{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.383 visninger | Oprettet:

Udgifter - Hvalpe - KUN Labber-ejere!! {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen Labrador-hundeejere..

Jeg regner med at jeg inden for nogle år skal have kennel (selvf. skal jeg lige blive myndig først), men tænkte på hvor stor udgiften er på et kuld hvalpe..

Eksemplet i skal tage stilling til:

Et kuld med 5 hvalpe..

Udgifter:
Chip
Stamtavler
Parring
Foder osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifter - Hvalpe - KUN Labber-ejere!!
  • #1   18. maj 2008 hvorfro til lab ejer ?? der er da ikke så stor forskel på udgifterne - kun på hvad en hvalp koster

  • #2   18. maj 2008 Platugler: Det var jeg ikke klar over, det var derfor jeg skrev lab-ejere..

  • #3   18. maj 2008 det koster lige meget at chip - få stamtavle - at fastsætte korrekt parringstidspunkt. Selvfølgelig vil der være en forskel i feks foder, til en chi og en lab

  • #4   18. maj 2008 Altså, jeg spørger jo bare til nogen der har styr på det med udgifter.. Det kan da være lige meget om det er en chow chow, en lab eller en chiuhuahua..

  • #5   18. maj 2008 Lonnie: Jep.. Er det med alt + parring: dvs. mad, parring, chip, stamtavler osv.?

  • #6   18. maj 2008 undskyld - men nu ejer jeg ikke en lab, så hvordna skulle jeg kunne svare på det ?? jeg har da lov til at spørge ind til hvorfor det kun er folk med en lab der kan svare. for som jeg skriver, så er en hel del af udgifterne ens. men igen, så er det ikke alt der er ens - feks er der ret stor forskel på udgifter til parring
    Hvis man så var interesseret i at høre hvilke udgifter jeg har haft, på mine boxer, så kunne man jo bare spørge.


  • #7   18. maj 2008 Jamen så kan du jo bare skrive "jeg har ikke lab, men jeg har den og den erfaring...."

  • #8   18. maj 2008 øh - hvorfor det? der kunne jo være en god grund til at du kunen ville have svar fra lab ejer - derfor spurgte jeg, netop for ikek at bruge krudt på at skrive noget, du alligevel ikke kunne bruge til noget.
    Hvorfor er det ikke dig, der bare kunne svare mig og så bede om mine erfaringer eller sige at dem kunne du ikke bruge?


  • #9   18. maj 2008 Lonnie: Ok smiley

  • #10   18. maj 2008 Nej, for det har min far lavet en lille oversigt til mig over, og det vil han stå for når den tid kommer.. I hvert fald istarten ;P

  • #11   19. maj 2008 du kan først få dem hd fotograferet og øjenlyst når de er mellem 12 og15 mdr så det skal du ikke tænke på det er de nye ejere . har haft labrador opdræt siden 2001 og har lige fået kennel navn.

  • #12   19. maj 2008 Med hensyn til HD/AD foto, mon dog så ikke at Anne Julie F mente af forældredyrende... :o)

    Men bortset fra det, så finder jeg det temmelig usandsynligt at Lonnie J's beregninger vil holde stik for et labrador opdræt under DKK...
    De 15000kr. der bliver snakket om ved 10 Golden hvalpe, skal du/I som DKK opdrætter regne med at have brugt inden hvalpene overhovdet bliver født. De bliver brugt på parringsafgift, evt. rejse/transport og ophold i forbindelse med parring, evt. ægløsningstest hos dyrlægen inden parring, ormekur og hvalpefoder til tæven, scanning eller andet tjek af drætighed med videre....

    Jeg har endnu mit første kuld (Australian Shepherds) til gode - tæven skulle gerne gå i løbetid i næste mdr. :o)
    - Men jeg regner med at at de to første hvalpes slagspris, er brugt allerede inden hvalpene bliver født. Nu skal hun ganske vist også parres i Belgien, hvilket naturligvis fordyre det lidt, men alligevel. Derefter regner jeg med ca. 2000kr. pr. hvalp til udgifter som; ormekur, vaccination og dyrlægetjek af hvalpene. Øjenlysning af hvalpe, stambøger og chipmærkning, foder, hvalpepakker med videre. - Ikke indregnet, kommer legetøj, indhegning, kaffe og kage til hvalpe købere, ferie i forbindelse med fødsel og hvalpe og hvad der ellers følger med når man har et kuld hvalpe.

    Det giver et regne stykke der for 6 hvalpe til 8000kr. der ser nogenlunde således ud:
    2 x 8000 = 16000
    +
    6 x 2000 = 12000
    =
    28.000kr. til udgifter i forbindeelse med parring og opvækst af hvalpe.
    - Det er hvis alt gå glat uden ekstra dyrlægebesøg med hverken tæve eller hvalpe, uden evt. kejsersnit, hvis noget går galt i forbeindelse med fødslen og ligende! Og alligevel er det endda måske for lavt sat.
    - Ovenstående regnestykke tæller heller ikke HD/AD foto. øjenlysning, udstillinger og evt. prøver der skal til på tæven før hun overhovedet bliver avlsgodkendt....


Kommentér på:
Udgifter - Hvalpe - KUN Labber-ejere!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce