894 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Kan hun lærer at være alene hjemme efter 3 år Kan hun lærer at være alene hjemme efter 3 år

Hejsa rare hundefolk smiley

Længe siden jeg har været aktiv herinde, men nu har jeg igen brug for jeres hjælp og vise ord.

Baggrundsviden:
Jeg flyttede for knap 4 år siden ind til min søster for at komme nærmere min uddannelse, kort tid efter anskaffede jeg mig min lille vovse.
Det første halve år var min søster også under uddannelse(så min vovse var alene hjemme ca 3-4 timer dagligt) men min søster fik det hurtigt så meget værre (psykisk), at hun ikke kunne komme afsted og blev derfor sygemeldt og har gået hjemme de sidste 3 år.

Trods vi flere gange aftalte at hun(min søster) var nødt til at komme ud af døren, for at vovsen fik vedligeholdt at kunne være bare lidt alene hjemme, har det været så svært for min søster, at hun kun har gjort det de dage jeg var hjemme og kunne hjælpe hende ud.

Nu er sagen den at jeg har fået job 1,5 times kørsel fra hvor jeg bor nu og er af den grund væk 11,5-12 timer om dagen. Derfor vil jeg meget gerne flytte tættere på mit job. Men jeg står i dag med en hund der kun kan være alene ca 30 min/ max 1,5 time.

Spørgsmål:
Kan det på nogen måde lade sig gøre, at hun lærer at være alene hjemme en helt arbejdsdag?
Hvad ville i gøre i min situation?
Gode råd og/eller forslag modtages med kyshånd

På forhånd tak.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan hun lærer at være alene hjemme efter 3 år
  • #2   22. jun 2019 Hun vil vel netop også gerne flytte tættere på sit job for at mindske alene-hjemme tiden. Sådan læser jeg det i hvert fald.

Og ja, det kan hun godt. Jeg ville træne det, som hvis det var en hvalp, der skulle lære det. Prøv at få skabt en rutine, så hun ved, hvordan hun skal være alene hjemme og øg tiden langsomt. Som Isabelle skriver, kan det sagtens lykkedes. Det kommer bare til at tage lidt tid.

• #3   22. jun 2019 Ja det er netop for, at jeg ikke skal være væk så længe, at jeg gerne vil flytte tættere på smiley
    Alt efter hvor tæt jeg kan komme på ville hun skulle være alene ca 8,5-9 timer dagligt.

Hvor mange ugers ferie vil i mene jeg bør tage for, at hun kan lærer stille og roligt at være alene hjemme de 8,5 time ?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #4   22. jun 2019 Ja da.

• #5   22. jun 2019 Normalt, hvis først hunden er tryg ved at være alene hjemme, er det ikke så svært at øge tiden, men hvor hurtigt man kan gå frem, er svært at sige. Hunde er jo forskellige.

Men hvis du flytter, vil hun jo skulle lære at være alene hjemme et nyt sted. Det kan hun formentlig også sagtens, men det kan jo godt kræve noget tid, inden hun føler sig helt hjemme og dermed tryg alene hjemme det nye sted, så der skal muligvis lægges noget ekstra tid til der.

• #6   23. jun 2019 Tak for jeres svar smiley

Det er jeg glad for at høre. Men hvor mange ugers ferie tænker i det ville være bedst/mest fornuftigt at tage, for at få den bedste mulighed for, at hun kan lærer, at være tryg og alene et nyt sted?
    Ved godt hunde er meget forskellige men har i et bud?

• #7   23. jun 2019 I bedste tilfælde 48 timer og i værste tilfælde en måneds tid. Det er meget svært at sige.

Det kan helt sikkert lade sig gøre, bare husk at starte meget forsigtigt op.

• #8   23. jun 2019 "Jeg flyttede for knap 4 år siden ind til min søster for at komme nærmere min uddannelse, --kort tid efter anskaffede jeg mig min lille vovse--"

Var din søster indforstået med dette? smiley

"Det første halve år var min søster også under uddannelse(så min vovse var alene hjemme ca 3-4 timer dagligt) men min søster fik det hurtigt så meget værre (psykisk), at hun ikke kunne komme afsted og blev derfor sygemeldt og har gået hjemme de sidste 3 år.

Trods vi flere gange aftalte at hun(min søster) var nødt til at komme ud af døren, for at vovsen fik vedligeholdt at kunne være bare lidt alene hjemme har det været så svært for min søster, at hun kun har gjort det de dage jeg var hjemme og kunne hjælpe hende ud

• #9   24. jun 2019 Salla: Ja self. var min søster indforstået med det smiley
    Det skal heller ikke forstås, som om jeg aldrig var hjemme-jeg kom hjem hver dag smiley Men ville gerne have alene-tiden indøvet om morgenen, og eftersom jeg de fleste dage var afsted fra morgenen og min søster hjemme blev det ikke øvet særlig ofte.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #10   24. jun 2019 mine har alle været voksne omplaceringer og de tog ca 3 uger. Hugo var så angst at han gik mod ruden da jeg testede ham ved at lukke en dør mellem os. han tog 3 mdr og var derfor med på job.

• #11   29. jun 2019 Tak for svar smiley

Kommentér på:
Kan hun lærer at være alene hjemme efter 3 år

Annonce