Cavalier King Charles Spaniel

Cavalier King Charles Spaniel

Medlemmer: 110
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.605 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Overtøj Overtøj

Har jeres cavalierer overtøj på her om vinteren? Mingus har en frakke som vi bruger når det regner, for der kan han godt fryse. Jeg ved ikke om det har noget med underuld at gøre, men hans pels klasker ligesom sammen når den bliver våd. De fleste andre hunde jeg kender, bliver ikke genemblødt på samme måde som Mingus. Han fryser heller ikke selvom det fryser 7 grader.

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installering af komfur 630 kr.
  • Skift af aqaustop og indsætning af maskine 600 kr.
  • Fjernelse af jord 3.499 kr.
  • Elektriker - opsætning og tilslutning af lysskinne 1.650 kr.
  • Samlet Ikea køje seng 625 kr.
  • Ordne have 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overtøj
  • #1   15. jan 2008 Mine kan fint holde varmen.
    Det er kun, hvis de er våde og står stille de fryser.
    Jeg bruger aldrig jakker eller trøjer til dem, det er ikke nødvendigt.

• #2   15. jan 2008 Hvor meget underuld skal en cavalier have? For jeg synes ikke Mingus har noget overhovedet.
    Måske vil jeg lige indskyde, at jeg ikke bruger ham som påklædningsdukke, eller noget i den dur. Han har kun en frakke. Han er i forvejen meget svær at få med ud i regnvejr, og det har frakken hjulpet lidt på.

• #3   15. jan 2008 Vores skønne hunde har silkepels og ingen underuld. Derfor bliver de våde, ind til skindet og fryser, specielt som hvalpe er det et problem og det husker de.
    Nikky kan sagtens løbe ude nu, men hvis hun bliver våd så fryser hun stadig, derfor har vi en regnfrakke til hende. Det er nok nu hun er 2,3 år

• #4   15. jan 2008 Det er lige præcis ligesom Mingus. Han er nærmest gennemblødt. Men jeg kan ikke sige mig fri for at være en lille smule forlegen når jeg går med ham, for tænk nu hvis folk tror jeg klæder ham ud for sjov!

• #6   15. jan 2008 Hvis så det bare var mennesker, man skulle kæmpe med, for at få dem til at forstå, at det ikke er udklædning, men nødvendighed. Jeg havde større problem med andre hunde de mobber hende, ved at tage fat i hendes tøj og holde fast, så hun tik fødderne ind i tøjet og pludeselig er trebenet:o)) Det så sjovt ud, men var ikke så sjovt, for Nikky.

• #7   15. jan 2008 Stakkels Nikky smiley

• #8   15. jan 2008 Ja ik.. men hun frøs, så det var den eneste mulighed for at vi kunne træne med de andre, og i dag er der ikke noget heller ikke hvis hun en sjælden gang har stor dækken på. Så alle skal lære det og så er det sådan, og så går det, fint:o)

• #9   15. jan 2008 Jeg bruger et dækken til Kiara..
    Kiara hader regnvejr, så hvis jeg på nogen måde
    skal få hende til at gå ud skal den på..
    Bruger den også til agility, da der er meget vente tid,
    og vi blev rådet til at give hundene sådan en på, selv
    nogle af de hunde med tykkere pels, bruger også dækken,
    det er jo ikke fordi det ser smart ud, men fordi det beskytter
    hunden.. Kiaras mave kan slet ikke tåle at være i så koldt
    et vejr, i en time.. så jeg bruger gerne et dækken, for det
    har hun brug for..

• #10   15. jan 2008 Kenya har også en uld strik på som min mor har lavet til hende.... For hun ryster helt vidlt ellers....

• #11   15. jan 2008 jeg bruger et tyndt vindtæt regndækken når det regner og sner, men ellers ikke...

Sidste år hvor han ikke var så gammel frøs han om vinteren men han lader ikke til det i år - kun hvis det regner...

• #12   16. jan 2008 Miné hunde har heldigvis en god pels....
    Har da aldrig set mine hunde som påklædings dukker , de er vel født med pels og holder varmen bedre end os, med alt deres pels, har aldrig set mine hunde ryste ,med mindre at de har været i vandet .
    Så er de også blevet tøret.

• #13   16. jan 2008 Det er jo heller ikke for at gøre vore hunde til påklædningsdukker.... MEn det er nu synd at se en lille hund stå og bævre helt vildt udenfor...

• #14   16. jan 2008 Der må være forskel på cavalier, for mine fryser ikke, når de er ude og igang. Hvis de er våde og står stille fryser de.
    Når jeg kommer hjem og se er våde, tørrer jeg den i et håndklæde også ligger de sig i kurven, og tørrer, men de fryser ikke.

• #15   16. jan 2008 det bruger vi ikke

• #16   16. jan 2008 Nynne har en jakke, som bliver brugt når det er rigtig koldt, eller ja regner..

Hun kan godt helt ryste når vi kommer hjem fra tur hvis hun er våd eller fryser, og så hjælper jakken jo smiley

• #17   16. jan 2008 Ricky har også et dækken.
    Det er nu ikke sådan at det bliver brugt på en lufte tur.
    Men når vi er til træning i regn vejr, er den guld vær.
    Ricky har meget svært ved at, sit og dæk uden sit dækken, på en sjip sjap våd græsplæne.
    Den bliver også brugt i pausen til agility, så han ikke bliver kold.

• #18   16. jan 2008 Gitte og Bo P: Jeg synes ikke det er fair at sidestille det at give sin hund frakke fordi den fryser, med at man ser sin hund som en påklædningsdukke. Det synes jeg faktisk er ret nedladende.

• #19   16. jan 2008

Folk må da selv om, hvad de gør, men jeg ville føle, at jeg klæder hunden ud, hvis jeg gav min hund tøj på. Det er bare min mening. Er sikker på at folk i vores lille by ville dø af grin, hvis de havde "tøj" på.
    Det er ikke noget med at være nedladen men, hvad jeg selv føler om det, men nu har jeg jo heller ikke nogle hunde som fryser.

• #20   16. jan 2008 Det er jo nok det springende punkt, er det nødvendig med tøj eller ikke, og ikke så meget hvad folk synes. Jeg tror alle der har en hund der fryser, er lidt ligeglade med hvad folk tænker, bare ens hund har det godt, sådan har jeg det ihvertfald. Da jeg fik Nikky, vidste jeg ikke at det var sådan en lille frossenpind jeg havde køb,t så jeg havde ingen tøj til hende, men jeg havde en redningsvest for vi sejler, så den var købt og derfor var Nikky med i Ribe, de første gange i redningsvest, det vagte opsigt, men hvad hun frøs og den gav varme, så måtte folk jo grine og snakke det de ville, bare Niky ikke frøs.

• #21   16. jan 2008 Ja griner det har du da helt ret i , men der må jo så være meget stor forskel på cavalierne så, men ok vores første cavalier havde også lidt ekstra på sidebenene, så holder man sikkert varmen bedre..., hmmm ved jeg da fra mig selv.

;o)

• #22   17. jan 2008 Jeg syntes at der er rigtig meget forskel på Cavaliers pels,
    hvis jeg tænker tilbage på hvordan Kiaras pels var, så var
    den silke glat og blød, det er den stadig, og hun er også en
    lille frossenpind, når det kommer til stykket..

Kaila derimod er en lille pelstot, men en masse underuld, og
    jo hun ryster da engang i mellem, men hun er jo stadig lille,
    men tror ikke hun får problemer med kulden...

Det er utrolig så meget forskel der er..

• #23   18. jan 2008 Jeg vil holde med Hanne N. Bare hunden har det godt.
    Jeg har et fint dækken til Tikka, men bruger det sjældent, kun når hun skal være ude i lang tid.. Fx hvis jeg har hende med til ridestævne og hun skal stå stille ved en veninde.. Når vi går ture så går det rask til.. vi løber lidt engang imellem, så der får hun også varme.. Når det regnet bliver vi begge 2 helst inde smiley

• #24   24. jan 2008 Min pige kan faktisk godt frse ret ofte her om vinteren, specielt når det er rigtigt koldt...

Havde sagt jeg aldrig ville klæde min hund ud, men min dyrlæge anbefalde jeg fik en lille trøje til hende når det var rigtigt koldt, og så syntes jeg det er oki, da det er snd hvis hun fryser.

Ann

Kommentér på:
Overtøj

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce