{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Zanto er blevet bange.... {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger så er Zanto blevet meget meget bange for andre mennesker....

Der skete det til træning igår at under et indkald følger min træner med ham da han løber ind til mig (hun holder ved i snoren så vi er sikre på han render hen til mig og ikke de andre hunde der var dækket af ved siden af os) Han bliver så forskrækket over at hun render med ham at han løber lige hen og gemmer sig bag mig!! Bagefter ville han overhovedet ikke vide af hende - vi prøvede længe at lege med ham, give godbidder osv. osv. og til sidst lykkedes det os at få ham til at tage en guffer fra hendes hånd.

Nu er sagen så den at han er blevet bange for alle fremmede!!! Idag til konkurrence ville han ikke ud til figuranten i en rundering og han blev bange for dommere og skrivere da de stod med paraplyer.

Jeg er godt klar over at vi skal have givet ham nogle positive oplevelser med andre mennesker men det er skiseme ikke nemt for han er meget meget anspændt over for dem.

Ellers mangler jeg gode råd til hvordan jeg får hans psyke op igen, for der er ingen tvivl om at han har fået et alvorligt knæk. Der må skulle nogle selvtillidsøvelser til, men jeg er fuldstændig tom for ideer.

Jeg er så ked af at det er sket - men nu må vi jo tage den derfra at sket er sket og arbejde ud fra det....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Zanto er blevet bange....
  • #1   9. mar 2008 Synes det lyder meget mærkeligt.

    Der er da et problem hvis der ikke skal mere til for at nærmest ødelægge en hund?

    Ved ikke hvordan I kan løse det, for mig virker det helt hen i vejret hvis den ellers har et normalt væsen


  • #3   9. mar 2008 Famøse Famse Janie.... Ja det var også meget mærkeligt. Nu er sagen jo den at jeg overtog Zanto for 5 mdr. siden så jeg ved jo ikke hvad han har været udsat for før i tiden.

    Dorthe H Ja jeg håber godt nok også det løser sig stille og roligt..... Jeg har heldigvis fri den næste uge til at give ham en masse gode oplevelser smiley


  • #5   9. mar 2008 Dorthe H Ja det svære bliver jo så at se hvor grænsen går med om jeg er gået for hurtigt frem eller ej.... Der er ingen tvivl om det bliver hårdt arbejde, men når jeg ser tilbage på hvad jeg allerede har opnået med ham indtil nu tror jeg også på det lykkes.

    Han er sådan en hund der godt kan stresse meget op, og i starten på træningsbanen gravede han 25 huller og gøede af alt og alle. Nu kan han sidde stille og se på de andre leger (jeg mener ikke han skal lege med andre hunde på træningsbanen så han må nøjes med at kigge på :-)) Så det skulle jo være muligt med træning at præge ham ordentligt igen..... håber jeg inderligt!!!


  • #6   9. mar 2008 Det kan jeg godt se kan være svært.

    Men så kunne en mentalttest måske hjælpe så I ved hvor I står og kan tilrettelægge træningen ud fra den?


  • #8   9. mar 2008 Famøse Famse Janie.. Det kunne sikkert være en god ide med en mentaltest, men jeg ville være nødt til at vente et godt stykke tid med at få den lavet!! Jeg tror det vil være for stort et chok for ham hvis det blev inden for den nærmeste fremtid - jeg er jo ikke interesseret i at få ham helt ned med nakken.....

    Jeg mener når han bliver skræmt af en dommer der står stille 5 meter væk med en paraply ville det nok ikke være så smart med et spøgelse i skoven :-))

    Men alle herinde i schæfergruppen kender jo også til schæferens lidt specielle til tider sarte sind - og jeg håber på at der er andre der har prøvet det samme og kan fortælle om gode erfaringer....


  • #9   9. mar 2008 Det var da godt nok mærkeligt. Men jeg tror det ville være en god idé at mødes med nogle venner, som har hunde Jeg vil mene at de andre hundes trykhed vil måske smitte af på ham. Lad dem lege tæt ved jer og lad vennerne sætte sig ned ved siden af deres hund og kæle den. Så kan det være han kommer hen og siger goddag også. Men vigtigt at i sidder ned, da han ellers godt kan føle sig truet. Så kan i langsomt bygge det mere og mere op og tilsidst vil han sikkert sagtens kunne gå over til en oprejst person smiley Håber det virker!

  • #11   9. mar 2008 Dorthe H God ide med at tage ham med ind på gågaden en søndag formiddag hvor der ikke er så mange mennesker.

    Caroline V Ja og så må jeg have allieret mig med en masse som vil være "venner" med ham....


  • #13   15. mar 2008 Hej Zanto
    Hvilken klub træner du i? Jeg har selv en lækker schæfer som fra hvalp var meget nervøs anlagt. Hun var skeptisk over for alle fremmede. Det er i dag fuldstændig kureret. Lad ham selv opsøge de mennesker han skal snakke med. Han må ikke presses. Når du sender ham til en figurant så søgt for at det er en han kender. Kør masser af drift på og lad ham vinde ærmet så han virkelig føler sig dygtig. Ros ros ros.
    Nu ved jeg jo ikke hvor langt du er i forsvarsarbejde, men du er nok nødt til at gå lidt tilbage for at få ham helt med igen.
    Kan se han er højavl. Hvor driftig er han. Ved de ikke altid er helt så driftige som brugslinien, så du skal nok søger for at der kun er succes den næste lange tid. Ingen straf.
    Jeg træner selv i PH nu. Startede for nyligt efter 1½ år i schæferhundeklubben. Håber du kan bruge mit råd. Held og lykke.


  • #14   15. mar 2008 Har du forsøgt med gågaden?? Er ikke helt sikker på det er en god ide endnu. Hvis han er utryg vil det presse ham helt enormt. Men helt sikkert en go øvlese for ham når han nærmer sig en ganle Zanto.

  • #15   15. mar 2008 Karina M Jeg træner i DcH så ingen bidearbejde... Og nej jeg har ikke prøve at have ham med på gågaden endnu - som du selv er inde på er det nok for tidligt endnu. Den sidste uge har jeg bare leget og leget med ham - uden at stille de helt store krav.

    Selv om han er af højavlslinierne har han gode drifter - begge hans forældre er IPO og BHP præmierede. Han er nem at køre op med et par bolde og faktisk også rimelig nem at få ned igen.....

    I dag på træningsbanen gik det også OK lige indtil min træner nærmede sig - han er simpelthen rædselsslagen over for hende. Vi prøver at lade som ingenting og stå og snakke helt almindeligt, men det kommer til at tage noget tid før han kan abstrahere fra hende!!

    Rikke


Kommentér på:
Zanto er blevet bange....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce