1.721 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Foderhelved Foderhelved

Årh for fanden jeg hader det her foder Helved.
Clara er på sit 6. foder nu tror jeg. hendes mave har givet hende en del problemer og hendes afføring har aldrig været helt god.
Jeg har prøvet hills sensitive stomach and skin, Essentials superior living, Essentials older, Royal canin anallergenic, og en mere jeg ikke kan huske. på Hills havde hun massiv skæl og fældede enormt meget. superior living gav hende hård mave uden ekstra tilførsel af fiskeolie, det samme med older. på older fældede hun også voldsomt meget og havde meget skæl. på RC lugtede hun helt ekstremt meget af død Fugl og rådden æg.
nu prøver jeg det her fra specific.
jeg har en mistanke om at hun har noget foderintolerence. derfor prøver jeg nu det her.
andre end mig der også har været igennem det her?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foderhelved
  • #1   23. jul 2019 Har du i samråd med dyrlægen undersøgt om der mon er nogle problemer med tarmsystemet?

Jeg ville i stedet for at tænke på om hunden har allergi, bare starte hurtigst muligt med at udelukke.
    https://www.agria.dk/hund/artikel/om-hunden/foderallergi-hos-hund-og-diat/

• #2   23. jul 2019 ziva
    nej det har jeg ikke haft mulighed for endnu.
    Jeg har været inde og læse en masse om allergi og foderintolerence. Hun blev syg igen for nogle uger siden og da hendes mave igen var klar started hun op på RC annerllegenic for at komme på stram diæt, men da hun efter få dage startede med at lugte fælt var jeg nødt til at skifte foder hurtigt. derfor er vi nu på specific og igen stram diæt.

• #3   23. jul 2019 Har du fået hende testet for Giardia ?

• #4   23. jul 2019 Nej men hun har ikke giardia. smiley

• #5   23. jul 2019 Er der ikke meget korn i det du har brugt?

• #6   23. jul 2019 Essential er kornfrit

• #7   23. jul 2019 ikke i Essentials og i RC. der er i Hills.

• #8   23. jul 2019 Har du på noget som helst tidspunkt fået hende tjekket ved dyrlægen? Eller har du bare prøvet dig frem med foderskift? Hvor længe har du brugt hver variant?

• #9   23. jul 2019 Hun har været syg et par gange hvor dyrlægerne ikke umiddelbart kunne finde nogen årsag. Det var bare bad luck.
    Jeg husker ikke hvor længe hun fik hills, Essentials superior living fik hun vel i et halvt år vil jeg tro. older i 3 måneder. RC i 5 dage.

• #10   23. jul 2019 Hvis der ikke er lavet test, så kan du jo ikke vide, at der ikke er smittet med giardia smiley dårlig mave og dårlig lugt - det kunne være to udemærket symptomer.

• #11   23. jul 2019 ziva
    nu begyndte hun først at lugte efter jeg skiftede foder, og eftersom jeg har snakket med flere ejere hvis hunde har haft giardia så passer Claras symptomer slet ikke på det

• #12   23. jul 2019 Voksne hunde, kan sagtens have giardia uden de helt store symptomer ud over svingende afføring.

• #13   23. jul 2019 det kan godt være hun ikke er testet for det, men hendes afføring giver ingen anledning til at tro det skulle være giardia.
    og nu bad jeg heller ikke om råd jeg spurgte blot om andre havde været igennem samme foder forløb..

• #14   23. jul 2019 Har du prøvet andet end tørfoder?
    Jeg tænker det er noget helt andet og måske lettere for hende at optage helt alm. Hjemmelavet mad.
    Klart man skal først udelukke infektioner og sygdomme i tarmen, men derefter ville jeg nok prøve at gå fra alle de der færdig dieter og i stedetselv koge ris og kartofler og grøntsager og kød.
    Jeg har ingen erfaring med en så voldsom maveproblemer. Men vil blot sige vores allergihund - jo der er ting hun ikke tåler, men på ingen måde i den der kaliber.

• #15   23. jul 2019 ginne
    Ja de sidste 14 dage har hun fået vådfoder da hun fik maveproblemer igen og dyrlægen ordinerede det indtil maven var blevet bedre. Jeg vil helt klart have dit råd med videre hvis ikke dette foder virker smiley

• #16   23. jul 2019 Jeg forstår meget tit ikke hvorfor medlemmerne her hele tiden skøjter rundt i svinedyre mærker, hvorfor ikke prøve ALLDOGS, sælges i ABC til meget lav pris, eller i Petworld til den 2-3 dobbelte pris?
    Jeg bruger lige nu Excellent-Pet med kylling og laks til en 35 kg hund, blanding af ren lab og ren Rottweiler.
    Erindrer ikke lige hvorfor jeg er gået fra ALLDOGS, men det var ikke pga dårlig mave, muligvis pga at der var længere til en ABC.
    Jeg bruger de 2 mærker fordi pillerne har en god størrelse, de renser tændrene bedre end små piller.

• #17   23. jul 2019 Jeg har lige slået Albert over på Happy dog sensible med lam.
    Han har så fin en afføring. Han har kun været af med så lidt afføring på COD-HY tidligere.
    Jeg er så super godt tilfreds

• #18   23. jul 2019 Jeg ser aldrig min skide, den går ind i skoven og når den kommer ud er den glad smiley

• Helle P
    Helle P Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #19   24. jul 2019 Jeg bruger det foder du har afbilledet. Det gør jeg pga min hunds allergi. Har super effekt.
    Men- er din hund udredt for tarmsygdomme? Du mener ikke den Gardia. Den kan fejle meget andet imaven feks. IMBD hvilket er en tarmbetændelse, en kronisk lidelse.
    Den kan være lidt svær at få diagnostiseret, men det er besværret værd, så ved man hvad det handler om og kan tage action på det, til alles fordel.

• #21   24. jul 2019 Hun har ikke løs mave. hendes afføring har bare været mærkelig. Det er svært at forklare hvordan. older skiftede jeg til fordi hun er en ældre hund.

• #22   24. jul 2019 Helle p
    nej hun er ikke blevet udbredt for sygdomme.

• Helle P
    Helle P Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Svar: 2
    #23   24. jul 2019 ok. Muligheden foreligger da. smiley

• #25   24. jul 2019 Fordi det skal vi overhovedet ikke blande os i, det var jo ikke det spørgsmålet lød på.

Man kan sommetider undre sig !

• #26   24. jul 2019 Isabelle
    Det har sine grunde og jeg står slet ikke til ansvar over for dig at forsvare mig selv...
    som LP så fint skriver så er det ikke det mit spørgsmål går ud på..

• #27   24. jul 2019 Bare lige for en god ordens skyld, så var mit indlæg ironisk.

• #28   24. jul 2019 LP
    jeg har intet jeg skal forsvare over for nogen herinde.
    ingen herinde kender hele historien og ingen kender min hund.
    Jeg bliver SÅ træt af alle de forudindtaget konklusioner og pegen fingre og bedrevidende.
    Vil man ikke svare på mit spørgsmål så scroll videre ned til næste indlæg.
    der er forskel på problemer med afføring, der er forskel på hvor meget en hund fælder og i hvilke perioder de gør, der er forskel på mængden af skæl.
    SÅ mange parameter spiller ind. Og alligevel så drager man sin egen mening og konklusion. i stedet for at tro på at enhver hundeejer gør hvad man kan og altid har sin hunds trivsel først.
    Og tror folk herinde helt seriøst, at hvis min hund var SÅ syg som nogle herinde mener, at jeg så ikke ville have taget min hund til dyrlæge for længe siden.??
    du gode gud hvor er folk kloge...
    kunne man ikke bare svare på mit spørgsmål.. Jeg har ikke bedt om råd .

• #30   24. jul 2019 okay så måske foderhelved er et stort ord.
    ikke desto mindre så har jeg endnu ikke fundet et foder der fungerede for hende. enten har det givet hende dårlig mave, skæl, gjort hun fældede helt voldsomt, eller fået hende til at lugte af rådden død Fugl.
    Hun har aldrig haft alt på engang og der er intet der tyder på hun skulle fejle noget alvorligt.
    Ja hun har været syg 2 gange med opkast og diarré. Men det har de fleste hunde sku haft fordi de har spist et eller andet klamt på en gåtur.
    Ja mine tanker har gået på hun måske kunne have noget allergi. Men jeg maler heller ikke fanden på væggen og har derfor forsøgt mig frem med forskellige typer foder.
    Og mit spørgsmål gik sådan set bare på om andre havde været ude i flere foderskift inden de fandt det der fungerede for deres hund.

• #31   24. jul 2019 Svar på dit spørgsmål: ja.

• Kim J
    Kim J Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
    #32   24. jul 2019 Min første hund var også lidt af et skravl, og det "kostede" rimelig meget eksperimentering, før vi fandt et egnet foder.

• #33   24. jul 2019 Tænk folk kan få sig til, at stille spørgsmål af interesse i et debat forum. Sikke modbydelige mennesker.

Har du prøvet hypoallergenic royal canin ?

• #34   24. jul 2019 Jeg ville med din hunds symptomer slet ikke tænke i allergi og foderintolerance.
    Vi har en allergihund - når hun spiser noget hun ikke tåler så resulterer det i røde kløende poter hun slikker og øre med svampeinfektion hun klør til blods. Det er klassisk allergihund.
    Ikke skæl, hudforandringer og pelsforandringer og dårlig lugt.
    Jeg ville tænke i stofskiftet i stedet.. Halvgammel hund, du kender ikke hendes fortid osv.
    Tag det som et velmenende råd du kan tage med i baghovedet og nævne for dyrlægen, hvis du på et tidspunkt vælger at få udredt hunden.

• #35   24. jul 2019 LP
    fordi det er skide irriterende når det ikke er det man spørg om og jeg gider ikke forsvare mig.
    Nej har ikke prøvet hypoallergenic da der er Soya i.

ginne
    det tager jeg med mig.

Kommentér på:
Foderhelved

Annonce