #35   25. jun 2019 Min dyrlæge kunne heller ikke udelukke allergi, så hvis det forsætter så skal han også den tur rundt. Har din dyrlæge haft mistanke til det ? Nones har overhovedet ingen allergisymptomer, andet end maven er træls.

  • #36   25. jun 2019 Umildbart ser han jo ikke underernæret ud, i hvert falde ikke på afstand.

    profilbillede
  • #37   25. jun 2019 Tror du ikke også det kunne have noget med varmen at gøre? det ville give mening for mig, i hvert fald.

    De er mega smarte! Det er små godbidder, som beroliger. Vores naboer bruger dem dagligt (pt) til deres hund, som har separationsangst fordi det givet hende ro til at de kan arbejde med problemet. Vi har givet Atlas Relax 2 gange og begge virkelig succesfuldt, vi bruger dem nemlig også udelukkende for at give ham muligheden for at opleve ting stille og roligt og få succes. Klar anbefaling herfra smiley

    Atlas’ ser også godt ud, bortset fra vægten. Pæn pels, pæne øjne, godt humør. Bare lidt træt.
    Suk.

    Tror dog ikke foderskift bliver et problem! Kræsen har Atlas aldrig fået skyld for at være smiley


  • #38   25. jun 2019 Årh, han er så flot!
    Min dyrlæge har ikke nævnt allergi, nej. Men overvejer også at skifte. Føler tit jeg selv gør alt tænkearbejdet.


  • #39   25. jun 2019 Forresten! Har du problemer med myggestik? Atlas bliver skambidt i hele hovedet, og kan ikke finde frem til hvordan jeg skal undgå det hah!
    Han kløer ikke, men ligner lidt Quasimodo i ansigtet efter en gåtur..


  • #40   25. jun 2019 Jo det tror jeg helt sikkert !

    De lyder fantastiske smiley Nones køre bare lidt højt i tændingen, og bliver træls for ham selv og andre omkring ham, når han kommer derud . Så måske kunne de hjælpe lidt på nye steder !

    Altså jeg må indrømme at jeg ikke er overvældet over ekspertisen på dyrehospitalet ! Jeg syntes godt nok man selv skal have styr på mange ting, og spørge ind til alternative muligheder. Og så er jeg bare ikke særlig glad ved at de ikke fandt giardia efter 3 snap test. De undskylder også stadig for det. Jeg tror der står i Nones journal " ejer er rablende vanvittig " med store røde bogstaver haha. Jeg må da også indrømme at jeg har kommet med mange idéer, og ikke alle sammen har måske været lige til højrebenet! Men man bliver sgu frustreret når hunden bliver ved at være syg !


  • #41   25. jun 2019 Nej ! Det er sjældent at jeg ser de sætter sig på ham! Og hvis de gør, så det på hans lår. Jeg tror måske ikke rigtig de kan finde vej i hans stride pels. Men det da mega synd for atlas ! Jeg har hørt godt om blandt andet det her bandana ! https://www.hooked4pets.dk/shop/insect-shield-bandana-26473p.html?gclid=EAIaIQobChMIxs3tn5uD4wIVQed3Ch1SFQ9OEAQYASABEgKbV_D_BwE

  • #42   25. jun 2019 Atlas kan nemlig også godt blive lidt hektisk, når bølgerne går højt, og selvom han ikke er mega tung så har han altså råstyrke så når han vil hive i snoren og te sig mærkelig så bliver han svær at have med at gøre. Men vi havde ham på snortur i nyt sted og indeni butikker osv, en hel eftermiddag og han har aldrig opført sig så pænt før! Et mirakel.
    Det bandana ser godt ud! Tak for linket!

    Er også helt sikker på vores dyrlæge tror jeg er hypokondrisk på Atlas’ vegne.. oh Well!


  • #43   25. jun 2019 Ja, der er altså noget hund, når først de vil fremad. Nones bliver sådan lidt, neeej se !!! Hey og der ! Hov et egeren !!..

    Haha lige præcis ! Men det godt det os selv der betaler !


  • #45   25. jun 2019 NEJ NEJ NEJ !! Hvad har hønse nu haft snuden i ! Den lille gris !. Hvorfor skal man døje sådan smiley og så lige under de omstændigheder i bor under ! Fuck smiley

  • #46   25. jun 2019 Årh rigtig god bedring smiley håber det går stærkt med at slå ned

  • #48   25. jun 2019 Amen det lige til at gå ned med flaget af ! Jeg ville græde mig selv i søvn i 5 dage.
    Men han er hurtigt ovre det ! Og rengøringen den klarer i sgu også ! Havde i ikke damper ? Jeg brugte virkson s sidst, det tror jeg var virksomt !


  • #50   25. jun 2019 Åh øv ! Er der ikke udsiger til at i snart kan flytte hjem igen ?

  • #54   25. jun 2019 Åh den lækre mule ! Har han tabt sig lidt ? Han ser fit ud smiley

    Åh det er smart med at udnytte solen ! Så kan de møg parasitter bare dø !

    Jeg husker TYDELIGT at skulle vaske alt nones legetøj, Gud fri mig vel.


  • #56   26. jun 2019 Det gælder om at se på de små positive ting der er.
    Solen kan i hvert fald tørre mange ting - selv håndklæder hænger man jo op om morgenen drivvåde fra vaskemaskinen og om aftenen er de klar til at blive lagt sammen. Jeg cykler kun i shorts og t shirt kl. 6 og det plejer at være køligt. I morges var det allerede varmt - det kan slet ikke nå at blive koldt om natten nu. Jeg ved ikke om vi har tropenætter, men det føles sådan for mig.

    Han ser ikke bare nuttet ud, men fantastisk smiley


  • #57   26. jun 2019 Øv, hvor er det surt for jer.

    Det er da godt, at I kan udnytte den ulidelige varme, der skal komme. Så er det da godt for nogen. Men pøj pøj med det.


  • #60   26. jun 2019 Åh nej altså! Stakkels vuf smiley
    Det er bare det største mareridt når man har været igennem det før!
    Håber I får bugt med det hurtigt smiley
    Han ER altså forfærdeligt sød at se på!


  • #63   27. jun 2019 Ej hvor rart! Så kan noget tyde på han hurtigt kommer sig over den omgang! smiley Du har i al sandsynlighed fanget den hurtigt.

    Selv Atlas leverer ikke særlig gode pøller og det er lang tid siden han blev testede negativ (2 gange)!
    Vi har lige afleveret hjerte/lunge orm test i dag. Åh, de pelsede kræ!


  • #65   27. jun 2019 Åh altså Balder ! Godt hans mave virker til at have det bedre ! Man bliver altså idiot af at skulle gå og kigge/ tænke på hundelort i flere måneder smiley håber i har fanget det hurtigt den her gang ! Er det samme behandling som han har fået de andre gange ?

  • #67   27. jun 2019 Ja okay, hvor længe tror du han har været smittet ? Lille pletmås! Man når jo nærmest ikke at få maven i orden igen, inden man kan starte forfra.

  • #70   30. jun 2019 Åh altså ! Jeg er sikker på det bare er et tilfælde ! Og ikke har noget med giardiaen at gøre! Nones havde on/ off den første uge efter behandlingen. Og så gik det fremad smiley

  • #72   30. jun 2019 Ja det er virkelig en uoverskuelig sygdom smiley jeg tror også , at jeg var blevet noget gnaven hvis min kæreste stod og sagde det ! Haha det fandme ikke bare li! Men man ville ønske det var.

    Jamen Nones kunne ikke tåle nogle af de skånekost han prøvede, han fungerende allerbedst på hans vanlige tørkost, med div alt muligt shit, ligesom du står og laver. Det var faktisk først omkring en måned efter anden gang at han blev sådan rimelig stabil i maven, og nogle af tilskudene kunne begynde at falde fra. Sorry smiley - men jeg ville ønske jeg havde prøvet RC gastro noget før. Men af skade bliver man klog. Jeg venter pt på deres hypoallergenic. Så håber jeg at maven kan få endnu mere ro, så jeg kan måske slippe husk og komme på alm foder igen om mange mdr.


  • #74   30. jun 2019 kardiomyelopati det noget med hjertet ? Er der noget deri som får cellerne til, at udvide sig ?
    Det skader ikke at prøve i hvert falde. Men de siger at den hypo er meget bedre, da maven for helt ro så.


  • #76   30. jun 2019 Aha, det da lidt foruroligende ! Så må det vel også være sådan i andre kornfrie mærker.

    Ja giv ham lige nogle dage! Er sikker på det skal nok blive godt igen !


  • #79   30. jun 2019 Tak for link ! Der er da godt nok mange på den liste ! Det da ikke særlig betryggende

  • #80   30. jun 2019 Mange kærlige tanker smiley Jeg ville ønske jeg kunne sige eller gøre noget, du ikke allerede vidste.

    Ziva testede positiv, og de næste mange måneder og tests var alle sammen negative, og vi havde splat meget jævnligt den første måned og så blev det bedre den næste. Hun var i forvejen på særlig kost fra blæren som vi ikke måtte skifte ud af, så Ziva gik igennem det hele med "normal" foder men vi tømte mange bøtter +ProKolin. Der gik 3 måneder inden vi var tilbage til normal.


  • #82   30. jun 2019 Det er svært at sige, for nogle gør arbejdet jo en enorm forskel. For os tror jeg bare tiden virkede, men det er svært at spå om

  • #84   30. jun 2019 Det kan jeg virkelig godt forstå, men Vor Herre hjælper da med at udtørre smiley

  • #86   1. jul 2019 Vil også slå et slag for hypo - vi har været på det i næsten en måned og hans mave er SÅ meget bedre. Vi giver ikke længere probiotika, men stadig en halv ske husk hver morgen - egentlig nok mere af vane end gavn, så vi giver ham indtil vi løber tør og tager den derfra smiley
    Han har kun blød afføring engang imellem - og oftest efter spænding, feks løb/leg/andet stress.
    Hvordan har han det i dag?

    Hr Atlas har til gengæld slået skulderen, og halter nu smiley Vi har været til dyrlæge i dag, han har fået en indsprøjtning og så har vi fået smertestillende med hjem til en uge... TYPISK, når vi drager til de schweiziske bjerge med kræet i morgen. Vi håber at lidt ro kan fixe det, og at vores ferie kan fortsætte som planlagt.
    Han er seriøst født uheldig, tror jeg.


  • #88   1. jul 2019 God bedring Atlas - håber ferien kommer til at forløbe nogen lunde normalt.

  • #90   6. jul 2019 Åh tillykke!
    Dejligt det gik så hurtigt, selvom det aldrig er sjovt uanset varighed!


  • #91   6. jul 2019 Tillykke med det smiley

  • #93   6. jul 2019 Åh hvor godt !

  • #94   6. jul 2019 Det er jeg sikker på, jeg tror meget på det smiley Det bliver en fantastisk sommer, solen skinner med et tilpas skydække så I ikke får det alt for varmt og går fri af al gensmitte de næste 15 år.



  • #97   16. jul 2019 Den kendte jeg ikke. Tak til Google for at vide alt - den må i gerne beholde dernede syd på.

    Det går da heldigvis den rigtige vej. Solen skinner og Balder er stadig smuk at se på ; )


  • #99   16. jul 2019 Ja læste godt at man fældede egetræer for at hæmme deres produktion? Det er ikke det rigtige ord, men kan ikke lige komme på det rigtige.. Babybooming? Artsforøgelse smiley Kært barn har mange navne.

    Hej smukke! smiley JA du har da med de flotte øjne fortjent at i straks går til slagteren efter lækkerier. Jeg kan sikkert hurtigt skrive en artikel og poste med det samme, der helt sikkert spår gode tarme ved massere af røde bøffer!



  • #101   16. jul 2019 Super, tag en omvej forbi slagteren - det er godt for dit helbred at gå længere. I hvert fald i Danmark bliver der taget for få skridt. smiley

    Fingre og poter er krydset


  • #103   16. jul 2019 Jeg ved ikke hvad en imbiss er, men nuggets og pommes lyder lækkert smiley

    Godt med frit løb i haven og dejligt legetøj smiley


  • #105   17. jul 2019 Oh ja - jeg har også lige sendt L.P. derover. smiley

    Hov se her - jeg fandt den her fantastiske troværdige kilde - vis den til MorDame med det samme!

    http://HvordanManGoerSinHundRask.123hjemmeside.dk/


  • #106   17. jul 2019 Jaaah ! Vi skal derover i dag ! Nones glæder sig ! Om ikke andet til at se hvad jeg har købt smiley

  • #108   17. jul 2019 Hvordan kan man juble og snorke samtidig?

  • #110   17. jul 2019 Hahaha, jeg har en retriever - har aldrig hørt om at den tilstand findes. Der er super træt og super begejstret og absolut ingen midt i mellem. Så er det en super, super, super træthund hvor du henvender dig, så kan kan der kommer glad logring men hun kan faktisk godt finde på at være tilpas træt til hun bliver liggende. Særligt hvis hun mistænker at man bare går forbi hendes kurv for at gå på wc og kommer tilbage om lidt.

    Var der en masse gode ting? smiley Der er heldigvis kun 13 dage til løn, men hvem tæller


  • #112   17. jul 2019 Så jeg har ca 9 år endnu inden Ziva tillader sig at være magelig? smiley Vi er kommet så langt at de fleste gange når jeg går i bad om morgenen dagen efter jagttræning, at der har hun regnet ud at jeg går i bad og så kommer tilbage i soveværelset, så hun er begyndt at blive liggende. smiley Men vores træning er også blevet udvidet så hun træner i næsten 2 timer, nu hvor hun er blevet voksen. Det er vist trættende, for ellers plejer hun gerne at springe op straks vækkeuret siger lyd i håb om at i dag lige netop er den dag vi skipper bad og min morgenmad og kan gå en halv time ekstra tur.

  • #114   17. jul 2019 Men jeg er ikke så struktureret, så Ziva har lært at man kan få ture på alle døgnets tidspunkter (sandsynligheden falder meget efter 19, men det kan godt ske) Det Ziva mangler at regne ud er at når vi har brugt mere end 1.5-2 timer ude på tur og/eller træne, så falder chancen for at jeg rejser fra sofaen for at gå udenfor til meget få procent. smiley Det ville jo være ærgerligt ikke at tilbyde dig og sige at man er klar på gåtur, hvis nu jeg var i tvivl om hun var klar og gerne ville ud.

    Realistisk tænker jeg 4 år, men det er svært at sige for vi er begge vokset op med retrievere - men vi har aldrig haft en til jagt før. Jeg har ikke før Ziva vidst hvor stor forskel der egentlig er i generne på om de er avlet til at arbejde eller bare er et kryds i hækken til en sød familiehund, der lærer at hente avisen og svigermor var så stolt af hun lærte deres gamle freja at åbne køleskab og hente en ny vandflaske.


  • #115   17. jul 2019 Apropro at træne hunde, så et lille sidespring. Jeg har fået nogle hjemmeøvelser af en fysioterapeut. Har du nogen anelse om hvor svært det er at træne hjemme med Ziva? smiley

    Vedhæftet ses 3 mislykkedes forsøg på armbøjninger, og tro endelig ikke at mavebøjninger er nemmere. Ziva er overhovedet ikke i tvivl om at jeg fjoller rundt på gulvet for at hun skal fjolle med så hun kan sno sig som en slanke med en kaninbamse i munden og ind under så hun er med! smiley


    profilbillede
  • #117   28. jul 2019 Jer der døjer med følgeskader fra Giardia, oplever i også at hunden kan have hyppig afføring ved hård motion / stress ? Når Nones kommer højt op i drift, og afsøger store områder, så kan han altså godt sætte sig 3 gange på en time. Jeg har så svært ved at skelne om det er en normal ting pga han er oppe at ringe, eller om det er giardiaen der viser sit grimme fjæs så længe efter.

    Nones har egentlig fungeret 80 procent næsten normalt på hypo ( jeg har kigget på afføring i så mange mdr, at jeg er i tvivl om hvordan en normal pølle ser ud. Jeg er tilfreds når jeg kan samle det hele op uden at det er snasket) men jeg syntes måske ikke volumen er så stor altid. Og det har jo lidt en betydning for hans anal kirtler. Håber man en dag går udryddet Giardia ! Den er fandme nederen !


  • #118   29. jul 2019 Hård motion ved jeg ikke helt om jeg er enig i, men Ziva kan godt sætte sig tre gange når vi går langs et særligt aktivt rådyr område, særligt hvis hun finder dem. Det er ikke så galt mere for vi er nogen lunde enige nu, men da hun var teenager stressede hun meget op når de løb rundt om hende så store dele af halvøen Ydernæs opgav vi helt at gå ture på i nogle måneder.

    Jeg tror at alle hunde sikrer at alt er tømt for at kunne løbe stærkest hvis de føler at de de nær en situation hvor de får brug for det


  • #119   29. jul 2019 Motion sætter jo gang i systemet, så jeg synes ikke det er ualmindeligt, at lange ture især med noget fart over feltet, resulterer i at hunden sætter sig en ekstra gang. Den tendens har flere af mine haft, uanset de aldrig har haft giardia.

    Det tror jeg ikke, du behøver være nervøs for, men når man har kæmpet med det så længe, som du har, er man nok tilbøjelig til at se spøgelser.


  • #121   29. jul 2019 Ja okay, hård motion er nok lidt forkert skrevet. Men når han får lov at afsøge store områder og giver den gas, så sætter han sig altså. Og jeg ved jo godt at det sætter gang i systemet, men ja, jeg er nok skadet af at han har døjet sådan ! Og er panisk angst for dyrlægen siger at nu vil de altså åbne ham. 80 procent af tiden er afføring jo Ok og kan samles op. Men det bliver den selvsagt ikke ved med at være, når han sætter sig flere gange. Men altid noget at i andre også har oplevet det, med eller uden Giardia ! TAK for det ! Er Balder ved at være på på sporet igen ?

  • #123   29. jul 2019 Åh stakkels Balder ! Det er virkelig det værste lort, man overhovedet kan tænke sig til at få smiley

  • #125   29. jul 2019 Ja det gør da lige det hele 100 gange værre ! Det da også helt vildt, tænk hvor mange hunde der bor der omkring som går med det! Hvor ejer ikke gør noget ! Da jeg var ved dyrlægen i tirsdags, der sagde han også at de aldrig havde haft så mange tilfælde i Nordjylland som lige nu. Han troede det var pga vildkatte.

  • #127   29. jul 2019 Jeg aner det ikke. Men hvis det er fra vilde katte, så kan de skyde dem alle sammen. De har det alligevel ikke ret godt, de fleste af dem.

  • #129   29. jul 2019 Jaaaa, at Nones fungerer på hypo! Det gjorde også underværker for Atlas.
    Mht om de sætter sig oftere under motion: JA. Ihvertfald Atlas. Og det er ikke så kønt det der kommer ud efter løb, men når resten af dem ser fine ud så er jeg ikke så bekymret. Hvor lang tid skal Nones være på hypo tænker du? Vi kunne godt tænke os at finde noget nyt omkring september, evt noget lidt bedre kvalitet.
    Og så har jeg lige et off-topic spørgsmål: er jeres han-hunde kastreret? Atlas er 13 mdr., og er begyndt at have de der dominans/magt kampe med de andre hanhunde fra vores lejlighedsblokke. Og egentlig havde vi tænkt, at han ikke skal kastreres fordi han er lidt blød af sind, og lidt bange af sig, men jeg kan simpelthen ikke magte endnu en hanhund som er ustyrlig. Suuuuk. Der er altid et eller andet!
    Håber I nyder sommeren.


  • #131   29. jul 2019 HM i hvert falde et par måneder endnu. Vil rigtig gerne finde et godt foder til ham.
    Men nu må vi se. Jeg tror det skal være med korn, for at få nogle fibre i ham, det som om det bedst.

    Nones er ikke kastreret og bliver det heller ikke. Med mindre der en virkelig virkelig god grund til. Nu har nones ikke rigtig spillet op, men min gamle hanhund tog gerne i mod en invitation, men han fik bare besked på at klappe i og lave noget andet.


  • #132   29. jul 2019 Åh ja. Min (mine forældres) ældre hund er og har altid været HELT umulig mht tæver i løbetid, dominans osv., og er aldrig blevet kastreret og mit største mareridt er en hund med de samme problemer.. Så jeg er måske on edge mht til Atlas og disse ting. Men pludselig efter ferien er han begyndt at humpe hun hunde og reagere voldsommere på han-hunde.. selv de hunde han er vokset op med!
    Og det kan jeg simpelthen ikke se, hvordan jeg skal træne ham fra. Suk.
    Jeg tænker at prøve at kontakte DCH - de har gratis adfærdskonsultationer, og måske de kan komme med nogle ting der kan forbedre det.
    Nogle gange ville jeg ønske vi boede lidt mere på landet haha.


  • #133   29. jul 2019 Altså han de jo ikke psykisk modnet endnu, så det kan være lidt svært at sige hvordan han kommer til at være. Men det skal da helt sikkert tages i opløbet. Jeg gider ikke det pjat. Jeg kommer så ikke steder hvor han kommer i den situation, og på jagt der har de andre opgaver, end at tænke på andre hunde. Så det har ikke som sådan været et problem for mig. Men det gør livet lidt lettere når man ikke skal være på forkant hele tiden.

  • #134   30. jul 2019 Camilla, oplever du også at Atlas har meget lys afføring på hypo ?

  • #135   30. jul 2019 JA, sådan lyst/gulligt. Men foderet er også gulligt/lyst i farven, så har tænkt at det må være derfor. smiley

  • #136   30. jul 2019 Ja det tænker jeg også. Det undre mig bare at om morgenen der kan noget af afføringen godt være mørk og så blive den lyse farve. Jeg bliver vanvittig haha.

  • #137   30. jul 2019 Tror det er fordi det første der kommer ud er det der har været længere i tarmen og derfor har mindre vandindhold/er tørrere er mørkere i farven smiley det er jeg ihvertfald nået frem til haha

  • #138   30. jul 2019 Ja det er det helt sikkert. Åh alle de bekymringer !

  • #139   1. aug 2019 Så der symptomer på giardia igen smiley efter han drak af en vandskål ved bekendte. Lort lort lort.

  • #141   1. aug 2019 Godt nok en mavetråd... men at hunden viser anderledes adfærd i forbindelse med modning er naturligt.

    Oftest er der tale om usikkerhed, og har intet med dominans at gøre. Giv hunden tid til at blive voksen... vi taler 3 år, og træn så som normalt... undgå møder med trælse hanhunde og undgå generelt dumme episoder. Han falder til ro, når han er færdig med disse modningsfaser. Der er ingen grund til at kastrere så ung en hund.


  • #142   1. aug 2019 Det håbede jeg virkelig, men lugten den er ikke til at tage fejl af smiley
    Altså de kunne ikke finde den sidste gang, men jeg kan prøve at spørge igen, det en ny dyrlæge, for Malene er gået på barsel. De giver de andre nogle i 5-7 dage. Behandlingen har også været effektiv nok, han er jo testet fri efter behandlingen. Jeg har til 4 dage herhjemme, men jeg tør ikke starte behandlingen uden jeg er 110 procent sikker, og slet ikke i kun 4 dage.


  • #144   1. aug 2019 Tusind tak! Jeg høre dem lige ! Jeg skal ind med prøverne mandag, så ber jeg den teste i huset, og hvis den er negativ så må de sende til Tyskland. Det ville være rart at få startet behandlingen mandag allerede. Men det kræver deres snap test viser rigtig resultat.

    Skæl på hale og lige en lille bitte ved albuen er det et tegn på allergi ?? Det er helt tørt og ingen rødme eller noget. Dyrlægen bliver ved at snakke om det kan være allergi som også gør at maven ikke er i orden. Jeg syntes jo bare ikke der er nogen tegn. Andet end jeg lige kan se lidt skæl


  • #146   1. aug 2019 Hm jeg tror jeg må få taget en blodprøve, for at se hvordan det står til med vitaminer og mineraler. Jo han får hypo nu. Men er ikke så god til lade være at give ham andre ting. Måske jeg skulle lade være med det. Det har bare ikke været noget der indikere at kroppen har problemer med det.

    Jeg har links fra sidste gang smiley


  • #148   1. aug 2019 Ja det må jeg lige se. Da han fik wolfsblut var der bare aldrig noget ! Og nu har han tør hud og har klø ved halen og de gule ting bagi.

    Det er så svært, især når han selv siger han godt må smiley

    Nones skal have taget røntgen i uge 34 og havde egentlig valgt et andet sted, fordi de kendt for at være super til billeder. Men nu jeg lidt i vildrede. For hvis han skal have taget blodprøve og evt noget Tarm biopsi så skal det gøres på det store dyrehospital som vi vanligt bruger. Og selvfølgelig ser jeg helst det bare kunne gøres over en omgang. Er heller ikke sikker på de kan se hvad der evt de galt, hvis han har Giardia igen. Det jo knap han er rask i en uge inden han skal ses på så.


  • #150   1. aug 2019 Ja, må tage den mandag. Jo det skulle så. Men ja. Det kan også være fordi han har badet sådan, det jo nyt for ham. Det vist det eneste nye

  • #152   1. aug 2019 19 procent. Han får olie i sin mad.
    https://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/hud_haar/oleum_canis/585047 den her. Men måske er den ikke fed nok.


  • #154   1. aug 2019 Han har ikke rigtig fået olie før. For det har ikke været et problem. Men han er næsten lige blevet plukket lidt på hale og ryg, måske er det en irritation derfra. Åh ha.

  • #156   1. aug 2019 Ja de løse dæk hår er bare lige plukket af med trimmekniv eller fingre.

  • #158   1. aug 2019 Hehe ja. Det må godt snart stoppe ! Ellers bliver han snart givet bort smiley - i ca 5 min

  • #160   1. aug 2019 Ikke engang ! De køre møgdyr smiley

  • #162   2. aug 2019 Haha du har ret. I skrivende stund er vi på vej til dyrlægen, han har svamp i ørene nu. Ja hvorfor ikke. Dooh.

  • #165   2. aug 2019 Ja da smiley

  • #167   2. aug 2019 Altså når nones har haft det, så svinger det rigtig meget fra næsten normal, til grødet afføring. Og så lugter det kvalme klamt, sådan tyk fløde agtig. Han har også en del mere luft i tarmene end vanligt ved giardia.

    Men tror du ikke bare det er fra foder skift ? Det er da oplagt.


  • #170   2. aug 2019 Enig med BATDOG. Hvis det er Giardia så virker intet.

  • #172   2. aug 2019 Jeg syntes det er fornuftigt med prøverne. Vil dog blot tilføje at snap testen er noget lort. Giv de ekstra penge og få sendt til Tyskland. Der sker ikke noget ved du giver tilskud mens du samler, hvis der er Giardia vil cysterne blive udskilt uanset.

  • #175   6. aug 2019 BATDOG, prutter Balder også ekstremt når han er ramt af Giardia ?

    Nones prutter helt vildt, han kan faktisk nærmest ikke tage et skridt. Og jeg mindes at det stoppede da Giardiaen forsvandt sidste gang. Testen ved dyrlægen var negativ, så venter svar fra Tyskland.


  • #178   6. aug 2019 Ja, jeg tænkte det måske også bare var et eller andet med maven, men der har ingen ændringer været i foder. Og han har generelt bare fået en forværring i sin tilstand pt.

    Dyrlægerne er ved at være trætte af mig haha. Har 100 spørgmsål og render derude hele tiden. Men hvad fanden skal man gøre.
    Håber på et eller andet plan, at den bare er positiv. Så ved jeg hvad det nu er. Men om de så vil lave den koloskopi, er jo uvist. Og det ville bare være træls, at skulle udskyde det. Jeg overvejer at proppe de sidste piller mod giardia i ham, til 3 dage. Så desperat er jeg.

    Åh for Søren, det bare ikke nemt ! Men ja, det nok bedst at vente til i kommer hjem, med nye prøver. Min dyrlæge sagde der skulle gå 4 uger, efter endt behandling. Ellers kunne den være falsk positiv, fordi de ville kunne finde døde giardiaer deri. Men om det er rigtig, eller om det bare var for at slippe for mig lidt, ved jeg ikke.


  • #180   6. aug 2019 Ja det lyder da mystik ! Eller også er det bare fordi min dyrlæge mener risikoen for evt gensmitte er stor inden for 4 uger. Jeg vidste jo sidste gang, allerede ved 3 uger at han var positiv igen, men jeg skulle vente. Mærkeligt. Tror ikke man altid skal tro på hvad de lukker ud ! Det mine penge de tester for.

    Ja det er fandme noget fanden har skabt. Han er begyndt at få enzymer og probiotika igen, men det er det kan kan prutte sådan af ??


  • #181   6. aug 2019 L.P. min dyrlæge ville også vente 4 uger før vi evt. gentestede, men jeg tror, det lige så meget var fordi, der godt kunne gå nogle uger, før maven var i orden igen, men hvis der stadig var problemer efter 4 uger, gav det mening at genteste, men ikke før efter de 4 uger.

  • #182   6. aug 2019 Lene, det kan godt ske det er derfor. Der må være en logisk forklaring i hvert falde smiley

  • #184   6. aug 2019 Jeg må lige prøve og se om der et mønster i det.

  • #186   7. aug 2019 Åhhh nej ! Vi krydser fingre og poter !

  • #188   7. aug 2019 Åh den stakkels dreng smiley

    Det var hurtigt hun kunne fastslå negativ Giardia ! Det kunne mine dyrlæger lærer noget af ! Jeg har godt hørt om det andet du nævner der! Håber virkelig det er væk i løbet af natten, det er da skrækkeligt for ham, at have så ondt i systemet smiley

    Hvorfor skal man sparkes på mens man ligger ned smiley


  • #190   7. aug 2019 Kan du sende hende til dk ? Hun lyder fantastisk !

    Åh er sikker på det hjælper at han lige putter ved jer !


  • #191   7. aug 2019 Poter er krydset - rigtig god bedring. Håber i får en rolig og restituerende nattesøvn

  • #193   8. aug 2019 Jeg håber, det ser bedre ud her til morgen.

    Og så må jeg indrømme, at først læste jeg dit indlæg 189 som, at drengene ligger og prutter, det får man det lidt bedre af. Og ja, har man luft i tarmene, så hjælper det med lidt udluftning, men jeg synes, det var lidt groft at hænge din mand ud på den måde på HG smiley Det hjalp at læse det en gang mere.


  • #195   8. aug 2019 Går det bedre her til aften ?

  • #197   8. aug 2019 Åhhh det var godt at høre ! smiley

Kommentér på:
Frustreret Mave/Tarm problemer

Annonce