{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Et stort mopseproblem? {{forumTopicSubject}}

Hej alle heldige mopseejere!

Berta er for ikke så længe siden begyndt til hundetræning. Vores hundetræner har selv to mopser - en sort og en fawn.

Hun fortalte os en masse ting omkring mopser. Vi vidste meget af det i forvejen, men hun fortalte noget, som virker ret ulækkert, og som er et ret tabubelagt emne, men vi tænkte, at her på hundegalleri var der ingen tabuemner.

Hun fortalte, at mopser nogle gange kunne have problemer med analkirtlerne. Altså så hundene engang imellem - især hvis de bliver meget ivrige eller har haft tynd mave længe - får nogle væsker eller sekreter ud af analåbningen, og at hvis kirtlerne er ikke er blevet stimuleret længe, kan man få dyrlægen til at presse dem.

Hun siger at begge sine får det, og at det er helt normalt. Og mange siger, at det har de aldrig oplevet, og to minutter efter opdager man at uheldet er ude. Berta har ikke oplevet det, men ville høre om nogle af jer har? Så vi ved hvor stor sandsynligheden er for at det kommer sebere hen i livet.

Og kan andre racer også få det eller er det specielt mopser, der gør?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et stort mopseproblem?
  • #1   16. apr 2008 Humphrey gjorde det da han var lille,... og føj hvor det stank.... Audrey har aldrig haft det problem... heldigvis...

    Kan huske en dag , hvor jeg skulle ind og handle.( i en anden by ).... og Humphrey lige havde tømt sin, på min jakke..... og der gik jeg ( midt i netto ) og stank... jeg har (tror jeg ) aldrig, været så flov, og jeg har aldrig handlet sååååå hurtigt.. for føj sikke en aroma jeg " havde på "
    *gggggggg*


  • #2   16. apr 2008 Hehe det kunne jeg forestille mig smiley Jeg havde sikkert gjort det samme! Jeg endnu ikke oplevet, hvor meget det stinker. Men ifølge vores hundetræner er det heeeelt ekstremt, så man er ikke i tvivl smiley

    - Dejligt at folk kan være ærlige omkring sådanne ting herinde smiley


  • #3   16. apr 2008 Det er ikke noget der er specielt ved mopsen...... Det handler en stor del, efter min mening, om hva foder man bruger til dem og om deres afføring er for tynd. For ved normal aff. er den tilpas hård - men ikke for hård, til at de tømmes af sig selv.. Nogle køre røven hen af græs eller et tæppe og tømmer dem derved, så selv hvis din kommer til at lide af det, så er det ikke altid dyrlægen er nødvendigt. Men det er som sagt ikke noget der ligger til racen.. Og det forfindes hos ALLE hunde racer...

  • #4   16. apr 2008 Okay. Rart at vide smiley Håber bare ikke Berta kommer til at døje med det, hehe.

  • #5   17. apr 2008 Det er sket for Vito et par gange, og dyrlægen siger at kirtlerne har størst chance for at blive tømt normalt når han laver, hvis afføringen er hård og ikke blød.

  • #6   17. apr 2008 Hej..

    Mange små hunde døjer med analkirtlerne, desværre. Vores mopsepige får dem tømt jævnligt, og det bliver for dyrt i længden så man kan selv lære at "tømme" dem.
    Det lugter rigtig ækelt! Men også rigtig træls at hver gang hun har puttet op af en, siddet på en eller lign. så lugter man af .......

    Så vi går til dyrlægen og får dem "tømt" indtil videre. Min kæreste havde puttet med hende hertil morgen og vågnede, lugtede til hans hånd (ved ikke om han vågnede af lugten :o) men han gik hvertfald direkte ud på badeværelset. Jeg stod i gangen og ved det han bare gik forbi kunne jeg lugte det..

    Så sørg for at få dem "tømt" når de trænger :o)


    Mvh Malene


  • #7   17. apr 2008 Det skal forresten lige siges, at vores mopsepige Foxy ikke døjer med tynd mave. Hendes afføring fejler intet..

    //malene


Kommentér på:
Et stort mopseproblem?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce