{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

vi med plutoer (pointer) {{forumTopicSubject}}

Her er lige en lille sød historie fra den eftertænksome ejer af en pluto hund (pointer).

Vi med plutoer .


Jeg sidder og læser i folder om den engelske pointer. Der er et smukt billede af en gul og hvid pointer på forsiden, og den skulle efter sigende være en nem og familieegnet hund. Min erfaring gør, at jeg bliver nødt til at skrive dette indlæg.

Jeg er den heldige ejer af Mjølners Tao, avlet på de bedste stammer og med et stamtræ så langt, at grenene stikker ud af plutoørerne, når han løber stærkt. Han er meget stor, hertafarvet og kaldes i daglig tale Dinotao.
Ja, jeg er et af de naive mennesker, som virkelig troede på, at en pointer var verdens nemmeste hund.

Søde var de jo, når de kom der med deres plutoører, brune øjne, og en næse der peger opad.
Jeg spurgte mange: ”Hvordan er de?” Ingen fortalte mig, at disse plutoer kan forvandle sig til de hurtigst flyvende hunde, man kan forestille sig.

Der var heller ingen, som fortalte om den stak dyrlægeregninger, som de rager til sig ved altid at tro, at man skal bevæge sig i topfart uanset terræn.
De skal syes meget ofte, især i deres første år.

Min søn kaldte vores smukke dengang 9 mdrs. hund: Kvælerhunden, fordi den partout skulle side på skødet af den 5 årige i bilen, for så kunne den bedre se fuglene gennem vinduet.

Min veninde, som mener, der er liv i rummet, har døbt ham den intergalaktiske køter.

Kært barn har mange navne. Han er også kendt i massemedierne som brillehunden.
Ja , det er ham, der hænger på den grønne baggrund ved optikerne i dette land. Han har faktisk ikke stået stille, siden billedet blev taget.

Det første år var lidt af en udfordring, men nu er den aflivning, jeg bestilte til ham i raseri, da han var 1, blevet udsat på ubestemt tid.

Plutoer er ikke som andre hunde. Og alle de der labradortriks, glem det, de er jo ikke idioter.
En af mine venner med labrador, foreslog mig, at jeg da bare skulle lege gemme med min hund, så ville den aldrig løbe fra mig mere. Ved dette eksperiment, løb jeg rundt alene nede i grusgravene i 6 timer, mens jeg ledte efter den.

Det er ikke fordi de ikke kan lære af deres fejl eller er smådumme, men de løser bare tingene på en anden måde.

Mange pointere er notoriske tyveknægte, hvad angår mad på bordet. Min løste selv dette problem.
På køkkenbordet lå et stort formfranskbrød, jeg gik ud af rummet uden at tænke over, at det lå fremme. 10 minutter senere kom jeg tilbage, og blev mødt af en pointer med et franskbrød stikkende ud af munden, som jeg så måtte befri ham fra.
Siden har han ikke været på bordet.

De burde faktisk kaldes Houdinier, fordi de har en fantastisk evne til at komme ud alle vegne, samtidig med de charmer sig ind i folks hjerter
.
De kunne også anvendes til forsøg og test af remedier til hunde.
Min Houdini stak for et stykke tid siden af fra naboen, som skulle passe ham en eftermiddag.
Han galoperede ind i en gren og fik en splint i øjet, som blev opereret ud hos dyrlægen.
De gav ham en plastkrave på, som alle medlemmer på klinikken svor på var brudsikker. Ingen hund var nogensinde brudt ud af sådan en før. Det tog to dage. Den hertafarvede Houdini var ude at tisse i haven, som er indhegnet.
Pludselig var der ingen hund med et mærkeligt tragtformet hoved mere, for den var drønet hen til labradorveninderne på hjørnet, som var i løbetid.
Nå, jeg fik fat på kræet, før det gik galt. Hvilken scorehund, jeg fandt med et yndigt bastskørt i plast dinglende om halsen.
Jeg fik en ny krave plus en ekstra ved dyrlægen, som mente det burde være nok, når der kun var 3 dage til stingene skulle tages.

Det er alfa omega med humoristisk sans og grænseløs kærlighed hos de medlemmer i en familie, som ønsker at eje en pluto, og det er vigtigt at pointere i pamfletten om pointeren.
De er forfærdelige, men man kan ikke lade være med at elske dem.

Det ene øjeblik er man klar til at kvæle kræet. Det næste øjeblik, så sidder man og glor ind i de kønne brune øjne og tror, man skal til psykolog, for den hund er da bare vidunderlig.

Nu sidder der nok nogen og siger, sådan er mine da ikke.
Hun har da bare glemt at opdrage den. Nogle får måske lyst til at foreslå dressur.
Det er prøvet, og der øves stadig.
Han kan sige som en beagle, flere af mine venner bruger ham som ringetone på deres telefon.

Han kan også alt det der sit, dæk, stå, hold fast, apport, find pipperen osv. Vand er han knapt så god til.
Han er faktisk ret pinlig at have med ved vandet, fordi han drøner ud til knæene, også står han der og hopper.
Folk ved stranden bliver aldrig sure, når han står der og laver bølger, mens han begejstres mere og mere.
De er nemlig ved at dø af grin over den der mærkelige hund, som ligner Pluto.

Nå, men så må vi da konkludere, at de ikke er farlige og virker skræmmende på folk.
Det kunne man jo godt nævne i den folder.
På den anden side, så skræmmer de bare folk på en anden måde.

Det er ikke kun på tegnefilm, at Pluto har et højt tempo og nærmest kommer flyvende gennem luften.
Tao for helvede Pedersen fløj engang gennem hegnet på min mors terrasse, svævede 3,5 m ned, og fortsatte derefter letfodet sin fasanjagt.
Behøver jeg at beskrive de tilstedeværendes ansigtsudtryk?

Is i maven og nerver af stål er klart en kvalifikation, som er nødvendig, hvis man ønsker at eje en pluto.
Et fremtrædent medlem af pointerklubbens bestyrelse sagde engang til mig.
Citat:” Du kan altså godt give ham der nogle tæsk en gang i mellem:”
Ja, det kunne jeg sikkert godt, men så skal han jo bare til dyrlægen igen.
Plutoer er sarte sjæle i en sart krop, og de er for kloge til at acceptere vold. Hellere en bandit end et spøgelse
Måske man skulle skrive den salgspamflet for pointeren helt om.

Sådan lidt mere livsstilagtig. Er du kedelig og grå, så få dig en pointer.
De kan få selv den mest kedelige og triste til le, græde, blive rasende, gå i kamp, komme i form, blive til grin, blive populær og i særdeleshed upopulær.

Vi der har dem, får nye venner som virkelig forstår os, fordi de selv har sådan en. Men meget kan man sige om pointeren, men du kommer ikke til at kede dig, for den skal nok holde dig i gang.

Og så har de en underlig tendens til at formere sig. Nu har jeg faktisk fået to af dem. Hvordan det gik til, aner jeg ikke.
Men i kurven ved radiatoren ligger nu Tao og Max med efternavnene For helvede og Pluto.
De ser ud til at pønse på nye ubegribelige handlinger, som de kan skræmme og drille deres menneske med.

Lånt fra www.pointerklub.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vi med plutoer (pointer)
Kommentér på:
vi med plutoer (pointer)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce