351 visninger
|
Oprettet:
Ændrende adfær ved loppemiddel {{forumTopicSubject}}
Hejsa HG.
Jeg spørger på vegne af min mor her..de har en stor hund blanding af saint bernard/new foundlænder en han forresten på godt 1½år første gang han fik loppe middel (Frontline) der var der ikke noget..men den her gang købte de Bayvantic til ham.. han fik loppe kur sidste uge og hans adfær har ændret sig siden han fik bayvantic sidste uge...han spiser ikke ret meget mere efter han fik det loppe middel og han går bare rundt og er dvask..
nogen der har prøvet noget af det samme og kan komme med en evt. forklaring?
apr 2005
Følger: 91 Følgere: 88 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 1.460
mine hunde har aldrig fået loppemidler.
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 416
I sjældne tilfælde kan der hos hunde ses forbigående hudreaktioner (såsom tiltagende kløe, alopecia (hårtab), erytem på applikationsstedet) og sløvhed.
Forgiftning som følge af utilsigtet oral indtagelse hos hunde er usandsynlig, men kan i sjældne tilfælde ske. I så fald kan neurologiske tegn såsom tremor og sløvhed forekomme. Behandlingen bør være symptomatisk og den bør foretages under opsyn af en dyrlæge.
Intet specifikt antidot kendes.
okt 2005
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 547
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.393
jan 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 284 Svar: 1.010
feb 2006
Følger: 18 Følgere: 28 Emner: 123 Svar: 5.518
Jeg kender en Broholmer som fik en reaktion på et af de der midler (tror dog at det var Frontline). Han mistede også appetitten, blev sløv og apatisk. Men hans udviklede sig så videre hvor han begyndte at få store væskeophobninger i kroppen (hans ene ben hævede til dobbelt størrelse).
De tog til dyrlægen som gav ham et eller andet....
Det var ikke for at gøre dig urolig, men bed din mor om at holde øje med ham og så ville jeg ringe til dyrlægen mandag hvis ikke det havde ændret sig.
Ændrende adfær ved loppemiddel