Schæfergruppen

Schæfergruppen

Medlemmer: 513
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
2.352 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

DDH DDH

Er der nogle som er bekendt med den danske hundeforening? Kan du anbefale dette eller er det useriøst i forhold til dansk kennel klub? Kan man som privat være medlem eller er dette kun for kenneler? Har kigget på deres hjemmeside og syntes det ser spændende ud...men som sagt kender intet til det og har aldrig hørt om denne klub før i går... :O)
Vil gerne udstille vores tæve max muligt...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DDH
  • #1   14. okt 2007 Når du er medlem af DKK, så har du ikke noget at bruge DDH til. Der er desværre ikke noget ved at udstille din hund, hvis den er langåret. Den vil altid gå sidst. Nu vidste du vel det, da du købte den. Den er stadig din dejligste hund, og du kan træne med den, hvor du har lyst. ( schæferhundekluben, PH, DCH--.)

• #2   14. okt 2007 Takker for jeres meninger alle sammen både dem som har sendt mig post og dem som svarede mig herigennem forum...
    Min smukke hund som tilfældigvis er lidt langhåret skal ikke gå bagerst i DKK og derfor blir valget nok at flytte hende over til DDH. Hun har nogle meget flotte papirer med farmand som tysk champinon...men hun hun har lidt mere manke og faner end de helt korthåret schæfer og derfor går hun også bagerst... Mange dommere har beskrevet hende som yderst smuk hund men pga hendes pels får hun aldrig en første premie i DKK. Nu har vi ikke købt en hund hvor vi ikke godt var klar over at hun nok havde lidt tildenser til at blive lidt langhåret...men bryder mig ikke om at medlemmer i DKK kalder min hund for en fejl hund og ikke betragter den som noget som helst...
    Endnu engang tak for alles indlæg...
    Mvh Mette og Soraya

• #3   14. okt 2007 Hej Lissi A

Tak for dine søde ord...netop sådan jeg tænker og føler.
    Jeg glæder mig meget til at prøve stævnet på fyn d. 2 dec og se hvor langt hun kommer... Som hendes mor er hun jo den smukkeste hund på jorden... :O)

Tak for dit indlæg
    Mvh. Mette

• #4   14. okt 2007 Ja, ja Ussi A. Det er nok ikke lige for hundens skyld, at man tager på udstilling. Selvfølgelig er ens egen hund, den smukkeste, lige meget, hvad andre synes. Derimod vil den gerne på træningspladsen.
    Mette. Jeg har været inde på DDH ´s hjemmeside for første gang i mit liv, og jeg er rystet. Jeg ved ikke, hvordan DDH er opstået, måske er det nogen, som er blevet uvenner med DKK. Det er muligt. Jeg synes, at det er useriøst i forhold til dansk kennel klub. Som avler overholder vi altid de krav, som racen forlanger. (Brugsprøver, UHP, avlskåringer, HD-fri, AA-fri osv ) På DDH´s hjemmeside er der opdrættere, som avler på hunde, som ALDRIG ville kunne avlskåres, og prisen er den samme, som vi tager.
    Jeg har selvfølgelig ikke noget imod, at du tager på udstilling. Det ødelægger du ikke schæferhundens standart ved; men jeg frygter schæferhundens fremtid, hvis man bare avler løs på alt, og så stambogsfører det i DDH. Hvis man ønsker at avle på en langhåret, skal kuldet sælges uden papirer. (Og en langhåret er smuk, der er rigtig mange, som gerne vil have en)

• #5   14. okt 2007 Hej Berit

Jeg gir dig ret i at hunden man avler på skal have alle ting iorden...Ingen HD ingen Indavl... Men jeg syntes også at kunne se på deres hjemmeside om avl at de har visse regler og at alle og enhver ikke bare kan avle...eller tager jeg fejl???
    Det eneste jeg ønsker er at udstille min hund som har rigtige flotte papirer og som jeg syntes skal anderkendes for den smukke - gode hund hun er om hun er langhåret eller ej... :O)
    Forresten har hun allerede bevist at hun er den bedste på sit politihunde hold... :O)

• #6   14. okt 2007 Som jeg sagde, jeg tror du har den bedste hund i verden, selvfølgelig. Den er total ligeglad med længden af pelsen, og den nyder, at du er for den.
    Selvom du ikke kan lide det, er langhår en fejl efter standarten, ligesom så mange andre ting, som gør, at vi ikke må avle på. Jeg har måttet opgive en hund, fordi den var 2 cm for stor. Det gør ondt.
    Jo, der står regler om HD og AA og udstillingsresultater. Men hvis kravene ikke følger standarten, hvad er de så værd. Og en langhåret kan åbenbart blive avlskåret i DDH:
    Undskyld Mette, nyd din hund og glem min galde. Håber I får en hygge dag.

• #7   14. okt 2007 Lissi A Jeg vidste det ikke.
    For mange år siden lukkede DKK en kennel på grund af misrøgt af hundene, det var så frygteligt for hundene. Derefter fortsatte avlen bare i DRU. Det er, hvad jeg ved. Du ved måske mere end mig?

• #8   14. okt 2007 Nu er jeg på den for aner ikke hvad DRU er... Men hovedsagen i denne debat var om nogle havde dårlige samt gode erfaringer om DDH. Om forskellen på DKK samt DDH og om nogle kunne anbefale dette!! Soraya er nok ligeglad om hun er grøn pelset eller har lilla krøller i pelsen... er jo mig som ejer som ønsker at min smukke, skønne, dejlige og gode hund får anderkendelse fordi jeg som ejer er stolt af hende!! Men når så det er sagt så ville jeg aldrig skifte klub eller medlemskab hvis jeg ikke følte for at foreningen havde retningslinier samt krav til hund samt ejerne ved avl!!

• #9   14. okt 2007 Hej Pia

Min skønne tæve er 10 mdr. og en fantastisk hund.
    Hun har hele vejen igennem været så skøn og rolig...er dog en bisse når hun er alene hjemme og mange tabte sko er der gået til...sjovt nok aldrig sko fra tøj og sko men altid de de dyre mærker :O) Hun er vel også en tæve med sans for mode griner højt :O)
    Glæder mig til at se jer alle d. 2 dec og håber på at foreningen er et sted som samler sine medlemmer til lidt socialt og hyggeligt sammenvær...

• #10   14. okt 2007 Hey
    Jeg udstiller også i DDH og er glad for den forening. Har selv langhåret schæferhunde som jeg med glæde snart skal avle på. Jeg går meget op i hd og aa og selvom jeg ikke udstiller i dkk, kan jeg og mine sammenarbejdende kenneler godt finde ud af at avle gode sygdomsfrie hunde. Til jer i dkk, der er brådne kar alle steder....også i dkk. Kender faktisk et par stykker der har købt syge hunde fra en dkk opdrætter. Jeg er ikke i mod dkk, syntes bare det virker som om der ikke er andet der virker for jer end dkk. Se sådan på det, hvis folk fra dkk ikke avlede på tæver der lagde langhårede hvalpe, tja så havde vi lidt svære ved at købe dem her hjemme. Man ku jo i dkk vælge at tage de linjer ud der lagde de såkaldte "fejlhunde", men det gør de jo ikke

• #11   14. okt 2007 Lissi A: Jeg har også lavet mange langhårede på avlkårede hunde, og der er rigtig mange, som netop ønsker dem. De sælges til nedsat pris, fordi de ikke kan avles på. ( med stambog) Det fortæller jeg køberne, så de ved, hvad de får. Der er jo ingen, som forbyder dem iat udstille og de kan træne med dem, alt, hvad de vil. Men ønsker man at udstille, er det nok ikke det mest smarte, at købe en langhåret.
    Jeg håber også Mette, at du må få nogle gode oplevelser. God fornøjelse

• #12   15. okt 2007 Henrijette.. hvad er avlskravene i DDH ?

• #13   15. okt 2007 Hej Henrijette

Vil gerne tage imod invitationen til at sidde ved jeres bord :O) Om vi kommer hele familien eller kun min mand og jeg ved jeg endnu ikke, men vi glæder os meget og ser virkelig frem imod denne udstilling...
    Takker også for din personlige mail til min privat mail...var jo din annonce i dba som gjorde os opmærksomme på at der var noget som hed DDH. Har skrevet til Karin og vil ringe til Pia og tage en snak senere på ugen.
    Ses d. 2 dec på fyn...

Mvh Mette og soraya

• #14   15. okt 2007 Stine M

Kig på deres hjemmeside.... DDH
    De har helt de samme krav som DKK har med en procent på 6.25 og HD krav... men endnu engang tjek hjemmesiden ud... Jeg syntes de virker seriøse!!

Mvh Mette

• #15   15. okt 2007 Sådan... Kort og præsis :O)

• #16   15. okt 2007 Pia A

Ja det glæder vi os til... Vi vil være de første til at støtte klubben op... :O)

Hilsen Mette

• #17   15. okt 2007 Har I ingen krav om prøver (BHP/ PH, UHP, FP ) ved jeres avlskåring? Ellers er det jo kun det samme som vores avlsgodkendelse?
    Hvem godkender jeres HD / AA ?
    Jeres nye specialklub er det så en klub for langhårede eller er det for alle schæferhunde? Den hvide schæferhund har jo lavet sin egen race, det går vist meget godt for dem.

• #18   15. okt 2007 Hej Mette M
    Vi vil da også lige tilføje at vi også glæder os til at møde jer på ddh´s juleudstilling. Vi har det ret så skægt når vi sidder sammen og det er en oplevelse at være med. Ses d. 2 dec på fyn smiley

• #19   15. okt 2007 Ja jeg korser mig utroligt meget, det man ikke kan opnå i en stambogsførende klub, kan man i den anden..

En fejl er en fejl, og det man man ikke komme uden om..

Jeg har en hund med fejl, den er lidt langhåret, og jeg er stambogsført i DKK, og jeg træner i PH.

Jeg skal ikke brug hunden til avl, for når hunden har en fejl, så må man bruge den på en anden måde, menlig det hunden er bedst egnet til, nemligt at bruge dens egenskaber, drift, kamp og mod.

• #21   15. okt 2007 Schæferbanden:
    Jeg mener ikke man kan kalde en langhåret for en fejlhund, ved godt der er nogen der gør det. En fejl er under/overbid, knæk på halen osv. Jeg bliver så øv over folk kalder dem fejlhunde. Det er mærkeligt der ikke er plads til de skønne langhårede hunde.

• #22   20. okt 2007 nej

Kommentér på:
DDH

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce