Velkommen =o) {{forumTopicSubject}}
Jeg håber at vi kan få glæde af gruppen ved at dele det at have en hund med epilepsi, samt blive klogere på sygdommen.
Jeg er meget nysgerrig efter ar høre hvordan et typisk anfald hos jeres hunde ser ud.
Vores lille annabell har epilepsi og hendes anfald forekommer altid enten midt om natten, eller i de tidlige morgentimer.
Hun piber for der efter at give et hyl, så er hun væk..
Først bliver hele hendes krop spændt, hendes øjne ruller og hun får fråde om munden, så går kroppen i kramper og bliver spændt som en flitsbue, hun former sig som et S og skyder nakkan bag ud. Hun tisser og somme tider laver hun også nr. 2.
Så kommer hun langsomt til sig selv, hun smasker lidt og kigger rundt, så sætter hun sig op og efter få sekunder rejser hun sig og går ud af kruven som om intet var hændt.
Dette er når hendes anfald er værst, hun har også haft små anfald hvor hun kort mister bevidstheden uden tis, salv, kramper osv.
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.722
Hun fik Fenemal i kortere perioder, men da man ikke helt kender til bivirkningerne, valgte jeg, når hendes anfald ikke var så hyppige at holde pauser med medicinen.
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.448
Hvor ofte havde hun anfald?
Annabell har haft mange..
Da det startede havde hun 6-7 anfald indenfor 1 måned. så kom hun på medicin og havde kun 1 enkelt anfald på 3 mdr. men nu de sidste 2 uger har hun haft 4 =o(
Hvor gammel blev din Emma?
jul 2006
Følger: 40 Følgere: 38 Hunde: 6 Emner: 116 Svar: 1.448
Det var da også en høj alder.
Kan se at hun også havde sukkersyge det bette pus =o(
nov 2007
Nej, det gjorde hun ikke....
Det var meget forskelligt... det første fik hun 1½ år efter vi havde fået hende som 5-årig... så gik der en periode hvor der gik et lille ½ år imellem, så måske en gang om måneden... denne periode startede med et mega anfald få 2½ time... det var rigtigt væmmeligt... hver gang anfaldet var ved at klinge af, begyndte det igen... hun var totalt rundtosset i flere dage efter. Så fik hun medicin i 3 mdr. efter dette... og derefter var der længere tid mellem anfaldene.
Da hun så fik sukkersyge, gik det ikke så godt. Min overbevisning er (men der er ikke videnskabeligt belæg for det, kun mine observeringer) at insulin og fenemal gør et eller andet ved hinanden... så jeg stoppede med fenemalen og hun fik igen anfald en gang om måneden
Epilepsien er arvelig... har snakket med hendes opdrætter (som Luka osse kommer fra) og hun fortalte at hendes far, som de havde købt en parring på havde haft sygdommen og har bragt den videre til flere kuld hvalpe... svineri efter min mening at en hanhunde ejer holder den viden for sig selv....
Sukkersygen er en af de sygdomme aussierne lider af...
Langt og lidt rodet... Luka og jeg skal vist ud og ha lidt frisk luft nu :o)
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 12 Svar: 64
Isak lå ved mine fødder og pludselig farer Catos op og snuser og slikker Isak. Nogenlunde samtidig, tænker jo først hvad fan... har Catos gang i... Hører jeg smaske lyde, skrapen på gulvet, han fosøger at rejse sig men lægger sig halvt på siden og starter i krampe. Jeg kan ikke få kontakt og sidder lige ved fonen... ringer til dyrlægen og imens vi snakker... 2-3 min stilner det af... savl løber... han prutter... er omtumlet.. føj det var grimt
:0( (i ca. en halv time gik han som fuld).
nov 2007
apr 2013
Følger: 3 Emner: 2 Svar: 14
nov 2007
Det er en rigtig øv-sygdom. Jeg håber ikke din lille hund er slemt påvirket af den
apr 2013
nov 2007
Min hund er død nu. Det var ikke epilepsien men derimod diabetes, der til sidst gjorde hende blind natten over. Der tabte hun osse livsmodet. Men hun blev 13 1/2 og var født med epilepsi, så det behøver ikke være en dødsdom.
apr 2013
nov 2007
Jeg håber det nye produkt er bedre end Fenemalen. Da jeg var gravid første gang for 33 år siden brugte man det mod morgenkvalme. Siden blev der lavet en undersøgelse om at mange drengefostre faktisk havde taget skade af det. Så helt godt er det vist ikke...
apr 2013
Prøver osse at lede efter natur medicin ...har fundet nogle der mener at tilskud af extra magnesium+b6 vitamin sku være godt så vi er lige startet på et. Kombineret vitamin og mineral produkt :
NDS K 9 k Kan jo nok ikke skade
et råt kyllingehjerte hver dag ? Taurinindholdet er nemlig stor i indmad ..mvh. Kirsten
nov 2007
Uhhh jeg ved ikke hvad de må få ekstra. Emma fik specialfoder og så fik jeg lov at gi hende en gulerod hver dag og ikke andet. Jeg tror du skal spørge din dyrlæge ad. Hvis han ellers ved noget om epilepsi. Det syns jeg nemlig ikke der er stor viden omkring...
apr 2013
Velkommen =o)
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside