{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
785 visninger | Oprettet:

køb af hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har været på HG i ca. 2 år. Helt tilbage hvor vi var 10.000 brugere mindre. Det var kvalitetstid, der blev man rent faktisk klogere på hundene og de forskellige ting.
Salg af hunde. Ja, i min tid herinde har jeg set rigtig mange hunde blive sat til salg. Inkl. En masse uærlige kuld.
Jeg har set folk som påstod deres hund har tavle, Så fik man skudt den påstand i bund, så var det et prøve kuld, så fik man skudt den påstand i bund. Så ser man at personen skriver til en masse andre at hunden faktisk er pit. Har set folk sætte tydelige blandinger til salg som race hunde.
Har set kuld sat til salg, hvor der står 100 % ren amstaff, og så står der en pit i baggrunden som er en af forældre dyrene. Hehe. Så vælger man at købe en AST uden tavle, må man vide at chancen for den er pit, eller pitblanding er monster stor. Så bagefter nytter det ikke noget at sige: jamen jeg troede jo på sælger.
Som udgangs punkt får du IKKE en ren ast. Hvis du gør det, er chancen for at forældre eller bedste forældre har fejlet noget der har gjort de ikke kunne avlsgodkendes MEGET stor.
Stol på dig selv og din intuition , Og Køb Altid kun hund ved en opdrætter du føler du kan stole på og kan besvare ALLE de spørgsmål du måtte have med tilfredsstillende resultat. Tænk logisk.
Husk at det er din bedste ven igennem de næste mange år, så det mindste du kan gøre for din hund er sq at sørge for der er stillet store krav til parringen, og ikke bare at den er cute.
Hold ALLE muligheder åbne for hunden, Hvorfor begrænse det ved at undlade at købe med tavle med vilje.
Bliver du en Snob af det? Nej, Du vælger at være en seriøs hundeejer som tager ansvar og sørge for din kommende bedste ven er avlet på bedste vilkår, efter bedste forældre.
Har du lyst til at åbne hjertet og få en unghund / voksen hund fra et internat, Så gør det, De mangler os kærlige hjem, hvor nogle gider at tage sig af dem.
Men skal du ud at købe en hvalp, så køb en hvalp med stamtavle. Hvor du har tjekket forældre / opdrætter i hoved og røv.
Ang. Stamtavlen. Vælg den stamtavle med de bedste restriktioner for racen. Jo Flere restriktioner der er, jo bedre avlet hunde kommer der.
Sørg for at have ALLE informationerne om racen INDEN køb. Så der ikke lige pludselig kommer noget der skræmmer livet af dig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  køb af hund
Kommentér på:
køb af hund

Annonce