{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

gæster?? {{forumTopicSubject}}

vi har nu haft arthur i 15 måneder og er nået rigtig langt med ham, men vi har et meget stort problem, han gøer rigtig meget af vores gæster, efter ca. en halv time falder han lidt til ro,hvis en af dem feks.skal på wc eller bare rejser sig,eller griner højt, starter han igen..
når vi er alene herhjemme kan vi altid få ham til at stoppe med en helt enket nej komando, det virker bare ikke når der er gæster.
det virker som om han er angst for gæster, for han går fint forbi de fremmede vi møder på lufteture.
her er så det vi har prøvet os frem med :gøre som ingenting...så gøer han fra de kommer til de går.
tage ham på armen så han kan hilse i øjenhøjde...så gøer han når han kommer på gulvet igen.
fået gæster til sidde på gulvet og give ham godbidder....så gøer han når der ikke er flere.
de sidste 3 måneder har vi hilst velkommen med ham på armen og så får han et griseøre som han så hygger sig med , men han gøer så snart nogen "flytter"sig....
vi kunne virkelig godt tænke os at han kun gøede til at han havde set, hvem der kom ind af døren.
han virker angst men bider ikke efter gæsterne.
forstår ikke rigtig hvorfor han gør sådan, for han er ellers en virkelig dejlig hund.

foreslag til hvad vi kan gøre modtages gerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gæster??
  • #1   19. mar 2008
    Prøv at mød jeres gæster udenfor. Det ville være godt hvis i kunne mødes et lille stykke væk og så følges med tilbage..


  • #2   19. mar 2008 Chilly er heller ikke glad for gæster. Eller dvs. mænd. skallede mænd, dem gør hun helt vildt af.

  • #3   19. mar 2008 Armani gør også, når der kommer gæster, men stopper så snart de giver ham en godbid. Så folk der kommer hjemme hos os, de får et par godbidder i hånden når de kommer, og så kan han bestikkes lidt til at lade være at gø. Ved ikke om det er den rigtige måde at gøre det på, men det virker for os. Armani er nemlig heller ikke tryg ved "fremmede" som han ikke har set for nyligt.

  • #4   20. mar 2008 nemo er perfekt med gæster, han snupper sit kødben og sætter sig op i skødet på gæsen for at de skal holde det. I øjeblikket har vi familie på besøg og han skiftes til at sove hos mig og hos dem og natten, går frem og tilbage.
    jeg tror hans adfærd skyldes at han som lille blev nusset af fremmede hele tiden, alle var super søde ved han, så han ser dem ikke som en trudsel. Uden at tænke over det, er han blevet super godt socialiceret båede med mennesker og dyr. Mere held end forstand må jeg nok indrømme;O)


  • #5   20. mar 2008 ham nemo er jeg da misundelig på :O) , jeg har ikke haft arthur fra hvalp, men et eller andet er gået galt i hans hvalpetid..

    Diana H vi har prøvet det med godbidder, men han starter igen når der ikke er flere.

    * SASCHA * det vil jeg prøve, for han er jo nærmest ligeglad med dem vi møder udenfor.


  • #6   21. mar 2008 ps, men du skal osse huske på at det jo er tyyypisk pischer adfærd, der er ikke nødvendigvis gået noget galt, sådan er pinscherne jo bare, små vagthunde.

  • #7   21. mar 2008 hihi, ja det er det , men han overdriver det temmelig meget, heldigvis er vores gæster tålmodige :o)

  • #8   21. mar 2008
    Altså herhjemme er det også meget få gæster der kan komme ind uden Lua går aguark. Hun har været slem til præcis det samme du beskriver med at gø når folk så talte højt eller rejste sig.

    Men det har hjulpet efter jeg konskvent går ned og møder vores gæster på gaden og så følges vi op. Så er der ingenting.
    Det er faktisk kun min mor og en af mine arb kollagaer som kan komme ind uden vi har mødtes først.


  • #9   21. mar 2008 vi vil da også tage Sascha's råd til os, med at møde dem nede. Så bliver han ikke så tyk smiley hehe

    Sascha, hvordan med børn der kommer på besøg, skal man takle det på samme måde ved at møde dem ude??
    Armani går helt amok på børn, altså, han gør dem ind i hovedet og jeg må slet ikke være i nærheden af dem. Det er lige meget hvor vi møder børn....


  • #10   21. mar 2008 Hvis Armani generelt er usikker og gør af børn ville jeg slet ikke invitere dem ind. I hvert fald ikke så længe han ikke engang er tryg ved dem uden for hjemmet.

    Men altså, udgangspunktet når man får gæster må være at det er OS mennesker der får gæster. Så hunden bør være "afkrudtet", på nogenlunde samme niveau som når den skal forlades. Så vi må gå udfra at gøeri og udfarenhed ikke skyldes overskud af energi. En del skyldes vanen. Især når vi har med voksne hunde som armani og lua at gøre. Det handler derfor om at han ikke må nå at lave udfaldne eller gø. Du skal stoppe ham før. Aflede helst. Giv ham f.eks en frossen kong med leverpostej som han kan bruge en halv time på. Er den helt gal så giv ham snor på. Så må han ligge på et tæppe eller sidde ved dig eller kæresten i snor. Eller luk ham væk.

    Jeg kan godt finde på at lukke lua væk, når her kommer børn. Hun bliver ikke lukket væk som straf eller noget. Men fordi at hun selv også bedst kan slappe af i soveværelset bag lukket dør. Hun vælger ofte selv at gå derind og så lukker jeg bare døren når hun har lagt sig under dynen.
    Jeg har i en periode også haft snor på hende når der kom (voksne)gæster. Men det er meget meget meget vigtigt at gæsterne på ingen måde overhovedet overskrider hundens grænse mens den er i snor. Den skal nødig føle sig mere presset.

    Men igen så må man jo selv føle sig frem. Er der et reelt usikkerhedsproblem? eller er det vanen?

    Omkring børn ved jeg at Lua er meget usikker så her ville jeg nok ikke sætte snor på inde. Jeg har aldrig haft besøg af børn uden at vi har været på laaang god tur sammen med børnene inden. Men hjertesøg og hele balduljen hihi..
    Det handler jo om at der skal ske noget smadder nyttigt i selskab med disse små mennesker ;o)


  • #11   21. mar 2008 har han altid gjort det?? har han været vant til at der kommer gæster??

  • #12   22. mar 2008 han har været vandt til fra lille af, at der kommer gæster, og når han lige har set folk an i et par minutter, så er han ligeglad.
    Jeg går altid en ekstra lang tur med ham, eller over i hundeskoven inden vi får gæster, for så lægger han bare gnaver lidt kødben et par timer før han selv går i seng som Lua.

    Prroblemet er børn. Jeg kan mærke på ham, at han ikke føler sig helt tryg i nærheden af børn, som om han ikke kan finde ud af hvor han har dem henne. Han holder sig helst på afstand.
    De eneste barn, som kan komme i nærheden af Armani, er mine forældres nabos dreng. Men det har også taget rigtig lang tid for mig og ham, at overbevise og bestikke Armani til at være tryg ved drengen.
    Nu når naboens dreng komme ind, sidder armani pænt på numsen og venter på at få en godbid. men deres dreng er også meget rolig og sætter sig ned til ham og er i Armanis højde.

    Min kusine har en lille pige på 2 år, som han bestemt ikke kan lide, men vil prøve som du siger Sascha, at gå en lang spændende tur med både hund og barn, for at de kan føle sig trygge ssammen.

    det er hvertfald irriterende, at man aldrig kan have ham med til familie tamtam, fordi deres lille pige er med. og eftersom min kusine er min gode veninde samtidigt, så er det begrænset hvor vi kan ses og hvornår, for så skal armani til mine forældre.

    Puha en roman, men tak for gode råd, vi vil helt sikkert arbejde på sagen.


Kommentér på:
gæster??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce