{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.502 visninger | Oprettet:

Hvornår må man få hvalpe??? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vil gerne have hvalpe på Lica, hun er MEGET hvalpet i sind, hun bliver snart to år. Hvornår må jeg få hvalpe på hende? 2,5år? 3år? Overvejede helt at lade være med at få hvalpe på hende da hun er så hvalpet, men hun bliver vel også mere moden af det???


Kathrina:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår må man få hvalpe???
  • #1   14. jul 2008 smiley mner jg nemlig også måske fire endda. vil bare høre jer andre...

  • #2   14. jul 2008 Nu når du er i gang med at overveje, så overvej om hun nødvendigvis skal avles på. Det er langt fra sikker at der er afsætning for hvalpe uden stambog. En anden ting du bør gøre, er at få en HD-status på din hund inden du avler.

  • #3   14. jul 2008 Spørgsmålet er jo hvorfor hunden overhovedet skal have hvalpe?

  • #4   15. jul 2008 hun er hd fotograferet, alt fint. Vil gerne have hvalpe på hende fordi hun har et kanon sind, og ja der er mange ting.

  • #5   15. jul 2008 Et kanont sind, det er en selvfølge, det er ikke noget avlskriterie, at hun bliver mere moden, det er en ammestuehistorie, det er alderen i sig selv, hun vil måske gerne være mor osv kan heller ikke bruges til noget sammen med en masse andre vattede årsager til at man lige skal lave en flok papirløse hvalpe mere...Internaterne bugner af hunde ingen gider have, især i ferietiden hvor legetøjet bliver tilovers...

  • #6   15. jul 2008 jeg skal jo ikke bare lige have en flok hvalpe, det er længe overvejet og som jeg skriver er det slet ikke sikkert! Ville heller aldrig aflereve dem på internatet hvis jeg ikke kunne komme af med dem, og det var nu heller ikke det mit indlæg handlede om! så jeg syntes lige du skulle tage og få pulsen liidt ned igen;-)

  • #7   16. jul 2008 Suk suk

    Der skal nu kidt mere til end et godt sind

    Hvordan vil du sikre dig mod indavl, hvad med albuer og ryg og andre arvlelige sygdomme ??


    og helt enig, der er masser af søde hunde på internarter, så hvorfor lave hvalpe fordi hunden er sød ???


  • #8   17. jul 2008 Grr det er jo ikke kun fordi den er sød, der er mange andre ting er ikke helt uviden som i får det til at lyde. Som skrevet er hun hd og ad fotograferet, alt godt!

  • #9   17. jul 2008 jo jo er godt klar over du syntes din hund har mange fine kvaliteter, men ser bare ikke nødvendigheden i at en tæve bare skal ha hvalpe, fordi den har nogle kvaliteter, der skal lige lidt mere til end det, det er bare min mening.

    og vel du måske ikke er uvinde om forskelligt, men spørger da igen, hvordan sikre du dig mod ex. indavl, hvad ligger der tilbage i hunden, som kan træde igemmen på hvalpene, det er jo ikke gjort i at man ved hvad der ligger i den hund man har, den bringer jo også ting med sig i sine hvalpe fra mormor oldemor og far mm.

    men det ved du vel.

    og det har jeg lidt svært ved at gennemskue hvordan ma lige klare den.


  • #10   17. jul 2008 Fint nok, men det er slet ikke de mit indlæg går ud på, jeg har en han i baghånden med fine papir der kan vi bla. holde øje med det.

  • #11   17. jul 2008 Kathrina, Hvis den han er avlskåret (DKK), må han ikke parre din tæve.Men så fin er han måske ikke?

  • #12   17. jul 2008 Her er det spørgsmål du stiller:

    Hvornår må man få hvalpe???


    Min personlige mening til dit spørgsmål er: at man må få hvalpe, når man har en avlsgodkendt hund ( altså med stamtavle) hunden skal udover at have stamtavle ikke have arvelige lidelser og/eller sygdomme.


    Bemærk, at dette blot er min personlige mening om emnet.


  • #13   18. jul 2008 jo så fin er han. Er det her en gruppe hvor man skal være fin nok til at være, hvor man SKAL have stambog...

    Tak for svaret lise;-)


  • #14   18. jul 2008 Hov Kathrina. Det var dig, som brugte ordet "fine papirer" ikke mig. Jeg fik det nok formuleret lidt forkert, det må du undskylde. Jeg ville bare oplyse dig om reglerne for avlskårede schæferhunde i DKK. Han behøver jo heller ikke at være avlskåret, for passe til din tæve.De andre foreninger, som udstiller og avlsgodkender schæferhunde, har måske andre regler. Det er da fint nok.
    Jeg har overhovedet ikke blandet mig i dit ønske om hvalpekuld og vil selvfølgelig ønske dig alt held og lykke med det.
    Mvh Berit


  • #15   18. jul 2008 Hej Berit, Okay fik bare lige det indtryk:-) det virker meget sådan herinde også med de andre indlæg, der er jo nogle bla. mig selv der ønsker uden papire hvis de ikke "skal bruges" til noget som udstilling mm.

    De papir der er på ham er dkk men han går ik til udstilling osv.

    God weekend smiley


  • #16   18. jul 2008 I lige måde. Selv om vi har forskellige meninger herinde, skulle vi vel stadig kunne udveksle erfaringer og holdninger uden at blive uvenner. Det er vel formålet. smiley

  • #17   18. jul 2008 Kan kun give dig ret:-)

  • #18   18. jul 2008 åhh det er dig der har hvalpe:-) de er så fine ville så gerne have en (også var den jo også med papir) Min kæreste er bare desværre ikke helt med på idden, hvor mange har i tilbage?

  • #19   19. jul 2008 Hej Kathrina. Jeg beholder selv en tæve, håber den god :-). Så har jeg 2 hanner tilbage. Det er dejligt, når de kommer ud til rigtig gode hjem, når de bliver 8 uger. Så er tiden nemlig til at komme selvstændigt ud i samfundet. Det synes jeg er meget vigtigt for hundens udvikling.
    Jeg synes heller ikke, du skal købe en hund mere lige nu, hvis din kæreste er imod det. Det giver kun problemer og sure miner.
    Mvh Berit


Kommentér på:
Hvornår må man få hvalpe???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce