schæferhunden {{forumTopicSubject}}
Hej Jeg/Vi har tænkt os at anskaffe en schæferhvalp. Jeg har de sidste 2 måneder lavet en masse undersøgelser omkring racen. Læst bøger, talt med opdrættere, været til schæfer-træning, has osv og kan kun bekræfte at det er min DRØMMEHUND.
Har altid ønsket mig en han-hund da jeg synes de er de smukkeste og så er de også lidt større (som regel).
Vi har en ca 3 årig knægt og en på vej og nogle ville måske mene at man skulle vente i pr år, men jeg kan bare ikke!!!! Men jeg vil også sikre mig at købe en god familiehund som jeg kan gå til brugstræning med.
Er der nogen herinde som kan fortælle deres oplevelser med schæferhunden og muligvis anbefale en kennel eller andet vedr racen. Tager imod ALLE råd.
tak
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Avlsvejlederen kan give dig nogle rigtige gode råd og en god vejledning, og kan henvise til evt. opdrætter.
Kreds 23 - Slagelse
Adresse
Skovsøvej 8
Stednavn
Slagelse
Post/By
4200 Slagelse
Avlsvejleder
Else Loft
Assentorpvej 90
4293 Stenlille
Telefon 43610697
Mail: e.loft@ofir.dk
mvh. Babett.
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 129
Ang børn og schæfere, så er min kæreste vokset op med schæfere. Hver morgen fandt hans forældre ham ude i hundegården sovende hos hundene.....bare en lille sød historie:)
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 129
Ang børn og schæfere, så er min kæreste vokset op med schæfere. Hver morgen fandt hans forældre ham ude i hundegården sovende hos hundene.....bare en lille sød historie:)
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 45
Deres dreng, og små børn, kunne bare sidde og gører næsten alt ved den.
og når den først er blevet opdraget, så er den bare en drømmehund ^^
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Ja, kennel Hajen laver rtigtige godt brugshunde, men det er hunde som går på vækkene, hvis de ikke får den rigtige opdragelse og træning - de fleste af Hajens hunden går til bl. politiets tjenestehunde, og konkurrancehunde, så det Catja vil nok ikke sælge til en førstegangsejer.
Da drifterne kører meget højt på hendes hunde, og det er ikke noget du kan tage ud af dem, da det simpelhen ligger i avlen.
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.831
En brugshund, som dem fra Hajen, er da klart at foretrække rent væsensmæssigt. Du behøver jo ikke nødvendigvis at vælge den i kuldet der kører hurtigst, men tage en af de mere rolige.
Det der med at de går på væggene ... jaja, det er jo også et spørgsmål om noget aktivering og simpelt opdragelse. Jeg har haft udstillingsschæferhunde, som var væsentligt vildere indendørs end de 2 brugshunde jeg havde senere hen.
Så jeg vil ikke give dig ret i det du siger der.
Men vælger man en hund fra Hajen, skal man ihvertfald ikke regne med at kunne stille til HAS - men en god famliehund er man ret sikker på at få.
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.806
nathja er jo os schæferhund...
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 42 Hunde: 5 Emner: 193 Svar: 3.239
Og ang Hajen tror jeg da ikke at alle hendes hvalp går til politiet mm.
og ved ikke hvorfor den dukker op i alle tråde, at man skal være noget for at få lov til at købe en brugsschæfer.
Og vil gi Martine helt ret.
Det med at anbefale en kennel kan jo være svært, alt efter hvad du vil ha.
Men af brugs kenneler er der jo en del, at vælge imellem, men det vigtigste er at kigge på sundheden i stamtavlen og brygsegenskaber(prøver)
Spørg bare hvis der er noget , så kan jeg måske svare
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 2.607
aug 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 2.607
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
Hvis du vil udstille, så er det bedst med det der kaldes en højavlshund, er det det du vil, så er det helt andre steder end eks. Kennel Hajen du skal lede.
Det er altså hårdt at få hvalp samtidig med et spædbarn. Det er godt at vente til barnet er ca ½ år gammel, så har du overskud, og de kan vokse op sammen. Har selv haft 2 kolikbørn, der var resurcerne bestemt ikke til en hvalp også....
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 154
Jeg har kendskab til kennel hajen og skulle være derude, men valgte ikke, da deres hunde er meget mørke altså mest sorte eller grå pelset. Men hun virkede sød! jeg søger mere en hund som familie og muligvis udstilling.
Har tænkt på Kennel Hekami som ligger her i Kirke Hyllinge. De er også trænere og hele familien avler i frederikssund kredsen. Nogen som har hørt om dem?
Hvad med en tæve el en han? Nogen erfaringer??
Monika
sep 2007
Jeg søger en familiehund som man kan gå til træning med 1 gang om ugen og træne hjemme hverdag i mental træning inkl de daglige gåture!!! Men stadig mere en hund som ikke er avlet til at være tjeneste hund!
okt 2006
Alle avlshanner i venstre række er til udstilling og som klappehunde, der kan du jo se kennelnavnene.
Bl.a. Kennel Alderslyst har dejlige hunde, når det nu er til klappebrug og udstilling.
okt 2006
Ups glemte linket
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 1.246
Jeg er så ikke enig i at en hund efter brugelinier abselut skal træne flere gange om ugen for ikke at løbe på væggene, man er jo selv med til at sætte grænserne for hvor meget man har til og overskud til...
Efter min mening er brugslinierne tit at fortrække i forhold til sind, det er så bare mine obesvationer
Held og lykke med at finde den helt rigtige for dig og din familie...
sep 2007
tak for hjælpen.
schæferhunden