558 visninger
|
Oprettet:
knæk på halen og udstilling {{forumTopicSubject}}
Skal lige høre....
Har lige set i en profil, at ejerne egentligt gerne vil udstille hunden, men pga et knæk på halen, som er kommet efter et uheld, kan det ikke lade sig gøre...
Men så længe det ikke er et medfødt knæk på halen og man får en dyrlægeattest på, at det er opstået efter et uheld, kan man så ikke godt udstille hunden????
Er det ikke netop til sådan et tilfælde, at man kan gøre brug af dyrlægeattester???
Kom frit frem I vise mennesker! ;o)
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Marianne B: Vi kender nogen med en GD der har haft en skade i det ene ben og er blevet opereret flere gange, og det er blevet nævnt af dommerne flere gange i bedømmelsen, så nogen steder blir de ihvertfald læst og taget med i overvejelserne hos dommeren.
Hva pokker er de der ellers for?
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.017
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.630
feb 2006
Følger: 40 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 557
Det skal lige siges jeg kunne nok træne men ikke gå til nogen konkurencer eller så jeg kunne have kommet fra hvalpe hold og så på det næste..
Dette var i DCH Frederikshavn...
Om det er anderledes ved udstillinger håber jeg, hvis man nu stod med en hund der var lige ved at være champ, som så kommer ud for en ulykke som gør den skal have noget af halen fjernet, ville det jo være totalt latterligt hvis hunden ikke må udstilles mere.. Men som sagt det skulle ikke under mig hvis man ikke må udstille..
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 123
Du kan IKKE udstille en halekuperet hund i dansk kennel klub( født efter1996 ) heller selv om det er fordi den har været ude for et uheld, selv ikke med dyrlæge attest.
Grunden til dette er at der er folk derude der ville smække en hundehale eller 2 i bildøren
knæk på halen og udstilling