1.413 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Kronch foder Kronch foder

Ziva er kommet ind i den vildeste fede fase! Hun elsker at træne og alt hvad vi gør, det lykkedes bare! Jeg er i gang med at genoptræne min akillessenen så vi har rigtig mange samarbejdsøvelser lige nu. Da det kun er manden, der kan gå de lange ture. Vi cykler også for at holde hendes muskelmasse ved lige, men lige nu er det alt for varmt til at jeg vil cykle med hende.

Træningen den kører så fantastisk! Det er som om at efter hun fik hældt vandet og alle de dumme teenagehormoner ud af ørene, er der faktisk rigtig mange hjerneceller tilbage smiley Ikke at jeg siger min hund er dum, eller jo... Eller alle med en teenager ved præcis hvad jeg mener.

Når vi træner rigtig meget, bruger vi rigtig mange godbidder! Jeg kan ikke rigtigt trække hende mere i foder, vi springer i forvejen rigtig mange måltider over. Jeg kan godt træne hende med hendes foder, men det har ikke helt samme succes med det er jeg begyndt på med at indlære alle øvelser hjemme og så er det først ude ved nogle miljøer vi begynder at betegne som svære at vi opgraderer til noget mere lækkert.

Jeg har forsøgt at træne hende med leg, men det giver ikke helt det samme som mad. Man er vel labrador og sulten.

Ziva elsker Kronch godbidder og jeg overvejede derfor at købe en sæk som foder, men det er meget billigt - lidt for billigt måske? kun 170 kr. for 13.5 kg. Jeg tænker dog at det må være bedre end at hun får spist for mange godbidder for at sikre at hun får de ting hun har brug for.
Er ingredienserne helt forfærdelige til at træne sin hund med? Hun vil altid få morgenmad fra Eukanuba, Bosch aktive eller Markus Mühle. Det skifter lidt hvad sæk jeg har at stå efter hvad der har været på tilbud. Ziva fungerer på alt, og har ingen holdning til korn.

Hvad gør i andre for at hunden ikke tager på? I er flere der træner på højt niveau og træner langt flere timer end jeg gør om ugen. Måske belønner jeg bare for meget.. Men det kører bare så fantastisk lige nu! Vi er inde i en fantastiske stime!

Kronch ( https://www.petworld.dk/henne-pet-kronch-main-hundefoder?gclid=CjwKCAjw0tHoBRBhEiwAvP1GFVGL4diDczeakECPE7FtMivLhoJ8OuyTOwJy3wzj5JBZoSDuuBW46hoCm4oQAvD_BwE#productinformation)
Ingredienser
Hvede, frisk laks, byg, fiskemel, majs, svineblodmel, svinefedt, calciumkarbonat, monocalciumfosfat, hydrolyseret fjerkræprotein, tørrede sukkerroesnitter, rapsolie, ølgær, lecithin, vitamin/mineral-foderblanding, zeolitmineral, lysinhydroklorid, DL-methionin, og citronsyre.

Tilsætningsstoffer:
Pr. kg: Vitamin A 12.000 i.e., Vitamin D3 1.000 i.e., Vitamin E 150 mg, Kobber: 5,1 mg, Mangan: 6,2 mg, Zink: 96,4 mg, Calsium: 1,1 mg. Tilsatte antioxidanter.
Analytiske bestanddle:
pr 100g
Råprotein 20,0 g
Råfedt 10,0 g
Råaske 6,7 g
Råfibre: 2,5 g

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kronch foder
  • #1   28. jun 2019 Uh jeg følger lige med her. Vi er også i træningslejr...

• #2   28. jun 2019 Jeg havde samme problem med Karla, så jeg købte faktisk sådan en lille foder pose fra hills med kalorielet foder - sørme om ikke det var et kæmpe hit! smiley Jeg har det lidt bedre med at indholdet er et reelt foder, fremfor en godbid, for der ryger mange indenbords når jeg træner. Så nu træner vi primært på dem, og så med gode godbidder når sværhedsgraden tager et trin op.

• #3   28. jun 2019 Når nu det ER træning, hvorfor så ikke købe en semi-moist som godbidder? Bosch har et par forskellige versioner. Og ellers er det Eden (som godt nok er ret dyr), Platinum og Alpha Spirit. Sidstnævnte kommer i små portionspakker, så det er nemt at holde frisk.

Og så ville jeg nok droppe Active-versionen i foder. Det er der ingen grund til, når hunden træner meget.

• #4   28. jun 2019 Platinium semi moist.... dælme et hit her.

Og hvis du frygter vægten, ja så intet aktiv foder som A skriver.

Jeg vejer Junior ca hver mdr. Og skruer meget ned for foder, hvis han ligger bare 0,5 kg over.

• #5   28. jun 2019 Royal Canin har noget, der hedder Educ. Kalorielette små guffer, som har den rigtige størrelse (med mindre du er ved at indlære fvf, men det går jeg ikke ud fra du er?).
    De er dødkedelige, hårde og har en kedelig farve .. men jeg fik dem gratis og tænkte, at jeg lige ville prøve dem. Hundene ELSKER dem af en eller anden grund.

Men jeg kunne godt forestille mig, at de er ret dyre egentlig ...

• #6   28. jun 2019 Dorit vil ikke æde Educ, og hun er nærmest altædende smiley

• #8   28. jun 2019 Mine hunde får næsten kun foder som godbidder. Jeg har et lille udvalg, som jeg skifter lidt mellem. Mine er både glade for de semi-moist, bløde foder fra platinum og de små pakker med bløde bidder fra Alpha spirit.
    Næste lige så gerne vil de have noget af det "fedtede" foder fx fra royal canine (fx den til medium hunde eller de små poser med ekstra højt energiindhold). Virbac HPM er også meget fedtede, ildelugtende og lækre og dem bruger vi også i stor stil.

• #9   28. jun 2019 Jeg køber 3 kg poser med pillestørrelser til små hunde. Så er der flere at give af i en kop smiley

Huh? I en kop? Det er som træningsgodbidder, ikke som foder. Eller..... Okay, jeg aner ikke hvad du mener smiley

• #10   28. jun 2019 Og vi springer over masser af måltider - hvis de allerede har spist maden til træning, ja så springer jeg da bare et måltid over.

Jeg er også sådan en underlig en, der ikke har faste fodringstider. Hverken til mig selv eller hundene.

• #11   28. jun 2019 Hvor er det lækkert hun er inde i sådan en god periode! smiley

Her svinger det stadig rigtig meget, damn hvor jeg glæder mig til jeg kan mærke vi er inde i en god periode længe ad gangen smiley
    Jeg skal vores første officielle rally prøve på søndag, men pt er det virkelig op ad bakke, så jeg må have meget lave forventninger, øv! smiley

Jeg træner hver eneste dag og her ryger mange guffer ned, så jeg er også rigtig glad for at bruge semi moist foder.
    Jeg har stort set altid Alpha spirit på lager, han er fuldstændig vild med det, samt er platinum med gris og lam også et hit og Borsch varianter med semi moist.

Og den som Martine nævner glider ned uden problemer her ø, selvom det ikke er semi moist.
    Jeg bruger også kattemad, det er han vild med smiley

Jeg trækker ham også bare i et måltid hvis han har fået en del under træning og jeg vejer ham en gang om måneden. Men jeg vejer ikke foder af mere, jeg kigger på ham hver dag og det fungerer super smiley

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 186 Svar: 10.556
    #12   28. jun 2019 Jeg bruger for det meste kød til godbidder.
    Kyllingehjerter er rigtig gode, selv om man giver dem rå, så får man ikke ret fedtede fingre, og ud af et kyllingehjerte kan man få en 5-6 godbider.

Jeg bruger også en del tørret okse og lammelunge fra Hundeparadiset.
    De feder ikke ret meget og er skåret ud i meget små tern

profilbillede
  • #13   28. jun 2019 Maggie bliver fodret med Kronch Main.
    Grunden til, at der er så billigt i øjeblikket er, at der er priskrig mellem Petworld og Maxizoo. Normalprisen er 292 kr. for en stor sæk.

Jeg er enig i, at ingredienslisten ikke er imponerende, men hunden kan lide det, har tabt sig og fungerer generelt rigtig fint på det.

• #15   28. jun 2019 Eifos: Vi er bare allerede på et foder hun er glad for, og det kan jeg godt træne med hjemme, haven og fodboldbanerne men hvis vi skal gå langs vejene og skal kunne på markerne og i hovedgaden – så skal der betales ved kasse 1, og det skal være lækkert. Så det er samme taktik vi har smiley Jeg har bare nu trænet hjemme og skal bare betale ret meget ude.

• #16   28. jun 2019 A med.. : Jeg har købt Active fordi jeg regnede med at de skulle have ekstra af nogle vitaminer og mineraler når man går ekstra langt med dem og begynder at cykle? Hvis det kun er for forøget kalorieforbrug er det selvfølgelig en misforståelse fra min side af. Det var bare fordi jeg så gerne ville være sikker på at hun er helt dækket med alt hvad hun skal jo bruge, som jo netop er det jeg er nervøs for nu, fordi jeg tror jeg springer for meget rigtigt foder over for at give godbidder smiley
    Indlæg 6: Ziva er ikke nærmest, hun er fuldstændig altædende, så det er jeg ikke så bange for smiley De skal altid nok blive brugt. Vores træning er delt i 5 sværhedsgrader i miljø, så spørgsmålet er bare om de er gode nok til at vi kan træne i hovedgaden, men vi kan i hvert fald altid brænde dem af i haven

• #17   28. jun 2019 Louise: Jeg er ikke så god mere til at gide at gå op til dyrlægen, men hver 2. måned er vi i hvert fald deroppe og holde træningen ved lige, at det er himlen med lækre godbidder. Jeg skruer hende ned i foder, men nogle – eller ret mange dage nu her er hun helt nede på 100 g. reelt mad og så bunkevis af godbidder. Jeg spiser helt sikkert sækken op med active, og så dropper vi den igen.

• #18   28. jun 2019 Martine: Dem må jeg helt sikkert prøve så. Fvf er fri ved fod ikke? Jeg er i tvivl om hvad øvelsen har at gøre med den rigtige størrelse godbid? Ziva kan fvf hvis ikke vi skal forbi et meget trafikkeret sted af vildt for så kan entusiasmen stadig godt tage hende, så for ikke at hun får succes med at stikke af, ville hun altid sådan et sted have snor på. Men hvis det er fordi den er særlige regler i forhold til udstilling og sådan noget, så nej.

• #19   28. jun 2019 Sofia: Det er faktisk ret smart at købe til små racer. Det er da logisk, særligt fordi jeg bruger ret meget energi på at brække hendes godbidder ud i mindst muligt størrelser for at spare på kalorierne til hende. DU er så smart! : )

• #20   28. jun 2019 Randi: Virbac lyder som Ziva.. Ting der er ildelugtende smager helt sikkert bedst. Kan man få lugten af fingrene igen efter håndvask? Mine fingre er alligevel altid snasket ind når vi træner, for hendes mund er entusiastisk til at tage godbidderne ud mellem mine fingre, så det kommer helt sikkert til at klistre mine fingre uanset hvad smiley Vi har heller ikke faste tidspunkter, for manden arbejder forskudt og nogle gange kommer han hjem og tager afsted igen. Jeg er slet ikke struktureret nok til at hun kan få mad på klokkeslæt og slet ikke i øjeblikket hvor det er varmt, for vi kan jo ikke komme ud af huset før det er tid til aftensmad – og så kan hun jo ikke få mad når vi skal afsted og nyde ”kulden”. Desuden passer det mig ret fint, at hun ikke tigger om hvornår hun skal have mad.

• #21   28. jun 2019 Nej, synes lugten er svær at vaske af igen.
    Apropos lugt, så har de her en usædvanligt klammo lugt og en god størrelse (synes jeg).

https://www.royalcanin.dk/produkter/products/hundeprodukter/size-health-nutrition/mini-4-10-kg/mini-exigent

• #22   28. jun 2019 Mathilde: eeeejj. Så mistede toget signalet, og så mistede jeg mit lange svar til dig smiley nå, men JAAA smiley :D det er så vildt fedt at hun vil lige nu. Det er helt vildt så mange hjerneceller hun faktisk har, hun har ellers snydt mig meget hele starten af 2019. De første par måneder var hun meget billigt til salg, og på de rigtige dage kunne du tjene penge på at hente hende. Jeg ELSKER at hun vil træne nu! Det føles så godt at vi faktisk lykkes, og træneren er begyndt at rose os i stedet for at grine af os (kærligt, hun er en god træner) Det føles faktisk fedt at træne med hende nu! smiley Og den følelse har været meget svingende hvis ikke væk i hele 2019...

• #23   28. jun 2019 Anni: Jeg ved bare ikke helt om jeg tør erstatte med kød? For vi mangler slet ikke inspiration til godbidder, men kun godbidder hvor jeg er sikker på hun kan holde vægten og stadig få alle de rigtige vitaminer og mineraler for stadig at udvikle sig. Jeg har desværre slet ikke nogen viden om barf.

• #24   28. jun 2019 Dorthe: Tak, ja for det er nemlig meget billigt. Lugter det lidt ligesom godbidderne? Gerne sådan lidt dårligt? Ziva elsker ting jeg finder frastødende smiley

• #25   28. jun 2019 Det lugter lidt af fisk, men ikke så meget som gufferne.

Jeg har købt et par sække til lager. Man ved jo aldrig hvor længe sådan en priskrig fortsætter

• #26   28. jun 2019 Her bruges der også mange godbidder hvet eneste dag og vi er meget glade for de bøtter med små tern af okselunge, lammelunge, kaninkød mm, som man kan købe hos Hundeparadiset i små spande.
    Udover det, er platinum semi moist det HIT under træning!

Kommentér på:
Kronch foder

Annonce