{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Så er Maggie parret. {{forumTopicSubject}}

Nu er Maggie endelig parret, selvom processen blev lidt mere besværlig end jeg havde håbet på.

Maggie startede jo med at planlægge hendes løbetid på det mest ubelejlige tidspunkt. Jeg forventede at hun skulle parres fredag eller i weekenden og det passede selvfølgelig med at jeg skulle på kursus torsdag og fredag (hvor hun jo skulle have taget blodprøve) og samtidig var det jo denne weekend hvor der var Crufts-udstillingen i England.

Og jeg havde jo forventet at skulle have kølesæd fra Italien, men Hero havde allerede 2 afkom kvalificeret til Crufts, så han ejere var ikke hjemme, så der måtte sendes frostsæd i weekenden. Så jeg måtte til at finde ud af hvem der kunne håndtere frostsæd, for ved frostsæd skal der insimineres helt ind i livmoderen og det er der kun få dyrlæger i Danmark som kan.

Men med en masse planlægning (og hjælp fra min søster med at passe Maggie og køre hende til blodprøvetagning) fik vi dog planlagt at insimineringen skulle foregå i mandags, så der kørte vi til Viborg og fik Maggie insimineret.

Så nu krydser vi bare fingrene for at vi har ramt det helt rigtige tidspunkt og at Maggie er drægtig. Jeg er lidt nervøs for det, for frostsæd er noget mere følsomt end kølesæd, men nu må vi se.

Jeg går i hvert fald og holder øje med de første spæde tegn på at hun er drægtig (Maggie bliver altid mere sær, madfikseret, klistrende kælen, når hun er drægtig, men hun er i forvejen en speciel hund, så det kan være svært at vurdere).

Så kryds fingrene for mig så der forhåbentlig kommer et kuld gule halv-italienere den 10. maj smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så er Maggie parret.
  • #1   14. mar 2008 Ja, de er rigtig gode til altid at gå i løbetid på de mest dumme tidspunkter (hvis hun er drægtig passer tidspunktet med hvalpene til gengæld supergodt, for så er de klar lige til sommerferiens start).

    Det er helt klart ulempen ved tæverne at man må undværre træning og arrangementer når det er løbske, hvis der kommer et fint kuld denne gang, skal det være Maggie's sidste og så skal hun steriliseres, så både hun og jeg slipper for alt besværret omkring løbetiderne (jeg har jo også en hanhund som skal til at genfinde hans hjerneceller igen efter hendes løbetid).

    Kommer I til skue i Vonge?


  • #2   14. mar 2008 Maggie går heldigvis også ret langt mellem løbetiderne (det er dog lidt en ulempe når man skal planlægge hvalpe, for der går rigtig lang tid hvis det ikke lykkedes med en parring).

    Men pånær 3 dage har hun gået præcist 8 mdr. som hun plejer at gøre.

    Jeg tror faktisk ikke at der er forhåndstilmelding i Vonge, men så må man jo bare en ½ time tidligere op så man kan nå at stå i kø.


  • #3   14. mar 2008 Ja, det regner jeg med.

    Kasia har jo kun været af sted 2 gange, så jeg regner bestemt med at tage hende med.

    Hun skal formodentlig udstilles første gang officielt i Vejen i maj, så hun har godt af at komme med på et skue mere inden.



  • #4   14. mar 2008 Nej, det er jo næsten helt umuligt at forudse (jeg tror nu måske nok at det nærmere bliver tirsdag, onsdag eller torsdag). Hun er jo faktisk først sat til Fredag, men ofte føder førstegangsfødende tæver lidt tidligere, så mit gæt vil være først/midt på ugen.

    Så vi håber på et fint kuld med overvægt af smukke tæver smiley


Kommentér på:
Så er Maggie parret.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce