793 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Træning i DCH Træning i DCH
Hvordan har i det med træningen i jeres klubber,synes i at i får den vejledning og råd som i kan bruge.Og hvordan synes i de forskellige træningsmetoder virker på jeres hunde,eller føler i at der bliver trænet for hårdt og konsekvens der.Hvor meget får i ud af træningen når i er der,og hvad vili gerne opnå med jeres hunde.Jeg vil gerne opleve nogen gode træningsresultater og konkurrenceresultater med mine hunde.
0 synes godt om
mar 2006
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 36 Svar: 221
Vi har mange gode trænere og kan altid få råd og vejledning og har altid kunne få nogen gode værktøjer at arbejde videre med derhjemme!
Ville slet ikke træne i nogen andet klub da jeg har set at mange andre steder formår de slet ikke at få hundene så højt op i gear som vi får vores ude hos os..
Jeg vil gerne opnå at have en hund som er meget tændt men samtidig helt under kontrol både hjemme til træning og til konkurrencer og der sker virkelig meget med hende næsten heletiden!
Vi håber på gode resultater i de kommende konkurrencer selvom hun stadig er en rimelig ung hund.
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Jeg træner selv kun på nordisk hold, da det er indenfor dette program (+ redningshund) mine interesser ligger - og synes jeg får det ud af træningen som jeg gerne vil have ... skal jeg selvfølgelig sige, når jeg selv er en af tovholderne på holdet ;o).
/Carina
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.034
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 1.166
Vi har en rigtig god træner (Heidi Frölich - nogen kender nok efternavnet...)
Det er god positiv træning. Den enkelte hund og fører har noget med hjem hver eneste gang og alle er blevet udfordret på en eller anden måde.
Desuden har vi det godt socialt på holdet og vi arrangerer ofte noget træning sammen udenfor DcH.
Jeg er meget godt tilfreds!!!
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 127
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 2
maj 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 682
aug 2007
Følger: 29 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 44 Svar: 515
Hvordan har i det med træningen i jeres klubber
- Godt.
Synes i at i får den vejledning og råd som i kan bruge.
- Bestemt. Især på det sidste. Vi startede med vores ældste hund da han var hvalp. Fik en super hvalpetræner der udelukkende bruger positive metoder. Vi har dog en hund der stresser meget og hans jagtinstinkter var ikke noget vores træner kendte meget til, men jeg må virkelig give ham at han ikke gav op. Han spurgte andre trænere til råds og vi prøvede lidt forskelligt, men da han kom i "lømmelalderen gik vi helt kold med træningen og jeg mistede modet på det lidt.
Vi fortsatte dog i klubben som passive medlemmer, da vi trods alt var glade for den vejledning vi kunne få der og gerne ville kunne bruge arealerne.
Da vi fik den lille startede jeg igen på træning og vi fik ved siden af hjælp til noget klikker. Min kæreste var med og overværede det 2gange inden han startede med den store. Nu har vi en dejlig træningsglad hund der endelig kan komme på C-holdet og som er vild med at arbejde, nu er det kun føreren der har svært ved at følge med *g* og det takket være en klub der på intet tidspunkt gav op selvom vi ikke var kvalificerede til hverken lydighed eller agility, men hjælp og vejledning har vi i den grad fået, samt mødt en masse flinke mennesker.
Og hvordan synes i de forskellige træningsmetoder virker på jeres hunde.
- De virker godt. En klikker og den rette motivation og belønning så er vi godt på vej. Der er selvfølgelig også nogen uden klikker der også klarer det super, men vi er glade for at der er plads til alle.
eller føler i at der bliver trænet for hårdt og konsekvens der.
- Nej, hårde metoder accepteres heldigvis ikke i træningen. Lige en overgang med den ældste hund syntes vi det gik meget hurtig frem og meget målrettet mod konkurrence, for stærkt til at vi kunne følge med, men det har vi heldigvis fået hjælp til.
Hvor meget får i ud af træningen når i er der
- meget. Kan vi ikke få den hjælp vi har brug for lige til træningen kan vi som regel efterfølgende da trænerne er engagerede i det de laver.
og hvad vil i gerne opnå med jeres hunde
- Med den store er det jo nu lydighed og på sigt også konkurrence, så vi er spændt på hvor langt det på sigt kan komme, men vi har dog ikke travlt. Det er vigtigt for os at det stadig er sjovt.
- Med den lille... jo troede jo egentlig først agility og hvalpen er da også helt vild med det... jeg er måske knap så vild med det... skal dog ikke udelukke at jeg fatter interesse for det i fremtiden... men ellers har jeg vist fundet ud af at jeg vil forsøge at vise at en terrier også kan lære lydighed... så det bliver interessant *g*
Træning i DCH
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside