Bredt halsbånd? Bredt halsbånd?
Hej folkens.
Er der nogen, der ved, hvor man kan købe et godt, bredt halsbånd til fornuftige penge?
Gerne links, de må gerne være fra udlandet, hvis der er ok fragtpriser.
Det skal kunne fåes i omkreds ca. 50cm og helst være læder - i hvert fald ikke de der grimme nylon-nogle med logoer og deslige på. De må gerne være flotte med lidt rhinsten og sådan, men omvendt så skal det ikke være dem til 600kr og andre vilde priser.
Hvor bredt vil I mene, det skal være til en stor hvid schæfer, for at dække min. 2 nakkehvirvler og være så skånsomt som muligt?
Jeg ville gerne op i en 5-6cm i bredden, men synes mest, man kan finde "brede" halsbånd på 3,5cm. Er det nok eller hvad mener I er ideelt?
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 654
Hehe, det kunne da nok se sjovt ud, hvis man tog ud og prøvede halsbånd selv.
jul 2007
Kigge lige på siden, men kunne ikke finde noget. De havde nogle fine nogle med rhinsten, men de ser ikke ret brede ud og der er ikke ordentlig info, øv. Jeg er i mit utålmodige hjørne.
feb 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 149 Svar: 360
Selvfølgelig skal en hund lære at gå med halsbånd, og jeg bruger selv rustri stål halsbånd til mine hunde, men jeg har har også flere gange fået special syet halsbånd til min hund hos nogle der laver læder halsbånd som er håndsyet.
¨Så køb et godt rustfrit stål (ikke nikkel) halbånd eller find en der laver håndsyede halsbånd i læder der både er syet smukt og med en god læder behandling.
Held og lykke med din søgning
Rolf og Frank
jul 2007
Og ja, find et godt sted, der sælger brede læderhalsbånd... det er jo det, jeg prøver på.
feb 2005
Følger: 38 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 149 Svar: 360
Både til hundetræning og udsillinger bruger langt de fleste stål halsbånd, og når de bruges fornuftigt er de såmænd lige så gode som alle andre former for halsbånd.
Hos Hvid Schæfer kan det være svært at finde læder-halsbånd der ikke misfarver hundens pels, og derfor bruger mange stå halsbåndene.
Der findes dyrehandlere - læder / og taske handlere - hvor man kan få håndsyede halsbånd i alle størrelser der laves i et godt håndbærk. Der er også skomagere der laver læder reparationer og læder arbejde, så prøv evt. under læder butikker i dit område.
Jeg har selv før fået lavet håndlavede både halsbånd og liner, men desværre lukkede den gode gamle forretning, så jeg tror det er noget med at prøve at finde en god gammel læder forretning i nærheden af hvor du bor, og så høre om de ikke vil lave et halsbånd til din hund.
Men ellers brug et godt - ikke misfarvende - halsbånd i stål til hunden, det er der ingen grund til at syntes er mishandling, og de kan jo også sættes så de ikke strammer men kun bruges som almindelig halsbånd.
Held og lykke med eftersøgningen
Rolf, Bambi, Nero og Ffank
Bredt halsbånd?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside