Dobermannklubben

Dobermannklubben

Medlemmer: 139
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
659 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

min dober trækker helt vildt min dober trækker helt vildt

Hey, i har nok alle på et tidspunkt oplevet at jeres hund trækker rundt med jer.. Men tarzan trækker altså helt sindssygt rundt med mig når vi går tur. Jeg har prøvet følgende metoder :
Holde ham i kort snor
Købt en "grine" agtig ting til ham
Vender omkring når han trækker
Give ham et lille smeld med snoren

Når han ikke trækker roser jeg ham og når han begynder at trække bliver jeg sur.. Nogen der har andre gode metoder?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min dober trækker helt vildt
  • #1   3. okt 2007 jeg lytter med smiley xenta trækker også.. selvom de siger en hund der trækker er sund fordi den så er nysgerrig.. meeeen

• #2   3. okt 2007 tjaaaa også med på en lytter vores bliver dog bedre nogen steder he he hvor der ikke er så mange hi hi

• #3   3. okt 2007 hm. måske det bare er en kæmpe trls meget dårlig vane ved en dob?? smiley

• #4   4. okt 2007 Hmm... Vi er mange der er med på en lytter.. Men er der slet ikke nogen der kan komme med nogen råd til os ? smiler

• #5   4. okt 2007 Mig med.

Nero har det med at hvis han får færden af et eller andet så går det bare derud af.

Men til træning kan han gå noget så pænt.

• #6   4. okt 2007 Jeg er også med på en lytter.

• #7   4. okt 2007 Jamen kan kun sige at vi også har haft problemet, og en ting er helt sikker, skæld ud virker ikke! Vi startede med kun at gå op og ned af vores egen vej. Hver gang Zippo trækker vendte vi om og gik den anden vej. Det tog flere måneder inden turen blev væsentlig udvidet. Det går rimeligt nu, men han får heller ikke lov at gå et eneste skridt, hvis han trækker, vi vender om hver gang... Det ser temmelig tåbeligt ud at man går der frem og tilbage, men det er det hele værd...

• #12   4. okt 2007 santa hmm du må gerne få draco til at gå pænt he he det ville være en fryd så hi hi smiley

• #14   4. okt 2007 Line --> jo helt sikkert... :-d

• #16   4. okt 2007 Jeg vil da mene, at hvis man har de store problemer med at gå med sin hund i snor, så må man da tage til noget lydighedstræning.. der er vel ik så meget andet af gøre.. Der er der en der kan give gode råd, og du for nogle værktøjer, så du kan arbejde med din hund hjemme.. ved da at mine heller ik er de bedste i snor, men de kan godt, når det tager dem, at gå pænt..
    Jeg skal selv have fundet noget træning, så jeg kan få min tæve til ikke at trække som en gal..
    Men ellers, så har jeg også selv fået den med at vende om hver gang de trækker.. men jeg synes ik det har den store virkning, men derimod, så hvis du har noget lækkert med i lommen, og du for din hund til ikke at trække, så skal den have en belønning.. det har en god virkning.. har da hjulpet godt her på min hanhund..

smiley

• #17   4. okt 2007 Mette lige meget hvad,så skal hunden jo belønnes for det den gør godt smiley vi går til træning,meeen det at gå pænt kommer jo ikke fra den ene månede til den anden smiley det er bkevet bedre med draco meeen er ikke så godt som vi gerne vil have det.. problemet er mest når vi er nye steder henne el. der er mange mennesker eller andre hunde på vores gå ture smiley

• #18   4. okt 2007 ja ved udemærket at de skal have belønning, når de gør noget godt... og ved godt at det ik bare lige så'n går over.. mine er heller ik perfekte når de går i snor.. smiley og jeg har selv det problem med når man kommer nye steder hen, men der er min mening så bare, at jeg ik har mine hunde med nok ud til forskellige steder.. så de kan lære at gå pænt lige meget hvor de er.. det skal jo trænes ligesom som meget andet skal... smiley
    men det kommer jo så nok også an på hvordan ens hund er af sind.. der kan jo være meget forskel, og ved da at min hanhund, er meget bedre at have med ud i byen eller andre steder, fordi han blev taget med alle mullige steder hen, fra da vi fik ham.. i forhold til vores tæve, som slet ik har haft de samme vilkår, da hun var hvalp.. hun er meget mere vagtsom over for nye ting.. men det skal jo også bare trænes..:)

santa: ja vi må snart få ringet til ham, så han kan komme og sætte skik på os og vores rådyr.. *GG*

• #19   4. okt 2007 Mette --> draco er også vagtsom men ikke så meget overfor nye ting,men mere når de er i haven og der kommer nogen forbi hi hi.. vi forsøger at tage dem med forskellige steder hen,men draco er ikke såå glade for andre hanner jo hvis de er hvalpe de skal bare ikke være på samme aldre :-(.. men vi har dem en gang i mellem med inde i byen på en søndag hvor der ikke er såå mange mennesker.. og med rundt andre steder .. såå det hjælper nok på et tidspunkt hi hi ..

• #20   6. okt 2007 Nero gå pænt osv til træning da han der gå på plads, og det gå skam også fint derhjemme så længe han gå på plads, men jeg vil da også gerne kunne gå en hyggetur på vejen hvor han kan snuse osv men så er det at han hiver i snoren og han nermest gå tur med mig...'
    Fenja har jeg opgivet, hun er bange for jeg vader hender over poterne så hun gå altid en meter fra mig, men da hun er lydig nok går hun næsten altid uden snor på hyggeturene.
    Bianca ja, hvad kan man sige, hun er ved at ha lært at ikke hive mig af sted når vi gå tur, men så er hun ikke så god til at gå på plads. Vi har kun haft hende i lidt over ½ år, og da vi fik hende var hun 2½, men nu har vi endelig fået hende ind på et trænings hold og nu håber jeg det kommer til at gå bedre.

Kommentér på:
min dober trækker helt vildt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce