{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

voldsom opdragelse/ afmagtsreaktion {{forumTopicSubject}}

Æv, hvor ser jeg det bare tit.

Sidste gang er en uge siden. Kommer gående med min hund på en landevej og en Schæfer løber fra sit hus og hen over vejen for at hilse på Ally. Ejeren kommer stormende ud, hiver råbende fat i sin hund, og da de kommer over i deres indkørsel hiver og flår han i hunden,mens han skælder ud og aflutter med at vappe den en på hovedet.
Jeg håber ikke det er regelen for opdragelsen, at den er karakteriseret ved vold og aggresion, men at det skyldes han i situationen blev bange og derfor reagerede idiotisk. Men jeg synes jeg ser det relativt ofte. Folk hiver hunden til sig, hvis den trækker eller lignende, og når den er hos ejeren får den en ordentlig skideballe med eller uden vold. Fjolser - hvordan kan man tro, man kan bygge et godt sammenarbejde med sim hund på det grundlag. Jeg ville sgu også løbe væk, så snart jeg turde, hvis jeg boede under sådanne forhold.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  voldsom opdragelse/ afmagtsreaktion
  • #1   15. maj 2007 Først og fremmest vil jeg tage afstand fra vold som opdragelsesform!
    Det dur ikke at slå en hund og det dur ikke at råbe og skrige.
    Ellere rettere - mange hunde virker det desværre på, så der er også mange hundeejere, der ikke går over til en lidt blidere form for opdragelse.

Når det så er sagt, så vil jeg da medgive efter at have haft to driftige og dominante schæfer-hanner, at man (eller ihvertfald jeg) ikke kan klare alt med den race ved kun at være sød og blid.
    Begge mine hunde har været dominante og har i den grad udfordret mig. Det har kostet blod, sved og tårer og en hund lagt på siden et væld af gange.
    Det ser voldsomt ud, men det er også en voldsom hund, hvis man ikke får styr på de ting inden den bliver voksen...

Alfa og omega er, at man aldrig må blive hidsig i en situation, hvor hunden irettesættes.
    Tro mig, det er svært! Pulsen skal ned og man skal være rolig.

Men helt at undgå fysik er sørme svært.....

• #2   15. maj 2007 Giver CH ret... det kan være enormt svært i visse situationer at ungå fysisk kontakt i en vis grad...

Er også IMOD VOLD...

• #3   15. maj 2007 Kan forstå I naturligvis er imod vold. Men hvad betyder "fysisk kontakt i en vis grad"?

• #4   15. maj 2007 Hvis Babett forlader vores grund, så får hun også en tur, jeg vil ta hende i hovede og røve og slæbe hende hjem.
    For hun skal ikke gå på vejen uden mig.

Nu er det aldrig sket, at hun er gået på vejen.

• #5   15. maj 2007 Banehunden Babett. "tage hende i hoved og røv og slæbe hende hjem" - ja, det ville jeg personligt kategorisere som vold. Een ting er at man kan komme til at reagere uhensigtsmæssigt i en situation, hvor man er blevet bange, men at man 'planlægger' sådan en opførsel virker meget afskyeligt på mig..

• #6   15. maj 2007 Heidi B

en ting at det er mig der slæber hunden hjem, i hove og røv. - men en anden ting det hvad kand der ikke ske, hvis der kommer en bil eller andet, hvor andre kommer tilskade pga. hunden. Det er langt mere alvorligt en at fortælle hunden, at det skal den bare ikke gøre.

• #7   15. maj 2007 Banehunden Babett: Jeg ville gøre det samme... kan kun følge dig...

• #8   15. maj 2007 Så argumentet er at den voldsomme tilgang, får hunden til at forstå, det er alvor??
    Tror bare ikke på det. Tror det får hunden til at miste respekt for en leder, der, i hundens øjne, reagerer voldsomt uden grund.

• #9   15. maj 2007 Jeg vil lige som babett tage hunden og slæbe den hjem på samme måde. Den skal sgu vide at det er forkert at forlade matriklen på den måde

• #10   15. maj 2007 Jeg nægter at tro, jeg er den eneste, der mener man kan lære sin hund, at man mener tingene alvorligt, på en anden og bedre måde en med "hoved og røv - slæberi".....

• #11   15. maj 2007 Hviklen måde??

• #12   15. maj 2007 Cassius bliver ikke taget i hoved og røv når jeg når hen til ham, for da er skaden allerede sket.

Problemet er jo, at når man straffer hunden, må man være sikker på, at den har det billede i hovedet, som man straffer for.
    Det har den ikke, når man først er nået hen til hunden. Straffen skal komme, når den stikker. Ikke når man kommer hen til den.

For mig er det meningsløst at straffe på det tidspunkt.

Der, hvor jeg føler jeg bliver nødt til at bruge fysik (og her mener jeg faktisk entydigt at lægge hunden ned på siden og dominere ham meget tydeligt) er, når han helt tydeligt forsøger at lave om på den hierakiske opdeling i vores familie.
    Det er selvklart kun noget, der er nødvendigt at gøre mens hunden vokser op, medmindre man ikke har fået styr på det i den periode.

Ud over det, er den værste afstraffelse vi byder Cassius at nøkke ham i linen. Det giver i sig selv ikke noget ubehag, men stopper hundens adfærd og tankerække et øjeblik, så vi kan kommunikere med ham.

• #13   15. maj 2007 jeg øver kantstens øvelser med holli

men hun er da også blevet hevet ind på grunden igen i nakkeskindet mens jeg har sagt hun er slem. men med det samme hun er hvor hun må være får hun ros og godbider

hvilket os gør at man ken finde godbidder i ALT mit tøj, lige fra mine ridebukser til min fine jakker

• #14   15. maj 2007 Hvis man hiver fat i hunden som bl.a Babett er fortaler har jeg som CH siger, lært at det er alt for sent. Man lærer ikke hunden at det er ubehageligt at løbe over vejen og hilse (det var jo hyggeligt nok), men man lærer den, at hjemturen (i dette tilfælde i hoved og røv) er meget ubehagelig. Gør man det tilstrækkelig gange kan det godt være, den lærer at koble de to ting, men den har lang tid før opdaget at den ikke kan have fuld tillid til en leder, der opfører sig utilregneligt.

• #15   15. maj 2007 Slå man sin hund fordi den stikker af, så er man da helt sikker på man ikke kan fange den næste gang ..

• #16   15. maj 2007 Vi har heldigvis ikke det problem mere, at Luna løber "hjemmefra" .
    Da hun var mindre, løb hun efter sin "far" , da han kørte i bilen. Jeg troede, han havde taget hende med, hvilket han ofte har gjort, så tænkte ikke videre over, at hun ikke var der, før jeg fik en opringning fra 2 unge knægte, der fortalte, at de havde fundet min hund, meget forvirret, oppe ved Kvickly.
    Da hun kom hjem, fik hun ingen ballade, jeg var bare glad for,at hun ikke var kommet til skade. Derefter er hun altid blevet på vores matrikel, medmindre vi er med. SÅ hun har nok fået sig et chok for livet.

Derefter vil jeg godt give CH ret i, at det er svært, helt at undgå at bruge fysikken. Pædagogik er godt og sjovt langt hen ad vejen, men ind i mellem rækker det altså bare ikke! Der skal der noget andet til. Og her mener jeg ikke, at man skal slå og tæske, eller råbe og skrige løs efter sin hund. Bestemt ikke. Men jeg kan godt finde på, at tage fat om nakken på Luna, og ligge hende ned på maven ( sådan har jeg egentlig altid gjort, når hun skulle irettesættes, gjorde hendes egen mor nemlig) , og så ved hun godt, at nu mener jeg det! Jeg skal ikke tvinge hende ned, hun ligger sig, og så kan vi fortsætte vores ærinde uden problemer.
    I visse situationer kan man snakke og lege så meget man vil, men der er også situationer, hvor det bare ikke hjælper. Og så vil jeg faktisk hellere lige tage om nakken i det korte øjeblik, fremfor at stå og hive og flå i min hund for at få opmærksomheden.

• #17   15. maj 2007 Man kan godt opdrage en hund uden råben og skrigen og især uden vold...

• #18   15. maj 2007 Hmm - hvor er der dog mange meninger om hundeopdragelse.

Det primære er at vise hvem der er BOSSEN - ganske som det gøres i naturen! Ellers vil den blive ved med at forsøge at vinde space..

I naturen er der ingen der slår - og det var heller ikke det Banehunden Babett skrev. Man viser sit lederskab - og det er der hulens masser af hunde der aldrig har prøvet = problemhunde! Deraf alle de debatter vi har herinde om muskelhunde - Rotter - Schæfer.
    Så find lige ud af hvad det er I hylder eller kritiserer før I dømmer, tak

• #19   15. maj 2007 Karin, hvor i hundeverden bliver en voksen hund taget i hoved og røv mange sekunder efter sit fejltrin?

Det her handler ikke om at dømme, men om meningsudveksling om et meget relevant tema.

• #20   15. maj 2007 Enig med Babett

• #21   15. maj 2007 Ja, det er at vise lederskab, men efter min mening dårlig lederskab. I ulveflokken er der ikke en leder, der render rundt og terroriserer de andre, for ellers bliver han vippet af pinden. Det har man fundet ud af for mange år siden. Læs Irene Jarnved eller Hallgren...
    En god leder giver klare, konsekvente og ikke mindst FORSTÅELIGE beskeder og irettesættelser.

• #22   15. maj 2007 C.H. :
    den er stadig på afveje når det sker. Det kan godt være det er upædagogisk, men det virker, kender den først grænserne, så er den på afveje, det er ikke ok

• #23   15. maj 2007 hmmm, jeg tænker bare hvorfor give hunden en "ordenlig" tur, er det ikke vores egen skyld hvis hunden stikker af ?

• #24   15. maj 2007 C H

Læs lige - "Taget i røved og røv"...behøver vist ikke at betyde Banehunden Babett har slået hunden?
    Spørg lige selv før I dømmer..

Og sorry - jeg holder fast på hvad jeg skriver.
    det er dyr vi har med at gøre - og skal derfor indrette os EFTER deres sprog! Og pyllenylle duer altså ikke som opdragelsesmetoder uanset hvilken race/blanding.

Og læs lige: Jeg skriver intet om vold - konsekvent og i det tilfælde en handling

• #25   15. maj 2007 ***René** *

Den stak jo ikke af?
    Men jo - hvis det var under almen træning er det heller ikke efter den rette fremgangsmåde

• #26   15. maj 2007 Og selvom man skælder ud, gør det ikke at hunde næste gang tænke "hov hov ! det skal jeg ikke gøre, så får jeg klø" stikker den så stikker den.. får den en god duft i næsen, stopper den ikke op og tænker sig om først ..

Men hver person bestemmer jo heldigvis selv hvordan de vil opdrage deres hund smiley

• #27   15. maj 2007 Karin

Står der ikke hunde løb fra sit hjem ?

Dermed mener jeg blot at det er ejer´s ansvar at sørge for hunden ikke har den mulighed....

• #28   15. maj 2007 KARIN - Ingen har sagt at Banehunden Babett har slået hunden. Men jeg har sagt, at jeg mener det er voldelig adfærd.

• #29   15. maj 2007 Heidi B

Præcist! Og det er det der er tale om her.

Forskellen er måden det bliver sagt på.

• #30   15. maj 2007 ???

• #31   15. maj 2007 Heidi, fordi man tager fat i sin hund, er da ikke ensbetydende med,at man render rundt og terroriserer den....
    Sådan opfatter jeg lidt din sammenligning med ulveflokken.
    Man er da nød til at sætte grænser for sin hund, og det er altså bare ikke altid, at "fy skamme" virker!

• #32   15. maj 2007 Cathrine

Præcist

Heidi B

Tror du læser det skrevne lidt for ordret?

• #33   15. maj 2007 Cathrine: Det er jo det...

• #34   15. maj 2007 Karin, Jeg regner da med, at han mener præcis det han skriver: At blive taget i hoved og røv.

Det ser jeg da jævnligt på træningspladsen så derfor tænker jeg det fuldstændig bogstaveligt.

Men hvis babett ved uddybe, så er der der ingen der afholder ham.

Winther - det er fuldstændig rigtigt at det virker. Men det er ikke ensbetydende med, at det er de rigtige metode eller at den ikke kan gøres anderledes.
    Nogengange synes jeg, man springer over hvor gærdet er lavest når det kommer til hundeopdragelse. Det ER nemt at opdrage hunden på den måde, men personligt synes jeg det andet er sjovere.

Og så er det da en gedigen misforståelse at man ikke kan tilegne sig lederskabet over sin hund uden at tage den i hoved og røv når den laver noget skidt.
    At opdrage med så lidt fysisk magt som muligt betyder ikke, at hunden ikke ved hvor den hører hjemme.....

• #35   15. maj 2007 Ja, de mange ensartede syn på opdragelse af hunde, forklarer jo tydeligt hvorfor jeg så ofte ser denne form for behandling.
    Det undrer bare en, når man er skolet i teori, der har et helt andet udgangspunkt.

• #36   15. maj 2007 Jamen Heidi, så vil jeg da gerne høre, hvordan du så synes, man skal reagere i den situation, du selv har beskrevet i starten af tråden?

• #37   15. maj 2007 Vi altså godt lige sig det er sku ikke altid de såkaldte "blide" metoder virker... man kan altså godt komme ud for at man er nød til at "tage fat" i sin hund for at den forstår...

• #38   15. maj 2007 Tja -jeg ser alt for mange misforståelser hund og mand imellem. Og det er til at tude over.

Ligegyldigt hvor meget man siger og fortæller om konsekvens og lederskabsøvelser - fiser den desværre kun ind hos ½ delen hvis man er heldig.
    Og her i huset kommer så en hel del der har været ude for inkompetente trænere der har prøvet at gøre det efter en bog! Og jeg skal da lige sige det ikke altid er lige nemt eller sjovt at rette op på sådan en hund. For slet ikke at sige ejer!

Jeg tror at kan læse at vi er rimelige enige - udtrykker os bare forskelligt

• #39   15. maj 2007 Cecilie, jeg er enig med dig - jeg har også måtte trække Cassius ud af min stue i kindskægget mens han lå ned på ryggen og var aldelels uvillig til at gøre noget som helst andet end at hapse sin mor i dellerne....

Og så er der kun en vej, desværre. Jeg ville ønske, at jeg havde en bedre løsning i det tilfælde, men det havde jeg ikke.

Jeg synes vi skal huske, at når vi tyr til at blive fysisk hårde, så handler det i mindre grad om hundens evne til at lære at forstå ved blide metoder, og i højere grad om os menneskers utilstrækkelige viden på området...

Skal vi ikke minde os selv på, at det for hundrede år siden var kvinder og tyende denne diskussion omhandlede? Og det går vist ok med at "opdrage" os uden alt for mange fysiske skærmydsler i vore dage ;o)

• #40   15. maj 2007 Jeg mener ikke du kan opdrage hunden ud fra en dårlig situation, hvor man har mistet kontrollen - både konkret hunden er løbet væk, og følelsmæssigt man er måske blevet bange for at der skulle ske hunden eller andre noget. Hvis du vil have at din skal gå frit på din grund og blive hjemme til den får lov til andet, er det det du skal træne. Det er lang og koncentreret træning. Løber den fra dig, har du (lidt som René er inde på) ikke trænet den ordentligt. Det vil sige, at du må intensivere din træning, og at hunden nok ikke er klar til at gå frit uden opsyn (hvis man da kan lære den det nogensinde). Man kan træne den med begrænsning, eventuelt ligge en farvet snor på vejen - gå ind foran hunden hver gang, den vil krydse snoren og sige nej. Ikke råbe, ikke skubbe, ikke hive eller andet.

• #41   15. maj 2007 Karin, jeg er fuldstændig enig med dig i, at der er alt alt for mange hundejere, der ikke forstår konsekvensen af inkonsekvens ;o)

Der kunne spares mange aflivninger hvis hundeejere forstod, at en hund bliver nødt til at lære, hvordan den skal gebærde sig og det er ejerens ansvar at lære den det...

At jeg så ikke mener at lederskab har noget at gøre med fysisk overlegenhed eller magt at gøre, det er en anden diskussion.

• #42   15. maj 2007 Jamen, det lyder da også som en rigtig fornuftig idé, og det er uden tvivl også der, meget går galt pga. manglende træning. Men jeg mener så bare, at det er utopi at tro, at man aldrig vil komme ud for en situation, hvor træning og leg og alt det gode og glade bare ikke er nok!
    Jeg tvivler på,at selvden dygtigste hundetræner, med den dygtigste og mest lydige hund aldrig har taget fat i sin hund og irettesat den.
    Og jeg tror så heller ikke,at det er den korte fysiske magt, der gør skaden. At man ta´r fat i sin hund ind i mellem, det tror jeg altså ikke, det er det, der skalder.
    Jeg tror faktisk, at det er den psykiske magt, der skader mere. F. eks. hvis man bærer nag til sin hund i flere timer, eller udelukker den fra fællesskabet. Det tror jeg, gør mere skade, da det faktisk ofte, er den form for magt, der bliver anvendt i længst tid.
    Hvis man nu spørger sig selv, hvad vil man så helst? Ha en på kassen, eller at der kører psykisk terror på en over noget tid? Jeg ved godt, hvad jeg vil vælge.
    Men igen, hvad menes der med fysisk magt, og hvordan opfattes det? Banehundens indlæg opfattes ikke af mig, som om han udøver vold og magt på sin hund til hverdag. Men at der i en given situation ville blive brugt lidt "utraditionelle" metoder, om man vil. Og det er for mig ikke vold og magt.

• #43   15. maj 2007 Nu har jeg fået jer op at køre - det er virkeligt dejlig, med alle de agumenter der kommer frem. - så langt så godt.

Men hvorfor læser i ikke hele teksten, i drager konklutioner ud fra den halve tekst, som jeg har skrevet.

Prøv dog at læse din sidste linje. det har I ikke en gang gjordt.

her skrev jeg:

Nu er det aldrig sket, at hun er gået på vejen.

Babett.

• #44   15. maj 2007 Babett, jeg må indrømme at jeg finder den sidste sætning fuldstændig irrelevant.
    Det handler jo om måden vi ønsker at opdrage vores hund hund på, ikke om det rent faktisk har været aktuelt.

For mig gør det ingen forskel om du har måttet ty til den form, det handler om din overvejelse og din intention om at gøre det....

Jeg vil gerne pointere, at jeg ikke finder det regulær dyremishandling det, du beskriver, men jeg mener det er det gale tidspunkt at bruge en så fysisk irrettesættelse... Hvorfor har jeg beskrevet ;o)

• #45   15. maj 2007 Jeg har læst, at det ikke er sket. Jeg reagerede på, at det var noget du 'planlagde'. Altså ikke blot et 'fuck-der-reagerede-jeg-for-voldsomt', men at du rationelt mener det er den rette reaktion.

• #46   15. maj 2007 Heidi......ingen kan da vide hvordan man reelt reagerer før man står i situationen.

Jeg har også mange holdninger hvad opdragelse og metoder angår,men jeg må da reviderer dem ind i mellem ud fra den situation jeg står ind

• #47   15. maj 2007 Janie. Jeg har ikke sagt, at man kan vide hvordan man reagerer, jeg har ikke en gang sagt, at jeg kan være sikker på, at jeg ikke selv, i en situation, hvor jeg var blevet bange ville reagere uhensigtsmæssigt. Men det gør jo ikke handlingen god eller acceptabel og da slet ikke lærerig (på den gode måde) for hunden.

• #48   15. maj 2007 Heidi B
    Planlægge - lad nu vær med at lægge ord i munden på mig.

Jeg tror ikke der er nogen der planlægger noget voldsomt - men jeg tror at vis man stod i situationen, så vil man nok reagere på en eller anden måde.

Og det er forskellig hvordan folk reagere.

Så lad vær med at komme - at det er planlagt. sådan noget fis at komme med.

• #49   15. maj 2007 <b>Jeg tror faktisk, at det er den psykiske magt, der skader mere. F. eks. hvis man bærer nag til sin hund i flere timer, eller udelukker den fra fællesskabet. Det tror jeg, gør mere skade, da det faktisk ofte, er den form for magt, der bliver anvendt i længst tid. </b>

ENIG !!!!!!!!!

• #50   15. maj 2007 Hvis Babett forlader vores grund, så får hun også en tur, jeg vil ta hende i hovede og røve og slæbe hende hjem.
    For hun skal ikke gå på vejen uden mig.
    På mig lyder det som om, det er en opdragelsesmæssig tanke - at du klart ved, hvad du mener den rette reaktion ville være - Derfor PLANLAGT

• #51   15. maj 2007 Heidi -

Du skriver:

"Man kan træne den med begrænsning, eventuelt ligge en farvet snor på vejen - gå ind foran hunden hver gang, den vil krydse snoren og sige nej. Ikke råbe, ikke skubbe, ikke hive eller andet."

må man overhovedet ikke røre hunden i dit univers ??

• #52   15. maj 2007 Heidi B

Ja ja - du får ret og jeg får fred. fjols.

• #53   15. maj 2007 Jo du må gerne kæle med den.....

• #54   15. maj 2007 <b>Jo du må gerne kæle med den.....</b>

Jamen, det var da altid noget :o)

• #55   15. maj 2007 Nej, jeg tager det sgu igen. En hund er et tegn på styrke. Jo større hund, du tryne, jo større og stærkere er du. De er ikke lavet af pocenlæn, de er vandt til det hårde liv - og på den hårde måde kan de lære. Så fat piskene - så de kan lære, hvem der bestemmer og ikke det der pussenusse-fis.

• #56   15. maj 2007 Mener stadig at man i visse situationer er nød til at "tage fat" i den... kan kun følge Martine og banehunden Babett...

• #57   15. maj 2007 Heidi -

Det er sådan "enten eller" med dig, hva ???

Jeg er da glad for at jeg er i stand til at se alle de "grå nuancer" .. istedet for det hele i sort og hvidt :o)

• #58   15. maj 2007 Heidi: der er ingen der siger at vi tildaglig går og slår vores hunde eller banker dem fordi vi synes det er sjovt... hva havde du forstillet dig?...
    Det er jo ikke fordi nogle af os lige frem nyder at tage fat i vores hunde... hva tror du vi er?...
    bare fordi vi har eller i visse tilfælde vil tage fat i vores hund/hunde... det er jo ikke ens betydning med at man banker den eller slår den...

• #59   15. maj 2007 Vanessaá L: Hehe, Ja simpelthent mine få sku også tæsk hele tiden...*gg*

• #60   15. maj 2007 Cecilie: Jamen, dog. Har jeg sagt du eller andre slår jeres hunde?
    Ideolgien om 'blødhundeopdragelse' afføder en del aggresioner forskellige steder fra (fjols, porcelæns-metaforer, et univers - underforstået langt væk fra alle andre osv.) Så tænkte jeg lige jeg ville ride med på bølgen i et sarkastisk lys - naturligvis...

• #61   15. maj 2007 Optur - hvor er det sejt, at blive enige om at at andre er snæversynede, kiggertsynede, og unuancerede fordi de ikke deler jeres mening. Flot demokratisk princip.

• #62   15. maj 2007 Heidi: Nej men det lyder sådanne med den måde du skriver det på, du får det til at lyde somom vi ikke er kompetente hunde ejere... og at vi bare er nogle der går rundt og mishandler vores hunde... og at alle der ikke lige gør som dig ikke burde ha hund...

• #63   15. maj 2007 vanessa´a L: hehe næ tænk engang jeg haved ingen anelse om at jeg var en ukompetent hundeejer... hygge hej...

• #64   15. maj 2007 Jeg har intet sagt om jeres kompetencer som hundeejere - men jeres kompetencer som debatører er elendige.

• #65   15. maj 2007 Heidi: Du er sku heller ikke for god som debatør... det er jo lige som heller ikke en debat længer det er mere hvem er de gode og hvem er de onde...

• #66   15. maj 2007 Jeg gentager endnu engang. Jeg har ikke sagt nogen var gode eller onde. Hvad du, grundet eventuelle følelsmæssige konflikter, læser mellem linierne kan jeg ikke stå til regnskab for....

• #67   15. maj 2007 heidi: gider ikke at diskuterer... gider heller ikke være uvenner med nogle så stopper inden jeg får skrevet noget dumt... Hey Hey...

• #68   15. maj 2007 Heidi B

jeg startet på opdragelsen på 7½-8 uger gl. hvalp. og jeg stopper ikke opdragelsen før hunden er død. det vil sig om ca. 7-9 år.

• #69   15. maj 2007 Banehunden Babett:
    Det lyder helt fornuftigt. Tror også man skal træne med dem hele livet. Det er jo en god måde at have kontakt på.

• #70   16. maj 2007 Heidi B

Den dag du kommer gående som beskrevet og en hund kommer med andre intentioner end at hilse - er jeg ret sikker på du vil sætte pris på at selv samme hund bliver taget i hoved og røv før den skambider din.
    Der nytter fyføj sgu ikke.

• #71   16. maj 2007 At træne sin hund udelukkende positivt, indebær for mig ikke at man ikke kan "lade brænde falde ned" når hunden bevist laver noget den ved den ikke må....Det er STOR forskel på hunde, og hvordan de skal takles, og hvis jeg tænker på "min" race cattledogen- ja der må man sku ik være bange for at være parat til at tage fat i den. Ellers tager den hurtigt pis på dig.

Det er for mig lidt som hvis man ik havde lov til at give sine teenage børn en skideballe hvis de kommer hjem kl 4 om morgenen når aftalen var kl 10 om aftenen.....

Det er ikke ensbetydende med at man banker dem hver dag.

Det er nogen hunde man kan nøjes med at kigge bebrejdende på, og andre der skal skrappere midler til.

Hvis flere hundeejere turde at være politisk ukorrekte, så havde vi efter min mening ikke så mange hunde der var agressive og angstbider

• Jimmy H
    Jimmy H Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 163
    #72   27. maj 2007 noget tyder på i denne tråd at rigtig mange mennesker ikke burde have hund. For de har den da vist kun for at styrke deres eget magtbehov!!!!

• #73   27. maj 2007 Jimmy H

Meget veldokumenteret svar...og du har virkelig gennemlæst tråden- det må man give dig

Kommentér på:
voldsom opdragelse/ afmagtsreaktion

Annonce