{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hjemkomsten og de første dage.. {{forumTopicSubject}}

Så fik vi endelig Laura hjem...

Det går bare super godt..
Jeg har beskrevet hele forløbet i et fotoalbum jeg har lagt ind.

Hun er superglad og leger og hopper rundt.. Jeg havde aldrig troet at sådan et lille dyr kunne tilpasse sig en KÆMPE omvæltning så hurtigt...

Da jeg kom hjem med hende var hun MEGET stille og bange, men der skulle ikke andet end en lur til, så var hun klar til at undersøge hvor hun var landet henne..

Idag har været rigtig god og lige nu ligger hun og sover trygt..
Hun har været de fleste steder i hytten. Men hun kan ikke selv komme rundt da vores lejlighed er i 3 niveauer, med masser af trapper. Men det er egentlig også meget godt i starten, for så kan kattene få fred for hende hvis de har brug for det.

Men gå endelig ind og kig billeder i fotoalbummet.
Jeg glæder mig til at høre hvordan det går med jeres små hunde smiley

/Stine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemkomsten og de første dage..
  • #1   12. jul 2007 Hvor er det nogle dejlige billeder i fotoalbummet. Betty er jo også kommet hjem nu, hun har haft et meget lignende forløb, masser af opkast på køreturen, en god lur og så massere af spilopper:) Hun kom hjem ca kl 15 og tissede og sked først på aftenturen kl 19.30:) Arthur synes hun er rigtig sjov og sød, men hun er heller ikke rigtig fræk endnu. Nu må vi se hvad morgen dagen bringer.

  • #2   13. jul 2007 Dejligt at hun også er faldet hurtigt til smiley

    Hvad med Luna ? Har de hilst på hinanden ?

    Her er det jo lidt svært for Malik kan ikke rejse sig og gå når Laura Jumper ham og slikker ham i hovedet. Jeg har været nød til at være hård og sige "Nej" og feje hende væk, for Malik var begyndt at blive utryg ved hende...
    Men det er jo også synd for Laura for hun vil jo bare hilse, Men nu er hun lidt mere forsigtig og Malik er mere tryg..
    Hun går fint i snor, men kan ikke så godt li' mennesker hun ikke kender. ( hun har dog kun mødt 2 smiley )

    Kattene er alle andre steder end i stuen, men de går dog med når vi er ude og gå tur.
    Laura er ved at lære at gå ved siden af barnevognen, det går rimeligt godt. Virker bare som om at hun gerne vil op i kurven under vognen. ( Mens den kører smiley ) Så holder hele tiden øje med hende for enden af snoren..

    Lige nu sover hun og det gør Malik også , så jeg holder en velfortjent pause....



  • #3   14. jul 2007 Nu har Laura fået en legekammerat smiley

    Her til morgen da vi gik dagens første tur, mødte vi et stks Quinde og hendes lille Foxterrier. En sød lille rolig hund.
    Men der skulle alligevel lidt til at overtale Laura til at hilse. Hun var ikke meget for det. Det hjalp da jeg tog snoren af hende og efter 5 minutters tid synes hun det var mægtigt sjovt..
    Lige indtil der kom et stort bæst af et Rottweilerkryds med strittende børster, der skulle forbi. Der måtte jeg tage hende op og hun var da også så bange at hun tissede på mig af skræk...
    Så de store hunde venter vi lige lidt med smiley

    Hun har sovet heeeele natten og er en meget dygtig lille hund generelt !!



  • #4   14. jul 2007 Betty er også en dygtig lille hund, hun har slet ikke tisset indenfor endnu, kun lagt en enkelt lille pølle:)
    Hun sover også godt om natten, men så er der bare krudt på om morgenen, lidt for meget, Arthur er ret bange for hende.
    Mennesker er hun ikke sælig nevøs for, hun skal helst hilse på alle, især hvis det er børn. hundende er hun temmelig nervøs for, men det kommer nok.


  • #5   14. jul 2007 Vi var forresten en tur i min mors kolonihave i går, først skulle vi hente Arthur i vuggestuen, Luna venter altid uden for, når hun er med, men det er Betty jo for lille til, så jeg tog hende med ind, det var et hit, for begge parter, Betty var ikke til at få med ud igen, hun elsker virkelig børn:) Når men så fortsatte turen, puha 2 hunde en klapvogn og et langsomt barn på en lille knallert, jeg blev nødt til at sætte Betty op i vognen og Luna under vognen, så det kun var Arthur jeg skulle holde styr på.
    Da vi kom der ud fik Betty øje på min lillebrors marsvin, der gik i en lille indhegning, hun spurtede bare rundt om buret, fuldstændigt oppe og køre, heldigvis ermarsvinet glad for hunde, men vi blev ikke så længe, for hun kunne slet ikke slappe af, kun jagte marsvin og hun var i virkeligheden død træt.
    Så Betty har allerede oplevet en masse, det eneste hun er lidt bange for er andre hunde.


  • #6   14. jul 2007 Det er da virkelig flot at Betty slet ikke har tisset indenfor... I bor da i lejlighed ikke ?? Går i bare ud med hende hele tiden eller hvad ??

    Laura tisser ikke så meget indenfor, der har måske været 2-3 uheld hver dag. Men hun tisser dælme også meget hele tiden.
    Jeg går med hende morgen, middag, eftermiddag og aften.. Og så mellem turene går jeg ud i haven med hende hver gang hun har spist og sovet og leget, eller noget hun ligner en lille bandit der skal tisse..

    Det er da også sjovt at betty er så vild med alle mennesker. Laura er meget nervøs og har ikke den store lyst til at hilse..
    Det kan være at jeg skal tage hende med ud og møde flere mennesker og børn..
    Synes nu heller ikke det passer til hendes personlighed at være bange..

    Puha, synes jeg har nok med at hiolde styr på at Laura ikke render ind i klapvognshjulene..
    Så kan godt forstå at du måtte ty til andre midler end at alle skulle gå på een gang smiley


  • #7   14. jul 2007 hvor er det sjovt at læse om hvordan det går med hvalpene.
    Det lyder helt vildt forkert at de skulle være bange for andre hunde - det er slet ikke sådan vi kender dem - de plejede jo at være vildt glade og legede med både vores egne 4 voksne hunde og Sussi, molly, lady og mille. Der kan man bare se hvad der kan ske når de bliver fjernet fra deres vandte omgivelser og deres søskendeflok.
    Men glad for børn og andre mennesker det har de da heldigvis ikke glemt.


  • #8   14. jul 2007 Hej Linda smiley
    Er der ved at være tomt i hjemmet uden de små tyraner ? smiley

    Jeg tror at det var lettere hjemme hos jer. Det var jo noget de altid har været vant til...
    Men i hvert fald for Laura, så skal hun stadig vænne sig til at gå ude og være i snor og gå pænt ved siden af klapvognen, uden at ryge ind i hjulene.. Der er meget at holde styr på, men jeg synes at det går godt...

    Her tidligere idag løb hun rundt og legede alene ude i haven. Og bagefter da hun sov, kunne jeg gå op og tage opvasken uden at hun ville med. Hun så endda at jeg gik.. Dét er store sager smiley


  • #9   14. jul 2007 Jo vi bor på 2 sal, og jeg har ikke nogen fast rutine, vi går 3 "rigtige" ture og så går jeg lige ned et par ekstra gange, når jeg synes det er lang tid siden, eller hvis hun har sovet meget længe, men hun har ikke på noget tidspunkt set søgende ud, det er bare mig der tænker at nu er det på tide at tisse og hun tisser også når vi går ned, hun har fattet hvad det går ud på:) hun må ha lært det hjemmefra;)

    Jeg tror grunden til at Betty er lidt nervøs ved andre hunde, er at det er lidt overvældende med alle de hunde der er her hvor vi bor, for der er mange.


  • #10   14. jul 2007 Hun var også lige alene ganske kort, blev lige nødt til at smutte i netto og købe brød til frokost, og det er kun os der hjemme. så tænkte hun lige kunne prøve at være alene, vi havde lige været ude på en god tur og hun var træt. hun kom lige med et klynk da jeg gik, men da jeg kom tilbage lå hun og snork sov i stuen. Hun kom lige over og sagde hej og nu sover hun igen. dygtig vuf.

  • #11   15. jul 2007 Jamen så har Laura da vist glemt at følge med i timen, hvis det er hjemmefra det skulle være lært smiley Ellers lider hun bare af inkontinens..
    Men det kunne være meget værre. Jeg er nogen lunde tilfreds med tisseniveauet ..

    Men jeg tror nu ikke at jeg kunne gå fra hende.... Måååske efter en god lang tur og meget leg... Det er flot at Betty bare er sådan en dygtig lille pige !!

    Laura får de der små hårde tyggepinde som tidsdræber. Dem er hun meget glad for. Hun kan ligge og tygge på en i et kvarter og alligevel er hun bare nærmest ikke kommet nogen vegne smiley Så der er ikke fare for nogen mavepiner..
    Men jeg har gået og ku ikke forstå hvor de blev af??? Indtil Nicki fortalte at han havde set hende grave dem ned i haven... Dét er sga da sødt smiley
    Og nu her har hun kradset på terrassedøren, men hun fik ikke lov at komme ud da jeg vidste at det var for at grave endnu en pind ned.. Men så gik hun hen til Maliks legetøj og *gravede' pinden ned der.. Det så megasødt ud.. men hun var åbenbart ikke færdi med den, for hun hentede den igen og ligger nu og tygger..


  • #12   16. jul 2007 Har lagt et par videoklip ind på min profil af Laura smiley

  • #13   18. jul 2007 Søde videoklip:)
    Har i øvet bil kørsel? vi har været på små uflugter, bla. frilandsmuseet, det var smadder hyggeligt og hun blev ikke dårlig på turen. det går også rigtig godt med alene hjemme træningen, hun er alene 2 gange om dagen, når jeg henter og aflevere Arthur i vuggestue, og der er ingen problemer.


  • #14   18. jul 2007 Hun er bare dygtig den lille Betty...
    Jeg er virkelig også imponeret over at hun allerede kan være alene...
    Jeg kan ikke rigtigt øve med Laura, for min kæreste har vildt meget arbejde i øjeblikket og han arbejder nat. Så hvis Laura begynder at hyle, så vågner han..
    Hun er som et lille stykke tape i min bagdel hele tiden. Hun har lært at gå op ad trapperne, men ikke ned. Og hvis jeg ikke henter hende, piver hun og skider tit på gulvet hvis der går for lang tid... Har nemlig prøvet og se om hun fandt sig i det. Men efter 5 minutter begynder hun at hyle, istedet for at pive..
    Hun er dog begyndt at ville være i haven alene og her idag gik hun op i gangen og sov alene.
    Så lidt fremgang..
    Bil har vi heller ikke øvet, da min mor er i sommerhus og det er hendes bil vi låner, når det er smiley

    Hvordan går det med Luna og Betty ?? Er de blevet slyngveninder og hvad sagde Luna til den lille bandit de førsdte dage


  • #15   19. jul 2007 Det går meget godt med Betty og Luna, de ligger ikke og rå putter med hinanden, men de kan godt lege lidt sammen når v er ude og gå tur. Det er meget bedre end forventet, for Luna kan være rigtig led, når der kommer hunde inden for døren.

    Betty kan nu ikke være alene hjemme i flere timer eller noget endnu, hun er begyndt at tisse lidt på gulvet og det er når hun er alene, men hun sover somregel når jeg kommer hjem, så tror det er lige når jeg går hun bliver lidt urolig, men hun har jo Luna hos sig, så helt alene er hun jo heller ikke.

    Betty har fundet ud af det er sjovest at gå løs, så når hun har snor på gider hun dårligt at gå, det er røv irriterende, for vi bor jo i byen, så her kan man altså ikke gå løs hele tiden, så det skal hun lige lære at finde sig i. men hun er stædig, hun ved hvad hun vil:)


  • #16   19. jul 2007 i øvrigt, så løber Bettyogså meget skævt (så din tråd) stod lige og snakkede med en mand da vi var ude og gå, han mente det var fordi hun er hvalp, og stadig ikke helt har de rigtie propertioner (staves?).

    Her er Bettys bedste venner (bare lige for sjov):

    http://hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2684

    http://hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5075

    http://hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10600




  • #17   19. jul 2007 Hehehe, ja de er snedige de små... Kan godt forstille mig at det er super belastende at hun ikke gider snor i byen.. Jeg må indrømme at jeg stort set aldrig har Laura i snor... For et par dage siden, synes jeg at hun blev mere nervøs når vi gik tur og så tog jeg snoren af hende. Det hjalp.. Og vi bor superhundevenligt så hun kan gå uden snor fra vi går hjemmefra og mange kilometer uden at behøve snoren.. Så det er fristende.. Men prøver at huske at gi' hende den på mindst en gang når vi går længere ture..
    Men hun bliver også langsom og nærmest fornærmet når hun skal gå i snor.. Så er jeg begyndt at sige 'kom så Laura' jeg hive hende overbevisende med. Hun er begyndt at fatte at jeg ikke gider at stå og vente på hende smiley

    ( Lidt senere ) Nå vi har lige været ude og gå. Laura har godtnok fået et par gode hundevenner nu smiley .. Vi har været ude og lege et par timer på en stor græsplæne lige ved siden af hvor vi bor. Så nu tror jeg ikke at jeg hører noget fra hende i lang tid..
    Det er da også nogle søde venner Luna har fået smiley ,,, Kan se at størrelsen passer til hende .....


  • #18   20. jul 2007 Nu har vi også været ude og lege lidt, har lagt et videoklip ind. prøvede også at lave fotoalbum, men det funkede ikke:(

  • #19   20. jul 2007 Ej hvor er det sjovt at se...
    Kan godt se at jeg må finde nogle 'tungere' legekammerater til Laura smiley
    Hendes legekammerat er en lynhurtig lille foxterrier og der er hun altså ved at finde ud af at hun ikke kan fange den..
    Jeg har mødt et par mindre hunde på mine ture med Laura, men her er altså ikke så mange hunde i området.. Men hun er blevet rigtigt modig nu..
    Det ser da heller ikke ud til at betty er så utryg ved hunde nu. Eller måske ikke så slemt når det er hendes venner ?

    Øv, ville ellers gerne se masser af billeder....

    Jeg skal om et par uger til Kbh og ha' mine katte til dyrlæge ( er meget billigere i kbh end i Ringsted åbenbart )
    Hvis du har tid og lyst, kunne det da være skægt hvis vi mødtes og pigerne kunne hilse på hinanden igen !?
    Jeg skal aflevere kattene kl 08 om morgenen og hente dem om eftermiddagen. Er hos en veninde indtil da, så kunne sagtens afsætte en time eller to... Men kun hvis ikke i har for travlt..


  • #20   20. jul 2007 Hun er stadig utryk ved de fleste fremmede hunde, men hun bliver frækkere og frækkere over for vennerne:)

    Jo det kunne være rigtig sjovt at mødes, har tænkt på det flere gange, har bare ikke fået spurgt om du gad. hvornår er det og hvor i kbh vil du befinde dig? jeg går jo hjemme, så det skulle være til at finde ud af:)


  • #21   20. jul 2007 Jamen så er det næsten en aftale smiley

    Jeg har ikke fået nogen tid endnu. Men jeg skal låne min mors bil og hun kommer først hjem fra sit sommerhus om en uges tid. Så først efter der.. Jeg skal bare lige ha' lavet en tid..
    Det er til en klinik ved rigshospitalet og derefter tager jeg hjem til min veninde på Frb.
    Hvor er det nu i bor ?!

    Men jeg kan lige skrive når jeg har fået lavet en tid så er det noget lettere smiley


  • #22   23. jul 2007 Vi bor på christianshavn.
    Vi tar i sommerhus i morgen og kommer hjem engang i weekenden, ugen efter holder vi også ferie alle sammen, men tror bare vi tar på lidt udflugter, så hvis det er den uge, kan jeg kun måske, men skriv når du ved mere.


  • #23   1. aug 2007 Har du fundet ud af hvornår du kommer til kbh?

    Og så tænkte jeg lige på, hvor meget vejer Laura? hun ser nemlig ret stor ud på billederne.


Kommentér på:
Hjemkomsten og de første dage..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce