{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Det er hårdt at være håndværker. {{forumTopicSubject}}

Kære Fru Assurandør.

Jeg skriver, fordi De udbeder Dem yderligere oplysninger vedrørende min ulykke.

Jeg havde på skadeanmeldelsen i rubrikken ”Hvorledes skete ulykken ?” anført ”Dårlig planlægning” som årsag til mit ulykkestilfælde. Eftersom De ønsker, jeg skal forklare det mere indgående , håber jeg følgende detaljer vil være tilstrækkelige:

Jeg er murersvend, og på ulykkesdagen arbejdede jeg alene på et fladt tag på en ny seks etagers ejendom. Da jeg havde afsluttet mit arbejde, havde jeg ca. 50 mursten tilovers ( omkring 110 kg.). I stedet for at bære dem ned i hånden besluttede jeg at sænke dem ned i en træ balje ved brug af en talje, der heldigvis var anbragt på bygningens side oppe på taget.

Efter at have bundet rebet godt fast nede ved jorden, gik jeg op på taget, svingede træ baljen ud og læssede murstenene i. Så gik jeg ned igen og løste rebet, idet jeg holdt godt fast for at sikre en langsom forsigtig nedsænkning af de ca. 110 kg. Mursten.

Bemærk, at jeg på skadeanmeldelsen anførte, at jeg vejer 71 kg.

På grund af min overraskelse over at blive revet væk fra jorden så pludseligt, mistede jeg åndsnærværelse og glemte at give slip på rebet. Det er vel unødvendigt at sige, at jg i pæn fart fræsede op langs hus siden. Omkring 3. sals højde mødte jeg træ baljen, der var på vej ned. Det forklarer kraniebruddet og det brækkede kraveben - samt fire mistede fortænder. Dette møde nedsatte kun farten lidt, så jeg fortsatte min hurtige opstigning og standsede ikke, før fingrene på min højre hånd var to knoer dybt inde i taljens hjul, hvilket kostede tre afrevne negle.
Heldigvis – på dette tidspunkt havde jeg generhvervet min åndsnærværelse, og var i stand til at holde godt fast i rebet trods smerterne. Omtrent samtidig ramte baljen jorden og bunden gik ud af baljen. Befriet af vægten for stenene vejede baljen nu ca. 20 kg.

Jeg referer igen min vægt, anført på skadeanmeldelsen.

Som De måske kan forstå, begyndte jeg en hastig nedtur langs bygningens side. I 3. sals højde mødte jeg træ baljen på vej op. Dette ligger til grund for to brækkede ankler og hudafskrabninger på benene og den nederste del af kroppen. Mødet med baljen medsatte hastigheden tilstrækkeligt til at mindske skaderne, da jeg faldt ned i murstensbunken, og heldigvis brækkede jeg kun tre ryghvirvler.

Jeg er dog ked af at skulle fortælle, at da jeg lå der på murstenene i smerter og ude af stand til at rejse mig og betragte den tomme balje seks etager over mig, mistede jeg bevidstheden – og gav slip på rebet.

Med venlig hilsen

Svend Jensen
Murersvend

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern opvaskemaskine or reparationer 2.600 kr.
  • Har to vægge i et badeværelse der skal pudses op cirka 6 m² det er i et hjørne 3.200 kr.
  • Jeg har mistet min nøgle til min cykel og skal have låsen op. 250 kr.
  • Køkkenlåge 600 kr.
  • tilstoppet toiletafløb 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Det er hårdt at være håndværker.
Kommentér på:
Det er hårdt at være håndværker.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce