Minder Minder
Hvordan mindes I jeres hund ?
Skal man ikke bare få en ny ?
Er der ikke forskel på dyr og mennesker ?
Hvem/ bestemmer hvad sorg er og hvor længde man sørger ?
Den 13. november ville det være Bonzos 14 år fødselsdag. den 15. december er det et år siden han døde. Begge dage vil jeg makere ved et lys på hans grav. Ligesom der vil komme gran. Sidste år var hans grav jo ny op mod jul og var pyntet flot. Men jeg kom til at tænke på længe mon vi vil mindes ham på denne måde?? Han var en træt gammel Labrador på 13 år, hvilket er en høj aldre for en stor race. Jeg har haft tanken at en dag skal vi begrave Lasse dernede, og jeg har haft en del hunde og derfor prøvet at tage afsked med dem. Det er altid svært meget svært. Samtidig er det også naturligt, vi ved det fra den dag vi får en lille hvalp at en dag skal vi sige farvel igen, men det gør jo ikke glæden ved den mindre.
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 41 Hunde: 7 Emner: 99 Svar: 1.584
14. dage efter følte jeg at nu havde jeg grædt ud, nu ville jeg videre, så fik vi besøg af en af mine forældres venner som straks ville starte en ny hyletur for det at vi havde mistet Bjarke ribbede op i en sorg hun havde over en kat som havde været død i et år. Jeg havde besluttet mig for at jeg ville vidre så jeg kom vist til at tale med hjernen - jeg kunne klare at bearbejde min egen sorg, men jeg kunne ikke magte også at skulle klare hendes -og jeg har ikke talt med hende siden.
Vi havde jo de 3 tøser så der gik fra juli 04 til maj 05 før vi fik en ny hanhund i flokken. Men nu var der jo også lige det at der ikke fødes ret mange lundehunde i dk så det skulle enten være en hvalp eller omplasering fra udlandet for at vi kunne få en ny han som passede i flokken. Havde jeg ville haft beholdt en hvalp efter en af tøserne kunne jeg havde gjort det - så kunne der havde været en ny han i flokken fra april 05 - men det blev jeg på det kraftigste frarådet da racen manglede en ny han.
I de første måneder efter Bjarkes død var der to muligheder for omplaseringshunde fra Sverige og Norge. Men den ene hed Brake - det var for tæt på Bjarke og han var 4-5 år dvs aldersmæssigt imellem Stella og Edda. Den anden hund viste sig at være et barnebarn af Bjarke+ Stella og dens mor var helsøster til en anden af de danske tæve og derfor blev den også fravalgt.
Både for os og for tøserne tror jeg det var godt vi ventede.
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
Nogen skal hurtigt ud og have en nu, som man kan øse sin kærlighed ud over.
Da min første hund døde gik der 3 uger, så havde jeg Elmo.
Da han døde var jeg så hårdt ramt, efter tabet af to hunde på så kort tid, så jeg ikke kunne overskue at ¨å en ny, for tænk hvis han også døde pludseligt.
Sofus fik jeg 4 mdr senere, der kunne jeg ikke holde ud, ikke at have hund mere.
Jeg tror man skal mærke efter, hvordan man har det selv.
Pladsen i mit hjerte, til mine to første hunde er der stadig, og der vil de altid have hjemme.
okt 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 16 Svar: 97
Foto af Bonzo kan ses i Lasses fotoalbum.
Minder
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside