{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

Opdrætterkursus {{forumTopicSubject}}

Der var på at tidspunkt et læserbrev i Hunden, hvor en opdrætter fra "langt væk" spurgte om det var muligt, at gennemføre opdrætteruddannelsen uden at skulle være fysisk tilstede til diverse kurser.

Det er efterfølgende blevet klart for mig at der ikke er tale om nogen eksamen som afslutning af kurset og som dokumentation for de kompetencer/viden deltageren har fået.

Jeg synes ikke rigtig jeg gider bruge masser af tid på et kursus når jeg kan læse mig til mange af de ting, jeg ikke ved eller kontakte andre opdrættere der måske kan hjælpe.

På den anden side er tanken om et "kvalitetsstempel" i form af en opdrætteruddannelse god men jeg synes værdien er mindre når der ikke finder en eksamen sted ........................ hvad synes du?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdrætterkursus
  • #1   17. jan 2008 Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skel syntes om det, hvis det ikke er nødvendigt af være på kursus men sagtens kan læse sig til en nødvændig vinden hjemme er det spild af til, på den anden side er der helt sikkert nogle spørgsmål som kommer frem på et kursus som man ikke selv havde tængt på, og så er der jo det med kvalitets stemplet det er jo en god ting at havde på sit kennel mærke, jeg regner selv med at tage det, jeg skal dog lige have grundkurset først.

• #2   17. jan 2008 Er der noge af jer andre der har været afsted? har I ikke lyst til at fortælle om jeres erfaringer herunder hvilke spørgsmål der blev rejst som I fandt spændende?

• #3   17. jan 2008 Jeg syntes faktisk at opdrætter kurset skulle være obligatorisk for at man kunne få sit kennelmærke.
    Jeg har været afsted og det er ALLE pengene værd. Det tager en weekend - gider man ikke at bruge det på en uddannelse, så syntes jeg da ikke man virker specielt seriøs.

• #4   17. jan 2008 Jeg var ikke klar over at det kun er en weekend.

Jeg er krævende og forventer at blive udfordret og det er jeg meget i tvivl om at jeg vil blive.

Jeg er enig i at kennelmærket for at virke som kvalitetsstempel bør der være en eksamen og dem der ikke består får ikke noget kennelmærke, men det er for tyndt at det "bare" er nok at følge et kursus.

• #5   17. jan 2008 Undskyld jeg spørger, Nete - åå hvilket grundlag bygge du din tvivl om at kunne blive udfordret ?

• #6   17. jan 2008 åå = på

• #7   17. jan 2008 Man kan vel sige at på en måde at "eksammen" i opdrætter kursuset består i kennelkontaskt besøget, det er godt nok ikke nogen svær "eksam" at bestå.

Har også været på opdrætteruddannelsen + overbygningen.
    Og syndes det er rigtigt godt - og og som * Smydi * skriver burde det være et must at have gennem gået før man kunne få kennelmærke.
    Selvfølgelige er der mange af tingene man selv kan læse sig til i forskellige bøger osv.
    Men der kommer så mange spørgsmål og vinkler på tingene som man ikke selv har tænkt over. og som er rart at få svar på også.

• #8   17. jan 2008 Erika - præcis. Det kursus jeg var på, deltog også opdrættere der havde været det i mange år, hvilket gav nogle rigtig gode diskutioner om de forskeellige emner + man kunne drage viden fra andres erfaringer.

• #9   17. jan 2008 På grund af at min uddannelsesmæssige baggrund har givet mig viden om eks jura, økonomi o.s.v. på kandidatniveau. Derudover har jeg rekvireret de bøger jeg har kunnet finde om genetik og læst dem. I forbindelse med konkrete problemstillinger har jeg haft kontakt til dem der ved noget om det bla dig og KVL (i en anden forbindelse) ......................... men derfor kan det jo godt være at der sker noget på kurset som jeg kunne have glæde af hvorfor jeg efterlyser hvad deltagerne har fået ud af detså jeg bedre kan bedømme kurset.

• #10   17. jan 2008 Nete - har du overhovedet været på DKKs hjemmeside og se hvilke emner der gennemgås på kurset ?

• #11   17. jan 2008 Hvorfor så ikke bare ringe til DKK og spørge dem ? Vi andre er nok ikke kvalificerede til at svare på det du vil vide.

• #12   18. jan 2008 Ja jeg har set emnerne men bredde og dybde er ikke belyst.

Jeg har det ikke sådan at andres holdninger/erfaringer ikke er interessante blot fordi jeg har en videregående uddannelse, men den er med til at beskrive mine forudsætninger. Håber ikke du er blevet fornærmet.

Jeg ville gerne høre andre svare på det jeg spørger om netop fordi jeg derudaf kunne danne mig min egen mening.

• #13   18. jan 2008 Nete - nej selvfølgelig er bredde og dybde ikke belyst, for det er jo dét der gøres på kurset. Jeg er ikke fornærmet, men opfatter din holdning som bedrevidende og meget arrogant.
    Så jeg mener at dine spørgsmål skal rettes til dem der har lavet kurset, for de vil kunne fortælle dig om du vil få noget ud af det.

Iøvrigt så får man ret til at bruge logoet for at have gennemgået opdrætteruddannelsen, på brevpapir og hjemmeside, som dokumentation for den viden du har fået. Mener man får et kursus bevis sammen med disketten med logoet på.

• #14   18. jan 2008 Jeg mener ikke det er en selvfølge at bredde og dybde belyses, ser man på kurser udbudt af fagforeninger og private udbydere forsøger de at give et indtryk af kurset men det gør DKK ikke, hvilket jeg synes er en skam. Det kunne også være interessant at kunne se en litteraturliste så man kan få et indtryk af kurset.

Jeg er ikke interesseret i et logo, som sådan jeg er udelukkende interesseret i indholdet og jeg er ked af du oplever mine spørgsmål som arrogante, det er ikke hensigten. Jeg har forsøgt at fortælle om min baggrund og bedt om hjælp til at finde ud af om indholdet på kurset er interessant for mig. Det er vel ikke arrogant som sådan at have gode forudsætninger for at studere?

Jeg er ikke begejstret for et kursus de giver adgang til en særlig kvalitetsstempling, det er jo ubegrundet idet der ikke finder nogen afprøvning af deltagerne sted.

Jeg kunne godt tænke mig at DKK udtænker nogle tiltag så det et tydeligt at DKK-stamtavler er det eneste rigtige.

• #15   18. jan 2008 Det er dig har skrvet at opdrætteruddannelsen er et kvalitetsstempel - det er det IKKE, hvilket også understreges på kurset. Det er jo op til den enkelte opdrætter, hvilken kvalitet man vil levere, det har DKK jo ikke noget at gøre med - med mindre de bliver kontaktet af en evt. utilfreds hvalpekøber.
    At man har gennemgået den uddannelse, eller kursus om du vil, er bare et signal om til omverdenen, at man har fået en vis indsigt i de ting der er nævnt på kursusoversigten.

Jeg har gennemgået kurset, og fortalt det var pengene værd for mig - der var da ting jeg vidste i forvejen, men jeg fik også ny viden med mig hjem. Der var gode udvekslinger af holdninger, erfaringer m.m. på tværs af racer.

Jeg har foreslået dig at ringe til DKK, fordi jeg har opfattelse af at de bedre kan svare dig på det du vil vide.

• #16   18. jan 2008 Hej alle jeg bliver nød til at bede om en god og saglig tone, vi er da voksne mennesker og det er ikke altid vi er enige om tingene men, vi bliver nød at snakke pænt til hinanden. Vi plejer da og havde sjovt og havde godt brug af hinandens erfaringer.

• #17   18. jan 2008 Tak for dit svar Erika kan man ikke også opfatte kennelbesøget som et tilbud, jeg havde glædet mig til oplevelsen men har ikke set noget til nogen fra DKK endnu og jeg har haft to kuld og kennelmærke i 4-5 år/bullmastiff i 9 år

• #18   19. jan 2008 Claus R - undskyld mig, men jeg syntes da bestemt at der udvises ordentlig tone....

• #19   24. jan 2008 Nete - Jeg har på DKKs hjemmeside fundet deres egen beskrivelse af hvad det betyder, når en opdrætter bruger deres loge for at have gennemgået opdrætteruddannelsen:

<i>Logoet - et signal til omverdenen
    Brug af logoet og/eller betegnelsen "har gennemgået DKKs opdrætteruddannelse" viser for omverdenen, at opdrætteren har gennemgået en uddannelse inden for emnerne:
    * Hvordan skal min kennel være?
    * Genetik, Sundhed og hvalpefødsler.
    * Hvad må, skal og bør jeg overfor hvalpekøbere m.fl.?
    * DKKs mentalbeskrivelse og hundens mentale udvikling.
    * DKK og omverdenen
    Det er et signal til omverdenen om, at man tager sit opdrætterhverv alvorligt og har gjort en indsats for at sætte sig ind i tingene (DKK vil godt gøre opmærksom på, at der også findes opdrættere, som ad anden vej end opdrætteruddannelsen har gjort en tilsvarende indsats). Det er også nødvendigt, for mange hvalpekøbere har store forventninger, når de køber en hvalp med en DKK stambog og da ikke mindst hvis hvalpen kommer fra en kennel - noget som både hvalpekøbere og andre f.eks. dyrlæger forbinder med professionalisme og seriøsitet.</i>

Jeg syntes det giver et OK billede af, hvad man har gennegået. Som før nævnt syntes jeg det var pengene værd, og at der var stor udveksling af erfaringer på tværs af racer. Der deltog både helt "grønne" og meget garvede opdrættere.

• #20   24. jan 2008 Nete - jeg havde iøvrigt kennelbesøg få måneder efter jeg havde været på kursus og fået kennelmærke. Man kan vist godt ringe til DKK og bed om et besøg, hvis man ikke har haft et.

Kommentér på:
Opdrætterkursus

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce