779 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Kryptokisme (pris på operation) Kryptokisme (pris på operation)

Jeg er lige kommet hjem fra dyrlægen (Odense Dyrehospital i Rosengaardscenteret) og der havde jeg fået bekræftet at Panda er kryptokid... (øv)

På Dyrehospitalet koster det lidt over 3.000,- at få stenen fjernet (afhængig af hvordan det går).

Så nu ville jeg lige høre om der var nogen herinde, der kunne sige mig om der er andre GODE dyrlæger på Fyn / trekantsområdet i Jylland, der er billigere?

Dramatiske optagelser fangede øjeblikket, hvor en hval kolliderede med en lille båd i Barnegat Bay, New Jersey, den 2. august. Sammenstødet fik båden til at vælte og kastede en kvinde i vandet. Det blev senere bekræftet, at en vågehval døde som følge af kollisionen nær kysten. Der er ikke rapporteret om andre tilskadekomne.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kryptokisme (pris på operation)
  • #1   12. nov 2007 Nåja det skal nok lige siges at stenen ligger i lysken, og ikke i bughulen

• #2   12. nov 2007 von: Det var ikke meget... Og det er ikke "kun" en kastration?

• #3   12. nov 2007 Helle: Ja det lyder ikke til at det er der jeg skal hen for at finde en billigere operation smiley

• #4   12. nov 2007 Ja det kan være noget øv. Hvorfor vil du kastr. ham. Der er mange forskellige meldinger fra forskellige dyrlæger om nødvendigheden af at kastr. kryp.hunde.?????

• #5   12. nov 2007 Snow: Jeg vil ikke kastrere ham. Den "gode" sten ligger nede i pungen, og jeg overvejer kraftigt at den skal have lov til at blive dernede, for Panda har et rigtig godt temperament nu.
    Men jeg vil ikke risikere at de "negative" meldinger er dem der har ret, og at der derfor er 10-13 gange større chance for testikkelkræft. Desuden er det noget med at hormonudviklingen i den "dårlige" testikkel ikke er helt optimal, eftersom temperaturen ikke er optimal, og det kan risikere at have en indflydelse...

• #6   12. nov 2007 Karina. Dt er også den med testikkelkræft jeg skriver om at jeg har snaklket gennem tiden særlig for nyligt om hvad dyrelægerne mener om den forstørrede chance for kræft. De almindelige dyrlæger har sagt af flere omgange at hvis det var deres egenb så ville de ikke opr.
    Dyrehospitalerne siger så pr. definitation at de skal kastr. men siger det så også fordi de er undervisningshospitaler, når jeg har spurt ind til det.
    Det er rigtigt at hvis man senere ser opå en testikkel som har ligget oppe på en hund som er gammel, så er den deform, men ikke nødvendigvis fordi der er cancer i den. Det er noget den bliver under de forhold som den ligger under. Men det er altså ikke det samme som cancer i testikl.
    Ved ikke om du kan bruge det til noget for det var je pris du efterlyste, men jeg kan huske mine egne aha oplevelser da jeg for 2 år siden undersøgte dette og talte med flere forskellige dyrlæger

• #7   12. nov 2007 det sidste nye er at risikone for kræft ikke er stor nok til at forsvare sådan en operation

• #8   12. nov 2007 Snow: Information er (næsten) altid godt smiley
    Selv de "negative" meninger på området siger jo heller ikke at kryptokisme er en garanti for testikkelkræft, men "blot" at der er en forøget chance for at det sker. Og min dyrlæge sagde heller ikke at jeg skulle kastrere ham, men blot at det er en meget god ide at fjerne stenen, og at jeg IKKE måtte avle på ham (det havde jeg nu heller ikke tænkt mig, selvom han ikke var kryptokid...)

• #9   12. nov 2007 Platugler: Testiklen ligger i lysken, hvilket i følge min dyrlæge gør at operationen er meget mindre omfattende end hvis den havde ligget i bughulen, og derfor vist også mindre risikabel

• #10   12. nov 2007 Platugler. Det er derfor de dyrlæger jeg har snakket med ikke vil kastr. deres egen hunde.
    Karina. Man avler heller ikke på en¨sådan hund fordi det er arveligt.
    Jeg har tidligere været så uheldig at få købt mig en hvalp som var kryp. og der har jeg selv altid valgt operation. Men det ville jeg så ikke længere med den nye viden som er fremme. Og så undersøger jeg altid hvalpen inden køb, oig hvis kuglerne ikke er på plads. Så køber jeg den ikke.
    Fordi den aldrig kan bruges til avl. Eller rettere sagt må bruges til avl.-

• #11   12. nov 2007 Snow: Ved det, ved det smiley
    Ville nu heller ikke bruge Panda til avl, selvom han ikke var kryptokid. Han er udelukkende købt for at være min snuskebamse smiley

• #12   12. nov 2007 Karine. Så kan det jo være du skulle overveje igen med din nye viden om det er opr. du vælger.
    Hvis han ellers er velfungerende, så ved jeg nu godt hvad jeg ville vælge.
    Held og lykke. Og det er jo altid dig selv som skal træffe beslutningerne, men nu har du nogen forskellige indput.

• #13   12. nov 2007 Snow: Alt tages med i betragtning smiley

Kommentér på:
Kryptokisme (pris på operation)

Annonce