956 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Sælge hvalp til en " hundefabrik" Sælge hvalp til en " hundefabrik"

Efter langtids mistanke har jeg endelig fået bekræftet at der forekommer ihvertfald et eksempel på snyd af race rene newfer...Så køb for h******** hunde med stambøger....
Nå jeg diskuterede ovenstående med en, og vi snakkede om hvordan man undgik at få solgt en stambogshvalp til sådanne fabrikker, som bare avler på hunden, dog uden tavle på hvalpene, ja vel også jer som sælger uden tavle???
Hvilken forholdsregler tager I ?????

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sælge hvalp til en " hundefabrik"
  • #1   11. jul 2007 Jeg laver en købskontrakt hvor der bl.a. står at hunden sælges som familiehund og skal leve som sådan (ikke i en stald eller et bur) I tilfælde af avl, må den kun parres med DKKhunde og som minimun skal DKK's etiske anbefalinger overholdes. Hunden må ikke sælges eller bortgives uden min viden og tilladelse og jeg til enhver tid har tilbagekøbret. Ved brud på kontrakten er der er bod der skal betales til mig.

• #2   11. jul 2007 forholdsregler?
    til om hunden har tavle eller hvad?

• #3   11. jul 2007 Moster Stella - men man aner vel ikke om de ender sådan?

Jeg synes tit det er skræmmende så lidt kontakt hvalpe sælger og hvalpekøber holder med hinanden - men når en part lukker af, er der jo ikke så meget at gøre...

• #4   11. jul 2007 L´K Nej om køberen, bare avler løs ....

Moster Stella.....Hvad er denne bod, holder den i retten ??

• #5   11. jul 2007 Nicola>> Jeg skal løbende have billeder af hvalpen, og man kan aldrig vide om jeg en dag skulle få lyst til at se om hunden har det som de har skrevet under på.

Marianne>> Ja, ifølge DKK's jurist, så holder den i retten.

• #6   11. jul 2007 Hos mig er boden på 40.000.

• #7   11. jul 2007 Nicola.....Ja denne manglende kontakt undrer sgi også mig....
    Moster stella.....okay....Flot....så ved man da det...

• #8   11. jul 2007 Min opdrætter og jeg har ingen skriftlig aftale, men en mundtlig vi begge overholder.

• #9   11. jul 2007 Ærgeligt at man ikke kan stole på folk.
    Man kan vel interviewe folk og "kræve" ting, men man kan vel egentlig ikke være 100% sikker.

Heldigvis har vi jo google, så man kan undersøge hvem folk er før man sælger. Spørgsmålet er så bare hvor meget man kan tillade sig at snage i andre folks liv.

Et rigtig godt spørgsmål som er værd at gå og gruble over. I hvert fald for de af os der ønsker at lave hvalpe en dag.

• #10   11. jul 2007 nu opdrætter jeg uden tavle, men har mange forbindelser i hundeverden, så ved efterhånden hvem jeg ikke skal sælge til, og har mange års erfaring i at hører hvad folk siger mellem linierne og lige så på mails, men alligevel er der nogle super dygtige som kravler mellem revnerne, men så ved man det til næste gang, og kan advare andre. sværer er det når de bruger mellemled, men nu er mit opdræt ikke vildt spændende for sådan nogle, de vælger helst med papier, og billig avlsmateriale.

• #11   11. jul 2007 Jeg må indrømme at jeg er overrasket over at nye hundeejere ikke holder kontakt med deres opdrættere, det er da sjovt at have nogen at dele oplevelsen med. Vi snakker med Chuntas opdrætter min en gang hver 14 dag og sender billeder og fortæller om fremskridt! men hun har ikke hørt fra de andre, det overrasker mig.
    Da Chewie var syg var den bedste støtte vi fik da fra Chewies opdrætter og sorgen blev lidt lettere at bære når man var to.

Der bør være en lov der siger at man som hundeopdrætter skal kunne kræve kontakt med hvalpen efterfølgende

• #12   11. jul 2007 Lars....Ved at begge mine opdrættere virkelig gerne vil høre hvordan det går med deres " børn"...Vi har også super kontakt til dem begge.. Hvad jeg kan forstå på dem, er det op til køberne at holde kontakten, da de ikke vil ringe eller skrive, da det godt kan føles som snagen overfor køber.....Nu er begge mine opdrættere så endt med at " være bekendte/ venner " med os, men det er så en anden historie...

• #13   11. jul 2007 jeg bliver lykkelig når jeg hører fra mine hvalpe, men der er desværre ikke mange som holder kontakten selv om jeg altid spørger om de er søde lige at ringe næste dag så jeg kan hører om hjemturen og den første nat i hjemmet. er det få der ringer og få der sender billeder, selv om de står og lover det med hvalpen på armen. og hvis jeg ringer op ja nogle bliver glade andre tror jeg vil kontrolerer dem, så lader for det meste dem om at holde kontakten, men har også dem som holder kontakten lige til hunden ikke er mere og længere, hvis de får en ny her igen. og har også fået venskaber som er startet med et hvalpekøb.

Kommentér på:
Sælge hvalp til en " hundefabrik"

Annonce