Kolding, Vejle, Fredericia m.m.

Kolding, Vejle, Fredericia m.m.

Medlemmer: 104
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
2.262 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Kryptokisme (pris på operation) Kryptokisme (pris på operation)

Jeg er lige kommet hjem fra dyrlægen (Odense Dyrehospital i Rosengaardscenteret) og der havde jeg fået bekræftet at Panda er kryptokid... (øv) Men i det mindste ligger hans sten i lysken, hvilket gør det lidt billigere end hvis det var i bughulen...

På Dyrehospitalet koster det lidt over 3.000,- at få stenen fjernet (afhængig af hvordan det går).

Så nu ville jeg lige høre om der var nogen herinde, der kunne sige mig om der er andre GODE dyrlæger på Fyn / trekantsområdet i Jylland, der er billigere?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kryptokisme (pris på operation)
  • #1   12. nov 2007 Jeg står i samme situation, Mingus er nemlig også kryptorchid. Skide træls når man nu havde regnet med at udstille. Heldigvis får vi 3000 kr. tilbage, men ville hellere have en ekstra testikel smiley
    Anyway, min søster fik det gjort ved dyrlægen i Billund, som også er i Bredsten og Jelling. Hun gav i hvert fald under 3000, mener det var omkring 2700. Jeg kan prøve at finde ud af det eksakte beløb.
    Er det den eneste grund til at du kastrerer ham? For har hørt fra flere at det ikke passer at risikoen for testikel-kræft bliver forøget. Jeg prøver at finde ud om der eksisterer noget videnskabeligt materiale om det. For jeg er bestemt ikke tilhænger af kastration, og vil meget gerne undgå det.

• #2   12. nov 2007 Jeg er også ved at finde ud af om det er rigtigt eller ikke. Men det eneste jeg indtilnu har fundet, har sagt at det fremmer risikoen for testikelkræft og hormonforstyrrelser... Det eneste sted jeg har fået at vide at det IKKE gør, er af brugere herinde...

Og jeg overvejer også kraftigt IKKE at få den raske testikel fjernet, for jeg er ikke interesseret i at Panda bliver anderledes end han er nu...

Avler vil give 1000 til operationen, så det sænker jo min del lidt, men eftersom Panda kun kostede 4500 så ville det nok også være lidt meget at forvente at hun dækkede det hele smiley
    Og derudover havde jeg alligevel ingen intentioner om at udstille eller avle på ham, så på den led, har det ikke været et tab

• #3   13. nov 2007 Kristina: Det ville da være meget godt at have den valgmulighed, selv hvis jeg ender med ikke at benytte den, så jeg siger jatak smiley

• #4   13. nov 2007 Kristina: Tak smiley

• #5   14. nov 2007 Det er sgu svært med det der kryptorchisme. Fra hundedebatten, som du jo også kender, har man jo hørt om mange der har haft virkelig dårlige erfaringer med kastration. Så jeg ved ikke helt hvad jeg gør.
    Stoler bestemt ikke på at forskellige dyrlæger, som er uddannet for mange år siden, er helt up-to-date, så jeg ved snart ikke hvor man skal spørge. KVL måske.

Kommentér på:
Kryptokisme (pris på operation)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce