{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Ville bare lige høre??? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer..

Jeg har en rottweiler tæve på 2½ år, der lige er kommet i løbetid, og om et år når hun kommer i løbetid igen, kunne jeg godt tænke mig og få hvalpe på hende..

Så ville høre om det var muligt og komme i kontakt med nogen som har en stor og flot hanhund med et super sind og temperament..

Kunne godt tænke mig det blev en hanhund med stamtavle, da vi har stamtavle på vores. Har dog ikke udstillet hende, så hvalpene kan nok ikke få tavle, men ville gerne have begge forældre har det i det mindste...

Er der nogen som kan hjælpe???

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville bare lige høre???
  • #1   28. jan 2008 Hvorfor ikke udstille hende og så kunne gi hvalpekøberne den mulighed at de kan tavlen med???? Kræver selvfølgelig osse at hun er HD/AD fotograferet.

• #3   28. jan 2008 Vi har også overvejet og tage afsted, men hun er ikke så glad for andre tæver når hun er i snor, så er bange for hun ikke ville synes det var vildt sjovt... Og vil hverken stresse hende eller presse hende til noget...

Men hva er det man skal have for at må lave tavle på hvalpene??
    Er det bare en 1 eller anden plads eller ska der mere til???

hun skal også fotograferes inden hun engang skal have hvalpe, er ikke ude på og lave noget skrammel, vil bare min hund det bedste smiley

• #5   28. jan 2008 camisport. En anden præmie er da nok og så selvfølgelig foto.

Gitte. jeg må dog indrømme at jeg også ville stille med hende hvis jeg var dig og finde en han med tavle, selvom jeg selv har lavet to kuld med min tæve som han tavle og min han uden. Også selvom hun havde fået 2 præmie på udstilling

• #7   28. jan 2008 Linda A: Forstår ikke lige hvad du mener med dine 2 kuld???

Tror da jeg vil prøve og tage afsted en gang, så må det bære eller briste...

Ved ikke så meget om tingene endnu, men er glad for der er nogen til og hjælpe smiley

Hvor kan man så finde en hanhund henne, hvis jeg nu tager afsted med hende og hun får den anden plads hun skal have...??

• #9   28. jan 2008 Birthe M: Han er super flot, har lige søgt om jeres venskab, sådan så jeg altid kan finde jer, og i ikke bliver væk igen...

• #10   28. jan 2008 Hej Gitte
    Syntes du skal tage at få hende udstillet, så du kan få tavle på hvalpene. Det er fantastisk sjovt at udstille - og der er altid en masse søde rottemennesker som gerne vil hjælpe hvis man ikke har prøvet det før.
    Jeg er også enig i at du skal få taget HD og AA inden du laver hvalpe.
    Har Miro som er avlshan, du kan se ham her eller på min hjemmeside. Desuden er han far til flere "rotter" herinde, så hans afkom kan du også se.

• #11   29. jan 2008 gitte, jeg skrev bare at jeg selv havde lavet hvalpe uden tavle selvom jeg kunne have lavet med tavle, men årsagen var en helt anden. Min egen han er af forældre med tavle men de var ikke udstillet så tavlen kune ikke føres videre. Min han blev lige som min tæve fotograferet og alt var fint. Han er utrolig drift strækt og har andre gode egenskaber så derfor valgte vi at bruge ham. Selvom vi i princippet kunne have fundet en med tavle og få dobbelt så meget for hvalpene. Men i min verden er penge ikke alt.

• #12   29. jan 2008 Linda A: Vil give dig helt ret, penge er langt fra alt...

• #13   29. jan 2008 Gitte inden du planlægger for meget, ville jeg nok få tage nogle billeder, se nu hvis resultatet ikke var særlig godt. Bare en fornuftig tanke, for så har du da forhåbentlig ikke tænkt dig at avle på hende?

Min tæve er absolut heller ikke glad for andre tæver, men har lært hende nogenlunde at acceptere dem, når vi er i ringen. Det kræver bare en del træning. Så find nogen at træn med. Tage evt. til noget ringtræning. DKK kredsene har som regl noget.

• #14   29. jan 2008 Istedet for at deltage i en udstilling, kan du stille hende til en avlskåring. Men der skal du have taget billeder, inden du stiller hende.

• #15   29. jan 2008 enig med rikke. billeder er et must hvad enten du laver hvalpe med eller uden tavle :O)

• #16   29. jan 2008 Rikke Djurhuus: Nej kunne aldrig finde på og avle på hende hvis billederne ikke er ok, er slet ikke interessret i og lave noget lort.. Troede bare man skulle udstille hende...

Vil du fortælle mig lidt mere om det der avlskåring???

• #17   29. jan 2008 Gå ind på http://www.rottweiler.dk/
    Se under Avlsrådet - Avlskåring og UHM-test

Der stå noget omkring avlskåringen.

• #18   29. jan 2008 Rikke: Har læst der inde og forstår det ikke helt smiley

• #19   29. jan 2008 pb....

Kommentér på:
Ville bare lige høre???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce