5.839 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

campinghunde campinghunde

Jer der tager på camping med hund.
Hvilken løsning bruger I til at sikre at hunden bliver foran vognen / teltet?

Vi har brugt et jordspyd og så sat Flex låst i x antal m afhængigt af hvor meget plads der er til naboen.

Nu har vi så fået en voksen hund mere. Skøn skøn lille collie tæve.
Jeg synes ikke Flex er en mulighed når der er 2 pga risiko for skader ( de står super fint og roligt bundet begge to)
Mine læderliner kan ikke tåle det i længden og jeg gider heller ikke våde mudrede liner.

Forslag?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  campinghunde
  • #2   24. jul 2019 Og tung tænker jeg?

• #3   24. jul 2019 Ellers billige træktove til heste du bare kan skifte ud med jævne mellemrum

• #4   24. jul 2019 Vi har camperet rigtig meget med hund - 2 stk. VI har et par kæder i sat fast i ringen på spyddet (der fås sådan nogle 'låseringe' der passer til formålet). Kæderne er 5 m lange.
    Man behøves jo ikke købet vildt tykke og tunge kæder. Kæder har den fordel at de falder ned på jorden istedet for at vikle sig om hundebenene. Og ja, de er lette at rengøre.
    Perle på sin første campingferie 9 uge gammel efter en begivenhedsrig dag; en træt lille camper smiley

profilbillede
  • #5   24. jul 2019 PS. Perle var ikke bundet på den campingtur. Det var ikke rigtigt nødvendigt smiley

• #6   24. jul 2019 Er der nogen der har erfaring med stålwire med gummi på?

Et eller to spyd?
    Jeg hælder selv til et spyd for mindre risiko for kludder.

Eller hegn?
    Vi ligger fast fra april til oktober kun afbrudt af sommerferie

• #7   24. jul 2019 Hmm.
    Kæde er selvfølgelig nem at justere længde på med en "låsering"

• #8   24. jul 2019 Nu er jeg ikke campist, men hvis jeg var, er jeg sikker på, at jeg ville bruge løsningen med komposthegn fra Harald Nyborg eller Biltema.
    Men det kommer jo også an på om man har en hund som gerne vil smutte afsted på egen pote eller om en makering blot er nok.

• #9   24. jul 2019 Hegn skal være let at tage ned og sætte op. Det skal fjernes når vi ikke er der ( i hverdagene)
    Og så er der jo det at vi kun lige har fået vores anden hund, så vi kender hende ikke godt nok til at vide om hun respekterer et lavt hegn.

• #12   24. jul 2019 #10 ikke dårligt bud.
    Men ja 2 stk bliver nødvendigt

• #14   24. jul 2019 Trine.
    Zantos springer ikke op.
    Fleur.. Det ved jeg ikke.
    Jeg tror hun gør når vi kommer men jeg tror ikke hun vil gøre det efter fremmede mennesker / andre hunde

• #16   24. jul 2019 Jeg bruger altid hegn. Bare en rulle alm grøn havehegn og banker nogle pæle i. Til låge bruger jeg komposthegn og en stor carbinhage.
    Har desværre ikke lige noget billede af det men du kan lige ane lågen i baggrunden her.
    Det tager 5 minutter at stille op og pille ned.
    Jeg har aldrig haft problemer med at hundene løb ud og de render heller ikke hen til hegnet når der kommer andre forbi. De gøer heller ikke.
    Ofte har jeg faktisk bare dem til at gå ud/ind af cv som de vil hvis vi er ude og handle osv. Selvfølgelig efter aftale med gode naboer så de altid er under opsyn.

profilbillede
  • #17   24. jul 2019 Jeg overvejer at købe dette hegn næste år. Det ser rigtig fint ud. Og fylder næsten ingenting. Og det er med låge.
    https://www.omlet.dk/shop/h%C3%B8nsehold/omlet_h%C3%B8nsehegn/

• #18   24. jul 2019 Trine begge hunde er bundet nu og det hele er stille og roligt.
    Ingen trækken, hoppen, gøen eller lign.
    De ligger bare i skyggen og observerer aktiviteten på pladsen.
    Det hjælper sikkert at zantos er garvet campinghund.

• #19   24. jul 2019 ( og hvorfor h*** kan jeg ikke lægge billeder ind i tråden?)

• #21   24. jul 2019 Vi har en 91 cm. høj udgave, af den Hearthitter linker til, det fungerer helt fint. Ingen af dem jeg har nu springer over hegn, så pt. kan jeg faktisk nøjes med den en tand lavere.

profilbillede
  • #23   24. jul 2019 Mie
    smiley Det er jo Anna G’s hunde Karla og Johna

• #24   24. jul 2019 Mine forældre som har en hund der farer ud og truer alle der går forbi (gøer og knurrer alt hvad den kan), de har nu langt om længe købt et lille hegn i stedet.

Det var nu ikke pga at folk klagede eller blev bange. Tvært i mod.

Køteren som er 5 år vejer 1,8 kilo. Folk tror det er en hvalp, og sætter sig ned og vil nusse den. Så løber køteren tilbage, da den bliver bange.

Jeg har selv haft min egen med på camping, og der brugte vi samme jordspyd som på dit billede. Men dem trak han bare op af jorden. Ikke for at jage nogen, nej han var meget stille, men hvis vi lavede mad, så skulle han jo være med. Så han blev sat fast på bilen, eller jeg gik med ham hele tiden.

På mine forældres "faste" campingplads er der nogen der har DDB'er, og de går bag et højt trådhegn ligesom det AG viser. Men de kan heller ikke springe over. Det ville min Grosser snildt passere hvis han ville.

Selvsagt, jeg gider ikke camping med ham mere..... smiley

• #25   24. jul 2019 Havde valgt hegn.

• #27   24. jul 2019 Trine.
    Ja han har også lært hende at synge gg

• #28   24. jul 2019 Her havde vi hegn med, kompost hegn fra biltema. Har en gang haft hund i lang ligne og der forsvandt vores aftensmad en aften, da hun blev forskrække og var viklet ind i vores bor i forteltet smiley

• #29   24. jul 2019 #28
    Ha ha ha åh ja det er selvfølgelig også en risiko man løber

• #30   24. jul 2019 Vores variant - må i ikke sætte læsejl op?
    Vi kombinerer så med lidt moduler af komposthegnet fra Biltema ud til bagsiden.
    Fordelen ved de sidste som vi også ofte bruger uden læsejlene, er at de når de er samlet med strips, så kan man bare folde dem sammen og lægge dem ind under vognen, tager sekunder. De behøver bare støttes af et par jernstænger, dem kan man jo også hurtig trække op.

PS: hundene plejer at være på den anden side af hegnet.... smiley

profilbillede
  • #31   24. jul 2019 Alt skal fjernes når vi ikke er der af hensyn til græsslåning

• #32   24. jul 2019 Sidste år brugte vi en kombination af at lære hende at det var forbudt at gå ud af forteltet medmindre der blev sagt "krydse" eller spyd fra Biltema med en 25 m. sporline - men jeg lover at jeg blev træt af at vikle line ud. I år har vi også sporline med, men vi har også købt os et fastlæggerplads og tager derfor også hegn med. Det må man gerne stille op, hvis man selv slår græsset men da vores vogn står på Feddet Camping der mest består af sand bund, kan jeg ikke forestille mig græsset kan gro ret meget.

• #33   24. jul 2019 Vi bruger wire (stakeout), når vi er afsted med hundene. Sat i med de lange pløkker, kan det ikke trækkes op.

https://www.qimmiq.dk/produkt/stake-out-wire-korrisions-behandlet/

• #34   29. jul 2019 lol kan se at et gammelt billede af mine hunde fra Fionia cup for efterhånden mange år siden har fundet vej herind smiley det er stadig den løsning jeg bruger. Mine hunde har lært at de ikke må rejse sig op af hegnet og ikke må springe over det. 7-9-13 så har de aldrig gjort det.

profilbillede
Kommentér på:
campinghunde

Annonce