{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Bidt af muskelhund! {{forumTopicSubject}}

jeg vil ikke støde nogen eller træde nogen over tæerne for jeg ved der er mange der ejer den type hund herinde..

Men jeg skal bare lige afreagere ovenpå dagen begivenhed.

Min veninde og jeg var ude at gå med hendes hund, og så møder vi en vi begge to kender.. xx og hans hund, en Amstaff, og det skal lige siges at hans hund er den dejligste hund i hele verden, den er så sød altid.

Men idag viste den så lige en anden side af sig..

vi stopper op og snakker som altid, og hundene leger som de også altid gør, de har kendt hinanden siden de var små, og har altid fået lov til at hilse.

der var ingen problemer, men lige pludselig uden nogen form for advarsel, så går hans hund fuldstændigt amok.

Han direkte gik til angreb på min venindes hund, en labrador, og ikke engang xx kunne stoppe ham.

Hundene var heldigvis i snor, så det var nemt at trække dem væk fra hinanden, men hans Amstaff ville bare ikke stoppe, ligemeget hvad han sagde og gjorde.

Der var både fråde ud af munden og over hele hunden som om den fik et anfald af en art.

xx fik sig et par bid, og fordi jeg bevægede mig, så bed den også ud efter mig og fik fat først i mit tøj, og derefter i min hånd.

Han har aldrig gjort noget lignende, og han er ekstremt velopdragen til dagligt og hjemme, og han har aldrig haft problemer med andre hunde heller.

Vi stod alle sammen bare med åben mund, og som han selv sagde, så bliver det første OG sidste gang den nogensinde gør det igen. For hvis det skete bare 1 gang mere, så blev den aflivet samme dag.

Jeg har talt med ham igen her til aften da han ringede og spurgte ang min hånd, og han havde været hos dyrelægen med hunden da han ringede og sa at det var akut, og det var intet galt med hunden, andet end at det var en kamphund som dyrelægen så pænt sagde!

Jeg har aldrig i mit liv haft noget imod den type hund, men det har så lige vendt 180 *C idag... aldrig i mit liv om jeg skal i nærheden af den slags hund igen, og så kan nok så mange mennesker sige at det er "det" og "det".. det hopper jeg bare ikke på..

Nu har jeg selv prøvet det, og set med egne øjne hvad det er alle går og siger om dem, og jeg har altid været FOR de hunde, da alle dem jeg kender er rigtigt søde hunde, men det vil jeg godt nok ikke mere da.. ikke på vilkår..

Vi plejer altid at have hendes lille datter med på vores ture med hunden, og hun plejer altid at rende xx`s amstaff i møde, for de er vokset op sammen, og er bedste venner, men vi ved alle sammen at hvis hun havde været med idag, så var det endt noget så tragisk, for den hund slog fuldstændigt klik.

Så dem der er de "heldige ejere" af de typer hunde... nyd dem så længe de er søde.. for lige pludseligt så vender de bøtten, og så er det bare med at holde fast!

Puha.. ja det var så bare mit sure opstød..

håber stadigt ingen er fornærmet, da det handler om en personlig oplevelse og min egen personlige holdning.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bidt af muskelhund!
  • #1   9. maj 2007 Sikke en grim oplevelse... Håber labben og i er ok?

  • #2   9. maj 2007 Hold op ! Kan sgi godt forstå du er chokeret

  • #3   9. maj 2007 Uhh du har bevæget dig ud på farlig grund:o)

  • #4   9. maj 2007 Ja..... kan ikke sige andet end at jeg har haft det som dig indtil jeg oplevede noget lignende, bare med min lille chihuahua.. ejeren blive som regel lige så forskrækket som offeret, fordi hunden bare på et split sekund ændrer sig 100%.. det er ganske forfærdeligt =o(

  • #5   9. maj 2007 Men puha sikke en oplevelse.....

  • #6   9. maj 2007 (altså bare med en am bull)

  • #7   9. maj 2007 Puha, grim oplevelse.....håber i er ok?

  • #8   9. maj 2007 ja vi er okay.. hendes lab forstod intet.. den gemte sg bagved os.. den blev lige så chokeret.. *ss*

  • #9   9. maj 2007 puha, det var væmmeligt smiley
    Godt det ikke var værre.

    Men jeg forstår så ikke ejeren, at han tør vente og se om den gør det igen.

    For hvis den gør det igen, er det jo ikke sikkert, at det går så "godt" som det gjorde her.
    Hvad hvis den næste gang gør alvorlig skade? Hvad hvis det er et menneske det går ud over?

    Havde det været min elskede hund, havde jeg ikke turde løbe den risiko... hunden var blevet aflivet inden den fik en chance til, for at gøre det igen.,

    For mig er EEN gang "amok" nok smiley


  • #10   9. maj 2007 ja i det her tilfælde var det bestemt ikke ejerens skyld, for han gør alt for og med den hund.. det var KUN hunden der er skyldig her.. og mine øjne ser meget anderledes på de hunde nu.. ærgeligt men sandt.

  • #11   9. maj 2007 Ja det talte vi også om her til aften.. lige nu sidder han og overvejer om den skal aflives, for det eneste der kører oppe i hans hoved er at sæt nu tøsen havde været med.. hvis der nogensinde skete hende noget, det ville han slet ikke kunne bære, selvom det bare er en bekendt til familien.. og det er jo ansvar der siger en masse..

    Så jeg tror den bliver aflivet, for han mener at hunden er hans ansvar, og det er kun ham til at sørge for det aldrig sker igen.

    Tror selv han har fået åbnet øjnene ang den slags hund, men inden han fik ham, der besøgte han mange kenneler osv, og han er alt vidende om den race, så han er selv chokeret.


  • #12   9. maj 2007
    Alias Olsenbanden vender tilbage.) .


    nej, vi er enige, alle hunde skal ikke kunne med hinanden...
    men jeg læser dette som at hunden ud af det blå går amok på en hund den ellers kommer fint ud af det med. At det ligesom ikke var til at stoppe igen.,...

    Derfor tolker jeg det som om , at det var sådan et "klik" angreb... og den slags kan vel sagtens komme igen... et angreb hvor den ud af det blå forsøger at slå en anden hund ihjel...

    Derfor turde jeg ikke tage risikoen ...


  • #13   9. maj 2007 ja det kan vel slå klik for alle racer, selv skødehunde...

    uanset racen, og hvor højt man elsker hunden, synes jeg ikke at man skal løbe risikoen igen...



  • #14   9. maj 2007 Nej.. han viste godt hvad han gik ind til da han købte hunden, men selvom han er i chok så viste han jo godt at det kunne ske, men det er jo ikke lige det man forventer efter flere år med hunden..

    Derfor har han ALDRIG gået med den løs..

    han siger selv det er en hund med et reelt rygte på sig, og har man den så skal man følge flere regler end ellers.. og han har gjort alt både for og med hunden, og når det så alligevel kommer som et lyn fra klar himmel, så er det klart man bliver helt chokeret.


  • #15   9. maj 2007 i kan sq ikk dømme alle amstaffs pga. en hund er tosset i hoved .. lige det der er også sket med min fars gamle schæfer!

  • #16   9. maj 2007 nej det kan vel klikke for alle racer smiley

    Men synes personligt, at EET klik er nok til at kvalificere sig til en aflivning.


  • #17   9. maj 2007 Rie N .. du er da for dum at høre på!

  • #18   9. maj 2007 det er bevist at en dalmatiner har bidt langt flere menesker end en amstaff har, statestikkerne må da holde?

  • #19   9. maj 2007 Rie >> Bakker dig op i dine udtagelser...Pudsigt at ejere af racen går sådan i modangreb...

  • #20   9. maj 2007 han valgte hunden da den skulle være vagthund da han har et stort firma.. og om natten når han arbejder alene, så går den frit omkring inde i bygningen, men der er flere der har prøvet at lave indbrud, men en amstaff skræmmer nok mere end en rottweiler, for den race havde han før 2 af.., og der blev der lavet indbrud 3 gange.. men når folk ser en amstaff så går de væk igen.. og han har både familie osv, og da det er en fortrinlig familiehund, der elskede træning osv, så valgte de den race, og det skal siges at den kun har bragt dem glæde indtil nu, og den er altså 5 år!

  • #21   9. maj 2007 Marianne B .. det er da klart når i alle sammen udtaler jer om at alle inden for den race kan få et flip på et sekund, som om at det ikk kan go sort for en hvilken som helst anden race! og jeg kan fandme stå indefor at min hund ikk bare slår klik!

  • #22   9. maj 2007 Kenni- der er da ik lavet nogle danske statistikker over hundebid....
    Deruden gir statistikker ik et reelt billede


  • #23   9. maj 2007 Rie .. haha du sidder da ikk inde med meget IQ

  • #24   9. maj 2007 Kenni >> Super for dig; men accepter dog at en har haft en oplevelse med en hund og så er den ikke længere...

  • #25   9. maj 2007 Er træt af at høre om "kamphunde" bare går amok.... Det er der sku mange racer der også gør......

  • #26   9. maj 2007 Det skal lige siges at den også angreb både dens ejer og mig selv.. så den var helt tosset..

    Jeg ved i hvertfald hvad holdning jeg har til de hunde nu.





    Har lige fået et opkald fra ejeren..

    Hunden bliver aflivet på fredag, for når den først har tændt af, så bliver det aldrig sidste gang siger lægen.

    Han er så ulykkelig for hvad der er sket, han var ved at græde i telefonen.

    Så familien bruger dagen imorgen på at sige farvel.


  • #27   9. maj 2007 Vi burde alle sammen købe "normale" hunde ik????....

  • #28   9. maj 2007 marianne B .. selvfølgelig syntes jeg da det er synd at hun har været i sådan en skod situation, men i sidder og skriver at sådan er alle muskelhunde, og det er noget pis! er fandme selv blevet bidt i hoved af en gravhund så jeg render rundt med et klamt ar i hoved! så lad vær med at spille så skide hellige!

  • #29   9. maj 2007 Hunden bliver aflivet på fredag pga det dyrelægen siger??? Han skulle skamme sig..... Sikke noget fis...

  • #31   9. maj 2007 Mikkel >>> Næ folk må da selv om hvilken hund de vil have...... Man kan bare ikke forvente at alle elsker ens hund !!!!!

  • #32   9. maj 2007 Er bare så træt af at det ALTID er vores racer som er det helt store emne, når der lige er nogen som har haft en dårlig oplevelse......

  • #33   9. maj 2007 i skriver hvorfor vi blir personlige, det er sq da klart når i skirver at alle amstaffs er sådan, så sidder i og skriver at begge mine hunde er tossede, det er sq da personligt?

  • #34   9. maj 2007 Nej han burde ikke skamme sig.. den hund gik amok uden grund, og tænk dog på os andre mennesker der også blev bidt.. det er måske lige meget at vi blev angrebet af en syg møg hund??

    Hvad hvis hendes datter var med.. det er nok ikke så vigtigt bare hunden får lov til at leve??

    Jeg synes da det er ansvar der vil noget når ens hund bider mennesker og direkte angriber.. jeg havde gjort det samme selv hvis det var min hund, så nej han burde bestemt ikke skamme sig.. i burde skamme jer.. at i har mere ondt af hunden end de mennesker den angreb!


  • #35   9. maj 2007 Kenni C.... Det er jo dræberhunde vi har, og de er jo tosset siger dyrelægen.... Sådan er muskelhunde bare....

  • #36   9. maj 2007 Mikkel D .. Ja for satan, de er født onde vores hunde! hold kæft hvor er jeg træt af det lort heh!

  • #37   9. maj 2007 Rie n.... Det er jo ikke alle hunde som kan med hinanden.... Det er vel heller ikke alle personer som du kan li??

  • #38   9. maj 2007 Bambi: Jeg syns du ska opfordre ejeren af amstaffen til at få den tjekket ved dyrlægen efter HD evt, det ku jo være den havde smerter og derfor gik amok helt uventet.¨
    Det sker jo for mange hunde, for så tror hunden at det er omgivelserne der påfører smerterne..
    Hjernesvulster kan også præge hunden på den måde og det er der sikkert også andre sygdomme der kan.


  • #39   9. maj 2007 Nåhhh ja.... Det emne du har skrevet....... Right.....

  • #40   9. maj 2007 jeg vil ikke støde nogen eller træde nogen over tæerne for jeg ved der er mange der ejer den type hund herinde..

    Hvorfor så nævne race, hvis du ikke vil støde nogle over tæerne...........

    Men stakkels hund.


  • #41   9. maj 2007 Alias : hvis er en der siger at alle amstaffs er tossede så siger hun vel også at mine 2 hunde er tossede, det er da personligt for mig! for min skyld kan i sq tro hva fanden i vil om mig! om det er møgunge eller hunde ejer, jeg er skide ligeglad, så længe jeg ved jeg er en go hunde ejer og jeg har nogle goe hunde, og der er ikk nogle der skal komme og fortælle mig at mine hunde er tossede dræberhunde!

  • #42   9. maj 2007 "muskelhunde historier" sælger jo i øjeblikket, som schæfer hunde historier "solgte" i 90'erne.

    Jeg tror seriøst ik at hvis en gravhund bed en lab, at det ville komme på forsiden....
    Det kan godt være ejerne melder det og ringer til avisen.. MEN avisen vil jo hellere bringe noget der er HOT i øjeblikket og det er amstaff og ambull
    FACTS


  • #43   9. maj 2007 Lige nu er jeg ligeglad med jeres schæfere og jeres labradorer.. 2 mennekser er blevet angrebet, samt en hund, og det er alvorligt nok til at jeg selv ville aflive hunden, og hvis jeg havde haft ,midlerne og det var min egen hund, så var den blevet aflivet på stedet..

    Hvis i så den.. fråde alle vejne, hele hundens hovede var dækket af fråde, og den var het vild, som om den fik et anfald.. ejeren kunne intet gøre.. intet.. han er blevet syet 3 steder i hånden, og det ene skulle syes indvendigt også, hunden ville ikke bare bide for at bide, den gjorde det for at udslette.

    Og han har selv en familie med børn, så det ville da være frygteligt hvis det skete igen..


  • #44   9. maj 2007 Godt Janni.......
    Det er jo helt normalt en hund snapper ud efter en....Det er der ikke noget unormalt i....
    Men nej, fredag så er det slut


  • #45   9. maj 2007 Rie : bliv lige voksen..

  • #46   9. maj 2007 Miss pet : Helt enig!

  • #47   9. maj 2007 jeg nævner denne race da det var DEN DER BED MIG!!!!!!!

  • #48   9. maj 2007 fråde alle vejne, hele hundens hovede var dækket af fråde, og den var het vild.........

    Og klør der var så skarbe som knive..... ja ja........


  • #49   9. maj 2007 DEN HUND VAR SYG.. DEN VAR DIREKTE FARLIG.. HVAD ER DET LIGE I IKKE KAN FORSTÅ??

  • #50   9. maj 2007 hmm... en ting er at folk er uenige om hvad de enkelte racer står for, har ry for, og er i stand til...

    Men kan vi ikke alle blive enige om, at det er fornuftigt, at lade hunden aflive, når nu den har vist sig at kunne gå sådan amok, som beskrevet flere gange i indlægget?


  • #51   9. maj 2007 Ja nu er det ejerens egen skyld at hunden bed ham !! Ligesom sidst, hvor det var en 15 årig pige der blev bidt. Det blev hun jo fordi hun ikke havde lært at omgås hunde !!

  • #52   9. maj 2007 i burde selv prøve at blive bidt og angrebet... jeg håber bare i holder jeres børn væk, men det gør i nok ikke.. så held og lykke til jeres børn, når de skal have repereret deres små ansigter.. men det er i jo ligeglade med.. så længe jeres hunde får lov til at leve og bide dem de vil..

  • #53   9. maj 2007 *Rie N hov hov....

    en gravhund har et kraftigt bid, og jo, en lab ville bemærke det.

    smiley

    hvis det var vores rafih der gik amok på den måde, så ville jeg også få ham aflivet på stedet. Og han er gravhund smiley


  • #54   9. maj 2007 Bine : lige præcis!

  • #55   9. maj 2007 Og der var ild i øjnene og horn i panden...

  • #56   9. maj 2007 Forstår bare ikke hvorfor du absolut skulle nævne race, da du udemærket ved at du smider mere brænde på bålet.

    fråde alle vejne, hele hundens hovede var dækket af fråde, og den var het vild.........

    Lyder lidt overdrevet i mine ører


  • #57   9. maj 2007 Rie : Godt det more dig trunte!

  • #58   9. maj 2007 Bine& de 2.....

    Skulle lige til at skrive det.......he he he


  • #59   9. maj 2007 Mener i virkelig seriøst at det ik ville komme på forsiden hvis en chi blev dræbt af en golden?
    Se det er da netop en nyhed fordi det nærmest aldrig sker!


  • #60   9. maj 2007 Kære 'muskelhunde ejere' NU må i sgu holde!!!!! Jeg har OGSÅ set/oplevet sådan et angreb med mine egne øjne.. jeg ved ikke hvorfor i har behov for at underminere Bambi's oplevelse.. Var det jeres hund der angreb? nej... hvorfor tager i det så lige så personligt, som hvis det var jeres egen hund.. jeg mener at der er noget galt, når i bare ikke VIL indse at i har med en race at gøre som er potientelt farlig..

    I kan ikke vide om det om 5 år er jeres kære familie hund det slår klik for.. sådan er det bare.. derfor må man tage sine forholdsregler..


  • #61   9. maj 2007 Janni


    Jamen hvad race vil du gerne have jeg nævner?

    Jeg blev bidt af en amstaff og ejeren blev selv bidt og skulle på skadestuen, og hvis der var andre i nærheden så havde de også fået et bid... hunden var ikke at styre.. men du må da meget undskylde at det er en race jeg ikke må næve her på hundegalleri, det viste jeg ikke.!



  • #62   9. maj 2007 "Som ejer, så hund"

    der er måske noget om snakken med den korte lunte :=/


  • #63   9. maj 2007 °º•¤ Bine & de to dejlige vovser ¤•º° .

    Jeg turde simpelthen ikke have en hund, der angriber andre hunde.. og nu snakker vi ikke om almindelige hunde-uoverensstemmelser... men hvor hunden reelt angriber for at dræbe... Hvis jeg ikke kan forudse over for hvillke hunde han gør det, eller i hvilke situationer, så er det slut. Han kan jo ikke have mundkurv på hele tiden...
    Jeg ville ikke leve med risikoen for, at der en dag kom et barn i vejen, når det igen slår klik for hunden.


  • #64   9. maj 2007 Bine
    Ville du stole på sådan en hund igen???
    Jeg tror ikke jeg ville få ro i sjælen igen.... uanset race...

    / Lykke


  • #65   9. maj 2007 Det kommer sku an på så meget.... Hvis man har en "muskelhund" tager man sine forholdsregler.... Længere er den ikke....

  • #66   9. maj 2007 Marie-louise
    Lige mine ord. smiley


  • #67   9. maj 2007 lige præcis.. to tanker en sætning..... æblerne falder ikke langt fra stammerne efter hvad jeg kan se..

  • #68   9. maj 2007 Moster stella : og måske er der bare snakke om en dum komentar fra din side af!

  • #69   9. maj 2007 Moster stella.. JA lige nøjagtig.. det må der være noget om!!

  • #70   9. maj 2007 Moster Stelle >>> Sikke kloge ord...

  • #71   9. maj 2007 rie


    *ss*


  • #72   9. maj 2007 Nå, nu vil jeg skride i seng.... Skal lige sige nat nat til en dræber hund som ligger her med fråde ud over det hele.....he he he

  • #73   9. maj 2007 Mikkel D ( Brønshøj) du skriver at man må tage sine forholdsregeler?
    Det læser jeg som om at du kender risikoen ... fint...
    Men hvis du ved, at din hund een gang har tændt sådan af, at den intet ænsede, turde du så lade den leve (hmm.. barsk sætning)?
    Du kan jo ikke tage forholdsregler 100 % hele tiden. Ligepludselig er du uopmærksom i et split sekund, og så går det galt.

    Og her snakker jeg generelt om alle racer.


  • #74   9. maj 2007 Nat nat Rie N..... Du er sku for DUM for mig.....

  • #75   9. maj 2007 Der var INGEN der blandede sig i et slagsmål, for der var INGEN slagsmål... hunden tændte bare af...

  • #76   9. maj 2007 *Rie N du skriver: "I tilfældet gravhund .. måske en smerte i min højre fod, der hvor jeg havde ramt da jeg sparkede den over hækken .. inden jeg gik hjem og hyggede mig med min hund der stadigvæk var i ét stykke."

    hmm... så er du jo direkte naiv. Du ville så bare acceptere en sådan opførsel fra en gravhund? Den er måske så lille at det ikke gør noget, at den tænder af?
    Men er det derimod en dræberhund som eksempelvis en golden retriver, så skal den aflives på stedet?


  • #77   9. maj 2007 Kenni....

    Er du sød og lige behandle min tråd ordentligt?


    RIE..

    Jeg er så glad for du støtter mig i tråden, for der er ikke mange der mener at en hund skal aflives hvis den angriber mennesker eller børn.. hunden kommer i første række ser det ud til..


  • #78   9. maj 2007 Jamen der var ingen slagsmål.. forstå det dog.. hundene var slet ikke i nærheden af hinanden da den gik amok..

  • #79   9. maj 2007 Bambi.. jeg er din tavse støtte ;o).. kender du ikke det, at der bare er så mange ting man gerne vil forklare og sige.. men man kan bare ikke få det skrevet så det lyder ordentligt =o/

  • #80   9. maj 2007 # Bambi # jeg støtter dig også smiley

    Alle : hmm... skal vi ikke nøjes med at snakke om hvad der skete i dette tilfælde? At en hund tændte helt af, og umotiveret angreb en anden hund for at dræbe. En anden hund, den ellers plejer at enes fint med.

    Lad os ikke snakke om tilfælde hvor hunde generelt ikke kan enes med andre hanhunde osv smiley


  • #81   9. maj 2007 Rie N.. *LOOOOOOOOOL* du er alt for sjov.. =oD

  • #82   9. maj 2007 Jeg mener at ejeren har taget den rigtige beslutning i denne sag, jeg ville ikke selv stole på denne hund efter sådan en episode.
    Træls at det igen skulle være denne race, for jeg kan godt forstå at mange har dem kært, men i dette tilfælde har ejeren vist sig som en ansvarlig hundeejer og gjort det rigtige for ham, hans omgivelser og familie.

    / Lykke


  • #83   9. maj 2007 Jamen dog jamen dog, er i to nu vent tilbage troede i var smidt af HG...............

    Du må da nævne de racer du vil på HG. Men jeg mener bare at du kunne have skrevet det på en anden måde.
    Min mening og ikke din.


  • #84   9. maj 2007 Jamen hvordan skulle jeg have skrevet det så?

    Fortæl mig hvad jeg har gjort forkert, for jeg ved det åbenbart ikke selv.
    jeg er ked af at det er en amstaff, for det er en kanon dejlig race, og jeg ar selv passet en der bare var vidunderlig, men den her hund gik altså bare amok helt uden grund, og jeg kan godt forstå han vælger at aflive hunden, når det er på anbefaling fra lægen også.

    Han har selv familie og børn, og hvis i havde set hunden, så havde i taget det samme valg.

    Hvis min venindes datter havde været der, så ville det have endt meget mere tragisk end det gjorde.. det ville ejeren aldrig kunnet have levet med.


  • #85   9. maj 2007 Bambi -

    Lad være med at undskylde at du skriver Amstaff .. der er seriøst folk herinde der mener at du ødelægger deres "kamp" for den type hunde, fordi du ikke bare kan lukke R...

    ikke se - ikke høre - ikke tale ..

    gu ved, om de også smider deres regninger ned i skuffen og tror at kreditorerne så ikke kan se dem mere ??

    I wonder ...

    Hvad F***** er det for noget at skrive


  • #86   9. maj 2007 Ja de havde rendt og leget, og alt var godt.

    Men så sætter min venindes hund sig ned ved siden af hende og holder en pause, og så lige pludseligt, så bider Amstaffen ud efter den... og den kaster sig bare frem og tænder helt af, og så flår vi selvfølgelig begge hunde længere væk, og så angriber den ejeren, og da jeg vender mig om så sidder den i mig 2 gange.

    Og så igen vender sig og angriber sin ejer.. og det gjorde den konstant i flere minutter han blødte over det hele.

    Og så trak han hjem med den, og tog på skadestuen først, og så til lægen med hunden bagefter.


  • #87   9. maj 2007 Bambi- jeg er også lost.....var de ik i nærheden af hinanden??????

  • #88   9. maj 2007 Sorry for langsom:o)

  • #89   9. maj 2007
    * Kasper & Susanne >>>> Ja tror mange skulle vælge job som forsvarsadvokater ....


  • #90   9. maj 2007 Ja hun kunne havde ladet være med at nævne en bestemt race, men det er kendetegnet ved jer to i ved hvem i skal træde over tæerne og hvordan.


  • #91   9. maj 2007 Hvad er det lige dit problem er ???????


    Hvad har du egentligt at komme med?

    Jeg skriver da som jeg ønsker, og hvis det var en Labrador der havde bidt mig, så havde jeg nok også skrevet om det.

    Den "kamp" som du siger at mange folk kæmper for med deres hunde, det kan jeg da godt tage hatten af for.

    Men jeg er blevet angrebet af en hund, og desværre en af de hunde der tit bliver nævnt, men det er for fanden da ikke min skyld.


  • #92   9. maj 2007 Hvad sker der lige??

  • #93   9. maj 2007 Havde hun ikke nævnt race, var der jo blevet spurgt ind til hvilken race det var. Skulle hun så bare svar, at det kunne hun ikke sige fordi det ville fornærme nogen?

    Så ville folk da nok selv kunne gætte det, så hvorfor ikke skrive det som det er?


  • #94   9. maj 2007 Vi ved alle at du aldrig ville skrive hvis det var en lab.
    Jeg har vel lov til at sige min mening eller det må man ikke medmindre den stemmer overens med din ?????

    Har skam ikke forbudt dig at skrive nogle racer.
    Jeg har min mening og du har din fred være med det..........



  • #95   9. maj 2007 jamen den her hund har INGEN problemer overhovedet....

    Han elsker alle mennesker, og alle hunde, han har akdrig haft et eneste problem i hele sit liv.

    Han er en god racerep, og han er både avlsgodkendt, og har vundet mange udstillinger.. han er en pragtfuld hund.

    Han tændte bare af uden grund.

    Han sad stille og begyndte at knurre stille, og så tændte han bare af, på alt og alle der var i hans nærhed.

    Han var slet ikke til at hverken holde eller styre, og nej, det er sgu ikke normalt at en hund gør det.


  • #96   9. maj 2007 Skrider ud af tråden igen

    Men vi mødes nok i en anden tråd Bambi ( H S ) og Rie ( Sandie )


  • #97   9. maj 2007 Janni


    Hvad snakker du om?

    hvad er lige dit problem?

    Selvfølgelig ville jeg da skrive det hvis det var en Labrador der bed mig??

    Det er da noget mærkeligt noget at skrive til mig, du ved intet om mig.


  • #98   9. maj 2007 Hvad??????????

    Nu er jeg bare set ikke med, hvad skete der lige for hende?


  • #99   9. maj 2007 Nej jeg tør heller ikke stole på det mere, og jeg plejer ellers at passe min onkels hund, og den er bare så dejlig.

    Jeg kan slet ikke forstå hvorfor dette lige skulle ske for mig, og den hund vi alle sammen kender.


  • #100   9. maj 2007 Bine

    NEJ....det er med garanti ikke dem...


  • #101   9. maj 2007 Nej der var ingenting med ham..

    Han kom til lægen, og der blev foretaget flere tests på ham, men der var ingenting.

    Hunden var helt sig selv igen da de kom op til lægen med ham, men så begyndte han at blive undrrlig igen, så lægen sa han skulle ned fra bordet igen nu inden han bed ud efter ham, da det var i hovedhøjde.

    Men der var ingenting ivejen med hunden.


  • #102   9. maj 2007
    citat:


    Alias Olsenbanden vender tilbage.) :Bambi

    Kunne hunden ha fået en hjerneblødning?? Skete for en af vores hunde, da jeg bode hjemme, han røg til dyrlæge med det samme, og blev scannet... Spørger fordi, hvis den først skal aflives fredag, kan den altså gå med grimme smerter..



    Jeg tænker præcis det samme. Jeg synes det er en ganske rædselsfuld oplevelse. Men muskelhund eller ej kan sådanne udbrud altså godt være smerterelateret. Jeg synes det er unfair overfor hunden at aflive den uden at undersøge dens helbred.


  • #103   9. maj 2007 Jeg er godt nok ked af det på hans vejne, for han var virkeligt ked af det i telefonen.

    Men jeg synes det er et flot valg han tager, selvom jeg ved hvor højt han elsker den hund.


  • #104   9. maj 2007 Jamen skal jeg ikke også fortælle at jeg græd på vejen hjem.. gør det mon en forskel?
    hvordan kan det gøre en forskel at skrive at hunden var glad hos dyrelægen?


  • #105   9. maj 2007 Nej, jeg har svaret på det med hunden længere oppe.

    Hunden er undersøgt og den fejler ikke noget.


  • #106   9. maj 2007 Janni- hvor ved du fra at det er HS og Sandie?

  • #107   9. maj 2007
    Det må da havet været en dyr tur til dyrlægen hvis han både har fået taget røgten, scaning osv..


  • #108   9. maj 2007 Bine


    Måske fordi jeg kan ane en svag forskel på deres IQ ;O)


  • #109   9. maj 2007 Jamen jeg ved da ikke hvad det har kostet, eller hvad der er blevet gjort.

    Det er da også sagen uvedkommende, det er da en dum undskyldning at begynde at bringe sygdom ind i billedet, fordi mange ikke vil acceptere at jeg er blevet bidt at en muskelhund!

    Hunden er sund og rask, og fejler ikke noget.

    Men nu angreb den uden grund, og det synes jeg ikke man skal bagatellisere.


  • #110   9. maj 2007 hehe
    Weeee...


  • #111   10. maj 2007 Undskyld men nu spørger jeg altså.. hvem er det i skriver om?

    Jeg er slet ikke med..


  • #112   10. maj 2007 Jeg ved bare at hunden var hos lægen fra om formiddagen til sent eftermiddag, og at detr blev lavet en masse tests på ham, og at han ikke skulle fejle noget.

    Men jeg vil da ikke spørge ham om hvad det har kostet ham.. det er da noget underligt noget at gøre!?


  • #113   10. maj 2007 Ja og jeg begynder at være en af dem!

  • #114   10. maj 2007 Mia- er det nogen der har skrevet det???

    Bine- de er pist væk


  • #115   10. maj 2007 Jamen hvordan skal jeg ellers forstå det der bliver skrevet i min tråd?

    Folk skriver de mest underlige ting der intet har med sagen at gøre, og de bliver skide sure over at det lige er deres race der har bidt mig.

    Jamen undskyld da at jeg ikke stak hånden i munden på en rasende bjørn i stadetfor, for det ville nok have været tæt på det samme.


  • #116   10. maj 2007 Nej oki så vil jeg ikke bide hovedet af dig, men jeg føler bare det er mig der bliver gjort grin med, selvom det er mig der blev bidt.

  • #117   10. maj 2007 Rie

    Sov godt.. og tak for støtten. *ss*


  • #118   10. maj 2007 Jeg har ikke slettet indlæg.

    Og jeg er ikke en hs


  • #119   10. maj 2007 Alias- sidder lige og tænker det samme....

  • #120   10. maj 2007 Jeg ved ikke hvad det er i hentyder til, men jeg har ikke slettet noget indlæg!

  • #121   10. maj 2007 Nu er i altså nød til at forklare mig hvad det her går ud på.

    Hvorfor ødelægger i min tråd?


  • #122   10. maj 2007 Bine- det ved jeg heller ik om de gør:o)

  • #123   10. maj 2007 Nej jeg skrev at han talte med dyrelægen og så tog han ind med hunden da han kom hjem, og der sagde lægen at det var bedst med en aflivning, da hvis den angriber en gang, så bliver det aldrig sidste gang.

    Ja det skete ved 10 tiden i formiddags, og jeg talte med ejeren ved 1 tiden og igen her til aften.

    Og lad lige være med at kalde mig for en anden, det bryder jeg mig ikke om.


  • #124   10. maj 2007 Alias- nøøøj du er skarp:o)

  • #125   10. maj 2007 Nej. . lægen sagde også at det ikke var normal adfærd, men det kunne han heller ikke forstå, da der ikke plejer at være problemer med hunden.

    Men alt det de gjorde ved hunden, der var ingenting i vejen med den.


  • #126   10. maj 2007 Alias: Så er det ikke kun mig der har gennemskuet dem :o)

  • #127   10. maj 2007 Jeg har IKKE slettet noget som helst, så er det hjælpe-Admin.

    Jeg har IKKE slettet noget.


  • #128   10. maj 2007 Er der virkelig nogen der ikke kan finde de berømte damer i den her tråd ????

    ha ha ha...


  • #129   10. maj 2007 Alias. ja meget pudsigt ikk...................

    Undrede også mig meget.....................


  • #130   10. maj 2007 Nu stopper i altså, eller så skal i forlade min tråd.

    Jeg vil ikke anklages for at være andre , og specielt ikke folk jeg ikke kender.

    Hvis noget er slettet, så er det hjælpe-Admin der har gjort det.

    Var der ikke også en der blev frosset tidligere.. det kan jo være de tog det indlæg med i taler om, for jeg har ikke rørt det.


  • #131   10. maj 2007 Jeg kontakter hjælpe-Admin, for dette vil jeg ikke acceptere.

  • #132   10. maj 2007 Bambi- tog et indlæg med? Hmm det er vist ik muligt

    Wee- jaa åbenbart mange:o)



  • #133   10. maj 2007 Jeg anklager bestemt ikke Bambi.

    Hun er hverken HS eller Sandie....


  • #134   10. maj 2007 Weee- det var da det Janni skrev????

  • #135   10. maj 2007 Happy

    Jeg behøver jo ikke nødvendigvis være enig med Janni ;O)


  • #136   10. maj 2007 Jeg ved ikke hvad det er i har gang i, men jeg synes i burde skamme jer.

  • #137   10. maj 2007 Weeeee- Er det gætterier eller ved du?? :o)

    Bine- nat nat


  • #138   10. maj 2007 Happydyret...

    tror man kalder det indicier ;O)

    Men nu synes jeg vi skal respektere Bambi....okay ?


  • #139   10. maj 2007 Happydyret:
    Det var et gæt.
    Kom til at tænke højt :o)


  • #140   10. maj 2007 Weee

    Jeg ville meget gerne have en forklaring på hvad det går ud på, for jeg forstår intet af det.


  • #141   10. maj 2007 Så farlig er din familiehund:

    Hundebid kan resultere i voldsomme skader på børn. Østrigske forskere har lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde. Listen viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem gange højere end at blive bidt af en labrador.


    1. Schæferhund: 2,83
    2. Dobermann: 2,71
    3. Spidshunde: 1,81
    4. Pekineser: 1,56
    5. Gravhund: 1,35.
    6. Schnauzer: 1,33
    7. Collie: 1,30
    8. Jagthund: 1,29
    9. Puddel: 0,98
    10. Rottweiler: 0,92
    11. Beagle: 0,80
    12. Terrier: 0,61
    13. Bernersennenhund: 0,58
    14. Labrador/retriever: 0,49
    15. Blandingshund: 0,46
    16. Spaniel: 0,31
    17. Shi Tzu: 0,26
    18. Malteser: 0,00


    Fodnote: Forskerne er kommet frem til risikoen ved at dividere andelen af hunde af en hvis race med hvor ofte hunde af samme race har bidt et barn. Kilde: Pediatrics

    rbj@bt.dk

    I statistikken over "farlige familiehunde" i ovenstående artikel er terrierne nr. 12....og så skal man jo lige tænke på, at der findes ca. 30 forskellige terrier-racer, der her er slået sammen under et resultat !!!



    Her har i jeres tal.... men de betyder vel ikke noget vel smiley


  • #142   10. maj 2007 Måske tager jeg fejl også tager jeg det i mig igen.

    Godnat til jer


  • #143   10. maj 2007 Bambi...

    Sandie og HS er nogen der er smidt ud herfra....eller har slettet sig selv...hvad ved jeg...

    Nogen har så fået den fikse idé at du er en af dem...så'n lidt "undercover" du ved ;O)



  • #144   10. maj 2007 Igen.

    Jeg har ikke slettet noget.

    Og ja jeg må gerne bede brugere om at forlade min tråd hvis de generer mig.


  • #145   10. maj 2007 Helle >>> Er der nogen i denne tråd, der afviser at andre hunde er farlige....Det er da bare nogle hundeejere der går i forsvar....Og en der fortæller en oplevelse fra i dag...

    Alias >>>> Synes nu også historien breder om sig....


  • #146   10. maj 2007 Hvad for noget?

  • #147   10. maj 2007 "Fodnote: Forskerne er kommet frem til risikoen ved at dividere andelen af hunde af en hvis race med hvor ofte hunde af samme race har bidt et barn. Kilde: Pediatrics "

    Dette er det endegyldige bevis på at undersøgelsen er det rene vrøvl.

    For en division vil ALDRIG give resultatet 0,00...som for Malteseren....


  • #148   10. maj 2007 Helle- Man kan ik bruge sådan en liste til noget som helst.....
    For det første: hvad med alle de overfald der ik bliver meldt?
    Og terrier som du selv skriver dækker over ret mange forskellige racer....
    Og sidst men ik mindst hvem siger der er lige så mange muskelhunde i østrig som i dk?


  • #149   10. maj 2007 og for at få resultatet 1, så kræver det at SAMTLIGE hunde af en race har bidt et barn..

    Simpelt hovedregning ;O)


  • #150   10. maj 2007 Har det fra en go hjemmeside...der findes alt om tal...foredomme osv... synes folk skulle læse den...de blev sgu kun klogere smiley

    (link fjernet)

    ved ikke om jeg må det her he he...


  • #151   10. maj 2007 Jeg har et godt eksembel på at der bliver skrevet om noget jeg aldrig har nævnt.



    °º•¤ Bine & de to dejlige vovser ¤•º° .



    Skrevet: 09-05-2007 23:20:52


    # Bambi #
    Så du siger at den løb et godt stykke fra, hen og gik amok på hunden, og løb så hen til dig og bed dig bagefter og så hen til ejeren?? Ok vildt nok.




    Jeg har ALDRIG skrevet eller hentydet til det der bliver skrevet der.. men det er igen måden på at det man skriver bliver vendt til sin egen fordel, og så er det klart at andre læsere ikke kan læse hvad der er korrekt og forkert.


  • #152   10. maj 2007 Helle- den liste bliver altid lagt ind når der er tale om muskelhunde, men igen hvad i alverden kan man bruge den til?

  • #153   10. maj 2007 Bambi- tror nu også det var ment som en overdrivelse:o)

  • #154   10. maj 2007 For sidste gang..

    Jeg er IKKE en HS eller en Sandi !!


  • #155   10. maj 2007 Happydyret J


    Jamen hvordan skal jeg så kunne forsvare mig når der bliver skrevet mere på end der er i forvejen?


  • #156   10. maj 2007 Egentlig mener jeg slet ik du skal forsvare noget i dette tilfælde.....du fortæller om en meget skræmmende episode du har været udsat for, og at der er nogen der ser det som et personligt angreb på deres hunde er ik dit problem.
    Det er kun dig der ved hvor voldsomt det var, og derfor mener jeg heller ik andre skal udtale sig om hunden skal aflives eller ej


  • #157   10. maj 2007 Nå godnat folkens vil smutte i seng

  • #158   10. maj 2007 Happydyret J


    Ja jeg kan slet ikke forstå hvorfor jeg skal blandes ind i noget jeg ikke har med at gøre, og kaldes både for en løgner og beskyldes for at være en jeg ikke er!

    Hvad er det lige der sker herinde?

    Jeg synes bestemt også han tog det rigtige valg, både for hunden men også for ham selv og hans familie.


  • #159   10. maj 2007 Ja jeg vil også gå i seng, for jeg synes ikke den her tråd kommer nogen vejne mere.

  • #160   10. maj 2007
    Alias Olsenbanden vender tilbage.) .


    Jeg takker, men jeg mener ikke jeg bare skal ryste på hovedet med den grove tone du har lagt for dagen imod mig.

    Jeg har ingen anelse om hvad det er du har skrevet om, men jeg føler mig da i den grad forulempet af flere brugere herinde i den her tråd, fuldstændigt uvidende om hvad det handler om.

    Så jeg synes ikke bare jeg kan ryste på hovedet af det, når det er mig det går ud over personligt.

    Og ja, jeg har skrevet til ham, at han kan få undersøgt hunden ordentligt, men han skrev at der var blevet taget billeder af hunden, og der er intet galt med den.

    Og at de havde taget valget da de selv har børn at tage hensyn til, plus at hans kone er dagplejemor, så de vil ikke tage chancen.


  • #161   10. maj 2007 Jamen så ryst du på hovedet, men tænk lige på hvordan man tiltaler folk for eftertiden.

    Og ja, der har været andre der har været grovere end dig. *ss*


  • #162   10. maj 2007 Kan ikke helt forstå hvorfor at statestikken ikke gælder bare fordi det er steget med terrier i dk.... en race er vel stadig en race og de udgør vel stadig det samme uanset antal!!!

    Eller er der noget jeg har misforstået der??

    statistikken viser jo bare hvad slags race som har størst tendens til at bide....

    Jeg ved da godt at der er kommet flere muskel hunde til i dk.... vi må ikke glemme at dr er en go grund og en dårlig grund... det er jo en utrolig dejlig famile hund og oz ejet af familier som ikke har nogle problemer med dem... og så er der dem som bruger dem til det de ikke skal bruges til nemlig kamp og det gør de fordi de er muskuløse, udholden og så ligner de ikke en chi wau wa !!Men du kan sgu gøre alle hunde til kamphunde for det er det de kaldes når de bruges til kamp og IKKE før!

    Man skal ikke dømme en hel race bare fordi nogle ikke kan tilpasse sig vores liv....... men det er der jo bare nogle der er så gode til og det ser vi jo selv blandt mennesker!!!

    Jeg vil ikke forsvare den hund som bed din venindes hund eller dig eller lægen eller hvad du nu fandt frem til.... men jeg vil forsvare dem som faktisk ikke gør noget, de skal sgu ikke dømmes på grund af at der er nogle som uforstående er gået amok eller nogle som blir gearet til at hade andre pga. deres ejer....

    DU KAN VÆLGER HELT SELV HVORDAN DIN HUND SKAL VÆRE..... JEG KUNNE TAGE EN HVILKEN SOM HELST RACE OG GØR DEN SKØR SÅ DEN BIDER..... HUSK DET KAN ALLE!!

    VI VED IKKE HVAD HUNDEN TÆNKER OG HVOR KUNNE DET DA VÆRE FEDT EN GANG IMELLEM FOR SÅ HAVDE VI UNDGÅET AT HUNDE FLYVER PÅ HINANDEN, BIDER, OG HVAD DE NU KAN GØRE....

    MEN VI FÅR JO HELLER IKKE AT VIDE HVORFOR EN PERSON LIGE PLUDSELIG VÆLGER AT SKYDE LØS PÅ FOLK, GÅ IND I ET BEFOLKET STED MED EN BOMBE...

    VI VED DET BARE IKKE OG DET SKRÆMMER DA....

    MEN LAD NU VÆRE MED AT DØMME DYR ELLER PERSONER PÅ NOGET I IKKE VED EN SKID TIL!!

    Go natter smiley


  • #163   10. maj 2007
    Alias Olsenbanden vender tilbage.) .


    Jamen jeg er ikke denne bruger, og nu ved jeg heller ikke hvem af dem der hentydes til, for jeg tror der var flere end en.

    Og jeg opretter ikke tråde om hunde for sjov, jeg havde noget at fortælle, da jeg i den grad syntes det var en ubehagelig oplevelse, og så skrev jeg også at det var for at afreagere på dagens begivenhed, og ikke for at støde nogen herinde.

    Men jeg kan forstå at bare man nævner en type hund, så bliver man alligevel forulempet på en meget grov måde, og det hverken kan eller vil jeg nogensinde komme til at acceptere.

    Især ikke fra et åbent chatforum på internettet der omhandler hunde.

    Og at der kommer nye tiltag er da blot naturligt, da man ikke kan forvente at hver eneste detalje er noteret i starten af en tråd, da man jo blot skriver det ned man tænker.

    Der vil altid være ting der kommer frem længere nede i forløbet, det for mig virker mest naturligt, men at der bliver hånt, og grint af min tråd, og jeg bliver forulempet på den måde, det kan jeg ikke acceptere.

    Og hvad sammenfald der måtte være mellem mig og en anden brugere, det kan ikke retfærdiggør at jeg skal hånes.

    Men det lader vi nu ligge hvis det er iorden med dig. *ss*


  • #164   10. maj 2007 Det var da bestemt ikke denne ejers skyld at hunden gik amok.. og hvis du går i den tro, så er du meget naiv.

  • #165   10. maj 2007 Den sidste var til HELLE H !!

  • #166   10. maj 2007 Hunden bed ud efter alt der havde en puls!

  • #167   10. maj 2007 Han har haft et Rottweiler opdræt, og det er ikke hans første muskelhund af den kaliber, så han ved alt om de racer.

    Jeg ved ikke hvad man skal kalde det, men tragisk er det i hvertfald.


  • #168   10. maj 2007 Godnat alle sammen.

    Jeg vil gå til køjs nu, men tak for en hyggelig aften/nat.

    Kan i sove godt. *ss*


  • #169   10. maj 2007
    Alias Olsenbanden vender tilbage.)


    Nej det var nemlig ikke normalt, og derfor valgte han aflivning, da lægen mente det ville ske igen.

    Men efter den oplevelse, så må jeg indrømme at jeg er gået over i den anden grøft med en anelse frygt, men nej jeg vil ikke dømme alle hunde pga den ene, men det er svært, for jeg kan mærke med mig selv, at jeg vil bære den frygt med mig resten af livet.

    Og da jeg kom herind, med et håb om selv at finde en hund, så må jeg indrømme, at jeg er blevet lidt skræmt, og jeg plejer ellers ikke at have problmer med hunde,

    Har selv haft hund før, så jeg ved hvad jeg går indtil, men lige nu, ser det ikke for godt ud. Desværre.


  • #170   10. maj 2007 Åhhhhh så læs dog for fanden hvad der står!!!

    Skriver jo ikke nogen steder at det var ejerens skyld...skriver egentlig ikke meget om den episode du var ude for idag... jeres lunter er vist lidt korte men kan se i har haft en laaaang debat så ja man læser vel kun det man vil høre...

    Skriver jo om hunden/racen/mennesket ja det hele men af alt det jeg har skrevet så læser i jer frem til at jeg gir ejeren af den hund som angreb din venindes hund skylden....amen altså.... !!!!

    Ja ja nogle folk fatter det vel bare ikke... kom Misty nu går vi i seng smiley


  • #171   10. maj 2007
    Alias Olsenbanden vender tilbage.)


    Ja, det er sandt, men lige nu skal jeg bare lige sunde mig, og så skal det nok komme tilbage det hele.

    Man skal jo op på cyklen igen *ss*

    Godnat & sov godt.


  • #172   10. maj 2007 ~~~Moster Stella~~~ _Jeg savner min mor :,(_



    Skrevet: 09-05-2007 23:04:57

    "Som ejer, så hund"

    der er måske noget om snakken med den korte lunte :=/

    --------------------------------------------------------------

    Bingo smiley

    Iøvrigt undrer alle de overfald ikke mig mere, utroligt så mange ejere der mere eller mindre fornægter der er et problem med visse racer og hele tiden prøver at flytte fokus over på andre racer !

    Lige før jeg vil sige at 90% af de folk der har de hunde der snakkes om her ikke er kompente til at have dem smiley

    Tog folk deres forheldsregler.....ja så ville medierne ikke have noget at skrive om,, så min mening er at denne "mediestorm" der tit snakkes om, tja den er selvfoskyldt.


  • #173   10. maj 2007 Helt enig Rene´...........som jeg også skrev i en anden tråd, så har jeg kun oplevet 1 overfald på alle de hunde jeg har haft ...jeg har haft hund i 18 år....... jeg fatter ikke alle de overfald folk oplever på deres hunde..........

  • #174   10. maj 2007 ja man kan jo altid skynde sig at sige at "muskelhundene" er nogen rasende dræbere... og nogen meget meget uansvarlige ejere... fnis... hvor er vi lige henne...?

    sikken en beskyldning at få.. takker og nejer... griner...
    vor herre bevares...!


  • #175   10. maj 2007 Sikken en tråd ........... Undlader at kommenterer.

  • #176   10. maj 2007 Helle- jeg er stadig ik helt med på hvordan en statistik lavet over bid på børn i Østrig, kan overføres til Dk.....

    Hvem siger f.eks at muskelhunde er ligeså populære der?
    Og så vidt jeg ved ligger problemet i at de er aggressive overfor andre hunde ik børn.
    Jaa sorry men kan ik se hvad man kan bruge den til.


  • #177   10. maj 2007 Bine

    Hvem jeg mener er kompetent og hvem ikke er, det skriver jeg ikke her, da det jo ville være at hænge folk ud.

    Skrev blot min mening og ja jeg ryster stadig på hovedet når jeg ser træf med 20-30 løse hunde, så er man selv ude om hvis det skulle gå galt og havne på forsiden af div. medier.


  • #178   10. maj 2007 Der findes ingen statistik over hunde bid, sgu svære at finde.Eller nej der var den her....men den spiller vel heller ingen rolle for den er fra usa og fra 80érne....

    Men IGEN er det ikke lige meget om det er en amstaff fra østrig, kina, istanbul eller danmark????

    Tror ikke racen forandre sig pga. nationalitet...he he..

    Og om de er populære her, jamen det skrev jeg jo også om.... klart at hvis man har flere af en slags i en gruppe så er det nok oz dem som skiller sig mest ud... ik...

    Siger ikke at der ikke er noget i vejen med den hund som bed.... men siger heller ikke at det er på grund af racen.... for som i nok ikke skal glemme så, før der kom flere amstaff til dk, så havde vi jo problemer med andre hunde racer.... Alle skal for tur og ja måske det bliver jeres en dag...

    Så må vi se hvordan i reagere på at jeres lille nuttede hund bliver udstillet som en dræber....

    Kan kun snakke for mig selv og det er at jeg har ikke mødt en eneste amstaff som jeg følte mig utryg ved, og har nu mødt en del, men om igen, ejerne er sgu fine folk, ved godt hvilke jeg ikke skal gå hen og sige hej til, men det er på et nøje kig af ejeren.

    Pointen med alt det jeg ville sige, var egentlig bare at vi ikke kan læse dyrenes sprog!!

    Og så lad være med at dømme en hel race.... for gør i det, så er i sgu for snæversynet.... men ja de folk har man aldrig kunne lave om på.... se bare menneskeheden.....man dømmer en hel befolkning, en hel generation en hel familie.... tsk tsk.... så ja hvorfor ikke dømme en hel hunderace!!

    Hvad er i så bange for?? Hunden nedstammer fra ulve... de har været vilddyr indtil mennesker tænkte uhhhh sådan en skal jeg da ha mig, lige her inde i stuen liggende foran pejsen... andre tænkte fuck man du skal med mig ud og dræbe til aftensmaden... Amen vi har jo selv valgt at disse dyr skal være ejet af os...

    Der findes fandme flere tusinde forskellige racer...i skal ikke sige at en race er farlig mens alle andre er nutte buttede og aldrig kunne gøre noget....

    Ja okay der gik jeg så vist liiiige i selvsving he he.... alt sammen bare noget fra mit hovede og mit hjerte....

    Tror ikke engang jeg skriver til jer mere, nok bare for mig selv... vi er jo alle så forskellige, så hvorfor bruge tid på at snakke til folk som hader min lille piges race, mit ansvar er at hun har det godt og er elsket, men kan jo ikke få hele verden tl at elske hende.... så må vel nøjes med min familie, venner og naboer..... de elsker hende da i det mindste.....


  • #179   10. maj 2007 René

    Enig


  • #180   10. maj 2007 Bambi
    Kedeligt at høre du skulle komme ud for sådan en oplevelse:( håber du, labben og ejeren til amstaffen er ok.

    Syntes at ejeren til den amstaff, gør det rigtige ved at aflive den. Jeg ville ikke være tryg ved at have en hund der kunne finde på at gå amok på den måde. Og syntes ikke det er værdigt for hunden at leve videre med mundkurv på. En hund skal aktiveres og stimuleres, med andre hunde og træning. Og kan den ikke det... Ja så er det ikke et værdigt hundeliv i mine øjne. Man kan ikke bare sige at den er en god familie hund når den er derhjemme, og så holde liv i den, hvis den går sådan amok....

    Jeg er selv ejer af en Ab´er, hanhund og han er 5 år. Der har aldrig været problemer med ham. Han bliver trænet 4 gange om ugen i klub. Han kan gå med min svigermors Ab hanhund, men jeg tager mine forholdsregler, og kunne aldrig drømme om at de legede, spiste osv i nærheden af hinanden. Hvis nu der skulle blive problemer.

    Forstå mig ret, en lille slågskamp, kan man acceptere men at hunden går helt kold, og er i sin egen blodrus, kan ikke være rigtigt. Det er forkert. Og vil sige at hvis min egen hund en dag går sådan amok, skal jeg da være den første til at køre til dyrlægen og få ham aflivet.


  • #181   10. maj 2007 hmm nu vil jeg gerne lige komme med en kommentar......!

    Nu ligger landet såen at mine forældre har en schæffer, og den har skisme siddet i armen på mig 3 gange, har sagt det til mine forældre men de er bedøvende ligeglade, og nej hun har ik ondt hun er checket i hoved og bip, men den vente sig bare pludselig og sad i armen af mig, ser du rie de ville sgu ikke have min historie på forsiden, for den type/race hund er ik mode hund pt.....

    Sorry men dette var sgu facts og håndgribelige beviser....!

    Efter min mening burde den hund aflives.

    Men jeg giver dig ret bambi, dette tilfælde har intet med ejeren at gøre men hunden.....


  • #182   10. maj 2007 Er der sket noget med dig eller labben bambi ud over det kæmpe shock selvfølgelig.....

    Grim oplevelse, varmeste tanker til dig og ejeren af den hund.....

    Det er aldrig sjovt at skulle sende et dyr til regnbuen, men her var der ingen anden udvej


  • #183   10. maj 2007 lyder som en meget god ide at aflive den....

  • #184   10. maj 2007 Øv sikke en oplevelse:-(

    Og jeg må som Janne og Susie også være enig med René..

    Og jeg fatter heller ikke disse træf med alle disse løse muskelhunde.

    Jeg ville ikke turde...


  • #185   11. maj 2007 Rie >> jo det var stavet forkert, det må du meget meget undskylde, det var ikke min mening, men skal nok sørge for at ordbogen ligger det rigtige sted en anden gang.... smiler meget meget sødt....

    der er desværre for mange der gerne vil starte skænderier blandt folk herinde og det er kendt på andre forums...


  • #186   11. maj 2007 Sebastian N:

    Sporten hedder k9 prosport og ikke pro k9:-)

    Der er masser af Muskelhunde hvor jeg træner. Flere ambulls og amstaff, og blandinger heraf. Vil lige tilføje at man kan ikke bare komme ned til os og så træne sin muskelhund i forsvars arbejde. Vi går meget op i lydighed, så det skal være i orden først.

    Lige pt er der ingen amstaff som stiller op i konkurrencer, men der er et par styker der bliver trænet i forsvars arbejde.

    Når du skriver om hundene kan blive farlige ved at træne k9 prosport, Så regner jeg med at du mener forvars arbejde i det hele taget og ikke Kun k9 prosport

    Min mening og erfaring viser ikke at ambulls og amstaffs bliver farlige af at træne forsvars arbejde. Det handler jo ikke kun om at hunden skal bide, men om lydighed og at hunden skal gøre tingene på kommando, og ikke starte af sig selv. Men der kan selvfølgelige være nogle hunde som ikke er egnet til denne form for sport, enten ved at de tager det for alvorligt eller ikke syntes det er sjovt.

    Håber det var svar nok, ellers må du endelig spørge smiley


Kommentér på:
Bidt af muskelhund!

Annonce