Lammelse af nerve i ansigtet ( trigeminal neuropathy) Lammelse af nerve i ansigtet ( trigeminal neuropathy)
Hej
Jeg har virkelig brug for at høre fra andre der har oplevet denne lidelse hos hunde.
Min hund Freja på snart 5 år startede for ca.14 dage siden med at være urolig og hendes mund stod åben. Min første tanke var en hjerneblødning. Kontakt til dyrlægen som tog blodprøver. Intet i dem. Vi blev sendt hjem med noget smertestillende. Dagen efter stod munden mere åben og vi tog afsted igen. Røntgen af hals og luftveje. Heller ikke noget der. Hun begyndte også at blive usikker på benene. Da gik det op for mig, at selvom hun havde hele hovedet nede i vandskålen kunne hun ikke drikke. Afsted til Dyrehospitalet. Hun var dehydteret blev indlagt og fik 6 l væske. Hun er blevet CT scannet og har fået tjekket rygmarvsvæske og alt er fint. Nu er hun kommet hjem med indopereret sonde så der er styr på mad og væskeindtag. Der er bitte små fremskridt hver dag, men hun er meget træt . Da det er en difus sygdom har jeg brug for at høre om andre erfaringer ?
jul 2019
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 3
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.916
jul 2019
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 330
Efter 2 mdr så han helt normal ud igen.
jul 2019
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.916
Lammelse af nerve i ansigtet ( trigeminal neuropathy)