Foderhelved Foderhelved
Årh for fanden jeg hader det her foder Helved.
Clara er på sit 6. foder nu tror jeg. hendes mave har givet hende en del problemer og hendes afføring har aldrig været helt god.
Jeg har prøvet hills sensitive stomach and skin, Essentials superior living, Essentials older, Royal canin anallergenic, og en mere jeg ikke kan huske. på Hills havde hun massiv skæl og fældede enormt meget. superior living gav hende hård mave uden ekstra tilførsel af fiskeolie, det samme med older. på older fældede hun også voldsomt meget og havde meget skæl. på RC lugtede hun helt ekstremt meget af død Fugl og rådden æg.
nu prøver jeg det her fra specific.
jeg har en mistanke om at hun har noget foderintolerence. derfor prøver jeg nu det her.
andre end mig der også har været igennem det her?
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
Jeg ville i stedet for at tænke på om hunden har allergi, bare starte hurtigst muligt med at udelukke.
https://www.agria.dk/hund/artikel/om-hunden/foderallergi-hos-hund-og-diat/
aug 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 24
nej det har jeg ikke haft mulighed for endnu.
Jeg har været inde og læse en masse om allergi og foderintolerence. Hun blev syg igen for nogle uger siden og da hendes mave igen var klar started hun op på RC annerllegenic for at komme på stram diæt, men da hun efter få dage startede med at lugte fælt var jeg nødt til at skifte foder hurtigt. derfor er vi nu på specific og igen stram diæt.
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.910
aug 2010
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.391
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 23 Svar: 374
aug 2010
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 520 Svar: 12.522
aug 2010
Jeg husker ikke hvor længe hun fik hills, Essentials superior living fik hun vel i et halvt år vil jeg tro. older i 3 måneder. RC i 5 dage.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.876
aug 2010
nu begyndte hun først at lugte efter jeg skiftede foder, og eftersom jeg har snakket med flere ejere hvis hunde har haft giardia så passer Claras symptomer slet ikke på det
okt 2004
aug 2010
og nu bad jeg heller ikke om råd jeg spurgte blot om andre havde været igennem samme foder forløb..
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Jeg tænker det er noget helt andet og måske lettere for hende at optage helt alm. Hjemmelavet mad.
Klart man skal først udelukke infektioner og sygdomme i tarmen, men derefter ville jeg nok prøve at gå fra alle de der færdig dieter og i stedetselv koge ris og kartofler og grøntsager og kød.
Jeg har ingen erfaring med en så voldsom maveproblemer. Men vil blot sige vores allergihund - jo der er ting hun ikke tåler, men på ingen måde i den der kaliber.
aug 2010
Ja de sidste 14 dage har hun fået vådfoder da hun fik maveproblemer igen og dyrlægen ordinerede det indtil maven var blevet bedre. Jeg vil helt klart have dit råd med videre hvis ikke dette foder virker
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 753
Jeg bruger lige nu Excellent-Pet med kylling og laks til en 35 kg hund, blanding af ren lab og ren Rottweiler.
Erindrer ikke lige hvorfor jeg er gået fra ALLDOGS, men det var ikke pga dårlig mave, muligvis pga at der var længere til en ABC.
Jeg bruger de 2 mærker fordi pillerne har en god størrelse, de renser tændrene bedre end små piller.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 268 Hunde: 2 Emner: 163 Svar: 5.605
Han har så fin en afføring. Han har kun været af med så lidt afføring på COD-HY tidligere.
Jeg er så super godt tilfreds
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 2 Emner: 43 Svar: 753
maj 2009
Følger: 1 Svar: 2
Men- er din hund udredt for tarmsygdomme? Du mener ikke den Gardia. Den kan fejle meget andet imaven feks. IMBD hvilket er en tarmbetændelse, en kronisk lidelse.
Den kan være lidt svær at få diagnostiseret, men det er besværret værd, så ved man hvad det handler om og kan tage action på det, til alles fordel.
aug 2010
aug 2010
nej hun er ikke blevet udbredt for sygdomme.
maj 2009
Følger: 1 Svar: 2
okt 2004
Man kan sommetider undre sig !
aug 2010
Det har sine grunde og jeg står slet ikke til ansvar over for dig at forsvare mig selv...
som LP så fint skriver så er det ikke det mit spørgsmål går ud på..
okt 2004
aug 2010
jeg har intet jeg skal forsvare over for nogen herinde.
ingen herinde kender hele historien og ingen kender min hund.
Jeg bliver SÅ træt af alle de forudindtaget konklusioner og pegen fingre og bedrevidende.
Vil man ikke svare på mit spørgsmål så scroll videre ned til næste indlæg.
der er forskel på problemer med afføring, der er forskel på hvor meget en hund fælder og i hvilke perioder de gør, der er forskel på mængden af skæl.
SÅ mange parameter spiller ind. Og alligevel så drager man sin egen mening og konklusion. i stedet for at tro på at enhver hundeejer gør hvad man kan og altid har sin hunds trivsel først.
Og tror folk herinde helt seriøst, at hvis min hund var SÅ syg som nogle herinde mener, at jeg så ikke ville have taget min hund til dyrlæge for længe siden.??
du gode gud hvor er folk kloge...
kunne man ikke bare svare på mit spørgsmål.. Jeg har ikke bedt om råd .
aug 2010
ikke desto mindre så har jeg endnu ikke fundet et foder der fungerede for hende. enten har det givet hende dårlig mave, skæl, gjort hun fældede helt voldsomt, eller fået hende til at lugte af rådden død Fugl.
Hun har aldrig haft alt på engang og der er intet der tyder på hun skulle fejle noget alvorligt.
Ja hun har været syg 2 gange med opkast og diarré. Men det har de fleste hunde sku haft fordi de har spist et eller andet klamt på en gåtur.
Ja mine tanker har gået på hun måske kunne have noget allergi. Men jeg maler heller ikke fanden på væggen og har derfor forsøgt mig frem med forskellige typer foder.
Og mit spørgsmål gik sådan set bare på om andre havde været ude i flere foderskift inden de fandt det der fungerede for deres hund.
sep 2017
Følgere: 546 Emner: 157 Svar: 10.787
jul 2018
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
okt 2004
Har du prøvet hypoallergenic royal canin ?
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Vi har en allergihund - når hun spiser noget hun ikke tåler så resulterer det i røde kløende poter hun slikker og øre med svampeinfektion hun klør til blods. Det er klassisk allergihund.
Ikke skæl, hudforandringer og pelsforandringer og dårlig lugt.
Jeg ville tænke i stofskiftet i stedet.. Halvgammel hund, du kender ikke hendes fortid osv.
Tag det som et velmenende råd du kan tage med i baghovedet og nævne for dyrlægen, hvis du på et tidspunkt vælger at få udredt hunden.
aug 2010
fordi det er skide irriterende når det ikke er det man spørg om og jeg gider ikke forsvare mig.
Nej har ikke prøvet hypoallergenic da der er Soya i.
ginne
det tager jeg med mig.
Foderhelved