DKK snobberne

DKK snobberne

Medlemmer: 374
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.098 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Sælge hvalp til en " hundefabrik" ??? Sælge hvalp til en " hundefabrik" ???

Har skrevet denne tråd i forummet, men prøver også lige herinde...

Efter langtids mistanke har jeg endelig fået bekræftet at der forekommer ihvertfald et eksempel på snyd af race rene newfer...Så køb for h******** hunde med stambøger....
Nå jeg diskuterede ovenstående med en, og vi snakkede om hvordan man undgik at få solgt en stambogshvalp til sådanne fabrikker, som bare avler på hunden, dog uden tavle på hvalpene, ja vel også jer som sælger uden tavle???
Hvilken forholdsregler tager I ?????

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af opvaskemaskine 1.100 kr.
  • Limfjorden skænk jysk 1.000 kr.
  • Opsætning af 4 loftslamper 400 kr.
  • Opsætning af loftslamper 1.600 kr.
  • Udskiftning af induktion kogeplade 3 faset. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sælge hvalp til en " hundefabrik" ???
  • #1   11. jul 2007 Det er jo svært - men hvis det er en anden opdrætter som har hjemmeside, så må man jo checke den - og ellers forhøre sig hos andre om de kender vedkommende...
    Man kan jo ikke rigtig gøre noget, når først man har afleveret hvalpen...

• #2   11. jul 2007 jeg skriver i min købskontrakt, at hunden kun måbruges til avl, i DKK og kun hvis den opfylder avlsrestriktionerne og hvalpene får DKK tavle. Laver hunden et ups kuld, skal drægtigheden afbrydes eller hvalpene skal sælges til kostpris. Hunden må ikke bruges til avl i ikke FCI godkendte klubber og må ikek overføres til disse - overtrædes dette, skal køber betale en bod på 20.000 kr

• #3   11. jul 2007 Platugler......Super, godt med nogle fif ....

• #4   11. jul 2007 glad for hvis du kan bruge noget af det - det er jo det fede ved at tale samme herinde - man få nogeæ fif, inden man står med håret i postkassen ;O)

• #5   11. jul 2007 Platugler....Tænk hvis jeg engang selv brugte Louis og hans hvalpe røg i kløerne på sådan en....De hvid/sorte ja fejlfarver er i meget høj kurs....Jo værre jo bedre

• #6   11. jul 2007 nemlig, så det er med at være på forkant

• #7   11. jul 2007 Hvordan står du juridisk i det tilfælde en hvalpekøber bryder de aftaler - holder den med en bod på kr 20.000 i retten ?

• #8   12. jul 2007 jep - det er dkk's egen jurist der anbefaler det på deres opdrætter uddannelse - også højere bod

• #9   12. jul 2007 Lkingo: det er det jeg håber på....men man skal også give sig god tid til at forklare hvalpekøberne, hvorfor kontrakten er som den er, ellers tror jeg at mange føler man er noget over dem

• #10   12. jul 2007 Ok - det vil jeg "kopiere" God idé. Må jeg se din købskontrakt ??

• #11   12. jul 2007 Den ville jeg også gerne se?
    Vi er ved at have et alvorligt problem med tavle/hovedløs avl af Weimaraner

• #12   13. jul 2007 Platugler..... I tilfælde af " brud" kører dkk så sagen for en ?

• #13   13. jul 2007 Marianne - så vidt jeg har forstået, så kører Dkk sagen MOD en. Dvs helt på købers "side"

• #14   13. jul 2007 *looool* også i dette tilfælde....Mon de så afviser at man kan lave en sådan kontrakt ?? Ved godt hvad du mener;o)

• #15   13. jul 2007 boden er til så jeg har penge at køre en civil retsag - ikke for at jeg skal score nogle penge.

skriver også i kontrakten at enhver tvist mellem køber og sælger afgøres af forbrugerklagenævnet - da det er mere fair overfor opdrætter, hvor dkk er på købers side

• #16   13. jul 2007 Platugler.....helt okay...

• #17   13. jul 2007 her kommer den - det er endnu i rå tilstand og ikek færdig og jeg er uden ansvar for om den virker, hvis i ønsker at bruge noget af den

Tillæg til DKK’s købsaftale

Gældende for – navn:_____________________________
    Stambogsnummer:_______________Dato:____________

- Hunden må på intet tidspunkt, videresælges, foræres væk, udstationeres eller på enden måde videreformidles, uden sælgers skriftlige accept. Sælger har forkøbsret.

- Hunden må ikke aflives uden sælgers skriftlige accept – med mindre at en dyrlæge vurdere at det er eneste rigtig for hunden, er en øjeblikkelig aflivning. Sælger skal oplyses om dyrlægens navn og adresse og der skal gives tilladelse til at sælger forhøre sig om aflivningsgrunden, hvor denne dyrlæge.

- Hunden må ikke overføres til andre, ikke FCI godkendte, kennelklubber. Hunden må ikke bruges i avl, med mindre at den opfylder DKK’s avlsrestrektioner, på pågældende tidspunkt og afkommet opnår stamtavler i DKK eller anden FCI godkendt klub.

- Hunden må ikke bruges til tavleløst avl eller avl med stamtavle i andre kennelklubber end DKK eller FCI godkendte klubber.

- Skulle hunden ved et uheld blive drægtig eller gøre en tæve drægtig, skal drægtigheden stoppes eller hvalpene skal, efter DKK’s regler, sælges til kostpris.

- Enhver tvist mellem sælger og køber, skal afgøres af forbrugerklagenævnet.

• #18   13. jul 2007 Den med forbrugerklagenævnet er også en rigtig god idé, for det koster vistnok kr 500 at få dem til at gå ind i en tvist - det findes jo kbæulanter der klager over ALT, bare for at klage, og de vil jo blive sorteret fra her....

• #19   13. jul 2007 ja - nu vil jeg sove vidr - har være på nattevagt - kan i hygge jer

• #20   13. jul 2007 Sov godt sveske :o) Jeg vil køre hjem og holde weekend

• #21   13. jul 2007 bare vade i det - jeg er tilbage på job nu og har først fri i morgen kl 09 - og skal på arbejde igen på søndag

• #22   13. jul 2007 Platugler....Stakkels dig....Har sgi ondt af dig...

• #23   13. jul 2007 marianne: du har skisme ikke ondt af mig - du sidder bare der bag skærmen og fniser af mig ;O) huuulk

• #24   13. jul 2007 Nej...Hvergang jeg læser om jer der har de vagter, mindes jeg da jeg selv arbejdede...Betød jo ikke så meget medens man stod i det, men her bagefter....Hold op, at man kunne holde til det ...

• #25   13. jul 2007 er også noget slitbrugt, nogen gange - i uge 30, har jeg hele 5 12-timersvagter - er helt træt ved tanken

• #26   13. jul 2007 Platugler....Ja puha......

Kommentér på:
Sælge hvalp til en " hundefabrik" ???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce