{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Se lige en kommentar.... {{forumTopicSubject}}

Fandt lige denne kommentar på ekstreblade....

Men efterhånden taler meget ... rigtig meget for at amstaff er en kamphund.
Jeg forstår ikke at denne race ikke bliver forbudt. Jeg ved at mange holder af deres hund, og det er der ikke noget at sige til, men som hundeejer må man også kunne se alvoren i at folk bliver virkelig rædselslagne, når de møder disse hunde. Jeg har selv en meget stor og stærk hund, men går altid langt uden om en amstaff. Og jeg ved ikke hvor mange der nu har fortalt mig at de bliver købt i udlandet som pitbull´s - hvor de har to attester på dem. Én hvor de står opført som pitbull og én hvor de står opført som amstaff. Sidstenævnte attest bruges når de skal ind i landet, og pitbull attesten bruges når kommende hvalpe skal sælges eller de skal bruges til kamp....
Så et eller andet må der jo være om den sag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Se lige en kommentar....
  • #1   15. jan 2008 JA TIL DET KUNNE JEG JO KUN SVARE.......

    Helt ærligt...bare ved at foreslå at man skulle forbyde racen amstaff viser virkelig hvor uvidende man er.
    Vi har selv 3 stk og jeg kan fortælle dig at det er den bedste familiehund man kan tænke sig, og vi kender mange som er ejere af denne race og de vil give mig ret.
    Nej det der er noget i vejen med er ejerne som ikke er kompetente til at eje en sådan hund, så mon ikke der er bedre at slå ned på de uansvarlige ejer istedet for på racen.
    Grunden til at mange mennesker er angste for netop denne race er jo fordi det kun er alle de ubehagelige ting der bliver skrevet om og som så giver et helt forkert indtryk af disse hunde, hvad med at skrive om alle de gode ejere som tager sig af hunden hvilket gør at den virkelig trives og er en formidabel familiehund (og dem er der jo heldigvis flest af).
    Jeg er så træt af at høre om div angreb fra denne race, prøv lige at vende hovedet mod eks dobberman, schæfer, rottweiler(staves) ja jeg kunne blive ved, hvor mange angreb mon de står bag,lige så mange måske flere men det er jo ikke det der er focus på nu, nej det er amstaff.
    Tag dog for søren at vågne op, det er ikke hunden der noget ivejen med det er ejeren


  • #2   19. jan 2008 super du siger noget til dem..... er nemlig en go familie hund, ingen problemer med min


  • #3   30. jan 2008 Vi har 2 flotte halv maskede Amerikanske Bulldog / Amstaff blandinger der nok i mange´s øjne helt sikkert kun kan være Pittbull´s.
    Vi modtager tit kommentarer om at det kommer bag på folk at de er så søde, og " at man også kan kæle med dem " Men mange har kun negative fordomme at forholde sig til og tager derfor afstand fra racen på grund af uvidenhed.

    Frygt og fordomme bygger nemlig som regel på uvidenhed og usikkerhed for det der er fremmed.

    Mange mennesker er også bange for fremmedarbejdere og indvandrere, fordi de ser anderledes ud og har ry for at være kriminelle.

    Men derfor er de da ikke blevet forbudt i Danmark endnu.

    Loven er vel lige for alle skulle jeg mene.


Kommentér på:
Se lige en kommentar....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce