{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.861 visninger | Oprettet:

Gode luftesteder på amager {{forumTopicSubject}}

Jeg tager gerne bilen hver formiddag og kører ud og lufter hunde, rundt omkring. Helst hvor de må gå løse......

Jeg har fundet forskellige steder her på Amager - men måske nogle kunne tilføje nogle til listen ?

Sydstranden - er genial, og nr. 1 for os.

Fritløbsområdet som løber fra enden af Ugandavej ned til Nøragermindesvej ( bag bjergene ).

Sydvestpynten, hvor det så skal være i snor.

Ugandaskoven kan bruges i en snæver vending, men man er alt for hurtigt igennem den.

Flere gode steder ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode luftesteder på amager
  • #1   28. jan 2008 Jeg kan i øvrigt se, der er flere medlemmer her fra listen, som jeg har set rundt omkring. Hyggeligt smiley

  • #3   28. jan 2008 Er det med snor alle tre steder, Nina ?

  • #7   28. jan 2008 På stranden skal i passe på med løe hunde, politiet er efter hundeejerne. Ved der er flere der har fået bøde for der.
    Fritløbsområdet ved stranden, skel i passe lidt på, der kommer en del med muskelhunde, og nogle af dem har ikke styr på disse.
    Ved også, at en lille cocker spaniel er blevet angrebet af en kamphund, og det var en kamphund. Ejerne stod med hver deres hund i halsbåndet og skulle til at slippe dem, da den lille hund kom. De havde kørt to biler i forlængelse af hinanden, og lukket dørene op, så det ikke lige kunne ses hvad de var gang med


  • #9   28. jan 2008 Nina
    jeg har heller ikke set politiet på stranden, og jeg kommer der ofte.
    Men jeg bliver tit spurgt af andre hundeejere,om jeg har set politiet, så nogen må have set dem.
    Og hvor er der irriterende, at hundeejrne ikke kan passe bedre på deres løse hunde


  • #10   28. jan 2008 Maria
    Ja det skal de. her er et link til fritløbsområder i København og omegn
    (link fjernet)


  • #11   28. jan 2008 Ja Maria - det skal de, men ingen har det. Jeg har gået derude i 3 år nu, og det er stadig ikke lykkedes mig at se en hund iført snor......

    Den der græsplæne ved Amager Strandpark, hvor de må løbe frit. Den har jeg godt set - og jeg ville aldrig lade mine hunde løbe der.

    Der er ellers lydige nok - jeg bruger al min tid på lydighed, og LP-prøver - men det er godt nok en lille plæne, med meget befærdet vej lige ved siden af. Det er ikke optimalt.

    Jeg har selv været ved at køre en labrador over der, som løb lige ud foran min bil. Hvis ikke jeg netop havde tænkt, at det var da tåbeligt der ikke var et hegn, og at hundene da kunne løbe ud på vejen, så havde jeg nok ikke været ultra-opmærksom, og så havde den været kørt over.


  • #13   28. jan 2008 V. Diget i Kastrup - okay, så ved jeg godt hvor det er.....

    Min søn har gået til fodbold der smiley


  • #15   30. jan 2008 Kløvermarken smiley der går jeg tit tur... der er rigtig mange hunde på dette tidspunkt af året.. smiley

  • #16   30. jan 2008 Der må ikke være løse hunde på Kløvermarken

  • #18   30. jan 2008 Det er jo der problemet ligger begravet.
    Kløvermarken bliver jo brugt til fodbold, og det er ike sjovt, at løbe rundt på en bane fyldt med hundel...
    Der er for mange der ikke samler op, desværre


  • #20   6. mar 2008 Beklager meget, men i på banerne i Kastrup må der ikke løbe løse hunde, det må der ikke på nogle boldspils områder.
    Der er et fritløbs område bag travbanehallen/amagerhallen, og det er vel og mærke ikke boldbanerne her er tale om..:-))
    Det er et mindre område hvor hundene må løbe frit modsat banerne i forheld til hallen og parkeringspladsen.
    Der er dog hundetræning derovre om lørdagen, og træneren bliver pønt sur når man kommer forbi med sin hund - men som vi så har sagt, så må de finde et andet område at træne i end fritløbsområdet.
    Med hensyt til strandene - ifølge skov og naturstyrrelsen så er ALLE strande fritløbsområder i vinterhalvåret.


  • #21   6. mar 2008 Bare ikke på Amager strand, der er uddelt så mange bøder i vinter

  • #22   6. mar 2008 Hmm, har godt hørt st der skulle være skiltet med at der ikke må være løse hunde dernede, hvis det ikke er skiltet, så er der ikke lovhjemmel for at uddele bøder !

  • #23   6. mar 2008 Der er masser af skilte, så store at man ikke kan undgå at se dem. Der henvises hen til frilødsområdet ved have foreningen. Men der skal man passe på, for der kommer kamphunde

  • #24   13. mar 2008 Vi kommer på amager standpark hver lørdag morgen. Barca og hendes lufteveninde ( en tolderhund) de løber frit omkring. Vi har ALDRIG mødt politiet på vores ture dernede. (Det kan selvfølgelig og hænge sammen med at det er ret tidligt vi går) smiley

    Vi er kommet meget på travbanen før i tiden - og der løb Barca også frit omkring, sammen med alle de andre hunde. Vi var på den store plæne med de to bakker. Der må jeg indrømme at vi oplevede et par gange at politiet lige kørte en tur forbi - men de kom aldrig ud af bilen og henvendte sig til os.

    Fælleden er også et super sted, der kommer vi rigtig meget. Der løber Barca også fritomkring - men det gode ved Barca, der er altså at hun kommer når man kalder på hende, og hun aldrig løber længere væk fra os end vi har styr på hende, og det er bestemt ikke alle hunde der gør det. Her taler jeg om ALLE hunderacer.

    Glæder mig meget til at møde jer alle på vores lufteturer.


  • #25   9. maj 2008 Jeg bor lige ved fritløbsområdet ved strandparken, og jeg må sige at jeg sagtens tør min Jack Russel hvalp løbe frit der. Jeg har ¨gået der hver dag i 2 mdr, og har kun 1 gang mødt en hund hvor jeg tænkte her skal hun i snor. Men hvor skal man ikke passe på ? Jeg har mødt mange fantastiske hunde og ejere nede på det område.

    Men jo har da også selv fået at vide man skal passe på hvis der står en RØD bil med en fyr inde i.
    Men dette afsrækker ikke mig fra at lade min Sophie gå løs.


Kommentér på:
Gode luftesteder på amager

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce