{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
408 visninger | Oprettet:

Cavalier med Cherry eyes {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag snakket med Gizmo`s opdrætter og hun fortæller mig at hun har problemer med sin ny indkøbte avlstæve, den er allerede 4 ½ måned gammel blevet opereret for cherry eyes, men da det ikke er vellykket og det andet øje også er begyndt skal hun opereres igen på tirsdag og denne gang hos Finn Boserup.

Hendes egen dyrlæge havde påstået at det var noget cavaliere tit led af og det ikke var arveligt så den kunne sagtens bruges til avl...

Nu går mit spørgsmål så på, er der nogen af jer der nogen sinde har hørt om cavaliere der har cherry eyes? For jeg har ALDRIG hørt om en der havde det.. Og er det mig der er helt gal på den men er det ikke arveligt?? Synes jeg op til flere gange har hørt at en GD med Cherry eyes ikke må bruges i avl...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cavalier med Cherry eyes
  • #1   11. maj 2007 henvend dig til Karlslunde dyreklinik, Mogens Aalund. Han ved alt om øjjne og øjensygdomme.

• #2   11. maj 2007 Jeg tror måske at Hr.Boserup ved det.. Jeg hører at han er en af de dygtigste der har m øjne at gøre i DK.

• #3   11. maj 2007 "Juvenile Cataracts, Geographic Retinal Dysplasia, and Cherry Eye are diseases that, if found in a Cavalier, should not be bred."

fra (link fjernet) (under health.. et godt stykke ned)

• #4   11. maj 2007 Har aldrig hørt om det ved Cavalier, men ved at fladsnudede racer og basset hound ofte har det.

• #5   11. maj 2007 Tak søster jeg mente heller ikke det var normalt hos cavalier...

Doggymom nu er det ikke min hund, men min opdrætteres og hvis jeg skal være ærlig tror jeg bare hun lytter til sin egen dyrlæge, jeg har dog fået banket det ind i hovdet på hende at hendes tæve men løs patella ikke må bruges i avlen og den er nu hyggehund og neutraliseret...

• #6   11. maj 2007 Reese det har jeg hørt forskellige steder på nettet og fra folk jeg har mødt... Men eftersom man ikke udstiller en hund med Cherry eyes hvordan vil du så få den avlsgodkendt??? Og jeg spurgte om det var arveligt da jeg mente at have hørt det, jeg påstod ikke noget....

• #7   11. maj 2007 Reese: Man kan ikke se det på hunden

• #8   11. maj 2007 Okay Reese tak for svaret jeg undrede mig bare, men må sige at jeg stadig synes det er en dårlig ide hvis hun stadig vil bruge den til avl, hun har lavet alt for mange dårlige hvalpe igennem tiden og jeg tror ikke det hjælper hun har købt nye hunde ind, det var først da jeg nærmest skreg hende ind i hovedt at hun opgav at bruge den med løs patella...

• #9   11. maj 2007 Kig på Lilly

• #10   11. maj 2007 Lilly blev opreret for Cherry Eye da hun var 16 uger. Det kan overhovedet ikke ses i dag.
    http://gingers.dk/galleri/albums/Ronja%20Lilly%2016%20uger/lilly2.jpg

• #11   11. maj 2007 Reese det mener jeg jo heller ikke man skal, men Jeg tror desværre hun er ved at være desperat hun har ikke haft nogen kuld siden Gizmo og han blev 5 år i feb og de gamle hunde dvs, Gizmo`s mor, far og halv søster blev aflivet fordi de ikke kunne lave flere hvalpe, så købte hun en ny tæve som så har løs patella, så købte hun en ny han hund som lige er blevet 1 år og nu har hun købt 2 tævehvalpe hvor den ene har cherry eyes, hun har slet ikke tjekket kennelerne ud først hun har bare købt hos dem med kortest ventetid, selvom jeg tilbød hende at undersøge nogen forskellige kenneler for hende, men det havde hun ikke tid til...

• #12   11. maj 2007 Reese: Jo det skal hun, hvis alt går efter planen - og ja der er vist forskel.
    GD's øjne hænger jo - det gør Lillys ikke, men hun er af Pekingeser (fladsnudet) så nok der hun har det fra.

Jeg læste meget om Cherry Eye dengang og læste mig frem til at alle racer kan få det, men det er mest racer med flad snude og hængøjne.

Jeg har ikke fået at vide at det er arveligt - heller ikke af dyrlægen. Lillys mor har heller ikke haft det så vidt jeg ved.

• #13   11. maj 2007 Ja hun er fin Tinna jeg har bare set flere hunde der har været rigtig grimme bagefter...

• #14   11. maj 2007 Jeg tror det er meget tilfældigt. Nogle gange popper det også tilbage igen.

Lilly andet øje fik det også nogle uger efter - og jeg tænkte åhh nej - så proppede jeg det på plads og så ikke mere til det.

• #15   11. maj 2007 cherry eye er ikke arveligt men disponibel for nogle racer.
    vil lige anbefale claus bundgaard som er en af de dygtigste øjndyrlæger i dk

• #16   11. maj 2007 Er det ikke normalt at det kommer til at blive pænt igen?

• #17   11. maj 2007 Jeg kan kun tale for Lilly - og hendes blev pænt. Hun græder en smule mere på det øje, men det har jeg fået nogen lunde styr på.

Kommentér på:
Cavalier med Cherry eyes

Annonce