819 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Lammelse af nerve i ansigtet ( trigeminal neuropathy) Lammelse af nerve i ansigtet ( trigeminal neuropathy)

Hej
Jeg har virkelig brug for at høre fra andre der har oplevet denne lidelse hos hunde.
Min hund Freja på snart 5 år startede for ca.14 dage siden med at være urolig og hendes mund stod åben. Min første tanke var en hjerneblødning. Kontakt til dyrlægen som tog blodprøver. Intet i dem. Vi blev sendt hjem med noget smertestillende. Dagen efter stod munden mere åben og vi tog afsted igen. Røntgen af hals og luftveje. Heller ikke noget der. Hun begyndte også at blive usikker på benene. Da gik det op for mig, at selvom hun havde hele hovedet nede i vandskålen kunne hun ikke drikke. Afsted til Dyrehospitalet. Hun var dehydteret blev indlagt og fik 6 l væske. Hun er blevet CT scannet og har fået tjekket rygmarvsvæske og alt er fint. Nu er hun kommet hjem med indopereret sonde så der er styr på mad og væskeindtag. Der er bitte små fremskridt hver dag, men hun er meget træt . Da det er en difus sygdom har jeg brug for at høre om andre erfaringer ?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lammelse af nerve i ansigtet ( trigeminal neuropathy)
  • #2   21. jul 2019 Tak for indput smiley Jeg gætter ikke. Dyrehospitalet har stillet diagnosen. Der er bare ingen forklaring på hvorfor det opstår og der er stort set ikke skrevet noget på dansk om denne lidelse. De sider på engelsk som dyrehospitalet viste. Der står at lammelsen varer omkring 22 dage. Hun er begyndt at spise skåne vådfoder fra hånden smiley

• #3   21. jul 2019 Min svigerindes søster fik det henover en eftermiddag, her to-tre måneder siden er det næsten væk:)

• #4   21. jul 2019 Jeg vidste ikke at det er en tilstand mennesker også kan rammes af. Ved du om hun havde smerter i den forbindelse ? Dejligt at hun er blevet rask igen smiley

• #5   21. jul 2019 Min mand fik det for 4 år siden, han stod op og syntes hans ene side af ansigtet virkede lidt mærkeligt, og efter et par timer hang den side af ansigtet, efter en masse undersøgelser, sagde lægerne han skulle give det tid, da der ikke var noget, de kunne gøre ved det det.
    Efter 2 mdr så han helt normal ud igen.

• #6   21. jul 2019 Hvor er det dejligt, at din mand er blevet frisk igen. Det håber jeg også at min Freja gør smiley

• #7   22. jul 2019 Det gjorde ikke ondt fysisk, men hun er en ung pæn pige, så det var meget svært for hende. Og så var det besværligt ift at spise og drikke..

Kommentér på:
Lammelse af nerve i ansigtet ( trigeminal neuropathy)

Annonce