{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Dårlig dag! {{forumTopicSubject}}

Igår var Aiko helt umulig! Han kunne slet ikke slappe af, han overfaldt hele tiden katten, han gøede og teede sig i det hele taget åndssvagt. Da jeg ville træne med ham var han ligeglad med godbiderne selvom det var en god tid siden han havde fået mad. Han ignorerede alle mine "ordrer" og var bare rigtig træls. Ikke engang sit ville han. Hvergang jeg sagde sit, lagde han sig ned og gloede på mig...og hvis jeg brugte håndtegn hapsede han efter godbiden.

Håber dagen idag bliver bedre!
Har i også haft sådanne dage med en "Teenage" hvalp?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig dag!
  • #1   12. jun 2008 Uha mi8n træning i går var heller ikke god. En af tæverne på holdet var i løb, så selvom Reiki normalt ellers er en af de absolut bedste og mest lærevillige på holdet, så havde han altså glemt hjernen hjemme i går.

    Han gik med næsen i græsset, ville lette ben af alle skilte og kegler og kontakt var en by i rusland. Han overhørte de fleste kommandoer og var absolut ikke koncentreret.

    Vi droppede så træning efter den første halvdel af timen, for jeg ser ingen grund til at skulle gå i en hel time og "være efter" min hund på den måde.

    Self skal han lære at arbejde uanset hvad der sker omkring ham -men så langt er han bare ikke endnu med den basale lydighed at vi kan have DEN slags distraktioner omkring os.

    -så ja, det er livet med en teenagehund:o)


  • #2   12. jun 2008 Nej her synes jeg osse der er færre dage efterhånden. Han er blevet bedre til at arbejde osse selvom der er distraktioner.

    Meeen man ER jo altså osse hanhund, og nogengange skal man da lige vise det *G*


  • #3   15. jun 2008 Dejligt at høre at jeg ikke er den eneste som har problemer engang imellem:P

    Men Aiko fik så også vist os hvorfor han havde været så ulydig, dagen efter mistede han begge hjørnetænder i undermunden, så han er ved at komme i de voksnes rækker:P


  • #4   15. jun 2008 Ja det kan jo nok have haft noget at sige:o)

    Men på den anden side -har du aldrig en off-dag sådan helt uden grund? Så kan hunden vel osse have lov, uanset om der så er en grund eller ej.

    Jeg har i hvert fald en dag en gang imellem hvor jeg bare kan mærke år vi går igang med træningen, at det ikke er optimalt. Så er det tit vi laver noget andet istedet. (lægger et spor eller andet).


  • #5   15. jun 2008 Jaa altså jeg har ihvertfald hørt at hvalpe især kan blive meget "teenageagtige" når de mister deres tænder. Jo selvfølgelig er der dage der er bedre end andre, og kan da også mærke på Aiko hvis vi skal finde på noget andet end at træne. Men den her dag var godt nok ekstrem i forhold til hvad vi har prøvet tidligere.

    Det er jo også vores første hund, så vi har jo mange ting vi ikke har prøvet endnu...derfor er det godt man lige kan spørge til råds herinde:)


  • #6   15. jun 2008 Hehe -ja jeg kender godt fornemmelsen. Reiki er min første "normale" hunde. Jeg havde en tæve før. En fantastisk dejlig hund når bare vi var os to, men der skulle tages ca en milliard hensyn når der var andre hunde, fremmede mennesker, gæster i huset, børn i nærheden osv osv...

    Så at få Reiki er jo en helt anden oplevelse, og v kommer i mange situationer jeg ikke lige har prøvet før, og hvor jeg føler mig ret grøn som hundeejer *G*


Kommentér på:
Dårlig dag!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce