{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Agression mod andre hunde {{forumTopicSubject}}

Nikko har siden han blev 1 år gammel, ikke været særlig god til andre hanhunde, som udståler den samme selvtillid som han, og gerne vil bestemme. Efter han er blevet overfaldet 2 gange, er det desværre kun blevet værre, og vi havde faktisk opgivet at han skulle lege med fremmede hanhunde igen, og at han måtte nøjes med dem han kender.

Men men men, jeg har lige været ude ved moesgård strand og skov her i Århus, og der mødte vi en ruhåret hønsehund, som jo også kan være lidt en strid banan, og det var selvfølgelig en hanhund. Jeg kunne mærke på Nikko, at trods hans knurren og gøen, virkede han også som om han gerne ville i kontakt med hunden, og istedet for at lade ham hilse i snoren, som han jo hader, spurgte jeg ejeren om det var i orden jeg slap ham fri. Det måtte jeg gerne, og de legede fint sammen. De havde dog lige nogle ture hvor de skældte hinanden ud, men Nikko ville ikke give sig, selvom den anden hanhund var noget ældre, og det endte med at når Nikko havde fået nok, og viste tænder og skældte den anden ud, så løb den ligeså fint væk fra ham. Fantastisk hundesprog smiley

Det endte faktsik med at der var 3 hanhunde og 1 tæve, og det hele gik meget fint. De legede i ca. 1 time, og svømmede og havde det rigtig sjovt, så er så stolt af ham, og glad for at han stadig kan møde nye hunde smiley
Han kan nu bare bedst når det er uden snor, og det lader jeg ham altså kun gøre de steder hvor jeg har fuldt overblik over hvem der kommer, det er jo ikke alle hunde der vil lege.

Nå ville bare lige dele en glædelig oplevelse om en stolt Shiba der fik leget og nogle gode oplevelser med nogle andre hunde smiley

God weenend


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agression mod andre hunde
  • #1   27. jul 2007 Kanon når det går sådan.
    Min Kashi har det lidt på samme måde, han er begyndt at knure lidt og viser også tænder når han møder andre han hunde som også har stor selvtillid og gå på mod. Sjældent møder jeg andre hundeejere som har mod på at lade hundene få et par minutter til at finde ud af hvem af dem som er "lederen" så det bliver desværre ofte til dårlige / negative oplevelser da andre hundeejere straks råber op og fjerner deres hund.
    Glæder mig at høre at det ikke bare er min hund som vil bestemme lidt.

    Hilsen Ulrik & Kashi fra Risskov


  • #2   28. jul 2007 Dejligt når det går godt.

    Cosmo kan ikke med ret mange hunde i snor, slet ikke andre intakte hanner.
    Han er blevet angrebet temmelig mange gange, første gang som 10 ugers af to store hanhunde, og vi kan ikke få det ud af ham :0(
    Men selv de hunde han kan lide gider han ikke at lege med, det er han for "sej" til. Han går bare rundt og snuser og tisser som en gal :0)

    Og så skal det siges at jeg hader når folk der ikke har styr på deres hunde går uden snor, og bare lader hundene løbe hen til andre, mens de selv står og råber. DEN GØR IKKE NOGET. det kan da godt ske den ikke gør men det gør min måske,



  • #3   29. jul 2007 Hejsa,
    Ulrik P--> ja desværre er det ikke mange der vil lade dem finde ud af det selv, for det er de jo som regel bedst til smiley Men nogle gange kan jeg godt forstå folk, fordi Nikko kan se virkelig grim ud, men han har altså aldrig bidt nogle, han vil bare gerne bestemme smiley

    Jannie B--> Desværre sidder de oplevelser bare rigtig godt fast, og det er bare så synd, især for en race som Shiba'en som jo har problemer nok med andre hunde i forvejen! Men ja er helt sikkert med på hvad du mener med andre mennesker og løse hunde, som ikke gør noget. Ikke nemt hvis ens egen hund måske gør noget, men det er jo ikke dit problem hvis Cosmo puster sig op over for en hund som er løbet hen til ham, så kan den vel forhåbentlig lære noget smiley


Kommentér på:
Agression mod andre hunde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce