{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
646 visninger | Oprettet:

Schæferhunden {{forumTopicSubject}}

Jeg undre mig lidt hvorfor der er nogen der ikke er så glade for schæferhunden. I DCH klubber og det er generalt,det gælder både hundeførere og træner jeg synes det er synd for folk som har de hunde,vi går der jo for at lære vores hunde noget og nogen forsætter så som komkurrence hunde.Det er sådan hvis Schæferhunden siger vov forkert bliver folk straks sure og begynder med at den må være aggresiv eller hvad de nu kan finde på.Er det en anden race der gør det samme bliver det ikke på samme måde diskutteret som når det er schæferhunden.Jeg ved ikke om mange af de nye træner der starter i dag ikke ved hvordan de skal arbejde med schæferhunden om det er sådan noget der er galt.For man skal jo tænke på at det var schæferhundefolkene der lod andre racehunde komme ind i klubben og man til sidst tog alle hunde uanset om der var pappir på eller ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Schæferhunden
  • #1   5. aug 2007 Har hørt mange historier om det også, vi er begyndt at fu en del schæferfolk fra DCH nede ved os fordi de slet ikke er velkomne i DCH. Synes det er grotesk!

• #2   5. aug 2007 Jo det gør vi

• #3   5. aug 2007 Der er jo også det ganske udmærket alternativ, at søge ind i en schæferhunde klub. Og kommer i fra Horsens kan kreds 34 varmt anbefales. Men bort set fra det, så undre det da også mig smiley

• #4   5. aug 2007 Det eneste råd jeg pt. ka komme tanke om er, at folk ikke ka undgå at falde i svime over kommisær REX - jeg nyder den schæferhund hver aften på Charlie.
    Sakkis store idol over i skoven er iøvrigt osse en dejlig han scæf...ss

• #5   5. aug 2007 der er mange der ikke forstår at en schæfer snakker meget... smiler... en schæfer kræver også en del arbejde. he he... har været der selv... jeg har dog ikke oplevet eller hørt sådanne historier hos DcH i Bjerringbro, der er schæfer vist nok i høj kurs, der er et par stykker der ligger rigtigt højt i konkurencer...
    Mange forstår ikke schæferen og da den er stor, er den nærmeste forklaring at den er aggr. og det er ikke altid rigtigt... smiler...
    Da jeg selv trænede, var jeg i schæferklub regi, men mest fordi jeg både kunne deltage i skuer, konkurencer og lign. Jeg har trænet nede i gågaden, hvor vi trænede afdækning, hvor vi gik i skjul.... alle folk i gågaden var meget positive...
    Dengang jeg havde Alf, blev han også af nogle personer kaldt angrebshund.... ??? i vores nabolag.... træls..

• #6   5. aug 2007 Ups. sorry...manglede lige et h gg

• #7   5. aug 2007 Jo jeg har haft Dobermann men det er snart nogen år siden. jeg kender lidt til kreds 34.Men jeg vil ikke skifte klub for jeg har en del gode hundevenner i dch.Men der er dem der ikke bryder sig om dem,så jeg gør hvad jeg kan for at vise at schæferhunden ikke er være end så mange andre hunde der går der.For de må jo acceptere at vi også er der.

• #8   5. aug 2007 find den nærmeste schæferklub, og du vil ikke høre eet ondt ord om din hund... smiler....
    Det eneste du ikke kan, det er at gå i konkurence og på skuer, hvis du ikke har papir på ham... smiler...

• #9   5. aug 2007 Jeg kender godt Bjerringbro de har nogen gode hunde der. Har selv været til konkurrence der.

• #10   5. aug 2007 aaahhh ... dejligt... smiler... ja de kører godt i Bjerringbro... jeg har engang været deroppe og hilse på med min gamle schæfer... han vuffede skam også imens han kiggede på.. he he... men deroppe ved de fleste heldigvis at schæfere snakker utroligt meget...

• #11   5. aug 2007 Bettina….. Jeg kan godt forstå du ikke vil skifte klub og synes også du skal kæmpe for vores dejlige schæfere *S* Det var også bare ment som et udmærket alternativ. Jeg startede med, at komme i kreds 34 som 9 årig… pyyyyh det er 26 år siden. Og det var bestemt ikke vellidt hos mine venner og deres familier. Der var kommentar som: Det er da total livsfarligt, at samle så mange farlige hunde på et sted, de er jo slet ikke til at stole på osv. Efter hånden blev jeg ret træt af deres kommentar og begyndte, at invitere dem over så de kunne se, hvad det hele gik ud på. Det de så var en træningsplads fuld af søde omgængelige vovser…. Som de faktisk også kunne snakke og nusse med. Problemet er ikke de schæfer som bliver trænet og aktiveret, de er jo de dejligste familiehunde. Det er dem som bliver forsømt….Og her mener jeg ikke lige det er hunden som vi skal pege fingre af.

• #12   5. aug 2007 håber selv at komme i konkurence med min/e... nu må vi se hvad fremtiden byder... det kan jo være at den type hund jeg har , ikke vil være så velkommen til konkurencer.. :o/ til den tid... øv øv...

• #13   5. aug 2007 ** K & C **...Så må du tage kampen op for den hunderace også *S*

• #14   5. aug 2007 jeg gør mit bedste, jeg prøver at vise at mine ihvertfald, er gode hunde... selvf. kommer der et tidspunkt hvor det er slut med leg med fremmede hunde, men det gør sig gældende for en del racer.. smiler...
    Heldigvis er dch stadig glade for mine hunnier... griner... vi har da forresten da schæfer på vores hold også, det skal lige siges at godt nok gø'r den, men absolut ikke aggressivt.. he he... den vil gerne lege også gerne med diego... det er en pige, så han kan godt lide hende...

• #15   5. aug 2007 Det lyder bare rigtig godt. Du gør også noget for, at dine vuffer bliver aktiveret og det kan jo tydelig mærkes på deres adfærd omkring andre mennesker og hunde. Så det undre mig ikke, hvis de er glade for dine dejlige hunde.

• #16   5. aug 2007 hejsa...

ja betina,, desværre er der folk som ikke kan se det dejlige i alle hunderacer.. og nogen er til små hunde og kan kan slet ikke forstå dem som vil ha en stor hund. og sådan kunne vi blive ved..

desværre er der folk der tror at store hunde der siger vov på en bestemt måde, ja så er hunden bisk og sådan... men sådan hænger det jo bare ikke sammen.. for mange af de store hunde leger med lyd og det kan da lyde drastisk men hvis de folk tager det som om hunden er bisk, ja så skulle de måske kigge lidt mere i hunde bøger.. for så er der da et eller andet de har glemt at læst!!!

Og Betina, du har bare at blive i DcH.... hvem skal jeg ellers træne sammen med... vil ikke undvære de sjove timer med dig...ggg.. og vi står bare sammen om de der som ser skævt til de forkerte hunde... du ved jo også godt jeg har forkert hund... den har jo ingen tavle..

vi ses i morgen aften til træning..

hilsen stine

• #17   5. aug 2007 he he.. der kan du bare se Bettina... du har en ved hånden som er der for dig... smiler... bare afsted med dig.. he he...

• #18   5. aug 2007 Mette >> tak for din kompliment... smiler... det varmer ...

• #19   5. aug 2007 Jeg er mere eller mindre opvokset med schæferhunde da min mor for mange år siden.Op drættede schæferhunde hun gik også i kreds34 men det er mange år siden, jeg var ikke ret gammel da jeg kom med derover jeg har altid syntes at schæferhunden. Er en fantastisk smuk og intelligent hund, man skal bare kunne forstå dem og bruge dem til det de er født til mine 2 er ude at arbejde hverdag.Og min tæve er starte i år med at komme til konkurrene,vi tager det her år som et træningsår.Så skulle hun gerne stå klar til næste år og det samme skal hanhunden jeg har,så det glæder jeg mig meget til at se hvad de kan præstere.Jeg har haft en pause på 2år hvor jeg ikke har været til konkurrence da min gamle hanhund desværre gik hen og fik kræft og måtte aflives.Men han blev nr 2 til kredsmester og blev klubmester.Og vi havde fået vores udtagning til DM,hvis ikke lige jeg lavede en førere fejl men sådan kan det jo gå.

• #20   5. aug 2007 Birgitte A......Jeg kunne ikke ha sagt det beder selv… Det er jo i sjældne tilfælde hunden der er noget galt med, de stakkels hunde kan ikke selv vælge deres ejere desværre.

• #21   5. aug 2007 Bettina >> go for it... smiler..

og ja schæferen er en skøn hund at arbejde sammen med, havde mange gode timer med min gamle dreng... smiler

• #22   5. aug 2007 bettina H....Må jeg være fræk, at spørge hvad din mor hedder...Og evt. navnet på deres kennel? Kan se vi er ca. lige gamle, så det kan jo være vi har rendt rundt der på samme tid.

• #23   5. aug 2007 birgitte A >> fnis... jeg går altså ikke ud og køber flere hunde for at de skal kæmpe mod hinanden.. griner... det er for dyrt..
    ej... spøg til side...

Men ja.. de fleste schæfere vil gerne bruges til noget nyttigt, nej de fleste hunde vil gerne bruges til noget nyttigt...

• #24   5. aug 2007 Hold da helt op, hvor er det bare skønt med en tråd, hvor vi er helt enige.... SMILER

• #25   5. aug 2007 min mor hedder annamarie men blev kaldt mie og hendes kennel navn var kennel Kalmar men det er mange år siden hun stoppede med opdrætte.

• #26   5. aug 2007 Bettina H....Det er bestemt også mange år siden jeg startede i klubben. Min mor havde klubhuset og var med i bestyrelsen, Jeg selv var træner. Kan faktisk godt huske din mor smiley Men du er jo vokset lidt siden, så hvis jeg så et billede af dig fra dengang kan det være jeg kan huske dig også smiley

• #27   5. aug 2007 Birgitte A >> griner.. ved godt hvad du mente.. smiler...

ja, mange går ind til noget de ikke ved hvad de skal stille op med... heldigvis er der så nogle der så opsøger materiale, så de kan få bedre viden... eller søger råd...

• #28   5. aug 2007 ja.. jeg kan kun gi jer ret.. men jeg syntes det er synd nogen folk skal skræmmes væk fordi der i den klub de går i er folk der ikke kan li deres hund.. fordi den måske siger vuf på den forkerte måde.. (ikke henvendt til dig betina,,,jeg ved du blir og tar kampen op) jeg syntes at når f.eks sådan en klub som DcH har et motto der hedder for alle jamen så er det netop disse fordomme om racerne vi skal til livs og det er et kæmpe arbejde, men der skal virkelig være plads til alle.. små som store, for alle har brug for træning især ejerne... (og mange af de små skødehunde) og nej jeg har ingen fordomme for nogen hunderacer... men jeg er af den holdning at vi skal se på hunden som det dyr det nu en gang er, med fire ben til at gå på, og det er ikke en påklædningsdukke.. et dækken er ok men at gi bette popo små sko på, lyserøde bukser og trøje der passer til, er for mig for meget..

og ja de små er dulme også nogen jeg har mere respekt for end for de fleste store hunde.. for de er tit nogle arige monster i forklædning..

Betina.. i morgen viser vi dem at dit store stykke handyr af en schæfer er godheden selv.. vi slipper bare ham og mit papirløse bonzo dyr løs.....

• #29   5. aug 2007 fru M >> præcis...

• #30   6. aug 2007 jeg vil sige, jeg er bange for schæfer da jeg som lille uden grund blev bidt ved øjet af en jeg kendte godt....
    Men hvis folk siger deres ikk gør noget genere de ikk mig, ser jeg en på gaden går jeg bare forbi stille og roligt...

Kommentér på:
Schæferhunden

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce