{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

mette b
mette b
Tilmeldt:
8. feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137

Diarre - hvor længe går der {{forumTopicSubject}}

Vores hund begyndte at kaste op søndag og vi var ved vagtdyrlæge. Han fik væske, kvalmestillende og antiobiotika. Der blev taget blodprøve, hvor alle værdier var ok. Vi fik zoolac, skånekost og antibiotika med hjem. I løbet af aftenen blev han bedre og mere frisk.

Mandag formiddag gik det ned af bakke, gik fra foderet og fik sprøjtende diarre (som på dyrehospitalet blev blodigt). Blev indlagt og lå med væske resten af dagen og startet op på Canikur og fik vist også noget vitamin osv. Fik ham hjem til aften med besked om at komme igen til mere væske, dagen efter. Og så forsøge at få noget mad i ham, da han intet havde spist. Fandt noget skånekost han gerne ville spise og han kvikkede vældigt op. Tirsdag morgen var afføringen noget bedre. Var til tjek, men kom med hjem igen, da han var så frisk og upåvirket.

Men jeg syntes stadig hans afføring er alt for blød. Det er ikke sprøjtende diarre som da vi fik ham hjem, men stadig meget blød. Han får skånekost (pate) blandet med havregrød (ris var ikke et hit) og virker helt frisk.

Er det normalt at canikur og antibiotika er noget tid om at virke?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diarre - hvor længe går der
  • #1   17. jul 2019 Ja, det er normalt og antibiotika kan samtidig også give lidt uro i maven.

    God bedring med ham.


  • mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 3 Emner: 36 Svar: 137
    #2   17. jul 2019 Tak smiley
    Vi var igennem en tur sidste sommer, men kan simpelthen ikke huske, hvor længe der gik, så dejligt du lige kan berolige mig lidt.



  • #3   17. jul 2019 Min hund var igennem det sammen i sidste uge. Det blev bedre i løbet af 2-3 dage smiley

  • #4   17. jul 2019 Ziva var kun på hospitalet en gang og fik væske og en sprøjte til at stoppe opkastningerne i nakken og så noget pulver i vand og ordineret tun i vand blandet op med vand for at få mere væske i hende de næste par dage, men det kom stille og roligt. Jeg kan ikke huske hvor længe afføringen var om at samle sig, men jeg har helt sikkert hjulpet det på vej med zoolac og der er nok gået noget tid, for vi tog det samtidigt med giardia.

    Hvis den stadig er blød efter en uge, ville jeg begynde at undre mig, men tarmsystemet skal jo lige have balancen på plads igen.


Kommentér på:
Diarre - hvor længe går der

Annonce