{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Analkirtler {{forumTopicSubject}}

Nones har i perioder døjet meget med sine analkirtler, og lige nu er det slemt. Jeg tømte dem sidste gang 2/7 og lige nu har jeg været nød til det igen. Han har fået ben i hvert falde 2 gange, og har også hård afføring, men tømmer dem altså ikke. Der er ikke betændelse eller blod i kirtlerne.

Hvor meget er normalt ? 2 gange på 14 dage er det ikke voldsomt ? Og kan man irritere dem til at producere mere sekret ved at tømme dem ? Altså jeg tømmer den jo ikke i tide og utide, men når han enten viser tegn eller når de går af, efter han har lagt eller vendt sig snævert.

Det er ikke som sådan et problem at tømme dem, det tager 1 minut og han siger ikke noget til det. Men jeg syntes det er hurtigt de er fyldte igen !

Har i nogle erfaringer ? Og evt også med fjernelse af kirtlerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Analkirtler
  • #2   16. jul 2019 Oftes fordi der kommer en dråbe som lugter skrækkeligt. Ellers så fordi han får en smule feber og vender sig efter halen. Og så kan jeg mærke at de er lige så store som en vindrue.

  • #4   16. jul 2019 Nej, jeg tror bestemt ikke hunde normalt døjer med kirtlerne. Nones døjer fordi han har haft Giardia og har derfor Lind mave meget af tiden. Eller det er blevet meget bedre, men åbenbart ikke nok.



  • #5   16. jul 2019 Min Hannibal havde problemer med analkirtlerne i en sådan grad, at de måtte fjernes. Han lækkede lige pludselig en lille smule, ud af det blå med jævne mellemrum, som om de ikke kunne "holde tæt". Det viste sig så, da de blev fjernet, at de var meget, meget små, som små rynkede rosiner og derfor døjede han med dem.

    Det var ganske uproblematisk for ham at få dem fjernet, han havde ingen problemer bagefter med at holde på afføringen.


  • #6   16. jul 2019 Okay, interesant ! Jeg syntes nok Nones kan blive store ! Faktisk meget store. Og det er sjældent de lækker, sidst jeg tømte kunne jeg se på ham at der var noget, og jeg fandt ud af bagefter, af han faktisk havde ændret lidt adfærd( troede det var pga en skade i poten) men det har altså været lidt feber og irritation fra en kirtel. Den var også svært at tømme og den var gigantisk. Og den lækkede han sjovt nok ikke. Men i dag der kom han altså til det, og jeg tømte dem med det samme. Det var da også en del i, men de var nemme at tømme denne gang, i forhold til for 2 uger siden. Jeg er bange for at nu har jeg tømt dem , med så lille et mellemrum at kroppen så automatisk begynder at producere mere.

  • #7   17. jul 2019 Altså, der kan vel være mange grunde til, at de kan bøvle med analkirtlerne, og jeg ville bestemt ikke fjerne dem endnu. Han har jo ofte døjet med blød mave, ikke? Så giver det vel mening, at de bliver fyldte, hvis ikke afføringen er hård nok til at presse dem ud. (virkelig mærkelig sætning! smiley )

    Jeg ved ikke, om de begynder at producere mere sekret, fordi du har tømt dem med lille tidsinterval, men jeg ville nok få dem tjekket hos dyrlægen, just in case.

    En lille historie fra det virkelige liv;

    Hannibals gamle trimmer, en garvet opdrætter af Cairn Terrier, havde med i prisen, at han tømte/tjekkede analkirtler på hundene i salonen. Jeg havde ellers frabedt mig denne service, men da jeg kom en dag og hentede hundene efter trim, stod han med fingeren oppe bag i Hannibal. Jeg sagde, at dét var spild af tid, og han grinte og sagde, at han sgu da godt havde undret sig, for han kunne dælme ikke finde de analkirtler! smiley smiley


  • #8   17. jul 2019 Hullet i analkirtlerne er meget meget små. Nogle hunde danner noget tykkere anakirtelsaft end andre og det kan have meget svært ved at komme ud af sig selv. Hullet er simpelthen ikke stort nok og det hjælper ben desværre ikke på. Kan det være det du er ude i måske?

  • #10   17. jul 2019 Ja det kan skabe gevaldige problemer. Man kan lige forestille hvor skrækkeligt ondt det må gøre.
    Godt I fik dem fjernet.


  • #12   17. jul 2019 Ja de er skræmmende gode til at skjule smerte.
    Men du reagerede jo også da du opdagede det. Andet kunne du jo ikke gøre.


  • #14   17. jul 2019 Næh de kører nemlog ikke altid nummeret af på gulvet.
    Hvis mine trænger til ben så ser jeg slet ikke en ændret adfærd men de kan slikke sig (hvilket jeg ikke ser) ved siden af halen, hvilken jeg ser ved en lille misfarvning af den hvide pels.
    Det er simpelthen så lidt.


  • #15   17. jul 2019 Hm, ja det kan selvfølgelig være at passagen er meget snæver, men de kan jo godt finde på at tømme sig selv, igår var det at han vendte sig under spisebordet nok. Mest er det i bilen, når han vender sig. Men så er de også fyldte. Igår da jeg klemte resten ud, der kom det med det samme. Der skulle jeg ikke døje med den ene, som jeg nogengange har skulle. Dyrlægen er opmærksom, og jeg siger de skal tjekke dem hver gang vi er der. Sekretet er helt normalt og flydende.
    Jeg kunne skam heller ikke drømme om at få dem taget endnu, men jeg ville gerne lige høre andre. Nogle har skrækhistorier om det. Det er jo helt sikkert fordi hans afføring er for Lind, men jeg tror desværre bare ikke det bliver bedre smiley


  • #16   17. jul 2019 Ja det lyder som om han ikke får dem tømt pga li d afføring. Jeg tror ikke der e randet at gøre end at du må dømme dem regelmæssigt desværre.

  • #18   17. jul 2019 Nej de har vist ikke som sådan en vigtig funktion. Ja, at ringmuskelen kan blive beskadiget og at det ikke vil hele. Men det kan ske det var for 20 år siden.

  • #20   17. jul 2019 Hvis der siver væske der fra ville jeg få dem fjerne, gjorde Manfred og han var en tikkende bombe for betændelse i dem. Plus min veninde har en hund hvor det sprang for 1 år siden og den lever stadigvæk på lånt tid fordi det ikke vil hele smiley

  • #22   17. jul 2019 Altså de lækker jo de er for fyldte. Og nu har det så været med 2 ugers melllemrum, før var det måske 2-3 måneder i mellem. Håber det bare er midlertidigt. Jeg havde ikke tjekker dem nu her, jeg havde ikke i min vildeste fantasi regnet med at de var fyldte igen allerede. Jeg må høre dyrlægen hvad hun tænker. Vil da ikke ønske han får betændelse i dem i hvert falde !

  • #24   17. jul 2019 Malene, det syntes jeg bestemt også at han har, men det er åbenbart ikke nok smiley

  • #25   19. jul 2019 Åse har ofte fyldte kirtler og det stinker fælt:-( i flere mån. lækkede hun når hun lå og gnavet be. Den sidste månedens tid har der dog ikke været noget:-)

  • #26   19. jul 2019 Heidi, tømte du dem når hun lækkende ? Og var de svære at klemme ud ? Eller gik det let.

  • #27   19. jul 2019 Nej det var ikke rigtig noget at tømme ud, var som om at de bare sivede.

Kommentér på:
Analkirtler

Annonce