{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
402 visninger | Oprettet:

ALTSÅ! Om angreb.... {{forumTopicSubject}}

Dette er IKKE et indlæg om min hund er bedre end din osv.

MEN - vil slå fast - at de kamp/muskel/osv der har overfaldet min hund var med garanti ikke racerene Staffer - Buller... men blandinger af jeg ved ikke hvad.
Om som de fleste ved er der ofte iblandet ret hedt blod i disse hunde.

Så det er ikke en race jeg er på "nakken af" - men hunde der tænder af uden varsel. Kom nu ikke og sige det var ejerens skyld - det var ganske almindelige mennesker - ingen var forberedt på det ville ske - men det gjorde det.

Idag har jeg en tæve der brummer efter alle inden for en 2 meters radius - holder "vagt" at ingen kommer for nær - og DET ER SKIDE IRRITERENDE da hun aldrig har været sådan før disse overfald!
Jeg har nemlig en race der bliver lagt mærke til - og nu skiller hun sig ud med sin opførsel - det giver en etikette til racen som helhed - så tak for det!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ALTSÅ! Om angreb....
  • #1   10. maj 2007 Karin

"og nu skiller hun sig ud med sin opførsel "

Er der ikke noget med at hunden bliver som ejeren *sss*

• #2   10. maj 2007 Weeee.. .

Og hvad h mener du så lige med det?

• #3   10. maj 2007 Kan kun sige "enig"..

Ment på den måde, at hvis jeg så din hund - en race man sjældent ser - stå og knurre af min hund udelukkende fordi vi kommer gående.. Jamen så vil jeg tage afstand fra racen..

Er det fair at dømme racen på et enkelt individ? Næææ, det er det ikke, men ikke desto mindre er det hvad man gør hvis det er en mindre kendt race..

• #4   10. maj 2007 Karin

Driller dig bare...en joke.

*rødme*

• #5   10. maj 2007 Ja det er det vi mennesker ofte gør, sætter etikette på individet, uden at kande historie eller baggrund, for opførsel, desværre.

• #6   10. maj 2007 Karin : fuldstændig enig- i ude og hjemme er der en tilsvarende historie, med deres hund også er blevet et nervevrag efter angreb.

• #7   10. maj 2007 Weeee..

Oki - ups - så håber jeg ikke det jeg skrev dukker op.. for er lige på en anden pc nu *GG*

Tja jeg er da mega træt af det der er sket med hende - og bebrejder dårlig avl i den grad.
    Jeg tænker da især på temperamentet før jeg avler og udvælger partnere - så hvorfor alle disse hovsa hunde?

• #8   10. maj 2007 NIna -

<b>Ment på den måde, at hvis jeg så din hund - en race man sjældent ser - stå og knurre af min hund udelukkende fordi vi kommer gående.. Jamen så vil jeg tage afstand fra racen..</b>

Det ville jeg så ikke - en enkelt hund gør jo ikke at man siger at det nok er alle der er sådan .. Der skal lidt flere eksemplarer til før de rammer forsiderne :o)

• #9   10. maj 2007 Martine - sådan er vi så forskellige..

Jeg dømmer ubevidst hvis det er en ukendt race (ukendt for mig)..

• #10   10. maj 2007 Okay - jeg skal se flere end ét eksempel før jeg bliver overbevist.

Som da jeg skulle skifte race - jeg så mange Maller inden jeg blev overbevist om hvor god en race jeg syntes det var ... :o)

• #11   10. maj 2007 Nina > du ska ikke komme forbi vores have med en fremmed hund...ss
    Sakki er på dupperne (kun hjemme), da han ikke ved om de er en af de sataner, der har overfaldet ham eller måske ku finde på at springe over hegnet...og ja, det mest voldsomme overfald her, var en muskuløs blanding..

• #12   10. maj 2007 Man kan ihvert tilfælde huske førstehånds indtrykket af netop den hundetype man så opføre sig sådan.

Bare tag i tirsdags hvor jeg går til træning og har gjort det gennem 3 år med samme hund - det blev bemærket med det samme "om den ikke var lidt arrig".... trods de kender hunden - trodes de aldrig har set det før - så hun har skam fået etikket på allerede!

• #13   10. maj 2007 Min hund-dværgpinscher han er blevet som din hund , altså han skal nok sørge for at ingen "muskelhunde" kommer for tæt på ham , efter han er blevet overfaldet 2 gange umotiveret af disse "racer" - og det har sgu ikk noget med mig som ejer, han ser dem tit før jeg gør! så forstår udemærket dit problem!!!

• #14   10. maj 2007 Hmm endnu et indlæg om muskelhunde som angriber en "alm" hund der så for men af det.

hvornår kommer der tråde om det modsatte?
    min den ene er fx blevet overfaldet af to "alm" familie hunde og har fået men af det,

nu laver hun udfald mod alle hunde som kommer i nærheden af hende.

jeg er engang kommet gående med hende hvor hun snuste i en hæk, uden varsel blev hun bidt af en gravhund i næsen gennem hækken så nu kan hun ikke tåle at gå der mere uden at gå på tåspidser af frygt for det sker igen.

ja jeg kunne blive ved, og indrømmer gerne at jeg syntes det er kedelig læsning at der altid skal nævnes racer på overfald, for lige meget hvilken race det er der overfalder ens hund, syntes man det er en meget kedelig siutation at stå i.

nå jeg smutte på arbejde igen, men læser tråden senere

• #15   10. maj 2007 Smadder synd at din hund har været ude for disse voldsomme overfald...

Det eneste du kan gøre er at arbejde med hende og vise hende at du har styr på situationen, så hun kan slappe af.... Det kan godt tage lang tid, men det kan lade sig gøre

• #16   10. maj 2007 det jo så forskelligt som folk oplever racer og angreb, men har kun oplevet at det er muskelhunde som går på mine.. men ja der er også mage andre hunde der angriber, det jo bare hvad man har dårlig erfaring med!

• #17   10. maj 2007 Mamma > hm...enten har jeg eller du helt misforstået tråden ?

• #18   10. maj 2007 Mamma M P

Læs lige igen.
    Jeg skriver netop det ikke er en race - men derimod blandinger. Og jeg kender adskillige hvis hunde er blevet overfaldet helt umotiveret af netop muskelblandinger.

Jeg har da også oplevet andre hunde der har angrebet - men ikke uden at vise sit sprog først! Dvs den advarer.
    Dette oplevde jeg IKKE da Ditto blev angrebet.

Alex N

Ja - jeg er igang med alt muligt - men hun ser det åbenbart sådan at ville advare alt og alle på 4 ben hun ikke kender - at hertil og ikke længere.
    Før lå hun med alle 4 lige i vejret til træning - nu er hun på vagt hele tiden når hun sidder fri.

• #19   10. maj 2007 Karin. Sørgeligt men desværre ser man oftes at hunde der har været udsat for overfald selv bliver mere vagtsomme og agressive, da de vil fortælle de andre hunde at de er store og farlige. Men oftes er denne adfærd et utryk for utryghed. Sådan var min han også på et tidspunkt hvor en anden rotte angreb ham nogle gange. Bare han så en anden hanrotte var han helt oppe på mærkerne.. Har dog fået pillet det af ham igen-

• #20   10. maj 2007 Karin
    Min gamle jack russell har det på samme måde. hun kan ikke lide andre hunde, men slet ikke muskelhunde og hunde der ligner.
    Hun blev overfaldet af en rottweiler, da hun ikke var ret gammel, om det er årsagen til hun er sådan vides ikke.
    Hun blev også bidt af en OES, da den ville snuse hende bagi. Hun sagde fra og straks tog den store OES fat i hende og ruskede.
    Hun går også som en satans hund, trods det ikke er hendes skyld.
    Jeg kender godt din race og det er en helt vidunderlig hund, næsten ligeså god som korthår

• #21   10. maj 2007 Linda a: ja det er lige mine ord. vi får også adfærdsbehandler om 2 uger som skal hjælpe king med at få ro i sjælen igen hvis man kan sige det he he . . men synd det tit ender sådan. han har jo tit været oppe og slås, men det er de overfald og angreb hvor han ikk havde nogen ide om det som har gjordt ham vagtsom og agressiv faktisk, men kun mod visse hunde, hans bedste ven er kæmpe rottweiler så det ikk alle han hader!

• #22   10. maj 2007 Ka 100 % følge dig Karin - jeg arbejder osse ret intenst her ved huset...han farer frem og knurrer, hvis han er usikker på den anden hunds intentioner...der kommer rigtigt mange hunde forbi dagligt...Han rejser børster med det samme, hvis hunden er ukendt eller har knurret af ham som hvalp. Heldigvis kommer der kendte gode vuffer forbi osse...så går halen som en propel..ss

• #23   10. maj 2007 Julie. Ja nu gælder det bare om at kun at have positive oplevelser med hunden, så den kan finde ud af at der stadig findes "søde" hunde :O)

Kommentér på:
ALTSÅ! Om angreb....

Annonce