{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Nye stambøger :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke hvor mange af jer der har set de nye kæmpe store stambæger man er så heldig at få med sin hund idag... Før var det en fin lille bog der passede i hanskerummet når man skule afsted med hundene, nu er det en hel A4 side... Jeg ved vi er en del der er utilfredse over det.. Jeg har s ringet til DKK som anbefaler mig at ave en underskrift indsamling og sende den til Jørgen Hinse Madsen så vi måske kan få vores små bøger tilbage i systemet smiley
Hvis det er noget du/i vil bakke op om vil jeg meget gerne havde det i bc så jeg kan printe det ud og sender din/jeres underskrift med smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nye stambøger :-(
  • #1   2. aug 2007 Gerne. smiley

Men er der slet ingen fordel ved det nye format? (har ikke set dem)

• #2   2. aug 2007 nej ikke efter min mening det er de samme oplysninger som før bare på et A4 papir...
    Den eneste grud DKK kan give for de store stambøger er at det nye system som de har købt brugt fra norge ikke kan lave de små... Det nye brugte system er yder mere dyrere en hvis man havde købet et andet nyt system her hjemme ???
    Grunden til at man købte det norske er at man gerne vil samarbejde med norge, det er den besked jeg får fra DKK ??

• #3   2. aug 2007 Gerne!

De er virkelig uhandige!

• #4   2. aug 2007 Lotte M
    Ja det er de godt nok, jeg kan slet ikke se hvad de skal gøre godt for i den størrelse ???

• #5   2. aug 2007 Jeg vil gerne bede om jeres fulde navn og adresse... Det bliver ikke offentligtgjort kun sendt til DKK smiley

• #6   2. aug 2007 De er uhandige i størrelsen ja.. men syntes nu det er meget rart at hele stamtræet er på en side og at sygdoms resultater/status er på den anden..

Så tror altså det er en vanesag at smide den i rygsækken i stedet..

• #7   2. aug 2007 Det har vidst noget at gøre med vi skal følge FCI .

Vi har ikke de stambøger .
    men får vi jo nok .

har set dem . . og det er ærgeligt . men hvis det skal være sådan . sååh har jeg heller det det store imod det . .
    vores ligger alligevel i tasken om den er stor eller lille . .
    men jo vil også hellere have den gamle tilbage. .

• #8   2. aug 2007 Jeg er med på det. Har selv en af de store stambøger.
    Den passer ikke ind i min mappe med hundens papirer.

• #9   2. aug 2007 maj-Britt L..
    Det lyder godt du sender bare navn og adresse så tilføjer jeg dig smiley

• #10   2. aug 2007 Hej igen..
    Så lykkes det at oprette en underskrift indsamlig..
    Hvis i alle sammen vil være søde at gå herind og skrive under.. Pfh. tak det sætter jeg pris på smiley

http://www.modstanderafdenyestamboeger.underskrifter.dk/

• #11   2. aug 2007 En løsning kunne være at stambogen kunne bøjes sammen på midten, så den bliver A5 størrelse. Mon man kan få laminerings lommer med indbygget fold???

• #12   2. aug 2007 Jeg vil foreslå DKK det i klagen det er helt klart en god mulighed smiley

• #13   2. aug 2007 Har skrevet under. De er absolut uhandie. Hvis de så bare som Anette - Byens Bedste Bordere foreslår, kunne foldes på midten.

• #14   2. aug 2007 Ja det er jo lige det og vi brugere har slet ikke haft noget at skulle havde sagt.. Det er tydeligt at Jørgen selv ikke har hund og stambøger mere selv..

• #15   2. aug 2007 Michelle - har Jørgen ikke hund mere ? .
    Hvor ved du det fra ? .

og tror altså det har noget at gøre med vi skal følge FCI .

også med kritikkerne . . de er også store nu . .
    pga noget med fci og verdens udstillingen noed .

• #16   2. aug 2007 Nej han har ikke hund mere det har han selv fortælt til vores repmøde på fyn sidste år..
    Det kan godt være at vi skal følge de andre men det er ikke det de forklare når man spøger dem i DKK ?

• #17   2. aug 2007 Hvad forklarer de så ? . . smiley

• #18   2. aug 2007 De siger det er fordi det nye Norske system som de har købt brugt ikke kan lave de små... Der til skal så lige tilføjes at det nye "brugte" system fra norge har været dyrere end et nyt dansk system ??

• #19   2. aug 2007 Ejer af verdens dejligste chiér... Det er da altid noget jeg ved ikke lige hvad jeg skal stille op med mit store mondstrum ??

• #20   2. aug 2007 Ja det er jo lige det, jeg sidder og bliver helt misundelig på din bog dims *GG*

• #22   2. aug 2007 ¨DFFD - Jeg er helt enig..

¤ Ejer af verdens dejligste chièr ¤

Hvordan har du fået fat i den der dims fra Royal Canin..

• #23   2. aug 2007 Nå ja.. men hvis folk generes af den må de vel skrive under. smiley
    Har selv den lille men jeg tror ikke at den store vil genere mig, men hvis andre får glæde af det skal jeg nok sætte mit kryds

Har i forresten set "tavleryttere" kommentaren i indsamlingen? Så mangler folk da vist noget at lave hva...

• #24   2. aug 2007 Jeg synes den store tavle er besværlig. Har for et par måneder siden købt alletiders mappe til papirene. Der er en lomme til eu pas og til den lille stamtavle, og lommer til alt muligt. Den kan jeg nu kassere,da jeg har fået ny hund ,og stamtavlen ikke kan være deri, og må finde på noget nyt. Det er godt nok træls

• #25   2. aug 2007 Det kan godt være der er nogen der mener jeg går i små sko bare fordi jeg ikke gider rende rundt med et helt ringbind med hundenes papire når man skal til prøve eller på udstilling... Hver sin mening smiley

• #26   2. aug 2007 Ejer af verdens dejligste chiér..
    Jeg ved godt et ringbind er lige i overkanten men overdrivelse fremmer forståelsen smiley
    Jeg syntes de gamle stambøger havde en meget fin størrelse til at ligge i hanskerummet eller i baglommen på vesten smiley

• #27   2. aug 2007 eller i en massiv guldramme over hundens seng.. smiley

• #28   2. aug 2007 God ide...
    Men der er det ikke et problem med størelsen.. Det er det derimod hvis man plejer at hænge den på indersiden af wc-brættet som jeg plejer *GG*

• #29   2. aug 2007 Har i så lige lagt mærke til at den faktisk er større end A4 fordi den er lamineret? æææhhhjjj.. så nu kan jeg ikke længere have dem i mine plastikjateks (staves?) i mappen =o/ Det er da irriterende med sådan en kæmpe plakat af en stamtavle..

• #30   3. aug 2007 Ja hva faen skal man så med disse smarte mapper.....

Godt man lige har købt en. Hmm........................

• #31   5. aug 2007 Jeg har endnu ikke selv en hund med de nye a4 stamtavler og mit sidste kuld var også med de gamle, jeg har kun set dem hos en af mine medudstillere. Så om de er bedre - giver mulighed for bedre oplysninger kan jeg ikke tage stilling til endnu, men de fylder og jeg er da ikke sikker på de ikke ville være for store til den mappe jeg har til mine hunds papirer. På den anden side er det jo ikke så tit man har behov for stamtavlen inde på selve udstillingen - jeg har aldrig blevet bedt om at vise den, så den kunne vel godt blive ude i bilen, så den kunne hentes hvis nogen officiel skulle se den. Alle hundens vac. har man jo efterhånden i en sundhedsbog eller i et hundepas. Når man skal kigge på hundens forfædre kunne man så bruge en fotokopi som kan foldes til det format man ønsker.

• #32   7. aug 2007 Hvordan er de så udformet?

De gamle var jo handy men de var fuldkommen tåbeligt udformet med først hanhundens familie og nedenunder tævens. Det var måske til at finde ud af for os, men for udenlændinge der er interesseret i hunden og som kigger på stambogen er det forvirrende.

Kunne de ikke istedet lave et pas ala det man har til heste. Samme gode format som de gamle stambøger men skrevet så far og mor har en side hver ovenover hinanden og hvor der er logik i opstililingen. Samtidig er der plads til alle oplysninger om hesten i passet. Vaccinationer, helbredsoplysninger osv.

• #33   7. aug 2007 Louise..
    Det er de selv samme oplysninger med samme opstilling i de nye.. Nu står begge forældre på forsiden og HD DNA samt andre tests står så på bagsiden hvor det før stod sammen med hver af hundene har det nu sin egen side ??
    Også fylder det bare dobbelt så meget..

• #34   8. aug 2007 Fossi har en stamtavle fra NKK (årgang 2005).
    Den er i A4 format men foldet sammen til A5 i en plastiklomme. Øverste halvdel er oplysninger med navn, race,nr, fødselsdato,farve, opdrætter, ejer.
    Nederste halvdel er så selve stamtavlen - forældre, bedsteforældre og oldeforældte i tre kollonner med 2/4/8 hunde. Problemet med at få plads løser de ved skriftstørrelsen er mindre ved de 8 oldeforældre i den højre trediedel af siden end ved den venstre hvor der kun er 2 forældre.
    Ved hver hund er der 5 felter hvor der kan skrives korte koder. (farve, hår, størrelse, HD, ID (om det er chip eller hvad)).koderne er forklaret på bagsiden.

Kommentér på:
Nye stambøger :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce