{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

På miniferie hos Dr. Dyr {{forumTopicSubject}}

Puh var til dyrlægen med min Vega i dag. Hun har i en lang periode - godt 6 mdr. nu - kastet op sådan en gang imellem. Nogle gange op til 4 gange på en dag, andre gange går der uger imellem. Vi har været ved dyredoktoren med det før, men siden hun ikke er holdt op var vi afsted igen i dag.
Og de kan ikke lige se nogle tydelige symptomer. Hun giver sig ikke når man trykker hende på maven, har ikke diarré, har ikke feber eller noget andet. Hun har haft spist noget plastik som hun brækkede op, men er ikke sikker på at det var det hele og hun vil også spise sten. Intet af det kan dog ses på røntgen sådan lige, så hun skal ind til dyrlægen på "miniferie" fra tirsdag morgen og have noget kontrastvæske (tror jeg det hedder), som de så skal følge igennem hendes system ved hjælp af gentagne røntgenbilleder (=MEGET dyrt for stakkels arbejdsløse mig)... Så hun er på skånekost nu til på tirsdag.
Er noget ked af det, for er jo bange for det er alvorligt og evt. kronisk... :'o(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af ikea skydedør 1.500 kr.
  • Lækkende WC 1.230 kr.
  • Hjælp til ukrudt 2.250 kr.
  • Rengøring af 152 m² hjem 500 kr.
  • Opvasker 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  På miniferie hos Dr. Dyr
  • #1   3. jan 2008 Nå´e føler meget med dig og vuffer, håber på det bedste.
    Held og lykke, vi krydser fingre for det ikke er alvorligt.

Kærlige vuffer fra Alaska

• #2   3. jan 2008 Tanja.
    Vokser hun og trives eller som hun skal????
    Er aff. normal???

• #3   3. jan 2008 Af din breskrivelse lyder hun ikke umiddelbart som værende unormal.

• #4   3. jan 2008 Ikke unormal? Er det meningen at en hund skal kaste op hele tiden gennem en periode på et halvt år? Ja undskyld mig, men det synes jeg alligevel ikke min hund skal leve med!
    Og ja afføring er normal, selvom der ikke er meget af den, da hun ikke vil spise.
    Og nej, hun trives ikke. Hun har konstant vægttab. Nu er hun 11 mdr. gammel og vejer 27 kg. hvilket er 1 kg. mindre end hun vejede da hun var 8 mdr. gammel!
    Hun hænger tit med ørerne og er trist.

• #5   3. jan 2008 Se nu kom der flere relevante oplys ninger frem.
    Jeg her så et bud på hvad som kan være problemet.
    Er hendes spiserør blevet undersøgt, fordi det kan så også tyde på en forsnævring der.
    Har nu fuld forståelse for at du vil have hende udredt hos dr.dyr.
    Men lige når jeg læste dit forst indlæg, hvor du bl. skriver at der nogen gange går uger imellem, så.
    God bedring med hende.

• #6   3. jan 2008 hvis jeg var dig ville jeg få tjekket nyrene, vores zack startede også på samme måde, og så gik det helt galt til sidst. Hvis vi havde vidst det før det gik galt kunne vi havde reddet ham.. Ikke for at gøre dig nervøs eller mere bekymret, men for sikkerhedens skyld ville jeg lige få det tjekket

• #7   3. jan 2008 stakkels jer ;( håber det alt sammen løser sig (;

• #8   4. jan 2008 Simone D >>
    De tager også blodprøver når vi skal ind på tirsdag. Vil det kunne afsløre hvis der er noget med nyrerne?

• #9   4. jan 2008 hmm det kan jeg ærlig talt ikke huske, da jeg desværre ikke var med hos dyrlægen, da alle gangene lå imens jeg var i skole smiley men kan høre min mor ad.

• #10   5. jan 2008 Min egen hund har lige været turen igennem. 1 dag med kontrastvæske og billeder. efterfølgende kunne de opererer en stor fin grå arbejds sokke ud af maven/tarmen på ham.(10.000 kr!!!) Han kastede op et par dage.Tabte sig,fik skånekost.Afføringen var lidt, men fin,efter 3 dage og meget slukøret skar de ham op(heldigvis) og fandt årsagen(sokken)

• #11   5. jan 2008 Godt at de fandt årsagen. Puh det er mange penge. Hvis det bliver så meget har jeg ikke råd til at leve de næste 3 mdr. Hehe... Men Vega kommer først selvfølgelig. Så må jeg tige nogle knækbrød af mine forældre ;oP

• #12   5. jan 2008 Ja det er mange penge,og han var selvfølgelig ikke sygeforsikret,men det bliver han nu!

• #13   5. jan 2008 Puh, Vega er heller ikke sygeforsikret. Tja... Lidt den samme følelse som dengang vi oversvømmede lejligheden (og derved også naboens) og ikke havde indboforsikring! Yay...

• #14   5. jan 2008 Ja det er sku for dumt ikke at forsikre dem+ indbo smiley
    Jeg løj også ang. prisen! det blev kun 9875kr.

• #15   5. jan 2008 Nå ja, men kan ligeså godt afrunde til 10000 når jeg skal køre frem og tilbage.

• #16   5. jan 2008 Mikael miehs A > Hmmm´ måske, men hos de fleste forsikrings selskaber, så vidt jeg ved, skal du have haft forsikringen i 30 dage, før den dækker...ved ikke hvordan Fair ser på det

• #17   5. jan 2008 Mikael miehs A, > sådan var det i hvert fald da vi tegnede sygeforsikring, på vovse. 30 dage inden den dækker, måske for at undgå netop det du skriver, hvis folk får den besked, at dyrlægeregning vil blive på et stort x antal kr., så kan folk ikke bare lige skynde sig ned og tegne en forsikring, for at få dækket udgifterne.

• #18   10. jan 2008 Så har Vega været afsted. Blodprøven var fin, der var intete unormalt ved den. Så lever og nyrer fejler ikke noget.

Hun fik så kontrastvæske og blev røntgen fotograferet igennem forløbet og de har så fundet ud af, at hun <b>har</b> noget i maven, men hvad det er, kan de ikke se.

Så vi skal på dyrehospitalet og have foretaget en kikkertundersøgese af hendes mavesæk (det er der det ligger) og hvis de kan fjerne det i samme omgang gør de det og ellers skal hun jo nok opereres.

Regningen indtil videre er 3300 kr.! XP

• #19   10. jan 2008 Tanja < godt, din hund er ok, m.h.t lever - nyrer o.s.v, håber det der er i mavesækken, er noget vovse har slugt og kan fjernes ved operation, så din dejlige hund kan blive frisk igen...Krydser endnu engang fingre.

• #20   11. jan 2008 endelig fandt de ud af hvad det var,har som sagt været turen igennem,men der sprættede de ham op med det samme for de var nærvøs for at legemet ville fortsætte ud i tarmen.Og da de åbnede ham var det allerede 10-15 cm ude i tarmen!! men så længe det ligger trygt og godt i mavensækken skal det nok gå.hovedsagen er at der bliver taget hånd om sagen.

• #21   11. jan 2008 Ja det håber jeg også.
    Men det her problem har jo stået på længe (6 mdr.) så de er lidt bange for, at hvad det end er, så har det sat sig fast i slimhinden på indersiden af mavesækken og det er derfor det ikke er kommet med igennem. Men intet er sikkert før de kommer derned jo...

Kommentér på:
På miniferie hos Dr. Dyr

Annonce