739 visninger
|
Oprettet:
sommer/efterårs have {{forumTopicSubject}}
Vi får jo have (og hus ikke mindst) her den 30. juni, og glæder mig enormt til at anlægge specielt grøntsagsbede i haven (alt det pæne med blomster må vente til næste år) - men nogle der kender til grøntsager og krydderurter som enten kan plantes ud, eller såes omkring Juli måned -Masser af ideer modtages gerne - på alle frugter og grøntsager - - men det skal være ting, der kan vokse på friland, da drivhuset også først bliver indkøbt til næste år!
- Det ville bare være skønt at få lidt gang i haven i år, når vi flytter ind, men den bliver nok "gennemrenoveret" næste forår:-)
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Det med frugttræerne vil jeg nok også, men det jeg taler om er hvad der kan plantes i juli, som kan bruges i efteråret - Synes ikke jeg vil investere i frugttræer og lignende nu, hvor haven alligevel bliver gennemrenoveret til næste år!!!
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
jeg har også opgivet køkkenhaven for mange år siden på grund af de kryb.
Det er frit slag med hensyn til at plante krydderurter og danske grøntsager på friland. men juli er jo lidt sent at plante grøntsager, vil jeg mene. Du kan jo så krydderurterne i potter og så senere plante dem ud der hvor du har tænkt dig, de skulle stå.
hold dig fra de frugtbuske der breder sig, jeg kæmper med de forhenværende beboeres brumbær, de har overtaget hele haven. og sådan gør mane frugtbuske. man skal virkelig være over dem, hvis de ikke skal brede sig for meget.
feb 2006
det kunne være jeg skulle prøve igen med den krave. i år bliver det dog til ukrudsbekæmpelse - får vist ikke tid/overskud til andet
en krydderurt jeg savner i min nye have er løvstikke. sådan en vil jeg bestemt have igen.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 423 Svar: 3.408
Vi har flere forskellige krydderurter vi tager med - rosmarin, timian, purløg, oregano, citronmelisse og purløg, som vokser i krukker ude på vores trappe:-)
Men kunne overveje om jeg skulle købe noget persille og få sat ud...
Er der intet der kan nå at vokse op til efteråret??? - og ved i om man overhovedet kan købe planter (grøntsager), som kan plantes ud i krukker - på den tid af året???
feb 2006
(link fjernet)
her har jeg før købt fra og fået god betjening.
sommer/efterårs have
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside