Foder (dybt suk...) {{forumTopicSubject}}
Hvordan kan det være at Panda nægter at spise mere end halvdelen af det foder jeg mener han skal have (har haft Royal Canin og er lige gået over til Eukanuba) mens det er himlen hvis man kan stjæle lidt af det foder mine forældres hund Charlie får (det bedste fra supermarkedet...)? Ja ja det er sikkert mere interessant, men jeg har endog prøvet at smide lidt af hans eget foder ned i Charlies skål når han er færdig (Panda skal absolut slikke krummer) men de bliver fint samlet i et "hjørne"...
Man kan vist ikke ligefrem sige at man er kvalitetsbevidst... ;o)
Nå men hvis jeg ikke kan få ham til at spise Eukanuba, så må jeg jo prøve Olivers...
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
Milla vil osse helst have Cia´s mad, hun kan heldigvis ikke nå foderet, men hun står klar under når Cia spiser.
Jeg har så valgt at købe noget dåse hvalpe fodder (Hills)som jeg blander med pillerne da hun osse for Hokamix og Velcote olie og det er man nød til at blande op, så jeg er kommet ud over problemet på denne måde, det er jo vigtigt at hun for sine hvalpe piller.
Det skal lige siges jeg kun blander meget lidt i, det er kun så der kommer lidt god lugt og smag og hun gidder godt spise nu.
mar 2005
Jeg har tænkt mig at skifte tilbage når hun når de 10 måneder og ikke er på hvalpe fodder mere, så ryger jeg osse på Royal canin beauty.
mar 2005
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
Jeg foretrækker at prøve at finde et tørfoder han vil have før jeg begynder at blande med andre gode ting, men jeg har gjort det nogle enkelte gange, når "sulte perioden" har varet for længe.
apr 2007
apr 2007
apr 2007
Problemet med Eukanuba lige for tiden, er at selvom Panda spiser lidt mere af det, så skal han have en større dosering i følge Eukanuba, og så skal han lige pludselig spise endnu mere... Det gør også at for at jeg skulle ende med Eukanuba, så skulle Panda virkelig ææælske det, og det ser ud til at det kun er lidt bedre...
Men jeg giver det lige en chance, og derefter skal Olivers nok også lige have en chance (Panda elsker deres kattepiller... suk...) og så skal de vejes op mod hinanden
mar 2005
Med hensyn til Milla som skal udstilles er det vigtigt at hun tager sig bedst ud, en hund som for enten for lidt eller meget kan ende op med at blive baghøj franske eller andre skavanker, så jeg skifter hellere fodder end hunden sulter i perioder, og jeg mener sulter for det gjorde Milla på RC.
Jeg kunne f. eks se hun begyndte at franske en smule, samtidig var hun ikke baghøj (de to ting sammen er tegn på for meget protein) men fransker hunden alene er det tegn på for lidt.
Så ja jeg skifter hellere til et andet produkt og kan se min hund er velfungerende, jeg vil gerne tilbage på RC, men det kommer jeg først når hun er 10 måneder.
Ydermere har jeg fået anbefalet Eukanuba af en fodder kender, som har haft mange racer gemmen årene (både store og små) og hendes erfaring er faktisk at hunde der vokser meget uharmonisk retter sig på omtalte mærke, så kan det godt være det er et udskældt mærke, men foderet er og bliver et kvalitets fodder.
mar 2005
Jeg vil lige spørge igen om nogle skulle kende andre mærker der laver fodder til kun små racer.
apr 2007
Så jeg vil lige prøve om det ikke kan gå. Deres vareprøver er gratis, så det koster i det mindste ikke noget økonomisk at prøve det, og hvis det ikke er sagen kan Charlie (forældrenes hund) altid spise det
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 47
Nu får han eukanuba og han spiser fint. Men de første par uger var han ikke særlig tilfreds.
apr 2007
Foder (dybt suk...)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside