{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

knæk på halen og udstilling {{forumTopicSubject}}

Skal lige høre....
Har lige set i en profil, at ejerne egentligt gerne vil udstille hunden, men pga et knæk på halen, som er kommet efter et uheld, kan det ikke lade sig gøre...
Men så længe det ikke er et medfødt knæk på halen og man får en dyrlægeattest på, at det er opstået efter et uheld, kan man så ikke godt udstille hunden????

Er det ikke netop til sådan et tilfælde, at man kan gøre brug af dyrlægeattester???

Kom frit frem I vise mennesker! ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  knæk på halen og udstilling
  • #1   11. maj 2007 Har hørt at " man" er ligeglad med de attester ??? Troede nemlig også at hvis hunden havde pådraget sig en skade, "så gik den igennem"....

• #2   11. maj 2007 Jeg studsede bare lige over at de skrev at det ikke "kunne lade sig gøre" at udstille pga skaden, og det mener jeg ikk er tilfældet...?

Marianne B: Vi kender nogen med en GD der har haft en skade i det ene ben og er blevet opereret flere gange, og det er blevet nævnt af dommerne flere gange i bedømmelsen, så nogen steder blir de ihvertfald læst og taget med i overvejelserne hos dommeren.

Hva pokker er de der ellers for?

• #3   11. maj 2007 Jo det kan man godt... kender flere der har fx dyrelæge atest på at hunden mangler tænder eller ulveklo osv, som stadig bliver udstillet og de må også bruges i avl...

• #4   11. maj 2007 Louis kom en gang til skade med poten, tror det var der jeg spurgte mig frem... Tænderne er jeg også sikker på at man kan bruge attesten...Ja selvfølgelig kan hunden indgå i avl, tror heller ikke at " skaden " trækker ned, men måske kommer hunden så ikke i vinderklassen...Ja jeg ved det ikke....

• #5   11. maj 2007 Ja min gammel pelle kunne jeg ikke engang træne med pga af han var halekuperet efter uheld som 1uge gammel. og jeg havde dyrlægeatest på at det var gjordt fordi han havde haft brækket halen..
    Det skal lige siges jeg kunne nok træne men ikke gå til nogen konkurencer eller så jeg kunne have kommet fra hvalpe hold og så på det næste..
    Dette var i DCH Frederikshavn...

Om det er anderledes ved udstillinger håber jeg, hvis man nu stod med en hund der var lige ved at være champ, som så kommer ud for en ulykke som gør den skal have noget af halen fjernet, ville det jo være totalt latterligt hvis hunden ikke må udstilles mere.. Men som sagt det skulle ikke under mig hvis man ikke må udstille..

• #6   11. maj 2007 Du kan sagtens udstille med en hund med knækhale,- du får sikkert ikke præmie med hjæm, men du kan godt.
    Du kan IKKE udstille en halekuperet hund i dansk kennel klub( født efter1996 ) heller selv om det er fordi den har været ude for et uheld, selv ikke med dyrlæge attest.
    Grunden til dette er at der er folk derude der ville smække en hundehale eller 2 i bildøren

Kommentér på:
knæk på halen og udstilling

Annonce