{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Er lidt uenig her... {{forumTopicSubject}}

Min kæreste fandt denne tekst inde fra et andet forum på nettet (vil af gode grunde ikke lige linke selve adresse, så har kun kopieret teksten) Men vi er lidt uenige om det var rigtig gjort det han gjorde. Hvad synes I?

Vi gik stille og roligt vores morgentur, Malle,Mikki og jeg, Ved et lille hus bor der nogen der har en Labrador hunhund, jeg har snakket med ham før og han har fortalt at den ikke kan lide hanhunde.

Han var ude i haven og rode, hunden sprang direkte over hegnet og angreb Mikki. Malle prøvede at få den væk, men forgæves.
De sloges mens jeg råbte til idioten om at komme og hente sin lortehund. Han gik stille og roligt som om der ikke var noget galt,og så gik jeg altså igang. Jeg sparkede lortehunden 3 gange i maven med mine kæmpesko og så fes den sgu af, jeg har ondt i foden endnu.
Idioten kom pludselig hurtigt ud og spurgte hvad jeg lavede ved hans hund. Jeg svarede med en snerren værre end Malles, at han skulle se
og komme ind til sig selv med sin hund, ellers fik han fanme samme omgang.
Han fik satme travlt med at få sin hund ind, den gik noget dårligt kunne jeg se.

Inde fra haven stod han og råbte at jeg var sgu en kold skid, man kan da ikke sparke sådan til en hund. Jeg gik bare videre, jeg ved at hvis jeg bliver rigtigt sur, ender det med en spjældtur eller sådan noget. Men er det mig som er for grov her?? Man må vel for faen da have lov til at beskytte sine hunde fra sådan et uhyre, eller hvad???

Det skal lige siges at det nu er 2. gang en hund ryger på Mikki, første gang var Anja der. Dengang måtte vi til dyrlægen og få syet den arme lille hund sammen, Han havde 12 huller i pelsen efter det angreb.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er lidt uenig her...
  • #1   2. mar 2008 Kunne man have tacklet det på en anden måde? Nu har jeg aldrig selv været ude for sådan en træls oplevelse, men man ved jo aldrig hvordan man kommer til at reagere før man står i situationen!?!

• #2   2. mar 2008 Næh, jeg syntes ikke det var forkert gjort. Manden kunne have skyndt sig hen og hente sin sure hund.

At han så fik en noget hård besked bagefter var måske ikke så nødvendig, men man er jo noget oprevet lige når det sker.

• #3   2. mar 2008 både ja og nej:) jeg havde nok prøvet at trække hunden af min hund først altså tage fat i nakken af den og taget fat... men kan selvføgelig godt forstå ham fordi det er hans hunde han vil beskytte. jeg tror også at jeg have måske givet den et lille spark i røven og håbede på at den fattede det... men synes det er lige lovligt voldsomt at sparke den tre gange i maven.... men jeg havde taget den i nakken/halsbåndet og rykket til... og så havde jeg valgt som ham at råbe og skrige tosset af ejeren for det er simpelthen svineri fra ejeren side.... smiley men havde ikke sparket den tre gange i maven, og generelt ikke havde sparket til den hvis man kan ungå det

• #4   2. mar 2008 tror måske bare at han skulle rygge (tæven) væk og holde den,, men ejeren af hunden der angreb skulle sku lette sin røv og få fat på sin hund og skælde den ud, istedet vader naboen bare ligeså stille hen og vil tage hunden..helt ærlig kunne mikki være død , hvis den anden hund fik ordentlig fat,, men han prøvede bare at beskytte mikki..synes godt han kunne tackle dette på en anden måde,,han skulle ikke sparke hunden med hive fat i den..synes nu at naboen er en uansvarlig hunde ejer..

• #5   2. mar 2008 Jeg ville også have gjort hvad som helst for at beskytte Kia i sådan en situation og hvis dette betyder at det blev nødvendigt at sparke den anden hund til den skrider, jamen så er det det jeg ville gøre ... Hvad skulle han ellers have gjort?

• #6   2. mar 2008 Jeg er enig med Mathilde J !

Bella blev også engang overfaldet af en Border Collie, som ALTID rendte løst rundt i vores område og hver gang kom den styrtende hen imod os. De kunne bare ikke holde den hund inde/i snor!
    En dag da vi kom forbi deres indkørsel kom hunden rendene ud og overfaldt Bella! Jeg skreg helt vildt og de stod bare og kiggede, og hvad gjorde jeg så? Jeg sparkede den væk. Det skal lige siges at det overhovedet ikke var med særlig meget kræft da jeg var omkring 10-11 år gammel! Men man bliver virkelig bange i sådan en situation... Bella er mærket for livet - har været det lige siden! Det er satme trist når folk ikke kan styre deres hunde. Specielt når de godt ved hvordan de er... Det pisser mig grænseløst af!

• #7   2. mar 2008 self. vil jeg også beskytte joey,, tror måske også jeg var gået i flæsket på den anden hund.. det skal ikke være sådan at man ikk kan gå sin ture med sine hunde uden et eller dum dyr farer i maveskindet på ens hund..vil aldrig sparke en hund, kun hvis det nu blev nødvendigt..

• #8   2. mar 2008 jeg ville også gøre alt for at beskytte min hund selvom han er rottweiler så han ville nok kunne klare sig selv hvis det var:) thihi men synes bare ikke at sparke skulle være ens første reaktion men igen prøve at flå den i nakken:) men det er jo nemt nok at sige lige indtil man selv står i situationen:)

• #9   2. mar 2008 Jeg syntes da også det havde været mest hensynsmæssigt at prøve at fjerne den først, men man er meget oprevet i sådan en situation, specielt hvis hunden har været angrebet før så den skulle sys.

Men h*n råbte også på ejeren og havde han skyndt sig var det måske ikke sket.

Havde han taget fat i nakken for at rive den væk og hunden allerede havde fat havde det måske kostet mere skade på personens egen hund.

• #10   2. mar 2008 Jae... forstår godt folks reaktioner. Ville bestemt også beskytte min egen hund, det er slet ikke det.

Men holder mig nok lidt mere til Trine B må jeg indrømme.

• #11   2. mar 2008 cappy j:) jo det er der selvfølgelig en chance for men den havde jeg taget, for hvis den så havde bidt min i armen eller noget er politiet mere samarbejds villig og fjerner den lige med det samme

• #12   2. mar 2008 Jaeee... der er mange bud, hehe smiley

• #13   2. mar 2008 ja ja det ved jeg godt:) men det er bare ikke nemt at medle en hund for at overfalde en anden hund iforhold til hvis den bider dig f.eks:)
    men jeg har da heller ingen træng til at blive bidt:)
    men igen det er nemt nok at sige lige ind til man står i situationen selv...

• #14   2. mar 2008 Hvis hunden kan angribe hans hund, så kan han vel også sparke den væk!! Det havde jeg også gjort!! Ejeren kunne jo bare havde sørget for et højere hegn, eller i det mindste havde løbet ud og hjælpe.. Han havde sgu fortjent at få en gang tæsk, så kunne han se hvordan det følels at blive overfaldet..

• #15   2. mar 2008 Den med at tage den i bagbenene virker bedst hvis det er en stor hund der ikke er vant til at miste jordforbindelsen.

• #16   2. mar 2008 synes ikke der er nogen hunde der fortjener tæsk og synes ikke der er en særlig hensigsmæssig holdning at have... men ejeren til hunden der angreb fortjener en ordentlig om gang tæsk efter min mening:)
    hunde er kun hvad deres ejere gør dem til:) men hver mand sin mening:) thihi

• #17   2. mar 2008 Trine B: Det er bedre at losse hunden væk, frem for t trække i hunden, så den ofte bider sig hårdere fast eller bider dig!! Det lyder kynisk, men i en sådan situation, er det hvor man skal huske at her er det "rovdyr" / "det vilde instinkt" der kommer frem i hunden, hvor den stærkeste overlever

• #18   2. mar 2008 rimelig enig med trine b..
    men tror bare at jeg vil gribe ind i stedet for at stå og overveje..

• #19   2. mar 2008 nej det siger jeg heller ikke synes bare ikke det er fair og sige at hunden skal have tæsk for hvad ejeren har gjort den til:)
    men som jeg skriver længere oppe havde jeg taget fat i den og hvis det ikke virkede så havde jeg nok givet den et spark i røven, men synes stadig ikke at det skal være det første man gør:)

• #20   2. mar 2008 Trine B: Skrev heller ikke den skulle have tæsk. Jeg ville ALDRIG tæske en hund

• #21   2. mar 2008 også det jeg vil gøre trine b..
    tage hårdt fat i nakkeskindet og hevet den helt af h..til ellers hvis den angerb igen kunne den får et spark =)

• #22   2. mar 2008 nåh sorry jeg har misforstået dig så:)

• #23   2. mar 2008 Jamen hvis man rykker den i nakkeskindet rissikerer man den bider en luns af ens egen hund eller bider sig fast i en selv. Så hellere den med bagbene syntes jeg.

• #24   2. mar 2008 joey nu med blind-blind halsbånd...s: nemlig lige præcist det jeg mener:) thihi

• #25   2. mar 2008 Det er bare svært at tænke fornuftigt i sådan en situation, hvis man ikke har tænkt over den før. Jeg var, som sagt, ikke særlig gammel og har jo slet ikke kunne forestille mig min lille hund blive angrebet uden grund og specielt ikke at ejerne bare står i døråbningen og kigger lidt... Nu hvor jeg har oplevet det før, ville jeg måske handle anderledes, men det er svært at sige! Og det er tit at man tænker; "Jeg skulle ikke have gjort .... men ....." Man tænker bare ikke særlig langt i en sådan situation !

• #26   2. mar 2008 Hvis en hund sætter sig fast, er det bedste man kan gøre er at kyle en spand vand i hovedet af den.. Men det er desværre sjældent man har sådan en på sig

• #27   2. mar 2008 Rettelse: Og det er tit at man tænker BAGEFTER: (osv)

• #28   2. mar 2008 hey alle sammen, nu er det sådan at næsten alle former for hunde og andet er frimelig følsom i nakkeskindet (og specielt en tæve) tæver er også ulykkelige over at få skæld ud,, så villle nok tage fat med et fast tag og hive den væk..men hvis den ik stopper går jeg til drastiske metoder, for så må hunden sku forstå at den skal stoppe..engang skulle en hund til at angribe min gamle gamle hund(min første hund) og den hopper lige i flæsket på ham jeg tager fat (skal lige siges jeg var 7 år) og hiver den af, den farer op igen(det var en kamp hund) og så tager den i øret og nærmest bærer den helt over til dens ejer der bare står og ser chokeret ud..det plejer han aldrig at gøre! fabler hun om, men så siger jeg "det er en kamphund for faen! den har det i instikterne!!" også gik jeg min vej mens at kamphunden sad og peb lidt..min schæfer havde vist også givet lkamphunden en på snotten.

• #29   2. mar 2008 Hvis en "kamphund" først springer på, så er de hverken modtagelige overfor skæld ud, hiven i øret, spark eller noget som helst andet!!

• #30   2. mar 2008 den blev ihverfald sidene for min hund havde vist givet den nogle tæsk(min første hund var en pænt stærk shcæfer)

• #31   2. mar 2008 det var nok ikke som sådan en kamphund, det var en bull terrier kom ligge i tanke om,,upss XD

• #32   2. mar 2008 Anne Sofie---> Helt enig, man når simpelthen ikke at tænke, men så er det jo også godt med sådan en tråd hvor man kan tænke over det smiley

På et tidspunkt vi var i hundeskov var der en hund der havde stillet sig knurrende over Dumle mange gang og hvor der gik et godt stykke tid hver gang inden ejeren kom og fjernede den.
    I starten tænkte vi det nok var fordi Dumle var lidt unghundedum og lige skulle sættes på plads.
    Men tredje gang gik Dumle bare for sig selv da den lige pludselig stod knurrende over ham og selvom Dumle lå på ryggen med halen mellem benene og gjorde sig så lille som mulig stoppede den ikke, når Dumle ville flytte sig snappede den ud efter ham.

Jeg gik fuldstændig i sort og det eneste jeg nåede at tænke var "nu sparker jeg den". Heldigvis var kæresten lidt klogere og skreg til damen om hun da så for h****** kunne se at få fjernet sin møgkøter og denne gang holde den væk.

Det virkede, men jeg havde ikke tænkt så langt, selvom jeg endda inden havde overvejet at jeg ville tage sådan en hund i bagbenene hvis der nogensinde skulle ske noget. Jeg turde bare ikke da det endelig var.

• #33   2. mar 2008 Mathilde J - Nej, jeg tror heller ikke at jeg ville turde at gøre det. Eller jeg tror bare slet ikke jeg ville nå at tænke over det før jeg ville sparke den væk efter at have skreget efter den, hvis ikke ejeren var der...
    Er der noget der bare er R*VSURT, så er det når folk ikke tager hensyn til andre! Det har ødelagt Bella, de 2 gange som hun er blevet overfaldet. Og det kan få mig til at tude, dét at hun ikke kan lege med andre hunde... ØV! :o(

• #34   2. mar 2008 det klare beton selv.. han er da en kamphund ;P

• #35   2. mar 2008 Mette E --> Hehe sikke en sej kamphund smiley

• #36   2. mar 2008 Jeps.. er også stolt smiley smiley

• #37   2. mar 2008 Jeg syntes at man kunne have styrret dette på en anden måde end at sparke en hund 3 gange i MAVEN.
    Der er mange måder at tackle hunde på, men somme tider bliver mennesker kaldt: Mishandlere. I dette øjeblik ved jeg ikke om jeg vil kalde ham en mishandler men jeg syntes det var forkert at sparke hunden. Og disse kommentare kunne vi også godt undværre.

Jeg ville aldrig have sparket hunden men der imod gjort noget andet hurtigt. Vi hedder jo Homo-Sapiens, og derfo bør vi vise at vi er de klogeste "aber". Manden som er ansvarlig for at hunden er aggressiv bør også gøre noget hurgtigt!

Det var bare min mening.

Kh Amanda

• #38   2. mar 2008 Det jeg mente med "Og disse kommentare kunne vi også undværre" er at man aldrig skal svare igen! Jeg mente ikke noget med at i andre ikke måtte kommentere :o)

• #39   2. mar 2008 Og så lige en lille kommentar: jeg er ikke sikker på at jeg bliver nød til at forsvarre Gucci. Hun er nemlig en lille bestemt dame, man virkelig skal have respekt for som hund :o) Hun klare sig godt selv smiley

• #40   2. mar 2008 Øv hvor er jeg egentligt en kylling når det kommer til sådan noget. Jeg tør ikke rigtig stille mig imellem når det er, og jeg tør nok heller ikke tage hunden i nakken hvis der pludselig hænger en.

Men den anden dag vi var på træningsplads kom der pludselig en meget sur shæfer styrtende hen uden ejer og stillede sig truende med en meget dyb knurren foran Dumle.
    Min kæreste sprang lige ind imellem dem kiggede surt på shæferen og sagde så sur som jeg aldrig har hørt ham før "gå hjem!".
    Derefter kom ejeren slentrende og hunden stak halen mellem benene og rendte tilbage til ejeren som skældte og smeldte mens den krøb og peb foran ham (no wonder den ikke ville hjem til ham).

Men tror i egentligt hunde har mere respekt for mennesker når de stiller sig foran dem end hunde?
    Tror de vi er stærkere eller hvad?

• #41   3. mar 2008 synes han er en tak for grov ved ligefrem og sparke den anden hund tre gange i maven det gør man ikke for hvad sker der hvis hans egen hund laver noget den ikke må ja synes ud fra teksten man kan fornemme hvad temperament manden er lavet af..
    Men ham manden med hunden skal heller ikke tage sig god tid han skal være der med det samme og fjerne sin hund da det kan gå galt.
    Man skal have styr på sin hund hvis den går løs i haven og har muligheden for og stikke ud på vejen hvor andre hunde luftere går tur..

• #42   3. mar 2008 det er også en labrador der bliver snakket om ikke en kamphund men kan godt se sammenhængen i det der bliver skrevet, da mange der har kamp hunde (ikke alle) ligefrem hidser dem op til og angribe andre.

• #43   3. mar 2008 mikael miehs a:
    jo jeg tror jeg havde taget fat i nakken af den, men hvis du nu læser længere oppe skriver jeg altså og at det er nemt nok at sige indtil man står i situationen selv....

• #44   3. mar 2008 Alle er vel enige om at spark er den sidste udvej og der er vel ingen af os der ville synes det er særligt fedt at skulle blive nødt til at ty til dette ... Men igen ...
    Det er den anden hundeejers skyld at man bliver sat i denne situation og dette bør få retslige følger for den anden hundeejer ... Især da det jo åbenlyst ikke er 1. gang og derfor vel kan betragtes som skødesløshed med et ladt våben (hunde går vist under våbenloven?) ... Det er synd for hunden at den må sparkes væk men det er dens ejer der har skylden for at dette bliver nødvendigt og derfor bør ejeren straffes ... That's my opinion ... :0)
    Jeg har et ansvar overfor min hund, for at den i min varetægt ikke på nogen måde lider nød, hvis jeg kan gøre noget for at skåne den ... Hvis dette så betyder at den anden hund må sparkes til den skrider ... Jah så bliver det sådan. I sådan en situation kræver det at man handler. Det hjælper ikke at man nøler ...
    Jeg har en overfaldsalarm på min hundesnor. Den er der egentlig som en sikkerhedsforanstaltning da jeg tit kommer sent hjem fra arbejde og derfor ofte lufter Kia om natten. Men den lyd den laver er som regel nok til at aflede enhver, dyr eller menneske ...
    Om ikke andet så ville der helt sikkert hurtigt komme forstærkninger der kan hjælpe ==> vidner der give deres udsagn til politiet når man melder manden ... Og han ville blive meldt for det er hans ansvar at sikre sig at hans hund IKKE kan slippe ud ...

• #45   3. mar 2008 vidner der (mangler et "kan") give deres udsagn

• #46   3. mar 2008 Christa J: Ville du bare stå og sige: fyhaaaa, hvis en hund overfalder din hund? Sjældent giver en hund slip hvis man råber af den! Man kan så vælge at stikke hænderne imellem hundene, men igen med den risiko at blive bidt, og så heller ikke kunne rykke hunden væk hvis man står med skambidte hænder! Hvis der er en hund der overfalder min, så vil jeg gøre alt hvad der står i min magt for at fjerne den - om det så kræver 3 spark i maven eller ej! Det er frygteligt for den hund der bliver sparket, at dens ejer ikke passer ordenligt på den. Men det må i den overfaldssituation ikke gå udover min hund, at den anden hund har en dårlig ejer!!

• #47   3. mar 2008 det er sidste løsning hvis den ikke fatter noget min pointe var også at det er synd for den hund den skal sparkes fordi det fjols der har den ikke reagere hurtigt på den laver noget den ikke må men derimod har god tid til at komme og se hvad der egentlig foregår sådanne personer skal ikke have dyr når de så åbentlyst er ligeglade med hvad der sker hvis de stikker af...

• #48   3. mar 2008 nej men derfor skal at sparke stadig være den sidste udvej...

• #49   4. mar 2008 mickael miedhs A. det kan jeg også godt forstå folk i for det er rigtig ubageligt, min rottweiler er sku blevet opfaldet op han stod bare stiv som et bradt mens hunden bed ham, og ejeren kom lige så stille gående bagefter... jeg råbt og skreg af ejeren og tog fat i nakken af hunden og fortalte hende at hun lige nøjagtig havde tre sek. til at komme og hente den uden en brækket kæbe.
    men ja forstår sku godt folk men spark skal altid være sidste udvej;) hehe

Kommentér på:
Er lidt uenig her...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce