{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
783 visninger | Oprettet:

Avlshan, hvordan forgår det? {{forumTopicSubject}}

Hej har lige et lille spørgsmål, som jeg håber i kan svare på.

Hvis man nu har en han man syntes egner sig til alv og han er avlsgodkendt og tjekket for der nu skal tjekkes for, hvad gør man så?

Altså er der en liste hannen kan skrives op på?

Hilsen Karen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avlshan, hvordan forgår det?
  • #1   22. jun 2008 Ikke hos DKK, men måske i din specialklub.

• #2   22. jun 2008 Hos newferne har vi en avlshanliste som hundene bliver skrevet på

• #3   22. jun 2008 hos Japansk spids er der ingen liste. men man kan sætte sig på galleriet på hjemmesiden og så håbe på nogen opdager en. ellers foregår det mest fra mund til mund, dvs opdrætterne bliver kontaktet og kan guide hen til egnede hanhunde.

• #4   22. jun 2008 Vis ham på udstillingerne og snak med folk der har samme race lav evt en hjemmeside med ham osv.

• #5   22. jun 2008 Ved KSS kan jeg ikke finde en liste, så det er der nok ikke. Kan heller ikke se et galleri ved dem.

Nå men vi har en hjemmeside hvor han er, men må lige få skrevet at han er til rådighed.

Vi skal med på flere udstillinger og er også tilmældt flere.

Tror i at man kan kontakte racerepsæntanten og sige det til hende, og på samme tid kunne jeg jo så lige høre om det er andet han burde testes for end PL som jeg har.

Det er ikke fordi det er smadder vigtigt at det er nu eller at han bliver brugt syntes bare han har meget at byde på, men regnede også med at han lige skulle på nogle flere udstillinger, og sådan først.
    Var bare nysgerrig.

• #6   22. jun 2008 Karen.... Jeg lader det være op til tæveejere at vurdere om mine hanner " har nået at byde på " *ss* De står til avlsrådighed og så er den ikke længere. De fleste opdrættere kikker jo ikke bare på hannen, men også linierne bag. Om det vil være et godt mix.. En seriøs parring/ avl er jo andet end en hanhund og en tæve...

• #7   22. jun 2008 Marianne, det ved jeg godt det er, men syntes bare at det er en meget lukket kreds i den race og tænkte at det kunne være det var godt hvis de så hans navn sådan de kunne holde øje med ham på udstillinger sådan de kunne bedømme der om han var noget.

Men ja vi skal nok bare til noget mere hvor de kan få øje på ham.
    Det var også fordi jeg var nysgerrig for hvordan man nu gjorde det.

Men jeg vil også sige at han får ikke lov til at blive brugt til hvem som helst, for jeg er kun int i gode og sunde hvalpe efter ham.

• #8   22. jun 2008 Karen... Hos os er det også en meget lukket kreds,men tit spørger opdrættere fra ind og udland hinanden hvad der findes... Vi har lige haft tævebesøg fra Belgien. Den parring kom iværk via en dansk newfejer der spurgte Louis opdrætter om der var nogen hvid/sort newf i DK .. Altså hverken via vores hjemmeside eller avlslisten

• #9   22. jun 2008 Du kan sagtens kontakte racerepræsentanten og fortælle du har en han til rådighed.Så vil vedkommende nok fortælle dig hvordan du skal forholde dig

• #10   22. jun 2008 maj-britt tak

• #11   27. jun 2008 Okay nu har jeg talt med specialklubben.
    Kontaktede racerepsentanten og suplanten og har kun fået svar fra suplanten som var meget afvisende og sagde bare at hun ikke kunne hjælpe, og jeg kunne jo købe mig en tæve. Ja jeg spurte også til om der var nogle sygdomme som jeg skulle være ekstra opmærksom på, svaret var bare at det vidste hun ikke og jeg kunne da bare spørge min opdrætter, og at jeg kunne læse på hundeweb.

Nå men talte så med en anden som står for udstillinger og sådan noget og hun fortalte at jeg kunne få en annonce på hjemmesiden og i medlemsbladet, og en mail adresse på den jeg skulle kontakte for det.
    Så det var dejligt, så det tror jeg jeg vil gøre når han har været på nogle flere udstillinger:-)

• #12   27. jun 2008 Det er godt du fik et ordentlig svar.
    Man kan sgu undres over hvorfor nogle mennesker sidder i en klub, når de ikke gider svare ordentligt. Så må de hellere sige fra og lade andre overtage det.
    Men godt du fik svar på dit spørgsmål
    Held og lykke med ham, det kan jo være vi ses på en udstilleng engang

• #13   27. jun 2008 Maj-britt, ja det er rigtigt hun begyndt også med at jeg ikke må bruge klubben da jeg ikke lige har fået meldt mig ind, så hun hentyde til at jeg ikke måtte udstille ved dem, så skynte mig at skrive og spørge og det var hende som svarede på det andet også, for jeg har tilmældt en tre dages udstilling, men jeg skal også medles ind med ved at vente til efter d.1Juli sparer jeg 200kr.
    Men tror da sikkert at vi kan ses på udstilling for jeg skulle gerne få en japansk spids mere i år som også skal udstilles:-)

• #14   28. jun 2008 man må godt udstille i specialklubberne selvom man ikke er medlem, man behøver ikke engang være medlem af DKK, bare du har en hund med en anerkendt stamtavle

ang den lille japanske spids arbejdes der på sagen

• #15   28. jun 2008 Connie, det var jo også sådan jeg havde opfattet det men det var bare hende jeg skrev til som lød meget gald og skrev at jeg skulle være medlem for at bruge klubben, om hun mener udstillinger eller at jeg skriver til hende ved jeg ikke, men det burde da være i hendes int. at jeg går op i at sørge for at holde racen sund, og det var derfor jeg skrev til hende.
    Ja jeg ved i arbejder på den, venter spædt:-)

• #16   28. jun 2008 Nej ruhår klubben må man faktisk ikke udstille i andet end man er medlem og der skal man have en eller anden resultatbog for at deltage.
    Min far har ruhåret så har været ved at undersøge:-)

Kommentér på:
Avlshan, hvordan forgår det?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce