{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.359 visninger | Oprettet:

Fik en opringning idag.... {{forumTopicSubject}}

Idag var der en dame der ringede og spurgte om det var mig der havde købt en lille brun mopseblanding på fyn...
"Jo da" smiley

Hun spurgte om jeg havde problemer med Laura..."øh nej??" ( Tænkte åh nej, en eller anden vild genetisk hjernedefekt opdaget blandt en hval )
Og så sagde hun at hun havde købt en også og at hun selv var blevet ringet op af en fyr der OGSÅ havde en fra kuldet...
Han var så åbenbart meget bekymret fordi at hans hund ( fik ikke at vide hvilken en af hvalpene det var ) åd møblerne og ødelagde alting.. OG at det måske ikke var 'ren' Mops/Foxterrier blanding de var , men at der OGSÅ var kamphund i og det var jo noget rigtigt skidt for de havde jo børn og alt det der.....

Vi snakkede frem og tilbage og jeg sagde at jeg da vidste allerede da jeg så billeder af søde Ida, at hun måtte være en blanding af måske Staffordshire Bull Terrier, nogle led ude, ellers kunne hun ikke ha' den farve..
Ydermere forklarede jeg damen at Lige netop Staffordshire Bull Terrier ( bare som udgangspunkt at f.eks dén race er en dejlig hund ) inden for de sidste par år, er blevet voteret årets familiehund i England og at det er en rigtig dejlig hund, og at det er ejerne der er noget galt med når hunden bliver ødelagt.. ( Det kunne hun måske godt se sagde hun så )

Derefter fortalte jeg på en meget diplomatisk måde at jeg på ingen måde så det at ødelægge ting, som værende en genetisk 'fejl' ... Det har jo omkring 99% sikkerhed noget at gøre med at hunden keder sig, ikke har fået ordenlig alene hjemme træning da den var lille osv....

Hun var smadder sød og det hele, ingen sure miner, men jeg måtte bide mig selv i læben over at de blæser det at en unghund bider i ting - op til at det er fordi at der er "kamphund" i dem ringer rundt til hvalpelisten og at vi allesammen skulle være urolige nu.. ( Hun sagde det ikke sådan, det er bare mig der tolker det )

Jeg ved ikke om du har snakket med dem Linda, men ville lige skrive det til jer..
Hun spurgte om jeg kendte andre med hvalp fra kuldet og jeg sagde at jeg kendte dig Vicky og at Betty bare var en helt normal sød lille hund som Laura og hendes egen også var... ( Marie hedder hendes vist )

men jeg tror at jeg fik forklaret rimeligt godt at det bare slet ikke har noget med genetik at gøre, når en hvalp bider i ting...

Men har virkelig gået og tænkt over det idag og synes at det er uvidenhed at tro at det har noget med alle hvalpene at gøre, fordi at ens hund keder sig/stresser når den er alene hjemme.....
Og det er ikke for at støde nogen, men det er bare min umiddelbare tanke....


Så er det sagt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fik en opringning idag....
  • #1   28. mar 2008 A-HVA'????
    chok !! ...hva' går det her ud på ?
    har ingen opringninger fået fra nogen som helst


  • #2   28. mar 2008 jeg har da ALDRIG lagt skjul på at vi rent faktisk IKKE ved hvad andet end fox der er i Ida - vi har derimod sagt til ALLE at vi formoder der har været noget bull-dog eller lign med den farve og hendes holdning

    lige netop i dag fik jeg en rigtig sød mail og nogle helt fantastiske billeder af MARIE - sætter lige billederne ind i Idas fotoalbum og finder lige mailen og kopierer den herind


  • #3   28. mar 2008 her er så mailen fra "marie":

    """"Hej med jer, det er længe siden..

    Her går det bare super godt. Jeg er blevet en lille forkælet hund. Har en stor have hvor jeg rigtig kan tumle rundt, og har 2 dejlige børn som legekammerater.
    Som I kan se er jeg næsten akrobat når det gælder om at blive nusset på maven.
    Syntes bare lige at I skal vide at jeg har det super godt og at menneskene her, er tumpe glade for mig.
    Jeg har været en rigtig god hund som kun har 1 uheld indenfor siden jeg kom hjemme fra jer, ellers foregår det udenfor. Så som I kan se så har jeg opført mig rigtigt pæn. Ikke ødelagt noget eller lavet andet.
    Her er lige et par billeder så I kan se hvor flot jeg er blevet.
    Nå men det var alt for denne gang. Hygge til vi skrives ved igen.
    Kram fra Marie og hendes familie.""""









  • #4   28. mar 2008 Har du ikke ?

    På mig lød det ellers som om at de HAVDE snakket med dig..... Ellers tolkede jeg det bare sådan...

    Jamen det er som jeg skrev det... Synes at det var ret underligt og ret uvidenhedsagtigt at ringe rundt pga et 'almindeligt' problem...

    Men som hun startede ud med at sige så var hun ikke sikker på at det var ren mops og ren foxterrier vores hvalpe er blandet af....
    Og det sagde jeg jo selvføgelig at det var det jo ikke, ellers så Ida jo ikke sådan ud med den farve....

    Det var lidt det som det gik ud på.. at der måske var "Kamphund" i vores hunde og at det var derfor at denne hund af kuldet, æder hjemmet...
    Men talte altså meget kraftigt for at det intet havde med dette at gøre og at fordi at der måske er lidt 'muskelhund' i Ida langt ude så betyder det ikke at vores hunde er mærkelige...
    Og at det med stor sikkerhed har noget at gøre med alene hjemme/stress/kedsomhed med denne ene hund ( Ved bare at det var en mand der har købt en af hannerne )

    Men er da lidt ærgeligt at de begynder at ringe rundt til os andre, uden at ha' snakket med dig først :-S

    Altså igen, det er jo ikke for at piske en stemning op, men ville lige sige det...


  • #5   28. mar 2008 Nej jeg er jo godt klar over at du ikke har sagt at der kun er Foxterrier i Ida...
    Men det burde da være ret klokkeklart når man kigger på hende.. Hun ligner jo ikke en Foxterrier..
    Det ville være det samme som at påstå at Laura er ren mops!


  • #6   28. mar 2008 tja... ved sgu ikk hva jeg skal sige eller mene ...
    ved bare at vi ALDRIG har sagt til nogen som helst at Ida er en fox - og som du selv siger - det er jo åbenlyst for enhver

    der er billeder af Marie i ida's fotoalbum - hun er bare såå sød


  • #7   28. mar 2008 Nu ved du det i hvert fald... smiley

    Kan kun se billeder af Beetle i Idas album ? Kigger jeg det forkerte sted ? *G*


  • #8   28. mar 2008 tænke - tænke - tænke... nu har jeg været hvalpelisten igennem og jeg kan simpelthen ikke regne ud hvem det kan være - hmm . ...
    Stine er du sikker på at det var nogen der havde børn selv?


  • #9   28. mar 2008 de 3 allersidste billeder er Marie - og du kigger det rigtige sted

  • #10   28. mar 2008 Altså hende der ringede ejer Marie og det hun sagde var at hun var blevet ringet op af en fyr der havde købt en han i 'vores' kuld..
    Nej Maries ejer snakkede om sine egne børn, men hun nævnte ikke noget om at ejer til "problembroren" har børn...

    Kan bare ikke forstå at HUN ringer rundt når det er ham fyren der har problemet, men han havde sagt at han ikke kunne få fat på flere på hvalpelisten..
    Men der er i hvert fald ikke andre der har ringet til mig end Maries ejer !


  • #11   28. mar 2008 ejj - det lyder godt nok mærkeligt!!
    INGEN har ringet til mig overhovedet.
    og det var da en sød mail fra marie's ejer og den fik jeg i eftermiddag og i den skriver hun INTET om dette ringeri ... meget mærkeligt syns jeg nok

    det var jo ikk lige sådan noget ævl den hvalpeliste var lavet til - så da hellere hvis det var nogel ringede og spurgte om hjælp eller lign.


  • #12   28. mar 2008 Maries ejer ringede til mig 12:15 i dag....

    Kan jo godt være at hun måske har fortrudt at hun har ringet til mig og har været nervøs for at jeg skulle "sladre" ... Har måske fortalt at jeg snakkede med jer begge eller noget, det kan jeg sgu ikke helt huske.. Og så har hun skrevet den mail til dig..
    men hun fortalte altså også at der SLET ikke var nogen probs med Marie og at de bare var SÅ glade for hende. Men det var vist mere pga broren hun ringede og at ham fyren havde sagt at han ikke kunne få fat i os andre.

    ja, synes da også at det er fjollet at ringe rundt i hviske i krogene !


  • #13   28. mar 2008 kopieret fra "marie's" mail:
    ""Sendt:28. marts 2008 12:43:35""

    fatter simpelthen at "ham" med problemhunden ikke har prøvet at ringe til os - for det har han IKKE - ej hvor gad jeg godt vide hvem det var...
    men det kan jeg jo ikke bruge til så meget - men jeg er da ked af det på deres vegne - men vi er da vist enige om at problemerne nok er deres egen skyld eller rettere : det er dem selv der er skyld i problemerne


  • #14   28. mar 2008 Hehe, ja det tyder på dårlig samvittighed.. For vi snakkede måske i 10 minutter og så har det nok også taget omkring 10 minutter at lave mail med billeder, så tiden passer meget godt....

    Jamen ingen skal høre et ondt ord fra mig hvis vi nogensinde allesammen skulle mødes engang i fremtiden...
    Men ja, jég holder også på at det stort set alle de gange ens hund æder tingene, er det ens egen skyld. Eller pga noget man har overset...

    Kan da f.eks også godt mærke på Laura de perioder hvor hun ikke har fået lige så meget opmærksomhed fra mig som hun plejer.... Så ryger min sko op i hendes kurv og der er pillet lidt i syningen *G* Og det er da min egen skyld, for Laura kan jo ikke gøre for at hun keder sig.. Og jeg kan bare stille mine sko et andet sted end lige ved siden af hendes seng....


  • #15   28. mar 2008 så du marie på billederne - ser hun da ikke bare søød ud??
    hun ligner betty - men måske lidt mere slank og langbenet som hendes mor-ida


  • #16   28. mar 2008 Ja har lige set dem.. Hun er da en lille charmetrold....
    Synes at hun har meget mopseansigt. Mere end Betty og Laura smiley
    Hun er vist heller ikke så stor ?


  • #17   28. mar 2008 Det lyder MEGET mærkeligt, mon ikke der er nogen der har lavet gas med hende?? der er i hvert fald ikke nogen der har ringet til mig.

    og hvor er det morsomt at se Marie, kroppen er som Betty og så er der bare et "mærkeligt" hoved på:) men hun er sød.


  • #18   28. mar 2008 du har ret - hendes ansigt er meget mere mops end Betty - Betty ligner hendes moar noget mere end marie - (jeg kan altså bedst li betty - undskyld men hun ligner altså ida såå meget)

    jeg skriver lige en mail og spørger om hvor stor marie egentlig er - og jeg nævner ikke noget om det der ringeri - det må de sgi selv fortælle mig hvis de da syns


  • #19   28. mar 2008 og ja hun er meget "mopset" i hovedet i forhold til Laura og Betty, vi har fået "kamphunde" hovederne;) mon vi skal bytte dem inden de æder vores børn og smadre vores hjem.

  • #20   28. mar 2008 vicky T
    nu er det jo først på tirsdag det er d. 1. april sååå........


  • #21   28. mar 2008 :))) ja Betty er sødest;) håbede jo også på en mini Ida, jeg valgte vist den rigtige.

  • #22   28. mar 2008 ja - kom i bare med dem igen - så bytter vi med nogle tøj-hunde vi har liggende ...hahaha

  • #23   28. mar 2008 Vicky - Synes også selv at det er underligt at ham manden sagde at han ikke kunne få fat på os andre....

    Linda - Jeg tror altså at i og med at hun skrev en mail til dig lige efter, så kunne hun måske mest tænke sig at hun aldrig havde ringet og "sladret" bag din ryg ! Kunne ikke forstille mig at hun ringede rundt til flere..

    Det er altså utroligt HVOR forskellige bare Laura, Betty og Marie er...
    Laura med sit underbid, Betty med almindeligt bid og rosenører og Marie med udpræget mopseansigt..


  • #24   28. mar 2008 Vicky - *GG* Ja vores hunde er sgu drabelige smiley
    Laura er jo også brutal og leger bedst med de store brød på vejen.. Skal nok til at holde øje med hende herhjemme ;-P


  • #25   28. mar 2008 Jeg håber det er en joke, ellers sidder jeg og får lidt ondt af den stakkels hund, hvis den har nogle ejere der bare ikke fatter en skid:(

  • #26   28. mar 2008 Stine - du har sikkert ret

    og ja - de er forskellige men man kan da tydeligt se Ida i dem alle - ik' ?


  • #27   28. mar 2008 Vicky - Er da et eller andet sted glad for at det ikke kun er mig der sidder med følelsen af at total uvidenhed gør at de tror at det er genetik der forsager at hunden æder hjemmet..

  • #28   28. mar 2008 vicky T
    lige min tanke også !!!


  • #29   28. mar 2008 hvis bare de ville ringe til MIG - så ku vi få den hund byttet - de ville helt sikkert være bedre stillet med en tøj-hund!

  • #30   28. mar 2008 Nu er der jo ikke så lang tid til de bliver ét år, så du kunne jo evt i den anledning, skrive en mail til alle hvalpe ejere, for at høre hvordan det går. måske de finder ud af noget den vej??

  • #31   28. mar 2008 de=du

  • #32   28. mar 2008 Vicky - God idé...
    Så var der måske en af dem med hanhunde der måske pippede om at deres hund åd lidt mange af deres ting....


  • #33   28. mar 2008 ja - den ide er også under udførelse - vi leger med tanken om noget grill og hvalpetræf inden længe - men skal lige vente til det bliver lidt varmere i vejret.
    vi vil invitere alle hvalpe også dem fra det første kuld og måske Dittes også - men ved ikke lige helt om det bliver samme dag


  • #34   28. mar 2008 Det er en god idé !!
    Vil se HVOR gravid jeg er når i har fundet en dag *G*

    Der skal nok nå at komme nogle magtkampe på sådan en dag dog smiley



  • #35   28. mar 2008 Nu vi snakker om vores søde hunde, skal i da lige se Laura i action *G*.. Filmet her forleden...
    ( ignorer venligst Nickis ultragrimme, 15 år gamle Everlast jogging/slapafbukser *GG )

    (link fjernet)


  • #36   28. mar 2008 tjaa - måske
    men skal vi holde det adskilt med Ida's én dag og ditte's en anden dag?


  • #37   28. mar 2008 Altså det er jo rigtigt mange "fremmede" hunde at sætte sammen.. Men det kommer jo også helt an på hvordan de enkelte hunde er og om de er vant til at skulle lege med andre hunde...
    Og alle siger måske ikke ja alligevel pga afstand o.lign så det er jo slet ikke sikkert at det bliver fuldtalligt...

    Men man kan jo altid give sin hund en time out i ens bil ( hvis man har sådan en med ) hvis der bliver brug for det.. Eller måske dele hundene op i hvem der fungerer bedst sammen..
    Jeg ved det ikke.. Gætter bare smiley


  • #38   29. mar 2008 vi har et stort offentligt areal lige et par km herfra og der er både skov, græs og strand - der havde jeg tænkt mig at vi kunne stille et festtelt op og så ellers grille og hygge der en hel dag -
    der er rig mulighed for at hundene kan være delt op i grupper som du også skriver Stine


  • #39   29. mar 2008 så fik jeg lige svar fra Marie:
    ""Hej.
    Målt i skulderhøjde er hun ca 38 cm og når hun står almindeligt er hun ca 50 cm fra snude til ende (uden hale) hendes vægt er 9,7 kg. En rigtig dejlig hund. Vi syntes også at det kunne være sjovt at se hvad der er blevet af de andre af hendes søskende.""


  • #40   29. mar 2008 Ok, så lidt mindre end Betty..

    Den står så:

    Marie
    Betty
    Laura
    Mor-Ida

    *G*


Kommentér på:
Fik en opringning idag....

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce